M103 käynti ongelmaa. TAAS...

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

M103 käynti ongelmaa. TAAS...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No nih... Kaveri soitteli tuossa ja kertoi että jollain hänen tutulla on M103sta kadonnut tyhjäkäynti lämpimänä. :shock: Nii joo auto on W124 300E

Kuulemma kylmänä käy ihan normaalisti mutta kun lämpenee niin ei käy tyhjäkäyntiä... Pitäs kuulemma käyä vilkasemassa. :shock:

Missäs mahtaa vika piileä? Lambda? joku lämpöanturi?... Tuosa ruiskukoneessahan kaikanmaailman tyhjänpäiväsiä paine-ero säätimiä. Bensanpaineen säätimiä, tyhjäkäyntimoottoreita... Sanonko että vaiha auto? :D
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Vois ehkä aloittaa pistämällä auton kylmänä käyntiin ja antaa lämmetä, samalla seurata sitä lämpömittaria että missä vaiheessa se alkaa oireilemaan. Kummasti noi viat tuntuu olevan katti-koneiden ongelmia.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
kaapro55
Viestit: 5
Liittynyt: 11.6.2006 12:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kaapro55 »

Joo pistäs kylmänä käyntiin niin melkeen veikkaan, että kun lämmöt on n. 78-79 astetta niin tyhjäkäynti loppuu? Mulla oli ihan sama vika 300 e katissa m -90 ja vika löytyi kalliin etsinnän jälkeen virranjakajasta! Nimittäin kun se kuulemma lämpenee siinä koneen päässä niin alkaa kipinä vanhasta jakajasta lennellä miten sattuu! Älä osta kuin aluperäistä Boschin jakajaa niillä muilla ei tee mitään - on kuulemma ainoa bakeliittinen jakaja tää bossi. Toivottavasti jeesaa, vaikka se on kyllä arvokas eli 120 erkkiä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”