MB 116 -73 museobiili (280S) automatic
MB 116 -73 museobiili (280S) automatic
Tervehdys!
Voisko joku valaista miten saan lämmityslaitteen moottorin puhaltamaan - ei inahda. Auto on seissyt jonkin aikaa, koska on museoauto.
Toinen ongelma on että lämmityslaitteelle ei tule lämmintä vettä, eli edes ajoviima ei lämmitä sisätiloja.
Samoin tarviisin hyvät mutta halvat 14-tuumaiset nastoitetut talvirenkaat, leveys vähintään 175 - mieluummin 185 tai 195 - 14 olisi gutaa. Vanteita en tarvii.
Miten oven lukko (kuljettajan ovi) korjataan, eli miten saa lukon purettua ja sen avainpesän (patruunan) toimimaan.
Samoin kuulisin mielelläni kommentteja vastaavan laitoksen omistajilta - mitä kannattaa erityisesti vaalia / ylläpitää 116 Mesessä?
Onko joitakin kikkoja ja niksejä.
Onko nuo mallit kolme- vai nelivaihteisella automaattilaatikolla?
ape
Voisko joku valaista miten saan lämmityslaitteen moottorin puhaltamaan - ei inahda. Auto on seissyt jonkin aikaa, koska on museoauto.
Toinen ongelma on että lämmityslaitteelle ei tule lämmintä vettä, eli edes ajoviima ei lämmitä sisätiloja.
Samoin tarviisin hyvät mutta halvat 14-tuumaiset nastoitetut talvirenkaat, leveys vähintään 175 - mieluummin 185 tai 195 - 14 olisi gutaa. Vanteita en tarvii.
Miten oven lukko (kuljettajan ovi) korjataan, eli miten saa lukon purettua ja sen avainpesän (patruunan) toimimaan.
Samoin kuulisin mielelläni kommentteja vastaavan laitoksen omistajilta - mitä kannattaa erityisesti vaalia / ylläpitää 116 Mesessä?
Onko joitakin kikkoja ja niksejä.
Onko nuo mallit kolme- vai nelivaihteisella automaattilaatikolla?
ape
Re: MB 116 -73 museobiili (280S) automatic
Terveppäterve!apeltox kirjoitti:Tervehdys!
Voisko joku valaista miten saan lämmityslaitteen moottorin puhaltamaan - ei inahda. Auto on seissyt jonkin aikaa, koska on museoauto.
Toinen ongelma on että lämmityslaitteelle ei tule lämmintä vettä, eli edes ajoviima ei lämmitä sisätiloja.
Samoin tarviisin hyvät mutta halvat 14-tuumaiset nastoitetut talvirenkaat, leveys vähintään 175 - mieluummin 185 tai 195 - 14 olisi gutaa. Vanteita en tarvii.
Miten oven lukko (kuljettajan ovi) korjataan, eli miten saa lukon purettua ja sen avainpesän (patruunan) toimimaan.
Samoin kuulisin mielelläni kommentteja vastaavan laitoksen omistajilta - mitä kannattaa erityisesti vaalia / ylläpitää 116 Mesessä?
Onko joitakin kikkoja ja niksejä.
Onko nuo mallit kolme- vai nelivaihteisella automaattilaatikolla?
ape
Lämmityslaittteen ohjaus toimii W116:ssa alipaineella. Katsoppa moottoritilasta rintapellistä lämmityslaitteen hanaa, onko siinä alipaineputkea kiinni, ja onko putkessa imua? Ota alipaine jostain muualta jos se on kateissa. Valitettavan yleinen ominaisuus kyseisessä mallissa.
Hana on siis kiinni, ellei sitä imetä auki. (Epäilen, että alipaine karkaa kojelaudan säätimien kautta harakoille, niille on tullut ikä täyteen.)
On muuten niin mahottoman letkeä auto tommonen satakuustoistanen. Vieläkin kaivelee kun tuli aikoinaan myytyä oma 350se pojes. Mutta kun siitä tarjottiin enempi kuin olin maksanut niin tottakai tämä tolvana siitä luopui pistää aina kuumeen koholle kun tuommoinen tulee myytävänä vastaan... Noh,ehkä joku kaunis päivä...