palanneen polttimon varoitusvalo
palanneen polttimon varoitusvalo
Noniin nysse se sitte temppuilee. On pitemmän aikaa jo palanut tuo kyseinen valo :lamppu: Pitkään piti ehtiä tarkistaa mikä valo on palanut ja eilen sain lopulta jotain aikaiseksi. Aluksi testasin vaan että varoitusvalo syttyy jo kun parkit pistää päälle-> joku niistä palanut. Meni ulos paikallistamaan pimeetä kulmaa mutta kaikissa olikin valo No sitten kävin kaikki läpi eikä pimeetä löytynyt... Tänään sitten huomasin että tuo varoitusvalo sammui kun käytin pissapoikaa? Sitten se myös sammui kun painoin jarrua samalla kun käännyin tuolla parkkihallissa? Vaikuttaa jotenkin epäilyttävästi maadoitusvialta. Onkos joku muu kokenut vastaavaa?
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Jaahas, taas tuli aihe kuin tilauksesta. Mullakin on pari päivää palanut samainen varoitusvalo mittaristossa. Se tosiaan syttyy (viimeistään), kun painaa ekan kerran jarrua. Ennen asian on ratkaissut se, että käy vähän koputtelemassa kaikkia lamppuja noin ulkoisesti. Nyt kevyt koputtelu ei ole auttanut, vaikka kaikki valot joka nurkassa palavatkin.
Andyllä kuulostaisi siltä että jarruvalo olisi palanut. Jollet ole niin nopia liikkeistäsi että kerkiät kärppänä taakse katsomaan kun painat poljinta
(Jos jarruvalo on palanut niin merkkivalo syttyy kun jarrua painaa)
No pitänee tarkastaa nuo. En ainakaan ole vaihtanut mitään polttimoita...
(Jos jarruvalo on palanut niin merkkivalo syttyy kun jarrua painaa)
No pitänee tarkastaa nuo. En ainakaan ole vaihtanut mitään polttimoita...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Kertokees minullekin että minkäkokoiset parkkipolttimien pitäis olla.PK kirjoitti:Vääränkokoinen parkkipoltin jossain tai huono kontakti lampunkannoissa.
Sammuu joskus koska jännite muuttuu muita sähkölaitteita käytettäessä, kai? Ainakin minulla vilkkui varoitusvalo silloin tällöin kun takaparkki 5W vaikka pitää olla 10W.
10w takana.Uranium kirjoitti:Kertokees minullekin että minkäkokoiset parkkipolttimien pitäis olla.PK kirjoitti:Vääränkokoinen parkkipoltin jossain tai huono kontakti lampunkannoissa.
Sammuu joskus koska jännite muuttuu muita sähkölaitteita käytettäessä, kai? Ainakin minulla vilkkui varoitusvalo silloin tällöin kun takaparkki 5W vaikka pitää olla 10W.
Nyt on sitten edessäkin nelivattiset. Vaihdoin palaneen tilalle uuden, mutta edelleen varoitusvalo vain palaa. Kaikki lamput toimivat siis nyt, myös varoitusvalo loistaa kirkkaana . Kyllä ne edelliset parkkivalot mitkä siinä oli, olivat kirkkaammat kuin mitä tämä uudet ovat. Ettei ne vain olleetkin sittenkin tehokkaammat ja siksi edelleen varoitusvalo palaa?? Neuvot loppuvat kesken, en tiedä enää mitä tehdä, mutta varoitusvaloprobleemi on selvitettävä.dealer kirjoitti:Edessä on 4w eikä sillä kannalla juuri muuta ole tarjollakaan.
Noin sen pitääkin toimia. Jarruvaloille ja vilkuille on boksissa "muisti", jonka takia vikavalo jää palamaan siihen saakka kunnes sytytysvirta katkaistaan.Marde2 kirjoitti:Tuli muuten mieleen, että ainakin meikäläisen autossa tuo valo jää palamaan jos jarruvalopoltin hajalla. Valokatkaisija nollille, merkkivalo jää silti päälle = jarruvalo pimeä.
Muut valot sytyttävät (ja sammuttavat) vikavalon sen mukaan, onko rikkinäinen valo on päällä vai ei.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Edessä pitää olla neliwattiset polttimot.Nyt on sitten edessäkin nelivattiset. Vaihdoin palaneen tilalle uuden, mutta edelleen varoitusvalo vain palaa. Kaikki lamput toimivat siis nyt, myös varoitusvalo loistaa kirkkaana . Kyllä ne edelliset parkkivalot mitkä siinä oli, olivat kirkkaammat kuin mitä tämä uudet ovat. Ettei ne vain olleetkin sittenkin tehokkaammat ja siksi edelleen varoitusvalo palaa?? Neuvot loppuvat kesken, en tiedä enää mitä tehdä, mutta varoitusvaloprobleemi on selvitettävä.
Onhan ne nyt varmasti 12-volttiset ?
Tarkista että takaparkeissa on 10-wattiset polttimot.
Kuka muistaa oliko rekisterivalo 5- vai 10-wattinen ?