Millaisia välyksiä käytetään ahdetussa verrattuna vapaasti hengittävään? Tämä tietysti riippuu paljon minkälaiset männät on, riippuen männän lämpölaajenemisesta. Jos tiedätte esim mersun alkuperäisen vaparin ja turbon välyseroja, niin kertokaa ja kommentoikaa.
Itsellä olisi kyseessä remmiahdetusta 280 kuutoskoneesta, jossa käytettäisiin alkuperäisiä mäntiä. Ahtopaineita ei tulisi kuin 0,5 bar luokkaan, eli ei paljoa. Välykset vaparissa on uutena 0,025-0,035 ja kulua saisi 0,08 asti. Kovin väljäksi ei varmaan kannata konetta tehdä, kun remmi toimii matka-ajossa alipainealueella.
Välykset ahdetussa moottorissa
Välykset ahdetussa moottorissa
w111 220 Seb Coupe
w115 280E
w115 280E
No tuossa perjantaina vein lohkon ja männät koneistamolle, mutta siellä oli silloin niin kiirre ettei keritty katsomaan tilannetta sen tarkemmin. Asiaa vielä hankaloittaa kun mulla on näköjään yksi mäntä eri toleranssiluokassa kuin muut. Eli se yksi mäntä on 0,01-0,03mm pienempi kuin muut, siis ainakin paperilla.
Asia jäi siihen, että tehdään mäntien mukaan sylinterit. Kaikille yritettäisiin saada sama välys, mutta paljonko välystä tulee riippuu myös miten kuluneet pytyt on. Niissä ei ollut kuin tosi pieni pykälä yläpäässä, eli ei pitäisi olla vielä kulunut loppuun. Mutta alkuviikosta kun ne kerkiävät mitata osat, niin päästään asiassa eteenpäin.
Btw. on muuten ensimmäinen oma moottoriremppa, niin joutuu kaiken opettelemaan..
Asia jäi siihen, että tehdään mäntien mukaan sylinterit. Kaikille yritettäisiin saada sama välys, mutta paljonko välystä tulee riippuu myös miten kuluneet pytyt on. Niissä ei ollut kuin tosi pieni pykälä yläpäässä, eli ei pitäisi olla vielä kulunut loppuun. Mutta alkuviikosta kun ne kerkiävät mitata osat, niin päästään asiassa eteenpäin.
Btw. on muuten ensimmäinen oma moottoriremppa, niin joutuu kaiken opettelemaan..
w111 220 Seb Coupe
w115 280E
w115 280E