Onko ransiitti hyvä auto?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
BENTS
Viestit: 89
Liittynyt: 30.9.2005 23:05
Paikkakunta: "ameriikka"

Onko ransiitti hyvä auto?

Viesti Kirjoittaja BENTS »

Tai siis, onko helppo ja halpa korjata? Tarkoitan semmosta 80-90-luvun transittia. Sellanen korotettu pitkä malli olis hyvän kokonen. Halpojaki näyttää olevan, kertooko se kaiken :?:
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Kaverin isukilla oli joskus tuommonen..
Joka päivä se konepellin alla rymys :shock:
Liekkö ollu vaan huono yksilö? :roll:
Paha sanoo ku olin ite polvenkorkunen sillon :oops: tuommonen muistikuva vaan jääny kyseisestä autosta..
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Onkos voortti auto? :shock:
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
S55AMG
Viestit: 187
Liittynyt: 16.9.2006 0:00

Viesti Kirjoittaja S55AMG »

Transiitista on kokemusta aikaisemmin ja tälläkin hetkellä, tuossa n: 5v sitten oli vuoden päivät tollanen 1989 transiitti, kone kestä kyllä mutta laturin hiilet piti kerran vaihtaa ja takavetoisuus asettaa rajoituksia talvikeleillä, yllättävän vähän siinä vikoja oli, autolla ajettiin kuitenkin ihan päivittäin.
Nykyinen transiitti on sen verran uusi ettei siitä osaa mitään sanoa vielä.
Avatar
BENTS
Viestit: 89
Liittynyt: 30.9.2005 23:05
Paikkakunta: "ameriikka"

Viesti Kirjoittaja BENTS »

Wike kirjoitti:Onkos voortti auto? :shock:
niin, tällänen käsitys mullakin on ollu. :cry:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Joskus oli ajossa juuri tuon ikäinen transitti, vikoja joita muistan:

-Vaihdelaatikko kajahti

-Perä räjähti (lukko)

-Liikkeellepääsy ilman kuormaa on korkeamman kädessä.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ihan toimivia pelejä ne ovat. Jos tarkoituksena on kuljettaa tavaraa paikasta A paikkaan B, Transit varmastikin hoitaa asian. Ja tuollainen iäkkäämpi vieläpä kokolailla edukkaasti.

Jos kuljetusreitti ei ole satoja kilometrejä eikä Transit ole bisneskriittinen linkki, voidaan sanoa että kokolailla luotettavakin se on. Kun ei ole ihmeellisyyksiä, jotka vikaantuisivat niin fataalisti, että auto jää tien päälle. Paitsi edellämainittu laturi.

Työn ilosta ei vanhemman Transitin ratin takana voida puhua. Ei varsinkaan lipoisalla kelillä. Mutta tavara liikkuu. Uusi Transit onkin ihan melkoisen kiva tavarankuljetin. Niinkuin useimmat uudet autot. Mutta se oli tässä rajattu tarkastelun ulkopuolelle.

Kasettisoittimeen vaan Vainio ja "...Tutun turbon vihellyksen kuulen..." :wink:
-T

Kuva
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Tätä kannatta kysy polliisilta, niillähän noita aikanaan oli :D

Jostain syystä merkki on sittemmin vaihtunut :roll:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lisätään vielä, että ilman turboa älä edes harkitse, tai sitten osta samalla kertaa kello jossa on 36 tuntia vuorokaudessa. :shock:
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Vuoteen -85 saakka on se vanhempi nokallinen, -86 alkaen vinokeula. Noita vanhempia on ollut meikäläisellä useampiakin eikä mitään ongelmia niiden kanssa. Takalokasuojankaaret ja takakulmat (pohja) saattaa olla vähän pehmoisia. Vinokeulassa oli ongelmana 5-vaihteinen laatikko, joka ei kestänyt vedätystä = näitä löytyy hajonneena ja laakerivikaisena. Mallistossa tietenkin tavallinen 4-pykäläinenkin, siinä ei sellaista ongelmaa. Edelleen pehmoista takalokasuojissa ja etulokasuojissa. Kaverilla on tälläkin hetkellä 5-vaihteinen dieselpaku sekä dieselautomaatti matkailuauto. Ei ongelmia. Liikkeellepääsy talvella on ihan siitä kiinni, mihin on tottunut. Itse vähän kortin ajamisen jälkeen hankin ekan ransvaattorin ja sillä puskettiin talvella ylös kieroja ja lumisia mäkiä. Menee ihan hyvin kun siihen tottuu.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

ei. tai riippuu mihin sitä vertaa...
Pro-HVM
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

HVM kirjoitti:Lisätään vielä, että ilman turboa älä edes harkitse...
Täh? Tuliko niitä tehtaalta turbottominakin? Semmoisista olen kyllä kuullut, joista turbo on simahtanut, mutta että alunperinkin turboton!? Sen on jo pakko olla aika laiska. Vähän niinkuin Volkkarin Transportteri 1.6-litraisella dieselillä. Jos noita tosiaan on saanut ilman (persoonallisen Transit-äänimaiseman tuottavaa) turboa, voin taata että sellaisen ratin takana ei enää riittäisi että "työn ilosta" tingitään - siinä aletaan jo tinkiä huumoristakin :lol:
-T

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

eerola kirjoitti:
HVM kirjoitti:Lisätään vielä, että ilman turboa älä edes harkitse...
Täh? Tuliko niitä tehtaalta turbottominakin?
Kylläpäkyllä. :shock: Mökkinaapurilla oli jopa vm. 2002 vapari-ransu, että silleen. :shock: Ei muuten katko niskoja. :lol:
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Ei
Viimeksi muokannut SamuliS, 16.11.2006 12:58. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

SamuliS kirjoitti:Ei
Enpä käy jankkaamaan kun ei ole faktoja esittää. :roll:
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

HVM kirjoitti:...vapari-ransu, että silleen. Ei muuten katko niskoja.
Nyt pitääkin olla hyvin varovaisesti, ettei jäsen HVM keksi aloittaa Mese.fi-historian ensimmäistä "Vapari-Transitilla Petropavlovskiin ja takaisin"-tempausta :wink:
-T

Kuva
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

No tokihan oli ilman turboa, varmasti vielä suurempi osa, ainakin Suomeen rahdatuissa. Intin vinokeulaisella oli satasen saavuttaminen motarilla todellakin saavutus :lol: . Mut mitä vikaa ajettavuudessa...? :? Siinähän semmonen menee niinkuin muutkin vastaavat...
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

raul kirjoitti:...Mut mitä vikaa ajettavuudessa...
Mielestäni vinokeulainen (edeltävästä mallista puhumattakaan) on tavallisen uraherkkä erityisesti lyhyenä. Kuorma auttaa asiassa. Kevyt perä tuntuu Transitissa poikkeuksellisen kevyeltä. Ainoastaan Hiace voittaa vinokeulaisen Transitin. Ja hidas ohjaus tekee luistelevan perän hallinnasta mielenkiintoista tai rasittavaa - riippuen kuljettajan väsymyksen asteesta.
-T

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

eerola kirjoitti:
raul kirjoitti:...Mut mitä vikaa ajettavuudessa...
Mielestäni vinokeulainen (edeltävästä mallista puhumattakaan) on tavallisen uraherkkä erityisesti lyhyenä. Kuorma auttaa asiassa. Kevyt perä tuntuu Transitissa poikkeuksellisen kevyeltä. Ainoastaan Hiace voittaa vinokeulaisen Transitin. Ja hidas ohjaus tekee luistelevan perän hallinnasta mielenkiintoista tai rasittavaa - riippuen kuljettajan väsymyksen asteesta.
Uraherkkyys selittynee melko leveällä raidevälillä verrattuna lyhyen mallin pituuteen. Ransetti ei mahdu uriin, kuten ei myöskään W140. :shock:
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

HVM kirjoitti:
SamuliS kirjoitti:Ei
Enpä käy jankkaamaan kun ei ole faktoja esittää. :roll:
No aattelin että lyhyestä virsi kaunis, turhaako sitä tinkaamaan :) . Jouduin Vankilassa työskennellessäni Lada 2105 lisäksi ajelemaan Transitilla . Sellanen eka viistokeula ja jos sitä vertasi vaikka "firman" Transporteriin niin ... :shock: :evil:
Harva, jos mikään laite on ollu yhtä kankea (poislukien muutama bussi), vaihteisto vaati todella riuskaa kättä, ohjaus oli, hmm tahmeakin kuulostaa liukkaalta, no ohjauksen saattoi jättää yhteen asentoon. Kiihtyvyyttä ei ollut, jonkinlainen illuusio tosin eteenpäin vievän voiman läsnäolosta. Jarruja ei liiemmin ollut, pysähtyvyys kilpaili kiihtyvyyden kanssa G voimista. Kaiken kaikkiaan huonoin kulkuneuvo millä muistan ajaneeni. Huoltokirja oli täysin leimattu, eli valtion pelinä transitia oli käytetty PT-Huollossa, joten siitäkään tuskin jäi killumaan..
JALLERI
Viestit: 174
Liittynyt: 30.8.2006 19:34
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja JALLERI »

ainut hyvä puoli ransussa on se on niin korkea että turva vyöhön voi hirttää itsensä :?
iff juu need speed buy borzoi.. faster dog can bee
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

SamuliS kirjoitti:
HVM kirjoitti:
SamuliS kirjoitti:Ei
Enpä käy jankkaamaan kun ei ole faktoja esittää. :roll:
No aattelin että lyhyestä virsi kaunis, turhaako sitä tinkaamaan :)
Jassoo. Luulin, että vastasit tuohon eerolan turbo-kyssäriin. :lol: Meni postauksetkin sopivasti päällekkäin. :D

Vastasitkin siis kysymykseen "Onko ranstiiti hyvä auto?" Asia vilipitön. :idea:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

70-luvun alkupään ransitista on parhaat kokemukset. Finnairin kenttäautona palvellut evp. ransitti oli kaverin isän parhaita ostoksia. Bensakone rikkinäisellä automaattilaatikolla sai nuoret miehet ekstaasiin. Parhaat muistot ovat Mannerheimintieltä neljän ruuhkassa, kun automaattilaatikosta katosi pykälät. Se oli tarkka peli sen suhteen, että laatikossa ei saanut olla öljyä millilitraakaan liikaa tai liian vähän. Muuten ei mennyt vaihteet päälle. Ja taisi siinä jotain sähköongelmaakin olla sadepäivinä, mutta se ei niin haitannut kun Kekkosen aikana paistoi aina aurinko :roll: :roll: :D
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Isällä oli aikanaan 2.5 vapari, lyhyttä mallia. Kyllä se pakettiauton virkaa hoiti kummasti, eikä siinä muistaakseni mitään kovin fataalia vikaa ollut...
Webasto siinä oli aina paskana, kuten ne kaikissa tahtoo olla.
Rakettiautot on tosiaan sitten erikseen! :lol:

On muuten todella näppärä ja köykäinen vehje ruoskia menemään pikku luistoissa...NOT! :lol:

Se Transulle ominainen vihellys ei muuten kuulu Turbosta, vaan takavaimentajasta, josta perstuu sisusta irti ja alkaa vinkua... :wink:
Kuva
Avatar
Ryöhkä
Viestit: 132
Liittynyt: 05.2.2006 19:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ryöhkä »

Eihän noita vanhoja riisseli ransuja saanut edes kesällä käyntiin ilman jippoja jos aurinko oli mennyt pilven taakse...

No olkoon että, kokemukset on 70 luvun vehkeestä.

Mutta tosiaankin siihen aikaan oli ratin vasemmalla puolella kojelaudassa sellanen käsipumppukahva jolla piti antaa koneelle töpsyt, muistaakseni eetteriä tai jotain vastaavaa tömäkkää tavaraa.

Ja koska ennen kaikki oli paremmin ja parempaa kuin nykyisin niin nämä uudemmathan on ihan hirveitä. :hang:
189 021 022 220 228 242 249 260 275 293 345 352 354 404 405 414 543 550 581 600 611 612 673 681 691 774 792 801 813 819 854 873 876 877 954 988 W10
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Vinokeulaiset kunnossa ollessaan ihan kelpo ajettavia ainakin kesäkelillä. Isokorisissa menee muistaakseni olkatapit suht helposti väljiksi. Pienemmissä niitä ei taida ollakkaan. :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ryöhkä kirjoitti:Eihän noita vanhoja riisseli ransuja saanut edes kesällä käyntiin ilman jippoja jos aurinko oli mennyt pilven taakse...

No olkoon että, kokemukset on 70 luvun vehkeestä.

Mutta tosiaankin siihen aikaan oli ratin vasemmalla puolella kojelaudassa sellanen käsipumppukahva jolla piti antaa koneelle töpsyt, muistaakseni eetteriä tai jotain vastaavaa tömäkkää tavaraa.

Ja koska ennen kaikki oli paremmin ja parempaa kuin nykyisin niin nämä uudemmathan on ihan hirveitä. :hang:
Puhut nyt vissiinkin Perkinssin pilottipumpusta? Kaikkea se sairas ihmismieli keksiikin? :shock: Tähän kun yhdistetään vielä imusarjan liekkihehku niin kaunisääninen talviaamun hinausstartti onkin valmis. :lol:

Joo, eihän ne lähteneet käynttin edes heinäseipään varjosta - millä näin huono käynnistyvyys edes saavutetaan? Laittamalla koneeseen jo tehtaalla säkillinen väljän Solifer Exportin puristusta? :shock:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

ei tarvi ransu ees heinäseipään varjoa kesällä ettei lähe käyntiin :pappa:
siihen riittää että levittää valkoisen lakanan maahan ransiitiin eteen! se luuloo että on talavi eikä lähe käyntiin :lol:

kaverin vanhaa ransua (vm-n80) tartattiin viime talavena 15 pakkasessa ilman roikkaa :shock: lähti se käyntiin 8) lisävirralla ja kahella pöntöllä pilottia :ttu:
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2751
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

nyt ei ole kyllä aivan tuohon ikähaarukkaan vastata mutta mutta...
isällä on transiitti vuosimallia -99. 2.5td pitkä ja puolikorkea.
ajettu 180tkm, ollut securitaksen rahankuljetus autona, huoltokirja jonnekkin 150tkm tienoille ja meillä ollut siitä asti, nyt noin 185tkm jos oikein muistan.
varusteet on aika hyvät niinku tuollaaselta firman käytös olleelta autolta voi odottaa. ilmastointi, sähköpeilit, luistonesto,abs,lämmitettävä tuulilasi, yms
vanerointi on koko takatilas, ja irrotettava metallinen väliseinä samanlainen ovella varustettu kuin kabiinin ja tavaratilan välissä.

moottorissa on on aika hyvin vetoja ja jaksaa kuljettaa painavaakin lastia, jos pitää oikeasti jotain suurenpaa kuljettaa niin sprintterin ohella ainut varteen otettava vaihtoehto tilojensa puolesta. talvella luiston estosta ( joku lukkotyyppinen) on aika paljon apua, kuten myös liukkaalla abs:sista.

eipä mitään ihmeenpiä rikki oo menny, aika hyvin toiminu teknisesti.


mutta .... tuosta ei meinaa saada enää juuri mitään vaihdossa, parissa vuodessa on mennyt puolet hinnasta. ja toiset autoliikkeet eivät halua enää oikeen tuollaasta edes vaihdos.

ruoste syödä nakertaa jokapaikasta tasaaseen tahtiin :evil:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7174
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Paska auto.. Ei kannata sekaantua.... :x
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”