Mese.fi:n historian ensimmäinen Lada-viesti!
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Muuutta missä on tzei...eiku KARVALAKKI kuvista
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Pappi kirjoitti:Kalevan klubille maksaa kertalukuoikeus euron, voipi maksaa tekstiviestillä.
Toimittajalta voisi joku oululainen pyytää luvan jutun ja kuvien liittämiseen tänne...
Toimi ainakin äsken...dry kirjoitti:Soitin Kalevaan, he muuttivat Lada-viestin kuva-gallerian maksuttomaksi, eli kenellä tahansa on mahdollisuus päästä katsomaan Lada-jutun kuvia.
Kiitos Kaleva
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Nonniisa, raporttia pukkaa vähän viivellä kun on ollut hässäkkää tuon Ladan kanssa.
Eli tässäpä virallinen meriselitys Ladan noutamisesta Haapavedeltä Ouluun.
Elettiin alkuiltaa tiistaina 14.11.2006 kun mietiskelin että koskahan Lada noudetaan Ouluun. Keskiviikolle kun oli lupailtu ohjelmaa täällä Oulun päässä.
Kellon ollessa 18.00 puhelimeni soi, Dealer soitti. Hän kertoi olleensa yhteydessä Malmin kanssa Ladan noutamisesta Haapavedeltä. Malm oli kaveria vailla noutoreissulle. Vähän aikaa odottelua ja sainkin Malmin yhteystiedot. Soiteltiin toisillemme nopsaan ja sovimme että Malm hakee allekirjoittaneen kotoaan vielä ennen klo 19.00 ja lähdemme Ladan hakureissulle.
Herättelin irkissä Mazzaa, josko hän haluaisi tulla mukaan hakureissulle. Mazza päättikin lähteä ja säntäsi kiireellä lataamaan digivideokameransa akkua. Sovimme että haemme Mazzan kyytiin. Mazza aikoi myös nauhoittaa mukaan matkalle kasetille Säkkijärven Polkkaa, mutta ei löytänyt kasettia. Tosin tämä ei niin suuri puute ollut, koska Ladassa ei edelleenkään ollut soitinta asennettuna.
Lähdimme allekirjoittaneen luota Malmin kanssa matkaan klo 18.55 ja suuntasimme hakemaan Mazzan. Pieneksi pettymyksekseni huomasin että Malm ei ollutkaan liikkeellä tuoreella hankinnallaan tdt-matikilla, vaan w123 300D:llään. No taittui se matka silläkin.
Haimme Mazzan kyytille ja suuntasimme nelostietä etelään päin. Voimansiirron vollotuksen säestämänä matka sujui leppoisasti... Juttelimme niitänäitä, voimansiirron vollotuksista, kardaanin poikkimenemisistä, auton valoista, turpojuttuja, matikista tietenkin kyselimme Malmilta jne. Matka taittui tasaisesti talvinopeusrajoitusten mukaan.
Tunnelmakuva matkan varrelta, kuvassa kosmonauttikokelaat Melitos ja Mazza. Klikkaa kuvaa suuremmaksi.
Pulkkilasta käännyimme nelostieltä Haapavedelle vievälle pienemmälle tielle. Soittelin Dealerille ja sovimme tapaamisen Haapaveden ABC:lle hieman ennen iltayhdeksää. Pulkkila-Haapavesi olikin mukava, sopivasti mutkitteleva tie.
Pulkkilan suunnasta Haapaveden ABC:lle mennessä tulee aivan huoltoaseman vieressä pakollinen pysäyttäminen risteyksessä. Risteykseen hiljennellessä huomasimme Dealerin kaartavan ABC:n pihassa Ladalla. Täydellinen ajoitus siis.
Ajoimme Ladan viereen ja morjenstimme Dealeria.
Ladan ihailua, kuvassa Dealer ja Melitos. Tavaramäärä oli valtava.
Kävimme pikaisesti läpi Ladan varusteita ja omituisuuksia, tutustuimme mm noin seitsemänavainjärjestelmään.
Ladan avainten ja ajoliivien luovutus. Malm ottaa viestikapulan vastaan, taustalla näkyykin hyvin missä luovutus tapahtuu.
Kävimme vielä Dealerin kanssa kaffella. Jutun aiheina oli yllättäen mm ladaviesti. Dealer kertoi myös, että ihmiset tuppaavat unohtamaan turvavälin lukiessaan Ladan tarroja. Puhetta oli myös Ladan uusista talvikumeista, joita ei oltu ehditty vaihtaa vanteille.
ABC:ltä lähdimme näyttämään viesti-Ladaa Malmin äidille, joka asui ihan Haapaveden keskustassa. Säännöllisistä vierailuista kertoo, että ensin poikkesimme väärälle kadulle etsiessämme oikeaa paikkaa.
Oikea paikka löytyi kuin löytyikin. Pikku kommelluksena parkkipaikalla sattui pieni peräänajo, saman talon asukki kolhaisi hieman Malmin w123:sta. Mersuun ei vaurioita, Nissaniin ainakin uusi vilkku. Koska vauriot jäivät vähäisiksi annoimme asian olla.
Parkkipaikalla oli myös lähes viestiladamme kaksoisolento. Kyseessä tosin oli "vain" 1200S.
Malmin äidin luota lähdimme viemään Dealerin kotiinsa.
Malmista otettiin kuva ladakuskin liivit päällä legendaarisen Suzukin vierellä. Piha oli liukas, joten kuvassa näyttää että Malm olisi opettelemassa lentämään. Onneksi Malm kuitenkin pysyi jaloillaan.
Ladan renkaiden kehno kunto todettiin myös, kun Malm meinasi jäädä sillä kiinni Dealerin pihalle.
Dealerin kotoa ajelimme Pulkkilaan. Malm edellä Ladalla ja Mazza sekä allekirjoittanut Malmin w123:lla perässä. Jossain vaiheessa kulkueemme saavutti Citroen C5 farmarin joten köröttelimme loppumatkan tuntemattoman sitikkakuskin johdattamana. Sitikkakuski ei tuntunut pitävän kiirettä vaan matka taittui leppoisasti noin 65km/h nopeudella.
Pulkkilassa pestiin tuulilasit ja lamput, sekä Mazza hyppäsi Ladan puikkoihin.
Nelostiellä kun on tolppakameroita eikä Ladan nopeusmittaria oltu saatu toimimaan, päätimme vaihtaa ajojärjestystä. Mersu johtotähdeksi ja Lada seuraa johtajaa. Näin ajelimme Rantsilassa sijaitsevalle Nakkulan grillille asti. Mazza soitteli Ladasta ja tuumi jotta kovin lähellä takapuskuria ajaa osa autoilijoista, lukien tietenkin tarroja.
Nakkulan grillillä vuoronvaihto, Ladan puikkoihin allekirjoittanut eli Melitos.
Pikainen tutustuminen ergonomisesti sijoitettuihin hallintalaitteisiin ja tien päälle. Vähäisetkin nastat tuntuivat pitävän aikamoista mekkalaa. Toisaalta voimansiirto oli huomattavasti hiljaisempi kuin Malmin Mersussa. Vanhojen amerikkalaisten elokuvien tyyliin rattia sai käännellä hiukan koko ajan ajaessa. Viisivaihteinen laatikko tuntui toimivan hyvin, eikä moottorin ääni noussut esille ajossa.
Limingan liikenneympyrästä moottoritielle kiihdytettäessä kokeilin myös Ladan suorituskykyä. Mersusta mentiin ohi heittämällä.
Kempeleessä kauppakeskus Zeppelinin parkkipaikalla pidimme minimiittiä rtd:n kanssa. Pikainen koeajokin järjestyi ja kommentit vieraskirjaan tietenkin.
Missähän sitä tässä ollaan? Essolla?
Autoteeman edessä oli pimeää.
Kempeleestä lähtiessämme porukka hajaantui. Malm ja rtd lähtivät koteihinsa nukkumaan ja minä sekä Mazza ajoimme Ouluun. Mazza otti Ässän alleen ja ajelimme hetken aikaa letkassa Oulussa etsien pesupaikkaa. Muutaman mutkan kautta pääsimme käymään pesussa (no pakkohan se oli raxilan markettien pihan läpi ajaa ) ja toimitimme viestikapulan XUX63:n pihalle. Yllätykseksemme XUX oli vielä hereillä, vaikka kello oli noin 01.20 Juttelimme hetken ja viimein oli pitkä päivä päätöksessä. Tosin huomenna eli keskiviikkona 15.11 olisi taas säpinää. Raporttia Oulun kuvioista myöhemmin, stay tuned!
Kiitokset kuvista Malmille ja rtd:lle. Kaikki kuvat löytyvät nettiin sopivan kokoisina ja hiukan valoisuudelta säädettynä täältä.
PS: Mazzalta tulee videomateriaalia jakoon luultavasti viikonloppuna Ladan noutamisesta ja Oulun kuvioista.
Eli tässäpä virallinen meriselitys Ladan noutamisesta Haapavedeltä Ouluun.
Elettiin alkuiltaa tiistaina 14.11.2006 kun mietiskelin että koskahan Lada noudetaan Ouluun. Keskiviikolle kun oli lupailtu ohjelmaa täällä Oulun päässä.
Kellon ollessa 18.00 puhelimeni soi, Dealer soitti. Hän kertoi olleensa yhteydessä Malmin kanssa Ladan noutamisesta Haapavedeltä. Malm oli kaveria vailla noutoreissulle. Vähän aikaa odottelua ja sainkin Malmin yhteystiedot. Soiteltiin toisillemme nopsaan ja sovimme että Malm hakee allekirjoittaneen kotoaan vielä ennen klo 19.00 ja lähdemme Ladan hakureissulle.
Herättelin irkissä Mazzaa, josko hän haluaisi tulla mukaan hakureissulle. Mazza päättikin lähteä ja säntäsi kiireellä lataamaan digivideokameransa akkua. Sovimme että haemme Mazzan kyytiin. Mazza aikoi myös nauhoittaa mukaan matkalle kasetille Säkkijärven Polkkaa, mutta ei löytänyt kasettia. Tosin tämä ei niin suuri puute ollut, koska Ladassa ei edelleenkään ollut soitinta asennettuna.
Lähdimme allekirjoittaneen luota Malmin kanssa matkaan klo 18.55 ja suuntasimme hakemaan Mazzan. Pieneksi pettymyksekseni huomasin että Malm ei ollutkaan liikkeellä tuoreella hankinnallaan tdt-matikilla, vaan w123 300D:llään. No taittui se matka silläkin.
Haimme Mazzan kyytille ja suuntasimme nelostietä etelään päin. Voimansiirron vollotuksen säestämänä matka sujui leppoisasti... Juttelimme niitänäitä, voimansiirron vollotuksista, kardaanin poikkimenemisistä, auton valoista, turpojuttuja, matikista tietenkin kyselimme Malmilta jne. Matka taittui tasaisesti talvinopeusrajoitusten mukaan.
Tunnelmakuva matkan varrelta, kuvassa kosmonauttikokelaat Melitos ja Mazza. Klikkaa kuvaa suuremmaksi.
Pulkkilasta käännyimme nelostieltä Haapavedelle vievälle pienemmälle tielle. Soittelin Dealerille ja sovimme tapaamisen Haapaveden ABC:lle hieman ennen iltayhdeksää. Pulkkila-Haapavesi olikin mukava, sopivasti mutkitteleva tie.
Pulkkilan suunnasta Haapaveden ABC:lle mennessä tulee aivan huoltoaseman vieressä pakollinen pysäyttäminen risteyksessä. Risteykseen hiljennellessä huomasimme Dealerin kaartavan ABC:n pihassa Ladalla. Täydellinen ajoitus siis.
Ajoimme Ladan viereen ja morjenstimme Dealeria.
Ladan ihailua, kuvassa Dealer ja Melitos. Tavaramäärä oli valtava.
Kävimme pikaisesti läpi Ladan varusteita ja omituisuuksia, tutustuimme mm noin seitsemänavainjärjestelmään.
Ladan avainten ja ajoliivien luovutus. Malm ottaa viestikapulan vastaan, taustalla näkyykin hyvin missä luovutus tapahtuu.
Kävimme vielä Dealerin kanssa kaffella. Jutun aiheina oli yllättäen mm ladaviesti. Dealer kertoi myös, että ihmiset tuppaavat unohtamaan turvavälin lukiessaan Ladan tarroja. Puhetta oli myös Ladan uusista talvikumeista, joita ei oltu ehditty vaihtaa vanteille.
ABC:ltä lähdimme näyttämään viesti-Ladaa Malmin äidille, joka asui ihan Haapaveden keskustassa. Säännöllisistä vierailuista kertoo, että ensin poikkesimme väärälle kadulle etsiessämme oikeaa paikkaa.
Oikea paikka löytyi kuin löytyikin. Pikku kommelluksena parkkipaikalla sattui pieni peräänajo, saman talon asukki kolhaisi hieman Malmin w123:sta. Mersuun ei vaurioita, Nissaniin ainakin uusi vilkku. Koska vauriot jäivät vähäisiksi annoimme asian olla.
Parkkipaikalla oli myös lähes viestiladamme kaksoisolento. Kyseessä tosin oli "vain" 1200S.
Malmin äidin luota lähdimme viemään Dealerin kotiinsa.
Malmista otettiin kuva ladakuskin liivit päällä legendaarisen Suzukin vierellä. Piha oli liukas, joten kuvassa näyttää että Malm olisi opettelemassa lentämään. Onneksi Malm kuitenkin pysyi jaloillaan.
Ladan renkaiden kehno kunto todettiin myös, kun Malm meinasi jäädä sillä kiinni Dealerin pihalle.
Dealerin kotoa ajelimme Pulkkilaan. Malm edellä Ladalla ja Mazza sekä allekirjoittanut Malmin w123:lla perässä. Jossain vaiheessa kulkueemme saavutti Citroen C5 farmarin joten köröttelimme loppumatkan tuntemattoman sitikkakuskin johdattamana. Sitikkakuski ei tuntunut pitävän kiirettä vaan matka taittui leppoisasti noin 65km/h nopeudella.
Pulkkilassa pestiin tuulilasit ja lamput, sekä Mazza hyppäsi Ladan puikkoihin.
Nelostiellä kun on tolppakameroita eikä Ladan nopeusmittaria oltu saatu toimimaan, päätimme vaihtaa ajojärjestystä. Mersu johtotähdeksi ja Lada seuraa johtajaa. Näin ajelimme Rantsilassa sijaitsevalle Nakkulan grillille asti. Mazza soitteli Ladasta ja tuumi jotta kovin lähellä takapuskuria ajaa osa autoilijoista, lukien tietenkin tarroja.
Nakkulan grillillä vuoronvaihto, Ladan puikkoihin allekirjoittanut eli Melitos.
Pikainen tutustuminen ergonomisesti sijoitettuihin hallintalaitteisiin ja tien päälle. Vähäisetkin nastat tuntuivat pitävän aikamoista mekkalaa. Toisaalta voimansiirto oli huomattavasti hiljaisempi kuin Malmin Mersussa. Vanhojen amerikkalaisten elokuvien tyyliin rattia sai käännellä hiukan koko ajan ajaessa. Viisivaihteinen laatikko tuntui toimivan hyvin, eikä moottorin ääni noussut esille ajossa.
Limingan liikenneympyrästä moottoritielle kiihdytettäessä kokeilin myös Ladan suorituskykyä. Mersusta mentiin ohi heittämällä.
Kempeleessä kauppakeskus Zeppelinin parkkipaikalla pidimme minimiittiä rtd:n kanssa. Pikainen koeajokin järjestyi ja kommentit vieraskirjaan tietenkin.
Missähän sitä tässä ollaan? Essolla?
Autoteeman edessä oli pimeää.
Kempeleestä lähtiessämme porukka hajaantui. Malm ja rtd lähtivät koteihinsa nukkumaan ja minä sekä Mazza ajoimme Ouluun. Mazza otti Ässän alleen ja ajelimme hetken aikaa letkassa Oulussa etsien pesupaikkaa. Muutaman mutkan kautta pääsimme käymään pesussa (no pakkohan se oli raxilan markettien pihan läpi ajaa ) ja toimitimme viestikapulan XUX63:n pihalle. Yllätykseksemme XUX oli vielä hereillä, vaikka kello oli noin 01.20 Juttelimme hetken ja viimein oli pitkä päivä päätöksessä. Tosin huomenna eli keskiviikkona 15.11 olisi taas säpinää. Raporttia Oulun kuvioista myöhemmin, stay tuned!
Kiitokset kuvista Malmille ja rtd:lle. Kaikki kuvat löytyvät nettiin sopivan kokoisina ja hiukan valoisuudelta säädettynä täältä.
PS: Mazzalta tulee videomateriaalia jakoon luultavasti viikonloppuna Ladan noutamisesta ja Oulun kuvioista.
Viimeksi muokannut Melitos, 16.11.2006 14:44. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Kalevan jutusta
Ihan hyvä juttu muuten , mutta olisivat voineet myös avustuksen kohteen yhteystietoja laittaa esille. Siitä olen kyllä nettisivulla pommittanut.
Jos joku haluaa paperiversion niin voin lähettää leikkeen... kun kerran sellainen meille tulee..
Viestiä voi laittaa muoriska at iki piste fi
Muoriska ja nollan kelit
Jos joku haluaa paperiversion niin voin lähettää leikkeen... kun kerran sellainen meille tulee..
Viestiä voi laittaa muoriska at iki piste fi
Muoriska ja nollan kelit
Re: Kalevan jutusta
Tätä olen minäkin yritänyt tolkuttaa ihmisille. Yrittäkää muistaa korostaa asiaa jolla tässä ollaan. Lehdet eivät sitä näy itse välttämättä hoksaavan.muoriska kirjoitti:Ihan hyvä juttu muuten , mutta olisivat voineet myös avustuksen kohteen yhteystietoja laittaa esille. Siitä olen kyllä nettisivulla pommittanut.
Edit: Melekosen hienon raportin oli Melitos vääntänyt, kiitokset lukuhetkestä.
Yle kulmilla
Heips,
nakkasin juttuvinkkiä lapin radioon/perämerenradioon.. joskos ottaisivat kiinni.
YLE kulmilla Rovaniemellä
24. marraskuuta
- Olisiko tuossa ideaa ladan olla Rovaniemellä ??
Muoriska
nakkasin juttuvinkkiä lapin radioon/perämerenradioon.. joskos ottaisivat kiinni.
YLE kulmilla Rovaniemellä
24. marraskuuta
- Olisiko tuossa ideaa ladan olla Rovaniemellä ??
Muoriska
Re: Yle kulmilla
Perämeri on jo juttua tehnyt mutta siellä on sen verran kahjoa porukkaa että en epäile etteikö vaikkapa "Peltsi" (Juha Peltoperä) tai Jari Vesa voisi vaikkapa ottaa tyypit.muoriska kirjoitti:Heips,
nakkasin juttuvinkkiä lapin radioon/perämerenradioon.. joskos ottaisivat kiinni.
Tuo 24.11 Yle kulmilla -tapahtuma on täynnä julkkiksia joten siellähän voisi saada kyytiin vaikkapa Kotikadun Hanneksen tai jopa YLEn toimitusjohtajan Mikael Jungnerin
edit: Muutin Petloperän Peltoperäksi
Viimeksi muokannut Makemyday, 16.11.2006 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
- jackhammer
- Viestit: 188
- Liittynyt: 29.6.2006 16:58
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Jupe Lohi
- Mr. Seitala & Nordkapp
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03.11.2006 23:27
- Paikkakunta: Utsjoki
- Viesti:
Re: Yle kulmilla
Jep, tuossa vaiheessahan se voisi olla jo takaisinpäin, kohti etelää menossa. Oisko mitenkään mahdollista onnistua saamaan Lada maanantaiksi 20.11. Ivaloon? Voisin noutaa sen silloin sieltä ja käyttää sitä ensi viikolla siellä Kapissa. Minun pitäisi palauttaa Ivaloon se sitten viimeistään torstaina 23.11. joten mitään vastoinkäymisiä ei Ivalo-Nordkapp-Ivalo välillä kestä tuohon aikatauluun osua. Perjantaina 24.11. minun pitää mennä jo Hettaan keikalle.muoriska kirjoitti:Heips,
nakkasin juttuvinkkiä lapin radioon/perämerenradioon.. joskos ottaisivat kiinni.
YLE kulmilla Rovaniemellä
24. marraskuuta
- Olisiko tuossa ideaa ladan olla Rovaniemellä ??
Muoriska
Oma aikatauluehdotukseni, ja suunnitelmani olisi tämän näköinen:
ma 20.11. Haku Ivalosta, illaksi Seitalaan.
ti 21.11. Aamulla, todella varhain, kohti Nordkappia ja JOS kaikki menee IHAN putkeen, yöksi saattaisi ehtiä takaisin Seitalaan. Mutta todennäköisempää on, että joudun yöpymään Norjassa, joko Honningsvågissa tai Skarsvågissa. Paluu Seitalaan siinä tapauksessa keskiviikkona.
to 23.11. Ladan vienti Ivaloon.
Kilometrejä minulle kertyy tuossa operaatiossa siten, että Ladan hakemisessa tulee 350 km, Nordkapissa käynnissä tulee 690-700 km ja taas Ladan palauttamisessa Ivaloon 350 km, eli yhteensä noin 1400 km. Kyllähän siinä yhdelle miehelle...
Olen tänään ollut jonkin verran puhelimessa ja ainakin Lapin Kansan toimittaja on tulossa tekemään juttua Ladasta ja kiertueesta Inariin, koskapa itsekin Inarissa asuu.
Soitin myös Seura-lehteen ja nyt siellä pähkäillään, joskopa joku toimittaja ois innostunut käymään Ladan kyydissä Nordkapissa. Ehdotin heille, että toimittaja lentäisi maanantaina Ivaloon, minä hakisin hänet Ladalla kentältä ja sitten reissun jälkeen palauttaisin sekä Ladan, että toimittajan Ivaloon.
Monesti aiemminkin olen saanut näitä mediapersoonia lentämään milloin minnekin päin Pohjois-Suomea tekemään juttuja hyvista tapahtumista.
Tämä tietysti on vain minun ehdotukseni ja se sitten toteutetaan vain jos se muille sopii...
-
- Hanskakäsi-Edward
- Viestit: 416
- Liittynyt: 03.11.2006 17:47
Re: Yle kulmilla
Ja lehtihän maksaa myös bensat yms.Jupe Lohi kirjoitti:Soitin myös Seura-lehteen ja nyt siellä pähkäillään, joskopa joku toimittaja ois innostunut käymään Ladan kyydissä Nordkapissa. Ehdotin heille, että toimittaja lentäisi maanantaina Ivaloon, minä hakisin hänet Ladalla kentältä ja sitten reissun jälkeen palauttaisin sekä Ladan, että toimittajan Ivaloon.muoriska kirjoitti:Heips,
nakkasin juttuvinkkiä lapin radioon/perämerenradioon.. joskos ottaisivat kiinni.
YLE kulmilla Rovaniemellä
24. marraskuuta
- Olisiko tuossa ideaa ladan olla Rovaniemellä ??
Muoriska
Monesti aiemminkin olen saanut näitä mediapersoonia lentämään milloin minnekin päin Pohjois-Suomea tekemään juttuja hyvista tapahtumista.
Tämä tietysti on vain minun ehdotukseni ja se sitten toteutetaan vain jos se muille sopii...
"?"
--
--
Risto on niin herrasmies että se anto ladan mennä... (?)johtaja300 kirjoitti:Tätä en voi uskoa , no huippuissa ois mersu ainakin voittanutMelitos kirjoitti:
Limingan liikenneympyrästä moottoritielle kiihdytettäessä kokeilin myös Ladan suorituskykyä. Mersusta mentiin ohi heittämällä.
Tulipa ajettua elämäni eka kerran ladalla Zeppeliinin parkkipaikalla, mielenkiintoinen auto...
((yllätyin positiivisesti, mutta olihan siinä vähän "eksotiikkaakin"...))
Pro-HVM
- Jupe Lohi
- Mr. Seitala & Nordkapp
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03.11.2006 23:27
- Paikkakunta: Utsjoki
- Viesti:
Seura on syttynyt melkoisen hyvin moniin minun omiin juttuihini juurikin lähettämällä toimittajiaan useihin järjestämiini tapahtumiin. Paras juttu oli varmaan eräs "Arctic Nordkapp tour", olisikohan vuonna 1998, kun Seuran toimittaja valokuvaajineen lensi Ivaloon ja he istuivat kyydissäni kahdeksan vuorokautta ja Seuraan tuli kuuden sivun juttu upeilla värikuvilla varustettuna. Kun lehti panostaa yhteen juttuun 16 miestyöpäivää ja kuusi sivua, niin en mitenkään voi asiaa väheksyä.HVM kirjoitti:Oivallista Jupe! Toivotaan, että Seura syttyy.
Nythän tuosta on jo kuitenkin aikaa kulunut niin paljon ja juttu on ihan eri luontoinen, niin hyvinkin saattaisi joku lehdestä kiinnostua jutun tekemään.
Veli-Matti Jusi, joka silloin oli Seuran toimitussihteeri, on nyt Viva! -lehdessä samalla vakanssilla, mutta sanoi lehden olevan niin paljon erilainen, että Vivaan ei juttua tästä saada.
Koikkalainen ainakin Seurassa kirjoittaa tästä takuuvarmasti, sen lupasi Koikkalainen itse... Ja kuvankin Ladasta Koikkalainen lupasi juttuunsa mukaan laittaa. Tosin Koikkalaisenkin resurssit ovat rajalliset, mutta hän on silti lujasti hengessä mukana...
Nyt kyllä taitaa jäädä Rovaniemen miesten Lada-tutkielma ainakin menovaiheessa aika lyhyeen. Informaatio mitä mie oon saanut, niin Lada tuotaisiin Lauantaina 18.11 Tornioon. En tiedä, kuka tuo ja milloin. Kuitenkinkin paikallismediat on herätetty, ja kiinnostusta juttujen tekoon on. Itse ajattelin, että the ("V.I.E.S.T.I" *) jatkaisi matkaa Rovaniemen suuntaan aikaisintaan sunnuntaina 19.11, mikäli toimittajat tässä välissä ehtivät paikalle muine kiireineen. Mutta jatkokehitellään tästä joku kompromissi. ( * Viimmosenpäälle Itärautaa Esittelevä Suomalainen Tosi Ihminen * )
No nysse tuli, eiku siis se kymppiuutisten kevennys tuli(sori tamperelaiset), JOS joku meseläinen pääsee tänne vielä niin ole hyvä ja mene pois, annetaan vieraille tilaa. Taitaa olla palvelin tiukoilla .
Sydänlapset ja -aikuiset oli siis hyväntekeväisyys kohde jota viestillä tuetaan. Näet sen tuosta hieman ylempää
T:CDTA
Sydänlapset ja -aikuiset oli siis hyväntekeväisyys kohde jota viestillä tuetaan. Näet sen tuosta hieman ylempää
T:CDTA
Viimeksi muokannut Vieras, 17.11.2006 0:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.