Väyrynen luikertelee -> Ei enää (korjattu)
Väyrynen luikertelee -> Ei enää (korjattu)
Eli, sedan mallia vuodelta 99. Ajettu reipas 400 tkm, joista n. 200 tkm ite.
Takapäähän ei ole muita osia vaihdeltu, kun jarruhärpäkkeitä ja laakeri.
Nyt huomasin että joku siellä on väljä. Kun suorittaa sellasen väistöliikkeen niin se pyrkii luikertelemaan. Ei oo enää sellanen mersumainen.
Lisäksi oikean puoleinen takanen on kulunut. Huomattavasti kuluneempi, kun vasen. Pyöränkulmat on suunnattu loppu talvesta. Eli vikaa ei pitäis siellä olla. Se rengas on kulunut tasaisisesti siis. Voihan se olla ihan kulumisen takia se... mutta se luikertelu.
Tarkotus olis tehdä sellanen perusteellinen takapään korjaus, minkä jälkeen pystyi ajelemaan taas huoletta pitkän matkaa. Käyttäsin pyörän suuntauksessa taas kun olen vaihtanut puslia sinne jne.
Mitkäs puslat sieltä on kuluneet? Pitäis varmaan tutkia ite tarkemmin autoa, niin jotain selviäisi. Jos tekisin tuollasen "keskikokosen" takapää remontin, niin mitä kannattaisi tuohon km määrään vaihtaa
Entäs työkalut Tarviiko jotain erityistä, mitä en itse pystyisi tekemään. Ja onko muuta huomioitavaa
Neuvoista jälleen kiitollinen olen jo etukäteen
Takapäähän ei ole muita osia vaihdeltu, kun jarruhärpäkkeitä ja laakeri.
Nyt huomasin että joku siellä on väljä. Kun suorittaa sellasen väistöliikkeen niin se pyrkii luikertelemaan. Ei oo enää sellanen mersumainen.
Lisäksi oikean puoleinen takanen on kulunut. Huomattavasti kuluneempi, kun vasen. Pyöränkulmat on suunnattu loppu talvesta. Eli vikaa ei pitäis siellä olla. Se rengas on kulunut tasaisisesti siis. Voihan se olla ihan kulumisen takia se... mutta se luikertelu.
Tarkotus olis tehdä sellanen perusteellinen takapään korjaus, minkä jälkeen pystyi ajelemaan taas huoletta pitkän matkaa. Käyttäsin pyörän suuntauksessa taas kun olen vaihtanut puslia sinne jne.
Mitkäs puslat sieltä on kuluneet? Pitäis varmaan tutkia ite tarkemmin autoa, niin jotain selviäisi. Jos tekisin tuollasen "keskikokosen" takapää remontin, niin mitä kannattaisi tuohon km määrään vaihtaa
Entäs työkalut Tarviiko jotain erityistä, mitä en itse pystyisi tekemään. Ja onko muuta huomioitavaa
Neuvoista jälleen kiitollinen olen jo etukäteen
Viimeksi muokannut Junnu R, 08.7.2006 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On se kyllä tuo Tiileri kova jätkä.. Vastaus löytyi tuosta vaan ja heti
Kiitos
Homma on jo edennyt siihen malliin, että osat on tilattu.
Näköjään tuo "narinahelan" vaihtaminen vaatii vähän "erikois"työkaluja. Lähinnä siksi ettei riko sitä paikalleen laitettaessa. Eli sellaset pitääkin askarrella... Tosin en ehdi ennenkuin perjantaina iltana tai lauantai aamuna niitä tekemään.
Mutta juttuja ja kuvia tulee taas kun jotain tapahtuu. Palaillaan asiaan silloin
Kiitos
Homma on jo edennyt siihen malliin, että osat on tilattu.
Näköjään tuo "narinahelan" vaihtaminen vaatii vähän "erikois"työkaluja. Lähinnä siksi ettei riko sitä paikalleen laitettaessa. Eli sellaset pitääkin askarrella... Tosin en ehdi ennenkuin perjantaina iltana tai lauantai aamuna niitä tekemään.
Mutta juttuja ja kuvia tulee taas kun jotain tapahtuu. Palaillaan asiaan silloin
Korjattu :)
Noin...
Sepä loppui luikertelu siihen kun nuo osat vaihdoin
Harmi vaan kun en tullut kuvanneeksi tapahtumaa (vaikka niin lupasinkin... )
Jonkunlaisen raportin aiheesta voisin kirjottaa (ja voin vaikka ehtiä kuvia WIS:istä) jos ketään kiinnostaa.
Narinahelan vaihtoon tein työkalut. Kuva vosin ne. Ja piirtää CAD:illa piirustukset, jos jotain kiinnostaa...
Eli, löytyykö kiinnostusta Raportiin ja työkalu ohjeisiin siis
Hmm.. Narinahelat kestää vaan 20 tkm. Jostain luin niin. Taitaa mulla olla joku perjantai päivän yksilö tuo mersu, kun kesti 220tkm
Ainakin sen. Se on asia, minkä voin faktaksi todistaa, koska ite on sillä ajanut sen verran ja niinkun yllä mainitsin, en ole takapäätä ronkkinut...
Ja hiukan OT:ia oli mun 101. viesti tänne tämä... Tälle kivalle foorumille vois enemmänkin kirjottaa, kun ois vaan aikaa... (pakko keksiä sitä lisää. Voi tosin olla vaikeeta)
Sepä loppui luikertelu siihen kun nuo osat vaihdoin
Harmi vaan kun en tullut kuvanneeksi tapahtumaa (vaikka niin lupasinkin... )
Jonkunlaisen raportin aiheesta voisin kirjottaa (ja voin vaikka ehtiä kuvia WIS:istä) jos ketään kiinnostaa.
Narinahelan vaihtoon tein työkalut. Kuva vosin ne. Ja piirtää CAD:illa piirustukset, jos jotain kiinnostaa...
Eli, löytyykö kiinnostusta Raportiin ja työkalu ohjeisiin siis
Hmm.. Narinahelat kestää vaan 20 tkm. Jostain luin niin. Taitaa mulla olla joku perjantai päivän yksilö tuo mersu, kun kesti 220tkm
Ainakin sen. Se on asia, minkä voin faktaksi todistaa, koska ite on sillä ajanut sen verran ja niinkun yllä mainitsin, en ole takapäätä ronkkinut...
Ja hiukan OT:ia oli mun 101. viesti tänne tämä... Tälle kivalle foorumille vois enemmänkin kirjottaa, kun ois vaan aikaa... (pakko keksiä sitä lisää. Voi tosin olla vaikeeta)
Iliman muuta kiinnostaa.
t.
Risto
Ja sama työkalu käy todennäköisesti myös 124:een. Itsekin kävin jo sopivia putkenpätkiä hommaamassa. Pitäisi vain hankkiä pidempi pultti ja lyhennellä putket sopiviksi.Perttu K kirjoitti:Piirustukset työkalusta pitää ilman muuta saada mekkaan. Eihän sitä tiedä vaikka itsekin vielä ajaisi väyrysellä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Jees.. Piirustukset tulee kun ehtii. Oikeastaan ne on (lähes) valmiit, mutten saa niitä (vielä) nettiin kun palvelin on meillä vaihdossa. Eli silloin kun palvelin toimii kunnoolleen niin nettiin tulee.
Suoraan en osaa "mekastaa", koska teen CAD- piirustuksista PDF:iä. En siis tiiä miten mekka toimii em. dokumenttien kanssa.
Suoraan en osaa "mekastaa", koska teen CAD- piirustuksista PDF:iä. En siis tiiä miten mekka toimii em. dokumenttien kanssa.
Luikertelusta puheenollen, liekö muilla samanlaisia kokemuksia liittyen Saksasta haettuihin autoihin, nimittäin merkistä riippumatta noissa autoissa (ainakin itseni hakemissa, toista kymmentä) aurauskulmat ovat kaikkea muuta kuin ohjearvoissa. Juuri tänään vaihdoin narinanivelen ja mittasin kulmat; edessä 4 mm haritusta, takana 8 mm aurausta!! Auto E300TDT -98, luikerteli aiemmin runsaasti, ei enää.
ei mennyt katsastuksesta juuri noiden vikojen takia läpi mutta siellä vaihtuu osaa nyt vähän enemmänkin kun kaikki kolinatkin pitäisi saada pois.huomenna lähtee osatilaus menemään ja kaikki muut paitsi jouset ja iskarit vaihdetaan nyt niin luulisi menon muuttuvan.ja se työkalukuva olis hyvä juttu.
w210 220d -96 ruosteinen projekti
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
Tuossa kun eilen tuli kaverin väyrysellä ajeltua, niin huomiota kiinnitin just siihen, että jatkuvasti sai ohjata, kun luikersi, kävi häiritsemään pidemmän päälle... Samoten oikea etupää pitää kolinaa kuopissa...
Oiskohan isokin remontti (kallis?) tiedossa, vois vaan kaverille huomauttaa, viimeeks ku huomautin sille jotain sen edellisestä mersusta, niin se v*ttuuntu minuun vissii aika rankasti (kiros ku sanoin et on sitä ja sitä vikaa, pitäis vaihtaa, ja se ei oikein tykänny, ku osat ei oo ihan halpoja )
Oiskohan isokin remontti (kallis?) tiedossa, vois vaan kaverille huomauttaa, viimeeks ku huomautin sille jotain sen edellisestä mersusta, niin se v*ttuuntu minuun vissii aika rankasti (kiros ku sanoin et on sitä ja sitä vikaa, pitäis vaihtaa, ja se ei oikein tykänny, ku osat ei oo ihan halpoja )
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki