300 E/CE kokemuksia
300 E/CE kokemuksia
Terve !
Olen uusi tällä forumilla. Aattelin kysyä että onko teillä kokemuksia 300 E/CE:stä (W124). Mitä pitäisi huomioida jos sellaisen hankkis, et onko tyyppivikoja tms? Mites sit on toi kulutus, onko kovaruokainen? Ois kiva saada paljo kokemuksia, et vähä tietäis minkälaiset nuo W124 ovat.
Alku keväästä pitäis olla kortti kädessä ja auto tietenkin Mersu
Olen uusi tällä forumilla. Aattelin kysyä että onko teillä kokemuksia 300 E/CE:stä (W124). Mitä pitäisi huomioida jos sellaisen hankkis, et onko tyyppivikoja tms? Mites sit on toi kulutus, onko kovaruokainen? Ois kiva saada paljo kokemuksia, et vähä tietäis minkälaiset nuo W124 ovat.
Alku keväästä pitäis olla kortti kädessä ja auto tietenkin Mersu
Tervetuloa forumille.
Ainakin yksi tyyppivika tulee heti mieleen jos puhutaan 300CE 24V:stä, nimittäin kannentiivisteen öljyvuodot. Suht arvokas remontti teettää, siinä kun käy monesti niin että kannen noston yhteydessä asentaja suosittelee vaihdettavaksi muutakin kuin sen kanneniivisteen.
Mutta ei se pieni öljyvuoto ajamista haittaa, lähinnä esteettinen kysymys.
Kertokoot viisaammat lisää.
Ainakin yksi tyyppivika tulee heti mieleen jos puhutaan 300CE 24V:stä, nimittäin kannentiivisteen öljyvuodot. Suht arvokas remontti teettää, siinä kun käy monesti niin että kannen noston yhteydessä asentaja suosittelee vaihdettavaksi muutakin kuin sen kanneniivisteen.
Mutta ei se pieni öljyvuoto ajamista haittaa, lähinnä esteettinen kysymys.
Kertokoot viisaammat lisää.
viewtopic.php?t=706&highlight=
Tuosta tarinasta taitaa löytyä kaikki W124;n tyyppiviat ym. ongelmat.
Tuosta tarinasta taitaa löytyä kaikki W124;n tyyppiviat ym. ongelmat.
tervetuloa vaan voorumille
tuo 3.0 12v ei kyllä mikään taloudellisuusihme ole,mutta ei kuitenkaan ÄLYTTÖMÄN syöläs
kulutuksen saa maantiellä (kesällä) jopa 8-8,5 litraa --->edellyttää ERITTÄIN nättiä etenemistä.
Parhaimmillaan taajama ajossa reippaalla kaasulla pääsee melkein 20l kulutukseen Oisko kulutus seka-ajossa siinä 11-12litran korvilla (ainakin automaatilla).
Suorituskyky ei ole päätä huimaava,mutta normi käyttöön riittävä --> 0-100km\h taittuu noin 8,5 sekunnissa ja huiput on yli 200km\h.
Varaosat ovat kohtuu hintaisia (no virtalaitteet maksavat).
Kone on melkoisen kestävä...(kansirempan aika voi koittaa siinä 400t kohdalla)--->alakerta kestää kyllä.
Jonkin verran kuulee juttua että näissä koneissa esiintyy käyntihäiriöitä--->eli todennäköisesti johonkin sähköön liittyviä ongelmia.
Korissa ruosteherkkiä alueita ovat ainakin etulokarin kulmat, listojen aluset, takavalojen aluset,peräkontinluukku (rekisterivalojen ympärys).
Kaikenkaikkiaan w124 300e on kuitenkin kohtuullisen varma peli, ja kunnossa olevana erittäin miellyttävä auto ajaa
(jos alusta on lopussa,niin eipä ole enää kiva ajaa)
ps..elä säikähdä tuota Daimlerin linkittämää juttua, koska se on hieman "karrikoiden" väsätty....--->tosin jutun laatija on expertti,ja tietää mistä puhuu...(tuo juttu sisältää kaiken mahdollisen vian paljon ajetusta mesestä) btw-->edelleen loistava tarina
tuo 3.0 12v ei kyllä mikään taloudellisuusihme ole,mutta ei kuitenkaan ÄLYTTÖMÄN syöläs
kulutuksen saa maantiellä (kesällä) jopa 8-8,5 litraa --->edellyttää ERITTÄIN nättiä etenemistä.
Parhaimmillaan taajama ajossa reippaalla kaasulla pääsee melkein 20l kulutukseen Oisko kulutus seka-ajossa siinä 11-12litran korvilla (ainakin automaatilla).
Suorituskyky ei ole päätä huimaava,mutta normi käyttöön riittävä --> 0-100km\h taittuu noin 8,5 sekunnissa ja huiput on yli 200km\h.
Varaosat ovat kohtuu hintaisia (no virtalaitteet maksavat).
Kone on melkoisen kestävä...(kansirempan aika voi koittaa siinä 400t kohdalla)--->alakerta kestää kyllä.
Jonkin verran kuulee juttua että näissä koneissa esiintyy käyntihäiriöitä--->eli todennäköisesti johonkin sähköön liittyviä ongelmia.
Korissa ruosteherkkiä alueita ovat ainakin etulokarin kulmat, listojen aluset, takavalojen aluset,peräkontinluukku (rekisterivalojen ympärys).
Kaikenkaikkiaan w124 300e on kuitenkin kohtuullisen varma peli, ja kunnossa olevana erittäin miellyttävä auto ajaa
(jos alusta on lopussa,niin eipä ole enää kiva ajaa)
ps..elä säikähdä tuota Daimlerin linkittämää juttua, koska se on hieman "karrikoiden" väsätty....--->tosin jutun laatija on expertti,ja tietää mistä puhuu...(tuo juttu sisältää kaiken mahdollisen vian paljon ajetusta mesestä) btw-->edelleen loistava tarina
BMW E31 V12
Alle 10 litran ei mene minun ajossa mitenkään, tosin painaahan tuo neliveto enemmän kuin takavetoinen. Jos/kun ostat, katso että lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja lämpimänä. Mun ei lähde, saa lämpimänä sahata. Ilmeisesti vialla on määräjakaja joka on kallis osa. Moottorin johtosarjakin on kai jonkinlainen tyyppivika (eristeet ei kestä) joskaan ei ole ainakaan vielä aiheuttamut mulle ongelmia. Ajettavuus on hyvä jos alusta on kunnossa kuten sanottiin. Kulkupuolikin on kohdallaan.
Suosittelen joka tapauksessa sitä 24 V versiioo,ei jää sitten harmittamaan että miks en ostanut 50 hv enemmän kun hinta ei oo paljon pahempi
...minua melkein harmittaa kun en etsinyt samantien AMG versiota tai muuta vastaavaa...esim 500ce:tä niin kuin jotkut on tajunnut tehdä (Hessu)
...minua melkein harmittaa kun en etsinyt samantien AMG versiota tai muuta vastaavaa...esim 500ce:tä niin kuin jotkut on tajunnut tehdä (Hessu)
M-B 124 300CEA-24 -90