G-Mersu pysyy tuotannossa
G-Mersu pysyy tuotannossa
Oikeestaan tämä nyt ei ihan ole oldtimers asia, mutta koska design on sieltä 70-luvulta niin...
" Maasturiklassikko tehdään jatkossakin Grazissa
G-Mersu pysyy tuotannossa
DaimlerChrysler on päättänyt jatkaa maasturiklassikkonsa tuotantoa. Itävallan Grazissa sijaitsevilla Magna Steyrin tehtailla on valmistettu G-sarjan Mersuja vuodesta 1979 lähtien.
Kirjoitettu: 18.11.2005
Kirjoittaja: Pekka Virtanen, lähde Mercedes-Benz
Mercedes-Benzin G-sarjan suosio on säilynyt läpi vuosien: 26 vuoden aikana Grazissa on valmistettu Mersun tilauksesta yli 185 000 G-sarjalaista.
Vuodesta 1996 lähtien Magna Steyrin tehtaan tuotanto-ohjelmaan on kuulunut myös Mercedes-Benzin E-sarjan 4MATIC. Tämän mallin valmistus siirtyy vuoden 2007 alussa DaimlerChryslerin Sindelfingenin tehtaalle.
G-sarjan hyvät maasto-ominaisuudet perustuvat vankkaan erillisrunkoon, kierrejousilla ja kaasuiskunvaimentimilla varustettuihin jäykkiin akseleihin, tasauspyörästön lukkoihin ja synkronoituun jakovaihteistoon. Jykevässä maasturissa on jatkuva neliveto.
Ulkonäöltään G-Mersu on säilynyt lähes koko olemassaolonsa ajan lähes muuttumattomana. "
Lähde:Tuulilasin nettipalsta
Hyvä, että siitä ei tulekaan sellaista "neitiä" mitä salavalokuvat antoivat olettaa... Ei tuon tartte olla "aerodynaaminen", ilmanvastus saakin olla kivitalon luokkaa, pääasia, että se on maasturi eikä mikään **tun "suv" jolla jää jumiin parkkipaikan auravalliin.
Tykkään
" Maasturiklassikko tehdään jatkossakin Grazissa
G-Mersu pysyy tuotannossa
DaimlerChrysler on päättänyt jatkaa maasturiklassikkonsa tuotantoa. Itävallan Grazissa sijaitsevilla Magna Steyrin tehtailla on valmistettu G-sarjan Mersuja vuodesta 1979 lähtien.
Kirjoitettu: 18.11.2005
Kirjoittaja: Pekka Virtanen, lähde Mercedes-Benz
Mercedes-Benzin G-sarjan suosio on säilynyt läpi vuosien: 26 vuoden aikana Grazissa on valmistettu Mersun tilauksesta yli 185 000 G-sarjalaista.
Vuodesta 1996 lähtien Magna Steyrin tehtaan tuotanto-ohjelmaan on kuulunut myös Mercedes-Benzin E-sarjan 4MATIC. Tämän mallin valmistus siirtyy vuoden 2007 alussa DaimlerChryslerin Sindelfingenin tehtaalle.
G-sarjan hyvät maasto-ominaisuudet perustuvat vankkaan erillisrunkoon, kierrejousilla ja kaasuiskunvaimentimilla varustettuihin jäykkiin akseleihin, tasauspyörästön lukkoihin ja synkronoituun jakovaihteistoon. Jykevässä maasturissa on jatkuva neliveto.
Ulkonäöltään G-Mersu on säilynyt lähes koko olemassaolonsa ajan lähes muuttumattomana. "
Lähde:Tuulilasin nettipalsta
Hyvä, että siitä ei tulekaan sellaista "neitiä" mitä salavalokuvat antoivat olettaa... Ei tuon tartte olla "aerodynaaminen", ilmanvastus saakin olla kivitalon luokkaa, pääasia, että se on maasturi eikä mikään **tun "suv" jolla jää jumiin parkkipaikan auravalliin.
Tykkään
Viimeksi muokannut Mariini, 18.11.2005 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Komppaan Mariinia. Saa näistä maastureista olla joku työkalun näköinenkin, ei kaikkien tarvitse tosiaankaan olla sup-urpan -mallisia "turvallisia" kauppakasseja joilla ajetaan Wallmarttiin ja takaisin. Jos haluaa kaataa piharoskiksen lähtiessään ja tullessaan, niin sen voi tehdä mainiosti vaikkapa Lincoln towncarilla.
Loppuu se jenkkilänkin pelleily tällä menolla, alkaa maksaa polttoaine jotain jo sielläkin.
Mietitäämpä vaikka jotain Rovereita? Defender nyt on vielä työkalu sanan varsinaisessa merkityksessä, Rangen kohderyhmä on joku muu kuin hetero-enemmistö, Discoverya kuskatessa onkin sitten jo syytä vetää leninki päälle.
Maasturit maastureina, henkilö-ja tila-autot omana ryhmänään.
Sub-urban vehicle-enemy #1.
Ps. Kasikone pitää olla henkilöautossa tai mersun maasturissa, muut saavat ajaa tupaöljyllä tai susukilla.
Loppuu se jenkkilänkin pelleily tällä menolla, alkaa maksaa polttoaine jotain jo sielläkin.
Mietitäämpä vaikka jotain Rovereita? Defender nyt on vielä työkalu sanan varsinaisessa merkityksessä, Rangen kohderyhmä on joku muu kuin hetero-enemmistö, Discoverya kuskatessa onkin sitten jo syytä vetää leninki päälle.
Maasturit maastureina, henkilö-ja tila-autot omana ryhmänään.
Sub-urban vehicle-enemy #1.
Ps. Kasikone pitää olla henkilöautossa tai mersun maasturissa, muut saavat ajaa tupaöljyllä tai susukilla.
V8 tottakai, että nopeusmittari joskus edes kohoaa siihen 80km/h, mutta CDI
Pitää olla voimaa eikä vaan isoa pa-laskua
Mistä muuten on jäänyt hyvin usealle tuo mielikuva Defenderistä "kovana" maastomenijänä? Geessä on sentään edessä, keskellä ja takana lukot, defassa vain takana (oliko keskilukkoa, en muista olleen?) Mersu onkin nuo kaikki + hidas välitys päällä yhtä notkea kuin idän pikajuna, mutta kyllä sillä sitten myös mönkiikin. Kyllä defalla enemmän sai kattella mistä koittaa mennä jos kyse oli nimenomaan etenemiskyvystä eikä vaikeista maastonmuodoista ts.kivikko. "Güntherillä" jauhoi kaikki neljä nakkia lumisohjoa, lantikalla vain ne kolme kun edessä ei ollu lukkoa. Nooh, HMTV on hyvä "pelastuspartio" B-ajolupalaisille
Pitää olla voimaa eikä vaan isoa pa-laskua
Mistä muuten on jäänyt hyvin usealle tuo mielikuva Defenderistä "kovana" maastomenijänä? Geessä on sentään edessä, keskellä ja takana lukot, defassa vain takana (oliko keskilukkoa, en muista olleen?) Mersu onkin nuo kaikki + hidas välitys päällä yhtä notkea kuin idän pikajuna, mutta kyllä sillä sitten myös mönkiikin. Kyllä defalla enemmän sai kattella mistä koittaa mennä jos kyse oli nimenomaan etenemiskyvystä eikä vaikeista maastonmuodoista ts.kivikko. "Güntherillä" jauhoi kaikki neljä nakkia lumisohjoa, lantikalla vain ne kolme kun edessä ei ollu lukkoa. Nooh, HMTV on hyvä "pelastuspartio" B-ajolupalaisille
Joo, ihan mainio asia, että edes yksi "oikea" maasturi löytyy vielä mersultakin ML:ien ohessa.
Aikoinaan, kun Gelände- malli esiteltiin, pidin sitä aivan uskomattoman rumana, mutta ihmeesti siihen on vuosikymmenien varrella silmä tottunut. Etenkin, kun on päässyt näkemään ja kokemaan maasto-ominaisuudet, niin on tullut mallille ainakin omissa silmissäni lisää "respectiä". Toivottavasti malli saa tosiaankin tuota jatkoaikaa. No, militaristiset tarpeet todennäköisesti ovat sellainen seikka, joka tuota aikaa tosiaan antaa.
Oikeat maastoautot alkaakin olla jo historiaa suurelta osin, kun on tää nykyinen kaupunki"maasturi"buumi menossa. Mitä ihmettä kaupungissa maasturilla tehdään ja miks ihmeessä kaikkien pitää sellainen saada? Onhan ne toki isohkoja, mutta kömpelön näköisiä ja kai ihan oikeastikin kömpelöitä ja sitäpaitsi läheskään kaikissa ei ole edes kiinteää nelivetoa. Lieneekö nelivetoa ollenkaan? Siinä meillä vasta "maastureita". Sitten, kun semmoiseen laittaa vielä yli 20-tuumaiset vanteet umpikumirenkailla, niin on siinä maasto-ominaisuudet(ja muutkin) kohdallaan. No, ainakin jotakin hupia, kun katselee sellaisten ihmisten edesottamuksia.
Aikoinaan, kun Gelände- malli esiteltiin, pidin sitä aivan uskomattoman rumana, mutta ihmeesti siihen on vuosikymmenien varrella silmä tottunut. Etenkin, kun on päässyt näkemään ja kokemaan maasto-ominaisuudet, niin on tullut mallille ainakin omissa silmissäni lisää "respectiä". Toivottavasti malli saa tosiaankin tuota jatkoaikaa. No, militaristiset tarpeet todennäköisesti ovat sellainen seikka, joka tuota aikaa tosiaan antaa.
Oikeat maastoautot alkaakin olla jo historiaa suurelta osin, kun on tää nykyinen kaupunki"maasturi"buumi menossa. Mitä ihmettä kaupungissa maasturilla tehdään ja miks ihmeessä kaikkien pitää sellainen saada? Onhan ne toki isohkoja, mutta kömpelön näköisiä ja kai ihan oikeastikin kömpelöitä ja sitäpaitsi läheskään kaikissa ei ole edes kiinteää nelivetoa. Lieneekö nelivetoa ollenkaan? Siinä meillä vasta "maastureita". Sitten, kun semmoiseen laittaa vielä yli 20-tuumaiset vanteet umpikumirenkailla, niin on siinä maasto-ominaisuudet(ja muutkin) kohdallaan. No, ainakin jotakin hupia, kun katselee sellaisten ihmisten edesottamuksia.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Niillä ylitetään hidastetöyssyjä, 5-20 cm tien pinnan ala-/tai yläpuolella olevia kaivon kansia, määrärahojen puutteen tai piittaamattomuuden vuoksi routaheittoisiksi ja -kuoppaisiksi jätettyjä katuosuuksia.Jussi kirjoitti:Mitä ihmettä kaupungissa maasturilla tehdään ja miks ihmeessä kaikkien pitää sellainen saada?
Siinä lyhykäisesti.
Itsekin olen juuri noista syistä vakavasti harkinnut maasturin hankintaa.
Juuri nimenomaan kaupunkiolosuhteissa ei enää tahdo edes MB:n Classic -versiollakaan päästä hidasteesta yli keulan raapimatta (esim. West Endissä).
Maalla pitkillä valtatieosuuksilla sentään vielä toistaiseksi pärjäilee.
Juu, huomattu on. Kelvottoman huonossa kunnossa on kadut "sivistyneessä" Suomessa, eli kehien sisäpuolella . Onneksi tiet paranee, mitä kauemmas pääseeAri66 kirjoitti:Niillä ylitetään hidastetöyssyjä, 5-20 cm tien pinnan ala-/tai yläpuolella olevia kaivon kansia, määrärahojen puutteen tai piittaamattomuuden vuoksi routaheittoisiksi ja -kuoppaisiksi jätettyjä katuosuuksia.