TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Hei,
Toyotat kestää ja ovat maailman luotettavimpia autoja. Positiivista sanottavaa on kyllä kuultu, mutta onko niissä kuitenkin vikoja kuten muissakin automerkeissä? Kansi-/vaihteistovikoja ym. onko niitä.
Kertokaa omakohtaisia kokemuksia.
Toyotat kestää ja ovat maailman luotettavimpia autoja. Positiivista sanottavaa on kyllä kuultu, mutta onko niissä kuitenkin vikoja kuten muissakin automerkeissä? Kansi-/vaihteistovikoja ym. onko niitä.
Kertokaa omakohtaisia kokemuksia.
Täsmentäisitkö vielä sen verran että alanko parjata 80-luvun puolivälin corolla/carinaa vaiko 2000-luvun avensista?
Mutta asiaan;100.000 suviuunoa ei voi olla väärässä;toyota on hyvä auto.Itse olen omistanut yhden kappaleen.Se oli carina II vuodelta 89.Autossa ei ollut itseasiassa vianvikaa mutta syy miksi silloin se pantiin kiertoon oli se että muija yksinkertaisesti kyllästyi ko. ajoneuvoon.Tilalle tuli muuten 190E.. Edesmenneellä työkaverilla oli eka etuveto corolla jonka jakohihnalla oli ajettu 180.000km,kertoi vaihtavansa hihnan kun se katkeaa.Ei pahaa sanaa toyotasta.Yksi maailmankaikkeuden kauneimmista autoista omaan silmään on...toyota,eli tämä:
Mutta asiaan;100.000 suviuunoa ei voi olla väärässä;toyota on hyvä auto.Itse olen omistanut yhden kappaleen.Se oli carina II vuodelta 89.Autossa ei ollut itseasiassa vianvikaa mutta syy miksi silloin se pantiin kiertoon oli se että muija yksinkertaisesti kyllästyi ko. ajoneuvoon.Tilalle tuli muuten 190E.. Edesmenneellä työkaverilla oli eka etuveto corolla jonka jakohihnalla oli ajettu 180.000km,kertoi vaihtavansa hihnan kun se katkeaa.Ei pahaa sanaa toyotasta.Yksi maailmankaikkeuden kauneimmista autoista omaan silmään on...toyota,eli tämä:
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Mulla oli tuollainen pitkän aikaa, värinä vaalea metallinsininen.
Edit:
Tyyppivikana latauksen säädin, jonka tosin itse jouduin vaihtamaan vain kerran.
Osan hinta 450 mk.
Muuta vikaa siinä ei sitten ollutkaan.
Kertakaikkisen erinomainen peli.
Edit:
Tyyppivikana latauksen säädin, jonka tosin itse jouduin vaihtamaan vain kerran.
Osan hinta 450 mk.
Muuta vikaa siinä ei sitten ollutkaan.
Kertakaikkisen erinomainen peli.
Viimeksi muokannut Ari66, 25.11.2006 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kokemusta löytyy E Carina v.95 :sta, vuosi menty ilman mitään korjaustoimenpiteitä, tämä on jopa uudenkarheana käytetty suojattavana, ruostetta ei silmillä haivattavissa.
Täysin hajuton ja mauton, kuin Saarioisen valmishampurilainen.
Tarkoitettu huolettomaan paikasta A---->B siirtymiseen, ei houkuttele ajelemaan metriäkään ylimääräistä kuin on välttämätöntä .
Täysin hajuton ja mauton, kuin Saarioisen valmishampurilainen.
Tarkoitettu huolettomaan paikasta A---->B siirtymiseen, ei houkuttele ajelemaan metriäkään ylimääräistä kuin on välttämätöntä .
"Huominen on aina tulevaisuutta."
Työnantajallani on nelisenkymmentä Toyotaa, mitähän noista olisi mennyt...?
Ei oikeastaan mitään. No Hiaceen joutuu 5-7 vuoden välein vaihtamaan jarrupainesäätimen.
Sitten mitä muuta on mennyt satunnaisesti vilkkuviiksiä, rattiakseleita, lukkopesiä, turbokoneisen laatikoita(korjaantuu simmilevyillä). Toisaalta kilometrejäkin on kertynyt useaan jo 400-500tkm.
Joo ja uusimmasta Avesta meni laatikosta vitosen rattaat. Se on sinänsä helposti korjattava, työt 2 h ja osat 600,-
Toyota on selkeästi kestävin ja huolettomin automerkki. Meillä muuten ajettiin tuollaisella 1.6l Carina II:lla yli seitsemän sataa tuhatta.
AINOA isompi korjaus oli kaasarin vaihto!! Tekniikan puolesta matka olisi vielä jatkunut mutta kori loppui. Huoltohistoriat löytyy.
Ei oikeastaan mitään. No Hiaceen joutuu 5-7 vuoden välein vaihtamaan jarrupainesäätimen.
Sitten mitä muuta on mennyt satunnaisesti vilkkuviiksiä, rattiakseleita, lukkopesiä, turbokoneisen laatikoita(korjaantuu simmilevyillä). Toisaalta kilometrejäkin on kertynyt useaan jo 400-500tkm.
Joo ja uusimmasta Avesta meni laatikosta vitosen rattaat. Se on sinänsä helposti korjattava, työt 2 h ja osat 600,-
Toyota on selkeästi kestävin ja huolettomin automerkki. Meillä muuten ajettiin tuollaisella 1.6l Carina II:lla yli seitsemän sataa tuhatta.
AINOA isompi korjaus oli kaasarin vaihto!! Tekniikan puolesta matka olisi vielä jatkunut mutta kori loppui. Huoltohistoriat löytyy.
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Niin...no...kaikkihan aikansa kestää
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Niin itse en ainakaan tässä maailmassa aina valitse varminta vaihtoehtoa koska tunteilla ja omilla muihin kun järkeen perustuvilla haluilla on oma merkityksensä elämän nautintoihin ja nekin ovat erilaisia eri ihmisillä8) .
Viinaakan ei pitäisi juoda
Verot pitäisi maksaa viimeisen päälle oikein
ylinopeutta ei saisi ajaa jne.....
Tuskin ostaisin Toyotaa vaikka se olisi maailman paras auto, se ei vaan saa minua iloisemmaksi eikä anna parempaa mieltä joten en osta.
Tuolla Aasiassa näkee mm: noita vanhoja Crowneja varsin komeassa kunnossa, viimeksi ollessani siellä hotellini omana "taksina" oli jostain 80 luvun alkupuoleleta oleva Toyota Crown jolla sitten kävin eläintarhassa ja tulin takaisin kuljettajan kanssa, kieltämättä auto pelasi erinomaisesti ikäänsä nähden ja autosta oli ilmeisesti pidetty huolta mutta jos siinä olisi ollut samanikäinen mese yhtä hyvin pidettynä niin sehän olisi ollut jo ihan juhlatunnelmaa.
Tulin muuten eilen Pietarista, siellä paikallinen "eliitti" luottaa meseen!!! se ei jäänyt epäselväksi.
Viinaakan ei pitäisi juoda
Verot pitäisi maksaa viimeisen päälle oikein
ylinopeutta ei saisi ajaa jne.....
Tuskin ostaisin Toyotaa vaikka se olisi maailman paras auto, se ei vaan saa minua iloisemmaksi eikä anna parempaa mieltä joten en osta.
Tuolla Aasiassa näkee mm: noita vanhoja Crowneja varsin komeassa kunnossa, viimeksi ollessani siellä hotellini omana "taksina" oli jostain 80 luvun alkupuoleleta oleva Toyota Crown jolla sitten kävin eläintarhassa ja tulin takaisin kuljettajan kanssa, kieltämättä auto pelasi erinomaisesti ikäänsä nähden ja autosta oli ilmeisesti pidetty huolta mutta jos siinä olisi ollut samanikäinen mese yhtä hyvin pidettynä niin sehän olisi ollut jo ihan juhlatunnelmaa.
Tulin muuten eilen Pietarista, siellä paikallinen "eliitti" luottaa meseen!!! se ei jäänyt epäselväksi.
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Kyllä kestää... Tuossapa se top gear:n testi hilux:sta!
Siinä meille muilla merkeillä ajaville haastetta?
Siinä meille muilla merkeillä ajaville haastetta?
big jopo
Näinpä. Meikäläinenki voisi nyt vaihtaa auton huolettomaan Avensikseen, mutta jos sitä pistää yli 10 000 euroa johonkin ostokseen, niin kyllä hankittava tuote sitten saisi olla myös jonkinlainen.S55AMG kirjoitti:Niin itse en ainakaan tässä maailmassa aina valitse varminta vaihtoehtoa koska tunteilla ja omilla muihin kun järkeen perustuvilla haluilla on oma merkityksensä elämän nautintoihin ja nekin ovat erilaisia eri ihmisillä8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Mulla löytyy toijotan puolelta kokemusta -87 carina II:sta (1.6 bensa) jonka toinen omistaja minulla oli kunnia olla. (ostin sen silloiselta työkaverilta joka oli ostanut auton uutena.) Ostaissa oli mittarissa 200tkm ja sitten kun minä sen möin niin mittarissa oli 340tk, suurempia remontteja ei tarvinut tehdä, kori vaan alkoi happanemaan...
Mersulla nyt voi ajella huvin vuoksikin, niin mukavaa kyytiä se on...
Tuo ile:n lause on kyllä harvinaisen totta!ile kirjoitti:Tarkoitettu huolettomaan paikasta A---->B siirtymiseen, ei houkuttele ajelemaan metriäkään ylimääräistä kuin on välttämätöntä .
Mersulla nyt voi ajella huvin vuoksikin, niin mukavaa kyytiä se on...
Pro-HVM
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Nooh... Toyotan kunniaksi on -ainakin omakohtaisen kokemuksen mukaan- laskettava se, että itselleni mieluisin ajettava (huvikseenkin) oli Crown.rtd kirjoitti:Mersulla nyt voi ajella huvin vuoksikin, niin mukavaa kyytiä se on...
300 TDT pääsee lähelle samaa, mutta se mukava ison auton keinunta puuttuu
No jos laittaisit siihen korkeammat ja pehmeämmät jouset?Ari66 kirjoitti:Nooh... Toyotan kunniaksi on -ainakin omakohtaisen kokemuksen mukaan- laskettava se, että itselleni mieluisin ajettava (huvikseenkin) oli Crown.rtd kirjoitti:Mersulla nyt voi ajella huvin vuoksikin, niin mukavaa kyytiä se on...
300 TDT pääsee lähelle samaa, mutta se mukava ison auton keinunta puuttuu
Nooh, nämä on taas näitä mielipide-juttuja...
Ja mun mielipide on että ajan ennemmin mersulla kuin tojotalla, vaikka tojotakin on ihan hyvä kulkuneuvo. (paikasta A paikkaan B)
Pro-HVM
Mites näiden 2000 luvun Tojotien 1,6 koneiden öljyn syönti, nuihinhan on koneremppaa tehty suht uusiin tuon takia?
Tässä poiminta eräästä autolehdestä, 30000km kestotestissä Avensis.
"15 000 km: etuiskarit uusiksi
Missä määrin luotettavuus on periytyvää? Kysymys nousee tietysti mieleen, kun uuden auton komponentteja joudutaan uusimaan varhain.
Testiautomme etuiskunvaimentimet piti vaihtaa jo 15 000 testikilometrin jälkeen. Öljyvuodot olivat hukanneet niistä kaasunponteen. Syytä tapahtumaan voi vain arvella. Pakkasta kestämätön mitoitus tai osatoimittajan laatuvirhe. Siinä ehdotuslistamme kärkivaihtoehdot.
Kokemuksesta voimme kertoa, että Avensis-jousitus oli testin alkuvaiheessa yllättävän kaksijakoinen luonteeltaan. Kun muuten mukava auto joutui nimismiehen kiharalle, muuttui jousitus yllättävän hakkaavaksi.
Etuvaimentimien uusiuduttua testin jälkipuolisko sujui jo leppoisammin. Mittaus loppukunnossa osoitti niiden säilyttäneen myös tehonsa toisella 15 000 km:llä.
Vaimennusteho oli vähentynyt korkeintaan aavisteltavan pykälän. Autotohtorin testeri antoi toisaalta uusien vaimentimien tehoeroksi viisi prosenttia. Se on oikeastaan ihmeteltävän suuri.
Hiljainen ja hienostunut
Myytti Toyotan luotettavuudesta ei toki kuole testikokemuksiimme. Uusien rakenteiden käyttöönotossa saatetaan aina joutua tilanteeseen, joka vaatii hienosäätöä lopullisten kenttäkokemusten pohjalta.
Etujarrulevyjen ja -palojen uusiminen loppuhuollossa oli vieläkin selvemmin tällainen tapaus. Erityisesti alkukesästä jarrulevyille poikkivanoiksi pinttynyt kitkamateriaali kiusasi. Ennen 30 000 km:n huoltoa jarrujen jumputus oli jo hillitympää, mutta korjaamo päätti vaihtaa osat yhteensopivuusongelman vuoksi.
Vaikka Carinasta tuttu kannellinen aurinkolasikotelo taustapeilin yläpuolella on yhä paikoillaan ja taka-akseliston tuenta entisen näköinen, on Avensiksen korissa ja alustarakenteissa lähdetty täysin uudelta pohjalta – niin turvallisuuden, äänitason kuin ajettavuuden suhteen.
Hyvä näin, sillä jo ensimmäiset testikilometrit Avensiksella vakuuttivat. Auto on hienostuneen hiljainen. Hallintalaitteet ovat kevyet ja auton tiloihin on saatu avaruutta.
Eikä kokemus ollut ainutkertainen. Muutoksen huomasi useimmiten muista autosta Avensiksen penkille siirryttäessä. Hiljaisuus ja auton kaikkinainen keveys jaksoivat vakuuttaa laadukkuutta kerta kerran jälkeen.
Sivistynyt kulku on lähinnä uuden jousitusratkaisun ansiota, jossa apurunkorakenteet eristävät tieäänet matkustamosta. Kumityynyin koriin kiinnittyvä tukirakenne vaimentaa pyörätuennan värähtelyt. "
Tässä poiminta eräästä autolehdestä, 30000km kestotestissä Avensis.
"15 000 km: etuiskarit uusiksi
Missä määrin luotettavuus on periytyvää? Kysymys nousee tietysti mieleen, kun uuden auton komponentteja joudutaan uusimaan varhain.
Testiautomme etuiskunvaimentimet piti vaihtaa jo 15 000 testikilometrin jälkeen. Öljyvuodot olivat hukanneet niistä kaasunponteen. Syytä tapahtumaan voi vain arvella. Pakkasta kestämätön mitoitus tai osatoimittajan laatuvirhe. Siinä ehdotuslistamme kärkivaihtoehdot.
Kokemuksesta voimme kertoa, että Avensis-jousitus oli testin alkuvaiheessa yllättävän kaksijakoinen luonteeltaan. Kun muuten mukava auto joutui nimismiehen kiharalle, muuttui jousitus yllättävän hakkaavaksi.
Etuvaimentimien uusiuduttua testin jälkipuolisko sujui jo leppoisammin. Mittaus loppukunnossa osoitti niiden säilyttäneen myös tehonsa toisella 15 000 km:llä.
Vaimennusteho oli vähentynyt korkeintaan aavisteltavan pykälän. Autotohtorin testeri antoi toisaalta uusien vaimentimien tehoeroksi viisi prosenttia. Se on oikeastaan ihmeteltävän suuri.
Hiljainen ja hienostunut
Myytti Toyotan luotettavuudesta ei toki kuole testikokemuksiimme. Uusien rakenteiden käyttöönotossa saatetaan aina joutua tilanteeseen, joka vaatii hienosäätöä lopullisten kenttäkokemusten pohjalta.
Etujarrulevyjen ja -palojen uusiminen loppuhuollossa oli vieläkin selvemmin tällainen tapaus. Erityisesti alkukesästä jarrulevyille poikkivanoiksi pinttynyt kitkamateriaali kiusasi. Ennen 30 000 km:n huoltoa jarrujen jumputus oli jo hillitympää, mutta korjaamo päätti vaihtaa osat yhteensopivuusongelman vuoksi.
Vaikka Carinasta tuttu kannellinen aurinkolasikotelo taustapeilin yläpuolella on yhä paikoillaan ja taka-akseliston tuenta entisen näköinen, on Avensiksen korissa ja alustarakenteissa lähdetty täysin uudelta pohjalta – niin turvallisuuden, äänitason kuin ajettavuuden suhteen.
Hyvä näin, sillä jo ensimmäiset testikilometrit Avensiksella vakuuttivat. Auto on hienostuneen hiljainen. Hallintalaitteet ovat kevyet ja auton tiloihin on saatu avaruutta.
Eikä kokemus ollut ainutkertainen. Muutoksen huomasi useimmiten muista autosta Avensiksen penkille siirryttäessä. Hiljaisuus ja auton kaikkinainen keveys jaksoivat vakuuttaa laadukkuutta kerta kerran jälkeen.
Sivistynyt kulku on lähinnä uuden jousitusratkaisun ansiota, jossa apurunkorakenteet eristävät tieäänet matkustamosta. Kumityynyin koriin kiinnittyvä tukirakenne vaimentaa pyörätuennan värähtelyt. "
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Re: Niinpä näkyy KESTÄVÄN!
Se on muuten jo uutisen arvoinen asia jos Toyotia kutsutaan korjauksille. Noiden D4D-koneiden pa-järj. pumppujen magneettiventtiilit on krakanneet ennenkin. Myös korkeapainepumppuja on vaihdettu, maksaa muuten kivat 3 k€...Uula kirjoitti:http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=126420
Muiden merkkien kutsumisia ei edes paljon noteerata. Niissä kun muissa tahtoo niitä oransseja valoja vilkkua kojetaulussa harva se päivä.
Eipä silti, ei vois vähempää kiinnostaa kuin vääntää jollain uudella Avensiksella.
Kyllä tojomota on kova peli, toi mun DX päihittää ajettavuudellaan lavetin 100-0 ainakin tällä hetkellä juu näin on...
Tekniikkakin kestää vaikka kone on niin väljä, vai mitä sanotte jos landereissulla noin 700 km edestakas öljynkulutus on 3L
Tekniikkakin kestää vaikka kone on niin väljä, vai mitä sanotte jos landereissulla noin 700 km edestakas öljynkulutus on 3L
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Olen tainnut ennenkin kirjoitella tästä aiheesta, mutta ei se mitään. Nimittäin äiteellä oli tuollainen 1.6:nen tojota anjoovis vuodelta 2001, moottori oli niitä ensimmäisiä, joissa oli sähköisesti muuttuva venttiilien ajoitus, eli ns. Vvt-i. No pirssi pelasi niin, kuin toyota yleensäkkin vajaat kymmenen tuhatta, sen jälkeen laitteeseen tuli jokin käsittämätön sähköhäiriö kuskin penkin sivu-airbagiin, no auto pajalle, viikon se taisi olla siellä vaihtoivat loppuviimeksi uuden penkin ja johtosarjat. Ilmeisesti toyotan turvajärjästelmiä ei ole tehty korjattaviksi.Joker kirjoitti:Mites näiden 2000 luvun Tojotien 1,6 koneiden öljyn syönti, nuihinhan on koneremppaa tehty suht uusiin tuon takia?
Seuraava ongelma taisi olla suht voimakas ulina/suhina ohjauksessa, tehostimelle tekivät jotain remppaa, en tiedä niin tarkkaan. No auto oli silloinkin vajaan viikon pajalla. Sitten päästiin parikymmentä tuhatta ongelmitta, noin 30-40:nen tuhannen kohdalla vasen etujarrusatula alkoi hirttämään kiini. Loppuviimeksi laite ajettiin huoltoon kaasupohjassa, jarrulevy hehkuvana ja ajotieturin näyttäessä miehekästä +40:nen litran kulutuslukemaa. Silloin vika (umpiruostunut jarrusatula) löytyi luonnollisesti heti, mutta osia (ei ollut muka suomessa "niin uuteen") jouduttiin odottamaan muutama päivä.
Lopullisesti auto sai vaihtotuomion 50:nen tuhannen kohdalla, kun mittaristoon syttyi auton omistajan sanoja lainaten "aladinin taikalamppu". No ko. autoilija on sitä mieltä, että hänen ei tarvitse tehdä autolleen mitään, joten ei muuta kun autoilemaan 25:n kilometrin päässä olevalle paikalliselle monimerkki korjaamolle. Autossa oli öljyä alle puolilitraa jäljellä. No ei muuta kun öljyä koneeseen ja nokka kohti vakio merkkihuoltoa. Silloin auto viipyi huollossa vajaat pari viikkoa, laitteeseen tehtiin täysi koneremontti. Samalla uusi kaksilitrainen "panssarivaunu" anjoovis lähti tilaukseen.
Tuo 1.6:nen oli kyllä uskomaton laite, tuskin ooppelitkaan käyttäyvät noin kovin usein. Noita täydellisiä maanantai kappaleita oli kait suomessa parisenkymmentä.
Mutta kuinka kävikään. Paikallinen katsastusmies osti tuon kovanonnen avensiksen merkkiliikkeestä. No, mieheltä oli sitten levinnyt ensin kytkin ja hetiperään vaihteisto. Auto oli pitkään myynnissä samassa liikkeessä, josta se oli hankittukkin uutena. Kaikki ongelmat alle 100:tta ajetussa toyotassa. Uskomatonta, mutta totta.
Tuo nykyinen 2.0 on toiminut sitten niin kuin toyotan kuuluukin, lukuun ottamatta miellyttävää ajovalo umpio ruljanssia, kolmannet umpiot menossa, hikoileevat vaan nuo uusimmatkin taas. Ajovalon polttimon vaihto on muuten mukava homma tuohon, sitä ei enää neuvotakkaan ohjekirjassa, tai no neuvotaan, "ota yhteys toyota huoltoon".
BMW 318d -09
Tätä nykyistä autoa etsiessäni tuli luonnollisesti koluttua autoliikkeitä ja jossain törmäsin vanhempaan sedani Camryyn, . Oli kuulemma ajettu likemmäs miljoonan ja auto oli kuin uusi sisältä ja päältä. Kyllä se vähän aiheutti hämmästystä meikäläisessä. Lieneekö joku rakentanut sen uudelleen jossain vaiheessa?? Mutta sisältäkin??
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Ensimmäisistä nykykorimallin Avensiksista saa normaalikansalainen umpion rikki mikäli yrittää itse vaihtaa polttimoa, aika nopeasti tuli vahvempi polttomon kiinnitysjalka valmistukseen ja niitä on myös vaihdettu takuuseen. Lisäksi niihin on myös saanut jännitteen alennussarjaa jotta polttimot kestäisivät vähän paremmin. Siihen asti polttimot on vaihdettu takuuseen ilmaiseksi.Ajovalon polttimon vaihto on muuten mukava homma tuohon, sitä ei enää neuvotakkaan ohjekirjassa, tai no neuvotaan, "ota yhteys toyota huoltoon".
Nämä ovat sellaisia hissunkissun tehtäviä juttuja, asiakkaalle vain ilmoitetaan huollon jälkeen, että autoonne on vaihdettu myös uudet umpiot.
Tälläinen järjestely tyydyttänee asiakastakin.
Tää on muuten jännä juttu kuinka paljon uuteen tojoon tehään korjauksia huoltojen yhteydessä ja kaikki korjaamot ei ilmoita auton omistajalle mitään näistä laajennettuun huoltoon kuuluvista töistä sanotaan vaan et tää huolto ottaa vähän enempi aikaa tarttekko auton siks ajaksi. No tuskin toi ketään auton omistajaa haittaa pätkän vertaa.
Nykysin sekä mersun että 12 vuotta uudemman toyon omistajana voin sanoa että emännän käyttöön ihan hyvä auto, vaikka kinuukin kokoajan mersua ittelleen
Aikasemmin omistanut yhden toyotan joka oli kyllä aika kestävä. Mittarissa taisi olla noin 270tkm ja tekniikka pelasi kuin unelma. Kori vaan tahtoi olla aika hapan ja alustan osat maksoivat mansikoita. Moottori oli kyllä hyvä ajettava, mutta olihan se Yamahan valmiste... 87 Celica siis oli kyseessä. Kenkäähän riisikippo sai reippaasti päivittäin. Vetonivelet alkoivat olla ja vähän heikossa hapessa ja uusien hinta ihan riittävä Sisusta on se huonoin puoli noissa tojotoissa. Kaikki kovaa muovia joka lohkee, katkeaa ja ja menee rikki helposti...
Aikasemmin omistanut yhden toyotan joka oli kyllä aika kestävä. Mittarissa taisi olla noin 270tkm ja tekniikka pelasi kuin unelma. Kori vaan tahtoi olla aika hapan ja alustan osat maksoivat mansikoita. Moottori oli kyllä hyvä ajettava, mutta olihan se Yamahan valmiste... 87 Celica siis oli kyseessä. Kenkäähän riisikippo sai reippaasti päivittäin. Vetonivelet alkoivat olla ja vähän heikossa hapessa ja uusien hinta ihan riittävä Sisusta on se huonoin puoli noissa tojotoissa. Kaikki kovaa muovia joka lohkee, katkeaa ja ja menee rikki helposti...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
E Carinassa on selvä ero sisustuksen materiaaleissa kun vertaillaan XL karvalakki mallia ja vähän häävimpiä malleja. Kaverilla oli GSi, jossa verhoilut olivat plyyshiä, erittäin kestävää materiaalia. Itselläni meni mersumaisesti kuskinpenkin reuna rikki, mutta ilmastointiteippiä ja päälle hyvät penkinpäälliset...
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Faija osti ensimmäisen sukupolven Carinan, kun moinen keksintö tuli markkinoille joskus 70-luvun alussa. Se ruostui puhkiasti alle kahdessa vuodessa. Tilalle hankittu Mazda 818 Savanna kesti kukkimatta 5 vuotta, jolloin se muuten vain meni vaihtoon.
Kimppa-autona kölvien kanssa ollut toisen sukupolven Corolla Coupea ei saanut rikki millään ilveellä.
Sininen Crown-farkku 2300 oli luja kuin mikä. Ja hieno sähköllä aukeava takaoven lasi oli cool Tätä seurasi toinen, se malli jossa etuvilkut olivat ovelasti konepeiton kyljissä - monien mielestä ruma, minun silmääni retee. Farkut eivät ruostuneet.
Vuonna 1989 ostettiin firmaan kolme uutta Corolla Lift backiä. Omani vaihdoin pois Veholla 20.000 km ajettuna, mutta yhtiökumppani jatkoi omallaan aina 390.000 km asti, jolloin koppa oli jo täysin seula. Kone kyllä kukkui, joten kaveri antoi autolle viimeisen voitelun ajamalla paskarinkiä pihassa ilman vesiä ja öljyjä. Leikkasihan se kiinni vihdoin viimein
Sisustakankaat olivat tuossa Roclassa vieläkin pesua vaille lähes ehtat.
Jotkut paikat Tojoissa kestävät, toiset eivät.
Kimppa-autona kölvien kanssa ollut toisen sukupolven Corolla Coupea ei saanut rikki millään ilveellä.
Sininen Crown-farkku 2300 oli luja kuin mikä. Ja hieno sähköllä aukeava takaoven lasi oli cool Tätä seurasi toinen, se malli jossa etuvilkut olivat ovelasti konepeiton kyljissä - monien mielestä ruma, minun silmääni retee. Farkut eivät ruostuneet.
Vuonna 1989 ostettiin firmaan kolme uutta Corolla Lift backiä. Omani vaihdoin pois Veholla 20.000 km ajettuna, mutta yhtiökumppani jatkoi omallaan aina 390.000 km asti, jolloin koppa oli jo täysin seula. Kone kyllä kukkui, joten kaveri antoi autolle viimeisen voitelun ajamalla paskarinkiä pihassa ilman vesiä ja öljyjä. Leikkasihan se kiinni vihdoin viimein
Sisustakankaat olivat tuossa Roclassa vieläkin pesua vaille lähes ehtat.
Jotkut paikat Tojoissa kestävät, toiset eivät.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954