MB 300 SD Turbodiesel
SD on viisipyttyinen ässä turpotiisselillä ja lyhyellä korilla, SDL on kuusipyttyinen turbodiisseli pitkällä korilla. Ei mitään tekemistä puskurien pituuden kanssa. Ne pitkät puskurit ovat kaikissa jenkkeihin viedyissä autoissa sikäläisen lainsäädännön takia. SDL:ää ei tehty pätkämallina eikä SD:tä pitkänä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ihan vain kuule tiedoksi(vaikka kaikiklle). En ole haukkunut mitään vehettä lahoksi täällä. Mielenkiinnosta kyselin.
Tosin OLIN ostamassa tuota Alkuperästä SD:tä ihan tosissani... Taispa jäädä ostamatta...
Niin ja tuo nettiauton SD. Ei ole SDL. Se on lyhyt SD vaikka olisi millaiset laituri puskurit.
Mulla olisi valmiiksi tuohon nettiauton SD:hen oikea takakontin kannen 300SD merkkikin.
Tosin OLIN ostamassa tuota Alkuperästä SD:tä ihan tosissani... Taispa jäädä ostamatta...
Niin ja tuo nettiauton SD. Ei ole SDL. Se on lyhyt SD vaikka olisi millaiset laituri puskurit.
Mulla olisi valmiiksi tuohon nettiauton SD:hen oikea takakontin kannen 300SD merkkikin.
SE OM MORO
Kaikki jenkki mallit mitä on tuotu 80 luvun alkupuolelta jenkeistä
on tuommoisella merkinnällä olleet mitä olen nähnyt.
Ja nokasta sen jo tuntee kun on noi upotetut sumuvalot
kun suomi autoissa on yhtenäiset valot.
Eli aivan sama mitä kirjoittelette tän auton tiedot voitte tarkistaa
siitä runkonumerosta ja itte ei olla lisäilty mitään merkkejä
ja auto on siisti ja toimiva ässä
oli sitten L tai ei.
JONES Mansesta
Kaikki jenkki mallit mitä on tuotu 80 luvun alkupuolelta jenkeistä
on tuommoisella merkinnällä olleet mitä olen nähnyt.
Ja nokasta sen jo tuntee kun on noi upotetut sumuvalot
kun suomi autoissa on yhtenäiset valot.
Eli aivan sama mitä kirjoittelette tän auton tiedot voitte tarkistaa
siitä runkonumerosta ja itte ei olla lisäilty mitään merkkejä
ja auto on siisti ja toimiva ässä
oli sitten L tai ei.
JONES Mansesta
Moikka,
Runkonumeron perusteella autosi on vuosimallin 1983 300 SD. Ne upotetut sumarit kuuluu jenkkivarusteluun ja löytyvät kaikista jenkkeihin viedyistä ässistä. Älä kuitenkaan huoli, autosi on silti äärimmäisen harvinainen laite Suomessa, pidä sitä ylpeydellä.
Runkonumeron perusteella autosi on vuosimallin 1983 300 SD. Ne upotetut sumarit kuuluu jenkkivarusteluun ja löytyvät kaikista jenkkeihin viedyistä ässistä. Älä kuitenkaan huoli, autosi on silti äärimmäisen harvinainen laite Suomessa, pidä sitä ylpeydellä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Terve vaan Jones, vauhdikas startti täällä foorumilla.Jones kirjoitti:SE OM MORO
Käykää kattomassa tätä
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=640833
ja käykää tarkistamassa rungonnumeron perusteella tää auto
WDB12612012046978
...
Asiaa (SD ja SDL eroja) onkin muut jo ehtineet käsitellä. Mitä tuosta myynti-ilmosta olin kommentoinutkin oli lyhyt akseliväli ja vuosimalli joka ei täsmännyt SDL-merkintään. Koska auto on Suomessa (koko Euroopassakin) harvinainen ameriikantuonti, ei liene mahdottomuus että rekisteröintikatsastuksessa on sattunut pieni lapsus outoa automallia käsiteltäessä ja papereihin on lipsahtanut malliksi tuo SDL. Eipä olisi ensimmäinen kerta, kun AKE:lta sattuu pieni kirjoitusvirhe. Autoahan se ei sinänsä huononna.
I drive an Opel. What's your excuse?
Kuvien perusteellä näkyy myös selvästi olevan lyhyt malli eli SD. Itsellä on ollut yksi L ja kaksi lyhyttä mallia. Eron näkee tosi selvästi takaovesta. Takaluukkuun on puolestaan lipsahtanut SDL-merkki. Se selittänee miksi katsastusmies on merkinnyt tyypin väärin rekisteriotteeseen. Eipä silti. Erona ei ole kuin 140mm pidempi takajalkatila. Lyhyempi malli on omasta mielestä muutekin paremman näköinen ja kätevämpi.
Kaverilla oli muuten aikanaan 380Se jossa oli rekisteriotteessa 380SEL. Ei ne katsastusmiehet useinkaan kovin paljon mersuista tiedä. Maahantuontikatsastuskessa on usein joutunut itse neuvomaan, että tulee tyypit ja painot oikein rekisteriotteeseen.
Kaverilla oli muuten aikanaan 380Se jossa oli rekisteriotteessa 380SEL. Ei ne katsastusmiehet useinkaan kovin paljon mersuista tiedä. Maahantuontikatsastuskessa on usein joutunut itse neuvomaan, että tulee tyypit ja painot oikein rekisteriotteeseen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 14.6.2006 16:38
300 sdl
Olen juuri alkanut mersu harrastajaksi ja omistan juuri tällaisen AIDON -87 300SDL:län.. Paperit vaan hukassa edellisellä omistajalla kun ei viel' verotettu suomeen.. kovasti odotellaan jos vaikka kesän aikana saisi jo ajoon! Kellään tietoa minkälaiset verot moiseen mahtaa olla? onko montaa suomessa?
Tervetuloa foorumille ja onnittelut autoharvinaisuuden hankkimisesta.
Tuskin on montaa SDL:ää Suomessa, koska autoa on myyty uutena vain pohjois-ameriikassa. Onko tuo tuotu suomeen mistä?
Eikös EU:n ulkopuolelta tuotavien autojen verotus ole vielä yhtä mielipuolista kuin ennenkin, eli niitä ei koske samat säännöt kuin EU:n sisäisiä tuonteja?
Verojen määrää siis on vaikea arvioida. Voipi olla että vertaavat uuteen S320CDI:hin ja ikävähennysten perusteella arvioivat auton arvon.
Tuskin on montaa SDL:ää Suomessa, koska autoa on myyty uutena vain pohjois-ameriikassa. Onko tuo tuotu suomeen mistä?
Eikös EU:n ulkopuolelta tuotavien autojen verotus ole vielä yhtä mielipuolista kuin ennenkin, eli niitä ei koske samat säännöt kuin EU:n sisäisiä tuonteja?
Verojen määrää siis on vaikea arvioida. Voipi olla että vertaavat uuteen S320CDI:hin ja ikävähennysten perusteella arvioivat auton arvon.
I drive an Opel. What's your excuse?
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 14.6.2006 16:38
mo
Floridasta tullu, perikunnalta hankittu käsittääkseni (jos tullin sivuilta oikein ymmärsin) on hiukan helpotuksia rekisteröinnissä kun on ollu ajossa kuitenkin suomessa muutamana kesänä ja talvet tullin varastossa ennenomistajan kuolemista. Kaikki vaadittavat tarrat ym löytyy mutta varmasti silti päänvaivaa riittää.. Jossei papereita koskaan löydy joudun valitettavasti auton myymään tilanpuutteen takia jollekulle osiksi ym. käyttöön.