Mielenterveys on minulta jo mennyt. Jo 5tkm köröttelyn jälkeen tulee tikkua käytyä solkenaan imppaamassa mieli täynnä epäuskoa. Mikä siinä välkehtii, onko se vain jotain nokikarstaa vai murusiksi pirstoutunutta laakerimetallia?HVM kirjoitti:Ei tule sellaista päivää, että ajaisin samoilla öljyillä 30tkm, ei kestä mielenterveys.
Longlife-öljynvaihtovälit, turvallista vai ei ?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Itse ajelen vieläkin noin 5-7tkm vaihtovälillä. Lootaan ja perään vaihtuu 30tkm välein.HVM kirjoitti:Meni varmaan kymmenen vuotta, että uskalsin ruveta ajamaan samoilla rasvoilla 10tkm - ennen kun ei ajettu kuin se 5.
Ei tule sellaista päivää, että ajaisin samoilla öljyillä 30tkm, ei kestä mielenterveys.
DeSotoon vaihtuu Noin 500-1000km välein. Eli joka kevät.
Mullekin tuo kymppitonni ja hiukan yli on jotenkin huoleton väli vaihtaa öljyt koneeseen. Nykyään kun taas taitaa päästä tuon verran, kun ei ole isotappista
Raskaassa kalustossa MB käytti jopa 100000 km huoltoväliä Actros mersuissa, mutta se osoittautui käytännössä liian pitkäksi.
Markkinavoimat ovat ilmeisesti ajaneet autotehtaat ylipitkiin huoltoväleihin. Autolehdissä maristaan huoltokuluista, joten onhan se selvä, että uuden auton huoltaminen on halvempaa, kun ei huolla olleenkaan...Tosin onko sillä sitten uusilla autoilla ajaville mitään väliä, missä kunnossa kone on kahden kolmen vuoden jälkeen. Seuraavan omistajan murheita, kun ostaa täydellisellä huoltokirjalla olevan, "hyvin huolletun" auton.
Raskaassa kalustossa MB käytti jopa 100000 km huoltoväliä Actros mersuissa, mutta se osoittautui käytännössä liian pitkäksi.
Markkinavoimat ovat ilmeisesti ajaneet autotehtaat ylipitkiin huoltoväleihin. Autolehdissä maristaan huoltokuluista, joten onhan se selvä, että uuden auton huoltaminen on halvempaa, kun ei huolla olleenkaan...Tosin onko sillä sitten uusilla autoilla ajaville mitään väliä, missä kunnossa kone on kahden kolmen vuoden jälkeen. Seuraavan omistajan murheita, kun ostaa täydellisellä huoltokirjalla olevan, "hyvin huolletun" auton.