Auton talvisäilöntä ulkosalla.
Auton talvisäilöntä ulkosalla.
Yritin haulla etsiä asiaa auton talvisäilytyksestä, mutta ei olevinaan löytynyt, niin laitetaan uusi topikki.
Eli tillane on nyt niin surkea, että pystäri ei mene kaupaksi ja se on pakko siirtää talveksi pihalle seisomaan, vaikkei millään raatsisi. Eli jonkun näköinen suoja siihen pitäisi hommata. Käsittäääkseni mitään tavallista pressua siihen ei kannata laittaa päälle?
Ebaysta tuli kateltua erinäisiä peitteitä, mutta vaikuttaa vähän siltä, että vähänkin paremman oloiset peitteet maksavat reilusti päälle 100€, joka kuulostaa omaan korvaan pirullisen kalliilta.
Osaako joku vinkata hyvää ja kohtuuhintaista peitettä auton suojaksi?
Eli tillane on nyt niin surkea, että pystäri ei mene kaupaksi ja se on pakko siirtää talveksi pihalle seisomaan, vaikkei millään raatsisi. Eli jonkun näköinen suoja siihen pitäisi hommata. Käsittäääkseni mitään tavallista pressua siihen ei kannata laittaa päälle?
Ebaysta tuli kateltua erinäisiä peitteitä, mutta vaikuttaa vähän siltä, että vähänkin paremman oloiset peitteet maksavat reilusti päälle 100€, joka kuulostaa omaan korvaan pirullisen kalliilta.
Osaako joku vinkata hyvää ja kohtuuhintaista peitettä auton suojaksi?
Onko siihen pakko laittaa mitään suojaa päälle? Ei se lumi sitä tapa, pressut sen sijaan tappaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Tee mitä teet, mutta ilman on kierrettävä sekä auton ulko- että sisäpuolella. Eli ikkunat raolleen. Muuten homehtuu.
Joku kehikko ja pressu olisi kait aika hyvä ratkaisu.
edit. ja takakonttikin vähän raolleen, kyllä se home pesii sinnekin jos ilma seisoo kuin se.
Joku kehikko ja pressu olisi kait aika hyvä ratkaisu.
edit. ja takakonttikin vähän raolleen, kyllä se home pesii sinnekin jos ilma seisoo kuin se.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Tuo on muuten toimiva juttu. Itsellä käytössä tuollainen Bilteman kosteudenkerääjä. Kylläkin kuivassa tallissa olevassa autossa, mutta ei kait siitä haittaakaan ole ja on se talven aikana vähäsen kerännyt sinne kosteutta.romu kirjoitti:No ainakin kosteudenkerääjäpallo sisälle. Biltemasta ainakin löytyy.
Vähintä mitä voit autollesi tehdä..
Minnekään ruoholle autoa ei kannata laittaa. Ennemmin sora tai mieluiten asfaltti. Pressu auton alla voisi toimia jonkilaisena kosteudensulkuna ja voisi melkein olla se pressu parempi auton alla kuin päällä. Toki se olisi hyvä olla väljästi auton päälläkin, että ilma kiertää eikä se pääse hankaamaan.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Tiskavörizänelillä pyörii Audi-mainos, jossa pari kappaletta autoja on semmosissa puhallettavissa teltoissa. Tämä ei lie hyvä, mutta käänteinen eli ns. "vakuumit*mputusteltta" sen sijaan lie ottiatuota olisi. Eikös se marinoidu läskikin parhaiten tyhjiössä? Miten lie muhisi ruoste, vaiko mitenkään, jos happea ei ole?
Eli suosittelen siis mersun kaivopussiin peruuttamista ja pussin tyhjiöintiä. Onnistuu varmaan ihan pölynimurilla.
Eli suosittelen siis mersun kaivopussiin peruuttamista ja pussin tyhjiöintiä. Onnistuu varmaan ihan pölynimurilla.
Edellisen syysmyrskyn vietyä suojan Mersunomistajan yläpuolelta, alkoikin näihin hetkiin asti jatkuva uuden "autotallin" etsintä.Sivonen kirjoitti:Eikös sulla HVM ollut semmoinen telttamallinen talli? Aika pätevän oloinen rakennelma, mikäli oikein muistan.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Ei ole silikoonigeeliä eikä kissanhiekkaa niissä. Vaan sitä syövyttävää (lievemmät vain ärsyttäviä) natrium-sukuista ainetta joka sisältää kalsiumkloridia. Ei sovi laittaa kattiansa semmoiseen kusemaan .Sivonen kirjoitti:Ai niin ja se kosteudenkerääjäpallo. Saman asian ajaa kirkas kissanhiekka. On meinaan samaa ainetta, eli silica-geeliä tjsp.
Parkkiksella on kyllä asfalttipinta, eli sen puoelsta hyvä. Ovien ja sivuikkunoiden tiivisteet on vähän vanhuuttan haperot, ja sen takia tekisi mieli pistää joku ressu päälle, ja just jotain kuivatustarpeita sisään.
Kiertäisiköhän ilma tarpeeksi, jos ruuvaisi ikkunoita sen reilun sentin auki ja tuikkaisi ikkunan raoista poikittain semmoiset vähän autoa leveämmät puurimat läpi... se nostaisi pressua vähän irti ja ilmakin pääsisi vähän kiertämään.
Kiertäisiköhän ilma tarpeeksi, jos ruuvaisi ikkunoita sen reilun sentin auki ja tuikkaisi ikkunan raoista poikittain semmoiset vähän autoa leveämmät puurimat läpi... se nostaisi pressua vähän irti ja ilmakin pääsisi vähän kiertämään.
..
Eipä Ässä miksikään mennyt, vaikka vietti viimetalven pihalla. Syksyllä vaha pintaan ja tankki täyteen. Sisältä kaikki turha tavara pois ja kunnon siivous. Kumiset lattiamatot otin myös pois.
Kerran-pari kuussa kävin ajamassa sen kunnolla lämpimäksi ralliradalla (pellolla ) ja uutta bensaa tankkiin... Lumet harjasin auton päältä pois, jos uhkasi kertyä liiaksi..
Niin joo, olihan yksi 123 300D viimetalven melkein kattoa myöten hangessa, konepellin alle tai takakonttiin oli turha haaveilla kurkistavansa, näkyi vain parisenkymmentä senttiä ikkunoiden yläreunaa. Piti kyllä käydä vähän lapioimassa lumia pois ympäriltä, mutta kevät yllätti. Takaturvavyöt ja takaselkänoja olivat ottaneet pientä pintahometta, muuten ei ollut mennyt miksikään.. Kesällä akku paikalleen ja ei muuta kuin ajamaan.
Kerran-pari kuussa kävin ajamassa sen kunnolla lämpimäksi ralliradalla (pellolla ) ja uutta bensaa tankkiin... Lumet harjasin auton päältä pois, jos uhkasi kertyä liiaksi..
Niin joo, olihan yksi 123 300D viimetalven melkein kattoa myöten hangessa, konepellin alle tai takakonttiin oli turha haaveilla kurkistavansa, näkyi vain parisenkymmentä senttiä ikkunoiden yläreunaa. Piti kyllä käydä vähän lapioimassa lumia pois ympäriltä, mutta kevät yllätti. Takaturvavyöt ja takaselkänoja olivat ottaneet pientä pintahometta, muuten ei ollut mennyt miksikään.. Kesällä akku paikalleen ja ei muuta kuin ajamaan.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...