Audi a4 1.9tdi Quattro Avant -97 / Ostettu BMW 530d e39

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

CDTA kirjoitti:
Pega kirjoitti:Toi penari näyttäs olevan kaverin entinen. Suosittelisin katteleen melko tarkkaan ennen ku ostat sitä. Lisää voin tietoo välittää yv:llä
Pega kirjoitti:]Joo kaveri pitää autojaan helvatan siististi ja huolella ja muutmia poikkeuksia lukuun ottamatta autot ollu pemuja. No kaverille suurin vika tossa autossa tais olla automaatin puute.
:shock: :?: :?:
Hän tarkoitti varmaan muutamia asioita joita hänen kaverinsa kertoi minulle kun puhuimme puhelimessa, että niitä ei välttämättä huomaa pikku testilenkillä jos ei tiedä...

Hänen kaverinsa on sen verta tarkkaan tuonkin auton käynyt läpi, että asioita joita hän kertoi ehkä jouduttavan laittamaan lähitulevaisuudessa ei todellakaan voi havaita pikku testilenkillä...

Mitään varsinaista vikaa siinä ei ole ja yleiskunto on keskitasoa parempi ja suurin osa tyyppivioista on jo korjattu (turbo, ilmamassamittari, ahtopaineentunnistin, siirtopumppu, puslia, niveliä, jarruja ym ym.)

Kaveri sanoi vaihtaneensa auton siksi koska se oli ollut kokoajan rikki, mutta totesi heti perään että jälkikäteen on miettinyt oliko se sitten kannattavaa vaiko ei koska melkeen kaikki oli jo laitettu...
Samanlainen hänellä on nytkin automaattina ja vähempi ajettuna.

Kaikesta huolimatta olen ollut bmw:hen 115% tyytyväinen.
Se on hieno kokonaisuus. Uskomattoman hilainen, tehokas, taloudellinen, iso ja jämäkkä farkku.
Konin alusta on vähän kova, mutta imee mutkiin aika kivasti :twisted:

Jos sitä joutuu vuoden parin sisällä tonnilla korjaamaan niin se ei ole mielestäni millään tavalla normaalista poikkeavaa, vertaa vaikka muutamiin w210/202 cdi-tarinoihin, joissa tonnilla ei saa kuin kahvikupin veholta :roll:

Mersumiehet voi nyt suuttua mutta 210 vs. e39 on kokonaisuutena mielestäni suuri ero.
Tokihan 210:kin on hyvä, sitä en tarkoita, mutta kaikki sporttisuus puuttuu mitä bmw suorastaan uhkuu :wink:

Tuossa autossa on vielä sporttisisustakin niin mukava sillä on matkaa taittaa ja kaasun painallus ohittaessa saa jo vakiokoneellakin suupielet hymyyn...
Kaupunki kulutuksesta en vielä tiedä mutta matka ajossa 6.3l/100km mitattu kulutus :!:
Ajotietokone näytti 5.6 että hieman valehtelee...

Saapa nähä mitä tuleman pitää kun pääsen Harisen pajalla piipahtamaan :)

+50hv/150Nm voi saada taas ilmeen hieman levenemään 8)
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Jube kirjoitti:+50hv/150Nm voi saada taas ilmeen hieman levenemään 8)
Tai kytkimen / lootan kajahtamaan.... :lol: :lol: :lol: 8)

EDIT: Muokkasin tämän viestiketjun otsikkoa hiukan.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Ookke :idea: Hyvä että löysit mieleisen auton, onneksi olkoon :D
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Auto on todellakin siisti niin sisältä kuin päältä ja pakko todeta että kyyti on mukavaa eikä sitä mukavuutta ainakaan vähennä hyvävetonen moottori. Paljon lokosia kilometrejä pemulla. Joo ei mun alunperinkään ollu tarkotus moittii autoo mut aattelin et jos Jube ois tarttenu lisätietoo autosta kaverilta niin ois voinnu välittää.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tätä minä olen ennenkin koettanut väittää-E39 on kyllä kova vastus W210:lle ja varmaan w211:llekkin. Rohkea ostos ja hyvin tarjottu jube.
Bmw on melkoinen äänieristysspesialisti. Siinä se laatu huokuu kun vauhti ei vaikuta melutasoon. Katsoppa jube miten auton ovet on tiivistetty-melko hienosti on tiivisteet aseteltu ja takapyöränkotelot. Autossa on tietysti omat ongelmansa ja vikapaikkoja, joita on jo korjailtu, mutta kunnossa ollessaan melkonen kärry ja moottori(ihana ääni).
Ai niin se oli manuaali-kuinka noissa kestää laatikko? Voimaa ja vääntöä kun kerran löytyy.
Aleksi
Viestit: 74
Liittynyt: 08.9.2006 11:02
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Morjens,

lainaan vaivihkaa hieman ketjua, pahoittelen. :roll:

Mitähän muutoksia mahdettiin tehdä tuohon e39:n vuoden 2001 virallisessa faceliftissa? Kone 193hv, xenonit? Mitä muuta? Airbageja lisää? Jos joku viisas osaisi kertoa niin kiitos!
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minä oon töissä paikallisessa BMW merkkihuollossa enkä minäkään muita asioita tiedä kuin sen että ainakin imusarjaan tuli läpät automaatti malleihin tehokkaamman koneen myötä.Lamput ainakin muuttuivat erinäköisiksi mutta xenonit olivat lisävarusteena malliston loppuun asti.Airbagejä on käsittääkseni sama määrä iästä riippumatta(tiedä sitten mitä todellisuudessa).Alustan osat ainakin on samoja mutta automaattilaatikot ovat muuttuneet vuosien varrella.GM:n hydramatic laatikoita näyttää olevan ainakin noin 01-04 malleissa kun E60 korisissa on ZF:n valmisteita.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Aleksi
Viestit: 74
Liittynyt: 08.9.2006 11:02
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

jari_w123 kirjoitti:Minä oon töissä paikallisessa BMW merkkihuollossa enkä minäkään muita asioita tiedä kuin sen että ainakin imusarjaan tuli läpät automaatti malleihin tehokkaamman koneen myötä.Lamput ainakin muuttuivat erinäköisiksi mutta xenonit olivat lisävarusteena malliston loppuun asti.Airbagejä on käsittääkseni sama määrä iästä riippumatta(tiedä sitten mitä todellisuudessa).Alustan osat ainakin on samoja mutta automaattilaatikot ovat muuttuneet vuosien varrella.GM:n hydramatic laatikoita näyttää olevan ainakin noin 01-04 malleissa kun E60 korisissa on ZF:n valmisteita.
Selvä. Ajattelin vaan kysyä, kun satuin jossain englantilaisessa vuoden 2002 lehdessä näkemään tuollaisen bmw:n mainoksen missä kehuvat jotain turvavarusteitansa, mutta samalla toivoivat ettemme niitä joutuisi käyttämään. 8) Lisääkin tietoa saa laittaa jos joltain löytyy.. Mielenkiinnosta kyselen kun isäukolle on tuollainen -01 Facelift tulossa.
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Tekninen facelift tuli 9/98 ja sen vanhempaa ei kannatakkaan paljon ostaa muutoksia on tullut paljon. 9/00 tuli sitten enemmän päälleppäin muutoksia valot, puskurit, listat,navi , ilmastointipaneeli, ratti.
jpeltoma
Viestit: 21
Liittynyt: 19.6.2006 13:35

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

johtaja300 kirjoitti:Tekninen facelift tuli 9/98 ja sen vanhempaa ei kannatakkaan paljon ostaa muutoksia on tullut paljon. 9/00 tuli sitten enemmän päälleppäin muutoksia valot, puskurit, listat,navi , ilmastointipaneeli, ratti.
Siis tämä koskee bensamalleja. Tässä on paljolti ollut puhe Diesel moottorista, joka vuonna 9/98 oli vielä iänikuisen vanhaa tekniikkaa oleva jakajapumpullinen M51, eli 525TDS. Ei tuossa 9/98 sen varmempaa tekniikkaa ole kuin vanhemmissakaan, mm. ABS keskusyksikkö on ollut noissa 9/98 -> murheenkryyni ja maksaa. Tätä ongelmaa ei ollut vanhemmissa. Molemmissa on omat murheensa...niinkun n. 10 v autossa tuppaa oleen...
Aleksi
Viestit: 74
Liittynyt: 08.9.2006 11:02
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Lueskelin netistä vähän tietoa, ja 530d:n liittyen enimmäkseen etsin tietoa. Tuossa olisi tuollainen pikku kertomus: Ajovalo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”