Raidetangon ulompi pallonivel.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Raidetangon ulompi pallonivel.
Ennen katsastusta tiukka syyni.Ja kaikki ok.Raidetangon pää oli tiukka ja asialline itte tutkies,eikä katsastuksessakaa ravistaessa löytänyt mitään väljää,kaksi viikkoa sen jälkeen,aivan väljä ja kuraa täysi.Tulee ajatus että olisikohan vuoden kestänyt.
Viimeksi muokannut Lokkiistiikkapiällikkö, 08.2.2007 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
No niihän tuosta nikistä pitkä tuli.
Kiitos! Mutta kyllä se pallonivel lämpimässä tutkittiin ja oli runsaasti lämpimän puolella kun kävin katsastuksessa.Ei siellä takapäässä mitää väljää löytynyt. Kyllä katsastusmies kangella väänteli ja itse moneen kertaan.Pitäsköhä mun muuttaa tuota nikkiä lyhyemmäksi.
Viimeksi muokannut Lokkiistiikkapiällikkö, 08.2.2007 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Rasvanipat etupalloniveliin.
Ei oo jäässä pakkasella.Kun rasva syrjäyttää veden. Laitoin alapalloihin jo rasvanipat,on hyvin tilaa asentaa.Laitoin ne ulkokannen viisteeseen ja etuviistoon että voi rasvata pyörää irroittamatta.Ja purin just tuossa ton vanhan raidetangon pään ja tutkin että mahtuisiko nippa myös siihenkin. Siinä olisi aivan keskellä tilaa, mutta jätin vielä.
Viimeksi muokannut Lokkiistiikkapiällikkö, 08.2.2007 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Taka varsia vaihdettu.
Taakse ne pokittaiset tangot vaihdettu,joilla saadaan säädettyä takapyörien auraus. Nii, ne vaihdoin ko toisen kaulalla oli ruosteista valumaa,mutta ei väljä ollut.Tiesin että niissä on epäkeskosisus,jolla takapyörien auraus säädetään ( kotikonstein).
Viimeksi muokannut Lokkiistiikkapiällikkö, 08.2.2007 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jospa se siitä helepottaa.
Asiaan.
Olet vaihtanut taakse "auraustangot".
Kirjoitat:
Millään muulla konstilla ei ole käytännössä mahdollista saada takapään kulmia kohdalleen.
Kilander kirjoitti aiemmin asiaa:
Katsastusmiehiin ei voi luottaa tässä asiassa.
Nikki on hyvä, elä muuta. Maratonlurituksiin voisi tietysti pientä kappalejakoa harkita jos jotain haluat muuttaa.Pitäsköhä miun muuttoo tuota nikkiä jos jokkii vastai mieluummi ko ei tarviis kirjoottaa niinko mie maraton lurituksii.
Asiaan.
Olet vaihtanut taakse "auraustangot".
Kirjoitat:
Auto on siis tarkistettu nelipyöräsuuntauslaitteessa tankojen vaihtamisen jälkeen ?Ja on varmasti mitattu oikein.
Millään muulla konstilla ei ole käytännössä mahdollista saada takapään kulmia kohdalleen.
Kilander kirjoitti aiemmin asiaa:
Osaatko tutkia niiden välykset ?Takanta ne tukivarsien ulommat helat vaihoin omaan satalankkuun,ns.narinanivelet.
Helpotti kummasti suoraan ajamista.
Ja on semmonen vika,että katsastusmies ei huomaa,vaikka on ihan lopussa.
Katsastusmiehiin ei voi luottaa tässä asiassa.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Nimenomaan poikittaiset,jostai vain ruostevettä,eli kumi hinkannu kuran kanssa metallia.Pitkittäisiä vääntelin viimeksi.Kyllä ne kumit joustaa ku voimaa laittaa.
Viimeksi muokannut Lokkiistiikkapiällikkö, 08.2.2007 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
laitatko mulle sähköposti osoitteesi niin skannaan sulle sivuja tosta korjaus oppaasta 190,190e,190d 1983-1993
vaikka yv:nä
ylläpito eikö tään voisi siirtää oikealle osiolle
vaikka yv:nä
ylläpito eikö tään voisi siirtää oikealle osiolle
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Kiitoksia osanotosta !
Minulla on Haynes 3450 korjausopas ja sen osio 10.20 on selvä kuva takaripustuksesta. Kyll mie otan tanko kerrallaaan noi irti ja vänkäilen viilapenkissä noita tankojen päitä yks kerrallaa,ni eiköhä se siitä selvii. Ni sit tietää ainaski mitä tarvis vaihtaa.
Ei kannata purkaa autoa , välykset löytyvät muutenkin, jopa paremmin.
minulla tuo kirja alfamer s165Minulla on Haynes 3450 korjausopas
mulle tuli mieleen semmonen aatos että onko pyörän laakerit löösällä
meillä emäntä valittelloo välillä tuon tenavan mänevän kun kiärme mutta mie en oo mittään huomanna
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Rojekti kesken.
Ei oo kulmia vielä mitattu. Auraukset kyll on kohallaan. Mutta tutkitaan.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Kiitos, PIKU
On toi mun kirja Alfamerista, varmaa sama. Mie laiton sun yyveehen mailiosoitteen. Joo, on, on pyöränlaakerit tarkastettu ja otettu iholle. Ei oo välystä eikä liian tiukassa. Ja on katottu etupyörät ilmassa käynnissä, ko yks vinkki oli että tehostin vispaa. Ja pyörästä kampeemalla kokeiltii mutta ei vaeltele.
Takapään aurauksien kohdallaan olemista ei voi mitenkään mitata / tietää ilman nelipyöräsuuntausta, mittanauha / mittakeppi ei auta.Ei oo kulmia vielä mitattu. Auraukset kyll on kohallaan.
Jos mittaat nauhalla että auraus on OK, pari milliä, tilanne voi olla se että toisella puolella on 2 milliä haritusta ja toisella 4 aurausta jolloin auto kulkee tiellä miten sattuu.
wiimax.fi
Jotenkin jäi epäselväksi vielä tässä topicissa tuo narinahelojen kunto? Ne kannattaa vaihtaa ihan suosiolla, ei ole kallis investointi. Eli alatukivarren ulkopään hela. Tätä ei tosiaan katsastusmiehet ja ei aina oikein muutkaan osaa katsoa oikein.
Nythän autoon on ilmeisesti vaihdettu vain säätötangot takapäähän. Kannattaa katsoa myös iskarit, mersussa ei tahdo huomata huonoja iskareita, kuin vaihtamalla uuteen. Mulla oli joskus 190 aikoinaan hiukan outo ajaa, niin tutkimuksissa selvisi, että toinen etuiskari oli aivan tehoton.
Nythän autoon on ilmeisesti vaihdettu vain säätötangot takapäähän. Kannattaa katsoa myös iskarit, mersussa ei tahdo huomata huonoja iskareita, kuin vaihtamalla uuteen. Mulla oli joskus 190 aikoinaan hiukan outo ajaa, niin tutkimuksissa selvisi, että toinen etuiskari oli aivan tehoton.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Jooo,, pistin "narinahelat "työn alle..Helposti sain alatukivarren pois, tosin pelkäsin että lenttääko jousi kaaliin. Nyt alkoi sit ulosvetäjän rakentaminen.En ala hakkaamalla irrrottaa. Ei helppo juttu, kun tilaa vähän.Koko napaa en vielä ala purkaan. ja alimmat tukivarretki nojaa jo etureusaansa.ne sit seuraavaks mutta nehän onki kuin tarjottimella. Eiköhän se siitä.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Kiitoksii neuvosta jälkikäteen
[quote="Rässi66"]Ota pitkä,luja pultti ja ota vetopultilla se nivel pois.
Toiselle puolelle 41mm hylsy vastaanottajaksi, nivel mahtuu sisään. Voe mahoton ,Kyll hyvin "RÄSSI 66" muistaa noi mitat. Joo, niin jo vain tein sen ulosvetäjän kun se vetovasara ei tullu mieleen yhtään ko aattelin että ne on nii lujaan kiinni.Pakko myöntäää että sillä se ois helposti lähteny. Nii, ei mulla sitä oo mutta tehrään seuraavaks sit se. Nii,mutta omatekoista ulosvetäjää lkäytin sit sisään työntäjänä.Ja somasti meni.Nii, se vaan tehtii tällä tavalla. Pitäs vissii opetella kysyyn neuvvoo enne vaihtoo, kun alkaa rakentaa kaikkii erikoistyökaluja. Mutta vaihdettua sain.
Toiselle puolelle 41mm hylsy vastaanottajaksi, nivel mahtuu sisään. Voe mahoton ,Kyll hyvin "RÄSSI 66" muistaa noi mitat. Joo, niin jo vain tein sen ulosvetäjän kun se vetovasara ei tullu mieleen yhtään ko aattelin että ne on nii lujaan kiinni.Pakko myöntäää että sillä se ois helposti lähteny. Nii, ei mulla sitä oo mutta tehrään seuraavaks sit se. Nii,mutta omatekoista ulosvetäjää lkäytin sit sisään työntäjänä.Ja somasti meni.Nii, se vaan tehtii tällä tavalla. Pitäs vissii opetella kysyyn neuvvoo enne vaihtoo, kun alkaa rakentaa kaikkii erikoistyökaluja. Mutta vaihdettua sain.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Nyt kulokoo tasaasee
Levottomuus hävis lopullisesti pitkittäis tankojen vaihdon jälkeen. Oli kumit painuneet 8mm kasaan usiin verrattuna vaikka silmämääräisesti tarkastettuna kunnossa ja tiukahkot.Ja sitten kun varret paikoillaan niin kulmat pielessä,joten tarkka mittaus aina tehtävä kun varsia vaihdetaan tai pian renkaat piloilla. Että kyläpajojen "Raneja" ei kannata uskoa. Oli aurausta 15mm,niin että silmällä näki että pyörä vinosa. Elikkä loppu veto, Kaikki alapallonivelet (narinanivelet) eteeen ja taakse,kestivät 228 t, olivat orkkiksia varmasti. Vaihdoin taakse auraustangot ja pitkittäiset tukivarret. Siinä se tuirahtelun syy. Päätän raporttini tähän. Keskityn nyt maisemien katseluun.JP74 kirjoitti:Jotenkin jäi epäselväksi vielä tässä topicissa tuo narinahelojen kunto? Ne kannattaa vaihtaa ihan suosiolla, ei ole kallis investointi. Eli alatukivarren ulkopään hela. Tätä ei tosiaan katsastusmiehet ja ei aina oikein muutkaan osaa katsoa oikein.
Nythän autoon on ilmeisesti vaihdettu vain säätötangot takapäähän. Kannattaa katsoa myös iskarit, mersussa ei tahdo huomata huonoja iskareita, kuin vaihtamalla uuteen. Mulla oli joskus 190 aikoinaan hiukan outo ajaa, niin tutkimuksissa selvisi, että toinen etuiskari oli aivan tehoton.