190E 2.0 -90, muutamia vikoja.
190E 2.0 -90, muutamia vikoja.
Elikkä apua kaipaisin tuon tenavatähden kanssa...omistanut olen jo kohta pari vuotta ja hyvin on pelannut lukuunottamatta muutamaa pikkuvikaa:
1. Kierroslukumittari lopetti toimintansa yhtäkkiä (talven ensipakkasilla),
ja sen verran mitä olen foorumia lueskellut niin ilmeisesti ne mittariston liittimet hapettuvat ajan kanssa?
2. Kuskinpuoleisen takaoven lukko ei toimi, siis keskuslukon kautta se kyllä aukeaa mutta ei mene lukkoon. Ilmeisesti joku alipainevuoto? Kalvo tai joku..?
3. Öljynpaineet. P ja N asennossa n. 1-1,5, mutta vaihteella esim kun valoissa odottelee nii paineet on nollissa. Normaalistihan ne kuuluisi olla jossain 0.8-1.0? Ja maantieajossa on n. 2-2.5.
4. Bensamittari, kun tankki on tyhjä niin mittari näyttää neljäsosa tankkia vielä? Valo toimii oikein.. (Se tuli huomattua ensimmäisen kk aikana, kun valo paloi ja viisari oli siinä 1/4 kohdalla...pian bensa sit loppuikin) Eli bensavaloon voi luottaa, mittariin ei.
5. Economy mittari (vai mikä sen oikea nimi onkaan) mut kuitenkin tuntuu et se menee pienestäkin kaasunhipasusta tappiin? pienikin ylämäki esim maantiellä niin kulutus heti punasella.. Perheen toisessa Mesessä se ei ole yhtään niin herkkä, ja tämä toinen on W124 260E. Olen kuullut jtn huhuja et ko. vika vois kieliä jostain alipaineviasta? Mitään perää?
6. Lämpimänä heiluva tyhjäkäynti.. heiluu n 500rpm (Paha sanoo tarkemmin kun se kiekkamittari ei toimi). Kylmänä ei mitään ongelmia, vasta kun kone on lämmennyt kunnolla eli siihen päälle 80'c.
Siinähän noita..
Mercedes Benz 190E 2.0 -90 Automatic, Kat.
1. Kierroslukumittari lopetti toimintansa yhtäkkiä (talven ensipakkasilla),
ja sen verran mitä olen foorumia lueskellut niin ilmeisesti ne mittariston liittimet hapettuvat ajan kanssa?
2. Kuskinpuoleisen takaoven lukko ei toimi, siis keskuslukon kautta se kyllä aukeaa mutta ei mene lukkoon. Ilmeisesti joku alipainevuoto? Kalvo tai joku..?
3. Öljynpaineet. P ja N asennossa n. 1-1,5, mutta vaihteella esim kun valoissa odottelee nii paineet on nollissa. Normaalistihan ne kuuluisi olla jossain 0.8-1.0? Ja maantieajossa on n. 2-2.5.
4. Bensamittari, kun tankki on tyhjä niin mittari näyttää neljäsosa tankkia vielä? Valo toimii oikein.. (Se tuli huomattua ensimmäisen kk aikana, kun valo paloi ja viisari oli siinä 1/4 kohdalla...pian bensa sit loppuikin) Eli bensavaloon voi luottaa, mittariin ei.
5. Economy mittari (vai mikä sen oikea nimi onkaan) mut kuitenkin tuntuu et se menee pienestäkin kaasunhipasusta tappiin? pienikin ylämäki esim maantiellä niin kulutus heti punasella.. Perheen toisessa Mesessä se ei ole yhtään niin herkkä, ja tämä toinen on W124 260E. Olen kuullut jtn huhuja et ko. vika vois kieliä jostain alipaineviasta? Mitään perää?
6. Lämpimänä heiluva tyhjäkäynti.. heiluu n 500rpm (Paha sanoo tarkemmin kun se kiekkamittari ei toimi). Kylmänä ei mitään ongelmia, vasta kun kone on lämmennyt kunnolla eli siihen päälle 80'c.
Siinähän noita..
Mercedes Benz 190E 2.0 -90 Automatic, Kat.
Tervetuloa foorumille.
Vaikeilla kyssäreillä aloitit.
1. -----
2. -----
3. Matalat on paineet, jos mittari näyttää oikein olisi syytä suunnitella remonttia. Mikähän bensakoneessa on yleisin syy alhaiseen paineeseen ?
Kuluneet kk-laakerit ?
4. Tankissa oleva kohosysteemi likainen / viallinen, löytyy takakontista ja on ISOLLA avaimella irrotettavissa. 41mm? 46mm?
5. Sama juttu oli minulla 190 2.0E -83. Oletin että normaalia...
6. Joutokäynnin vakain tai sen ohjaus ?
Odotellaas viisaampien vastauksia.
Vaikeilla kyssäreillä aloitit.
1. -----
2. -----
3. Matalat on paineet, jos mittari näyttää oikein olisi syytä suunnitella remonttia. Mikähän bensakoneessa on yleisin syy alhaiseen paineeseen ?
Kuluneet kk-laakerit ?
4. Tankissa oleva kohosysteemi likainen / viallinen, löytyy takakontista ja on ISOLLA avaimella irrotettavissa. 41mm? 46mm?
5. Sama juttu oli minulla 190 2.0E -83. Oletin että normaalia...
6. Joutokäynnin vakain tai sen ohjaus ?
Odotellaas viisaampien vastauksia.
wiimax.fi
1. Ylijännitesuojareleen sulakkeet ehjät?
Rele löytyy akun takaa. Kirkas metallinen rele jossa kaks sulaketta päällä.
3. Kokeilisin ensiksi uudella öljynpaine anturilla. Jos ei korjaannu niin suodatin tukossa, paineenrajoitusventtiili juminut auki, tai alakerran laakerit. Voihan se öljypumppukin olla kulunut...
6. Sama kuin 1.
Voi johtua siitä että moottorin ohjaus ei saa virtaa.
Rele löytyy akun takaa. Kirkas metallinen rele jossa kaks sulaketta päällä.
3. Kokeilisin ensiksi uudella öljynpaine anturilla. Jos ei korjaannu niin suodatin tukossa, paineenrajoitusventtiili juminut auki, tai alakerran laakerit. Voihan se öljypumppukin olla kulunut...
6. Sama kuin 1.
Voi johtua siitä että moottorin ohjaus ei saa virtaa.
Kiitoksia jo vastauksista!
Tarkistin sen releen sieltä akun takaa, molemmat sulakkeet olivat ehjät. Hioin kuitenkin ne "nastat" kirkkaiksi ja suihkutin vielä elektroniikanpuhdistus sprayta mut eipä mitään auttanu.. Ja muutenkin puhdistelin kaikki liittimet sieltäpäin.
Öljynsuodatin voi hyvinkin olla muuten tukossa, noh se selviää tiistaina kun vaihdan öljyt ja suodattimen.
Sen verran purkasin sitä verhoilua bensatankin edestä ja totesin et ISO avain siihen todellakin tarvitaan.. Taitaa muutenkin olla sen verran säsärä koko systeemi et ehkä jätän sen korjaamolle.
Niin ja missäpäin tuolla ruiskussa sijaitsee se "tyhjäkäynnin säädin yms" ? Jos esim sen putsaus auttaisi?
Edelleen neuvoja vailla..
Tarkistin sen releen sieltä akun takaa, molemmat sulakkeet olivat ehjät. Hioin kuitenkin ne "nastat" kirkkaiksi ja suihkutin vielä elektroniikanpuhdistus sprayta mut eipä mitään auttanu.. Ja muutenkin puhdistelin kaikki liittimet sieltäpäin.
Öljynsuodatin voi hyvinkin olla muuten tukossa, noh se selviää tiistaina kun vaihdan öljyt ja suodattimen.
Sen verran purkasin sitä verhoilua bensatankin edestä ja totesin et ISO avain siihen todellakin tarvitaan.. Taitaa muutenkin olla sen verran säsärä koko systeemi et ehkä jätän sen korjaamolle.
Niin ja missäpäin tuolla ruiskussa sijaitsee se "tyhjäkäynnin säädin yms" ? Jos esim sen putsaus auttaisi?
Edelleen neuvoja vailla..
Ilman ABS tais olla 1 sulake ja jos ABS niin kaksi. Varma en ole mutta muita eroja en muutamasta yksilöstä keksi kuin tuo ABS ja sulakkeiden määrä.Mikko31 kirjoitti:Molemmat releet???? Itsellä on vaan yksi 10 amppeerin sulake siinä kirkkaan muovikotelon sisässä!
Se tyhjäkäynti säätyy ilmanputsarin ja venttiilikopan välistä pilkottavasta lattakantaisesta ruuvista n. 10mm halkaisijaltaan. Ilmanputsarin kaukalossa on lovi jotta ruuvari mahtuu siitä menemään/pyörimään.
Ilmamäärämittarista saattaa olla potikka kulahtanut, ei löydy varaosana