Sisävalomurheita 124 200 d -89
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 08.12.2006 22:41
- Paikkakunta: vantaa
Sisävalomurheita 124 200 d -89
tervehdys!olisiko kellään tietoa miten menetellä kun katto valot ei pelaa kun aukaisee ovet?ja taka katto valo ei ollenkaan?lamput on ehjät!eikä siitäkään kytkimestä joka on mankan yläpuolella.kiitokset näistä sivuista olen monenlaista apua saanut!kiitän ja kumarran!!!
Itsellä on samansuuntaisia ongelmia välillä mutta en ole saanut aikaiseksi sen kummemmin perehtyä asiaan. Kerran on jäänyt sisävalokatkaisin päälle-asentoon vaikka valo ei toiminut, no oli yöllä alkanut sitten palamaan ja seuraavan päivän iltana olikin sitten akku tyhjänä. Ilmeisesti tuossa itellä on siinä viive-elementissä jotain häikkää.
Sen ei kyllä pitäisi vaikuttaa takapenkin valoihin, niissä on noita vuosimallierojakin...
Eipä tainnut paljoa olla apua mutta jospa edes jotain.
Sen ei kyllä pitäisi vaikuttaa takapenkin valoihin, niissä on noita vuosimallierojakin...
Eipä tainnut paljoa olla apua mutta jospa edes jotain.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Sulake on varmaan kunnossa kun muut toiminnot pelaa? Vika on sitten todennäköisesti joko ovikatkaisimissa tai itse kattovalossa. Veikkaisin kattovaloa.
Purkuosana maksaa noin 20 euroa toimiva osa. On kiinni kummaltakin sivuilta (sivuikkoineden puolilta) ja lähtee aika kivuttomasti esim. ihan ruokaveitsellä irti. Vähän pehmikettä kannattaa laittaa väliin, ettei kattopaneeliin jää jälkiä
Vois kai niitä ovikatkaisimia mitatakin, että tuleeko sinne virtaa. Tosin mun järki sanoo, että jos vika on kytkimessä, eli siinä valossa, niin silloinhan pitäisi ovikatkaisimienkin olla mykkiä?
Purkuosana maksaa noin 20 euroa toimiva osa. On kiinni kummaltakin sivuilta (sivuikkoineden puolilta) ja lähtee aika kivuttomasti esim. ihan ruokaveitsellä irti. Vähän pehmikettä kannattaa laittaa väliin, ettei kattopaneeliin jää jälkiä
Vois kai niitä ovikatkaisimia mitatakin, että tuleeko sinne virtaa. Tosin mun järki sanoo, että jos vika on kytkimessä, eli siinä valossa, niin silloinhan pitäisi ovikatkaisimienkin olla mykkiä?
Kein siknatuur
Lähtee irti muistaakseni kuskin puolelta hanttariin päin työntämällä? Vai olisko ollu toisinpäin? Anyway, saattaa vaatia vähän voimaa. Itekin joskus ohimennen sitä hiplaillu, muttei oo kiinnostanu niin paljoa että olisin sitten pois ottanut kun kerran on aika tiukasti kiinni. Olkoon pimeänä.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
valokatkasimet ovissa
On melko helppo tarkistaa jos ovikatkasimissa on virtaa.
Ne katkasimet tulee helposti irti puristamalla sivuilta yhteen. Katkasimen takaa löytyy maa (ilman muovipäälystettä) ja virta (useimmin muovipäällystetty). Jos työntää yleismittarin plus-piikiä siihen muovisuojan sisälle ja maadoitta miinus-piikiä koriin, niin mittarin pitäisi näyttää noin 12V.
Tarkistaakseen katkaisimen kuntoa niin työnnetään plussa muovisuojukseen ja miinus suojaamattomaan. Jumppaamalla katkaisimen kanssa pitäisi olla virtaa silloin kun katkaisin on "ulkona" ja taas nollaa silloin kun katkaisinta työntää vähän sisälle.
Katkaisimen kunnon voi testata "piippaus"-moodilla tai mitata vastusta eri asennoissa. Eli mittari piippaa tai näyttää lähes nollaa kun katkaisin on ulkona ja on hiljaa tai näyttää hurjasti vastusta kun se on sisääntyönnetty.
Muista kuitenkin että maadoittamalla muovipäällysteistä piuhaa suoraan koriin polttaa sulakkeen. Eli yritä maadoittaa ainoastaan mittarilla, ne eivät johda hurjasti eikä sulakkeet pala.
Ne katkasimet tulee helposti irti puristamalla sivuilta yhteen. Katkasimen takaa löytyy maa (ilman muovipäälystettä) ja virta (useimmin muovipäällystetty). Jos työntää yleismittarin plus-piikiä siihen muovisuojan sisälle ja maadoitta miinus-piikiä koriin, niin mittarin pitäisi näyttää noin 12V.
Tarkistaakseen katkaisimen kuntoa niin työnnetään plussa muovisuojukseen ja miinus suojaamattomaan. Jumppaamalla katkaisimen kanssa pitäisi olla virtaa silloin kun katkaisin on "ulkona" ja taas nollaa silloin kun katkaisinta työntää vähän sisälle.
Katkaisimen kunnon voi testata "piippaus"-moodilla tai mitata vastusta eri asennoissa. Eli mittari piippaa tai näyttää lähes nollaa kun katkaisin on ulkona ja on hiljaa tai näyttää hurjasti vastusta kun se on sisääntyönnetty.
Muista kuitenkin että maadoittamalla muovipäällysteistä piuhaa suoraan koriin polttaa sulakkeen. Eli yritä maadoittaa ainoastaan mittarilla, ne eivät johda hurjasti eikä sulakkeet pala.
No olipa olla vika viivesysteemissä... Polttimo oli rikki sillä tavalla, että lanka oli ehyt mutta sauvapolttimon päätytinaus ilmeisesti sähköä johtamaton... satunnaisesti... Ei juuri silloin aiemmin kun kokeilin vaihtaa polttimoa ei löytynyt hyllystä oikeanlaista ja vastusmittauksella mitaten polttimo oli ehjä. Sisävalon purin palasiin kahteen tai kolmeen kertaan, liukukytkimen kuulat ja jouset etsin hattuhyllyltä/jalkatilasta kertaalleen yms. Uudella polttimolla alkoi sitten pelaamaan kun kaikki muut vika kohteet oli poissuljettu. Voisiko asiaa enää vaikeammaksi tehdä?Jiitek kirjoitti:Itsellä on samansuuntaisia ongelmia välillä mutta en ole saanut aikaiseksi sen kummemmin perehtyä asiaan. Kerran on jäänyt sisävalokatkaisin päälle-asentoon vaikka valo ei toiminut, no oli yöllä alkanut sitten palamaan ja seuraavan päivän iltana olikin sitten akku tyhjänä. Ilmeisesti tuossa itellä on siinä viive-elementissä jotain häikkää.
Sen ei kyllä pitäisi vaikuttaa takapenkin valoihin, niissä on noita vuosimallierojakin...
Eipä tainnut paljoa olla apua mutta jospa edes jotain.
itelläkin on ollut kanssa vähän samanlaista valohäikkää autossa,siis autona S124 E300TD ja takavalot palaa koko ajan kilpaa ja vikana mulla oli ainakin se keskikonsolin katkaisija siinä mankan yläpuolelle... (pitäis taas vaihtaa katkaisija niin loppus valojen palaminen)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
jos tarkotat sitä missää vilkuu turvavyönkiinnitysvalot ja mahdollinen kattoluukun säätönupikka niin lähtee nätisti irti ihan alaspäin vetämällä. suosittelen tosin jotain leveetä ruuvaria jolla vähä avittaa reunoista. se on semmosilla hakasilla kiinni.eero1989 kirjoitti:millai se kattovalo missä on ne kytkimet ja se kattovalo lähtee irti siististi?(edessä aurinko lippojen välissä) ... kokonaisuudessaan
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90