Citroen C8 2.2 HDI, kokemuksia/kehuja/haukkuja?
Citroen C8 2.2 HDI, kokemuksia/kehuja/haukkuja?
Kävin koeajamassa tuollaista yksilöä, mikä tuolla sivulla on:
http://www.bayerncar.com/suomessa.asp
93 tkm oli mittarissa ja huoltokirja. Vain kolme vuotta vanha, eli voisi lukemat pitää paikkansakin.. Kivan värinen, kivat varusteet (= paljon sähkövikoja?), tuntui olevan tiettyä edustusautomaisuutta
Puutteina takaa istuimet puuttui, eli rekisteröity seitsemälle, mutta penkkejä oli vain viidelle Kuskin ovessa oli kahvan yläpuolella selvästi ilkivaltaisesti vedetty naarmu. Sisällä jossain kohtaa verhoilussa oli vähän ylimääräistä kulumaa..
Jokin piti ääntä tyhjäkäynnillä, tai oikeastaan muutenkin, mutta tyhjäkäynnillä kuului selvästi sisälle. Ääni ei muuttunut moottorin eikä lämppärin kierrosten mukaan. Eli jokin "suoralla sähköllä" toimiva apulaite? PA-pumppu mahdollisesti?
Polttoainepumput noissa taitaa olla herkkiä rikkoontumaan talvella? Olikos huohotinjärjestelmissäkin ongelmia? Onko noissa koneet kuinka hyviä, niitähän löytyy muistakin Citikoista (ja Pösöistä?) tuota samaa konetta..
Tyrmätkää/potkikaa tekemään kauppaa Mersusta sain ihan reilun vaihtotarjouksen - alkoi kasilla Lisäksi, alle 100 tkm ajetut bensa-C8:t ovat samanhintaisia. Toista dieseliä ei Suomessa ole tällä hetkellä myynnissä..
http://www.bayerncar.com/suomessa.asp
93 tkm oli mittarissa ja huoltokirja. Vain kolme vuotta vanha, eli voisi lukemat pitää paikkansakin.. Kivan värinen, kivat varusteet (= paljon sähkövikoja?), tuntui olevan tiettyä edustusautomaisuutta
Puutteina takaa istuimet puuttui, eli rekisteröity seitsemälle, mutta penkkejä oli vain viidelle Kuskin ovessa oli kahvan yläpuolella selvästi ilkivaltaisesti vedetty naarmu. Sisällä jossain kohtaa verhoilussa oli vähän ylimääräistä kulumaa..
Jokin piti ääntä tyhjäkäynnillä, tai oikeastaan muutenkin, mutta tyhjäkäynnillä kuului selvästi sisälle. Ääni ei muuttunut moottorin eikä lämppärin kierrosten mukaan. Eli jokin "suoralla sähköllä" toimiva apulaite? PA-pumppu mahdollisesti?
Polttoainepumput noissa taitaa olla herkkiä rikkoontumaan talvella? Olikos huohotinjärjestelmissäkin ongelmia? Onko noissa koneet kuinka hyviä, niitähän löytyy muistakin Citikoista (ja Pösöistä?) tuota samaa konetta..
Tyrmätkää/potkikaa tekemään kauppaa Mersusta sain ihan reilun vaihtotarjouksen - alkoi kasilla Lisäksi, alle 100 tkm ajetut bensa-C8:t ovat samanhintaisia. Toista dieseliä ei Suomessa ole tällä hetkellä myynnissä..
Isoauto, mikä ettei. Liikehän antaa varmaan takuun? Tuollaisella tila-autolla on varmasti mukava ajella. Siitä kun näkee ihan eri tavalla kuin henkilöautosta. Miten monikäyttöisyys? Penkit vissiin saapi pois ja taakse jäävä tila muistuttaa messuhallia.
En minä ainakaan olisi tyrmäämässä, jos on tarve isolle autolle ja kauppa on sellainen, joka Sinua miellyttää?
Ota kokeiltavaksi, jos antavat
En minä ainakaan olisi tyrmäämässä, jos on tarve isolle autolle ja kauppa on sellainen, joka Sinua miellyttää?
Ota kokeiltavaksi, jos antavat
Kannattaa kysästä merkkiiliikkeestä, onko tuossa hiukkassuodatinta. Sen huoltaminen kuulemma maksaa jonniin verran. tankkipumppu pitää koko ajan pientä suhinaa /vinkunaa. Vanhemmissa ainakin tyyppivika hajoamaan. ainakin 2-litranen Hdi on luja, tuosta isommasta ei ole minulla kokemusta.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Sehän tässä vähän mietityttää. Kun näyttää isolta, mutta oikeasti ei sitten kaikki 7 penkkiä paikallaan olekaan niin paljon tilaa siellä takaloosterissa. Jos Chrysler Grand Voyageriin saisi vaihdettua ja katsastettua OM603 turbon, niin se olis siinäPappi kirjoitti: Miten monikäyttöisyys? Penkit vissiin saapi pois ja taakse jäävä tila muistuttaa messuhallia.
Ei tuo auto siis vielä niin paljon sytyttänyt, että sitä haluaisin, joten vähän pohdintalinjalla tässä vielä ollaan Toisaalta Saksan maalla näyttäisi olevan paljon valikoimaa alle 100 tkm ajetuissa ja hinnat 13-15 + haku + verot Mutta kukapa mulle 8 k€ tuosta mersusta maksaisi
No eipä ole vielä tullut vastaan tila-autoa, jossa 7 penkkipaikan jälkeen olisi tavaratilaa. Pikkubussin se ostattaa. Siitä retkeilyauto, vai mikä se nyt oli jolla verot tiputetaan alas.
Nykyisessä tilanteessa kun autoa on ostamassa, vaihtoauto on riesa. Siitähän on ollut jo täällä vaikka kuinka puhetta.
Jos vaihdossa saa miellyttävän hinnan ja lompakossa on varaa välirahaan, ei kannata jäädä tuleen makaamaan.
Kuinka monta vuotta Sinulla Veppe on tilanne, että tarvitset kaikki 7 paikkaa. Jossain vaiheessa tenavat kuitenkin sanoo " ei me teijjän mukkaan lähetä". Sitten taas sopii tavaratkin mukaan.
Meillä tulee olemaan jossain vaiheessa hauskaa kun vollen takapenkillä on nyt kaksi kissan kuljetus koppaa. Siihen kun laitetaan jossain vaiheessa turvaistuin on penkit täynnä. (toim huom: siemen ei ole itämässä, tai kirjoittajalla ei ole ihan täyttä varmuutta )
Nämä on näitä puntarointi juttuja. Muutaman vuoden päästä taas väliraha on isompi yms... Otappa näistä selkoa.
Nykyisessä tilanteessa kun autoa on ostamassa, vaihtoauto on riesa. Siitähän on ollut jo täällä vaikka kuinka puhetta.
Jos vaihdossa saa miellyttävän hinnan ja lompakossa on varaa välirahaan, ei kannata jäädä tuleen makaamaan.
Kuinka monta vuotta Sinulla Veppe on tilanne, että tarvitset kaikki 7 paikkaa. Jossain vaiheessa tenavat kuitenkin sanoo " ei me teijjän mukkaan lähetä". Sitten taas sopii tavaratkin mukaan.
Meillä tulee olemaan jossain vaiheessa hauskaa kun vollen takapenkillä on nyt kaksi kissan kuljetus koppaa. Siihen kun laitetaan jossain vaiheessa turvaistuin on penkit täynnä. (toim huom: siemen ei ole itämässä, tai kirjoittajalla ei ole ihan täyttä varmuutta )
Nämä on näitä puntarointi juttuja. Muutaman vuoden päästä taas väliraha on isompi yms... Otappa näistä selkoa.
Älä lähde tuolle tielle, Citikka vie sinut vielä kokonaan, minut se on vienyt ja olen vakavasti etsiskellyt C8 dieseliä, ehkäpä Evasionkin kelpaisi mutta kun noita on niin vähän täällä pohjolassa, tuota kyseistä yksilöä olen tiiraillut mutta vielä en ole saanut aikaiseksi matkaa Seinäjojelle.
Tässä itsenäisyyspäivänä kun ajelin dielelöidyllä BX Vanillani tuli taas sellainen kaiho että Saksalaisesta pitää päästä eroon, tai ei ehkä niinkään vaan pitää saada koko perhettä tilavasti ja ennenkaikkea mukavasti siirtävä kuljin nykyisen tilalle.
Siis oikeasti tartu tilaisuuteen! Mulla ei ole rahaa sitä kuitenkaan ostaa
OT: Pitäisi tässä pikkuhiljaa aloittaa autotallin tyhjennys (huonekaluista yms) jotta BX ja Rättäri pääsisivät työn alle
Miksiköhän minä tällä foorumilla oikein pyörin??? Noh, katsokaa peiliinne siinä syy
Tässä itsenäisyyspäivänä kun ajelin dielelöidyllä BX Vanillani tuli taas sellainen kaiho että Saksalaisesta pitää päästä eroon, tai ei ehkä niinkään vaan pitää saada koko perhettä tilavasti ja ennenkaikkea mukavasti siirtävä kuljin nykyisen tilalle.
Siis oikeasti tartu tilaisuuteen! Mulla ei ole rahaa sitä kuitenkaan ostaa
OT: Pitäisi tässä pikkuhiljaa aloittaa autotallin tyhjennys (huonekaluista yms) jotta BX ja Rättäri pääsisivät työn alle
Miksiköhän minä tällä foorumilla oikein pyörin??? Noh, katsokaa peiliinne siinä syy
"?"
--
--
Saa kyllä, on vaan turhan hintava, verrattuna esim C8 tai 806? vai 807?Harju kirjoitti:saako rellun espakapasea (eikös se nuin kirijoteta) dieselinä semmonen grand malli on kaiken lisäks ihan näpsäkän näkönen
On kyllä muuten mukavan näköinen peli.
Sitäpaitsi yhden rellun omistaneena voin todeta että Ranskalaista mukavuutta ei siitä löydy Lisäksi varaosat ova järkyttävän hintaisia, sen mitä esim CDI:n saa tehtyä isomman rempan Rellussa vasta mieititään radion kanavien säätöä?!
"?"
--
--
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Pitkä Pontiac Montana (eli Pontiac Montana Extended) on tässä luokassa ylivoimainen tilojen suhteen. Tässä tarinaa ja kuvia.Pappi kirjoitti:No eipä ole vielä tullut vastaan tila-autoa, jossa 7 penkkipaikan jälkeen olisi tavaratilaa. Pikkubussin se ostattaa...
Saiko Chevrolet-versiota Metro Autosta pitkänä? Sehän on hyvin pitkälle sama auto.
-T
Hyvin pitkälle, mutta älkää kuitenkaan liian kirjaimellisesti ottako, silläeerola kirjoitti:...Saiko Chevrolet-versiota Metro Autosta pitkänä? Sehän on hyvin pitkälle sama auto.
<Wiki>
...Until 2005, Chevrolet Europe sold...
...Chevrolet Trans Sport (which was a Chevrolet Venture with the front end of the Pontiac Trans Sport)...
</Wiki>
-T
En kyllä itse sekaantuisi noihin rättäreihin muutakuin äärimmäisessä hätätilassa
Ennemmin vaikka bussi-volsu, jos tilaa on pakko saada lisää.
Muutaman vuoden päästä tuommonen c8 arvioidaan liikkeessä kilohinnalla, eli ei mitään arvoa.
"Shitroenin " arvon tipahtamista on hyvä seurata esim. c-vitosen kohdalla.
Parissa vuodessa reipas 10000€ Meikäläisen persaus ei kyllä semmoista kestäis
Ennemmin vaikka bussi-volsu, jos tilaa on pakko saada lisää.
Muutaman vuoden päästä tuommonen c8 arvioidaan liikkeessä kilohinnalla, eli ei mitään arvoa.
"Shitroenin " arvon tipahtamista on hyvä seurata esim. c-vitosen kohdalla.
Parissa vuodessa reipas 10000€ Meikäläisen persaus ei kyllä semmoista kestäis
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Uudenkarheista malleista Citroën C5 ja Citroën Xsara (molemmat bensiinikoneella) on sen verran kokemusta, että mersun huoltojen ajaksi semmoisia annettiin vara-autoiksi
..."vara-autoiksi" tosiaan.....
C5, ajettu 20 tkm: Rämisee, kolisee, kumisee, ohut alavääntö eli sammuilee valoihin ja risteyksiin.
Manuaalivaihteinen vieläpä eli täyttä tuskaa vetää kierrokset kuuteen tonniin ja kytkin ylös jotta pysyy käynnissä, hävetti liikkua semmosella
Hallintalaitteet sekaisin pitkin ohjausakselia, kojelautaa ja keskikonsolia.
Vaikka oli farkku, niin ahdas ja epäkäytännöllinen.
Xsara, ajettu 2 tkm: Rämisee, kolisee, kumisee, ahdas miehen kokoiselle oliolle
Todellinen susi jo syntyessään, mutta pikkuautoluokasta on jo unohtuneet ne "nautinnot", voi olla että on nykypäivänä omassa luokassaan kovakin peli....
(Tosin epäilen silti...).
..."vara-autoiksi" tosiaan.....
C5, ajettu 20 tkm: Rämisee, kolisee, kumisee, ohut alavääntö eli sammuilee valoihin ja risteyksiin.
Manuaalivaihteinen vieläpä eli täyttä tuskaa vetää kierrokset kuuteen tonniin ja kytkin ylös jotta pysyy käynnissä, hävetti liikkua semmosella
Hallintalaitteet sekaisin pitkin ohjausakselia, kojelautaa ja keskikonsolia.
Vaikka oli farkku, niin ahdas ja epäkäytännöllinen.
Xsara, ajettu 2 tkm: Rämisee, kolisee, kumisee, ahdas miehen kokoiselle oliolle
Todellinen susi jo syntyessään, mutta pikkuautoluokasta on jo unohtuneet ne "nautinnot", voi olla että on nykypäivänä omassa luokassaan kovakin peli....
(Tosin epäilen silti...).
ÄÄh jos tilaa tarvii niin sitten löytyy mersultakin semmonen joku 209D tai 309D paku bussi mallina vielä.Semmonen vaan alle,karua voi kyyti olla mutta luotettavuudessa on varmaan parhaimpia vaikka ikää on .No joo kyllä kai ne ranskalaisetkin tänäpäivänä menettelee.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Karrrrmea vekotin mitä ite oon saanu kuulla.
Eukon siskon kaverilla (lääkäri) oli sitikka hajonnu 2 kertaa matkalla Kuusamoon mennessä ja tullessa --> hinausauto.
Työkaverin veljellä oli sitikka hetkisen, mixköhän vaan "hetkisen" oli kertoman mukaa sitä ja tätä ja tota --> vaihtoon.
Edittiä , edittiä: ois pitäny kahtoo paremmin tuo otsikko, mähän marisin C5 mallista
Eukon siskon kaverilla (lääkäri) oli sitikka hajonnu 2 kertaa matkalla Kuusamoon mennessä ja tullessa --> hinausauto.
Työkaverin veljellä oli sitikka hetkisen, mixköhän vaan "hetkisen" oli kertoman mukaa sitä ja tätä ja tota --> vaihtoon.
Edittiä , edittiä: ois pitäny kahtoo paremmin tuo otsikko, mähän marisin C5 mallista
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Veljellä on tuollainen, siis Chevrolet Transport. En tosin ole varma onko pitkä vai lyhyt. Mutta ei kai noita dieseleinä saa? Se kun on perusvaatimus mun ajokilometreillä Ja jos dieseleinä saisi, niin onko yhtä p*skoja kuin Chryslerit?eerola kirjoitti:Pitkä Pontiac Montana (eli Pontiac Montana Extended) on tässä luokassa ylivoimainen tilojen suhteen. Tässä tarinaa ja kuvia.Pappi kirjoitti:No eipä ole vielä tullut vastaan tila-autoa, jossa 7 penkkipaikan jälkeen olisi tavaratilaa. Pikkubussin se ostattaa...
Saiko Chevrolet-versiota Metro Autosta pitkänä? Sehän on hyvin pitkälle sama auto.
Milloin ne pistää Mersun dieselit Chryslereihin niiden maamoottoreiden sijaan
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
http://www.kaiknuutila.fi/Puupää kirjoitti:Mistä saa ranskiksiin varaosat halvalla
Näyttää että 307 Pösöön ei löydy kun merkkihuollosta
Liekkö vastaavaa virmaa kuin KL?
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Ymmärtääkseni ei saa dieselinä.veppe kirjoitti:...Chevrolet Transport. En tosin ole varma onko pitkä vai lyhyt. Mutta ei kai noita dieseleinä saa?...
Seurattuani muutaman Chryslerin Town & Countryn omistajan elämää ja yhtä monen Pontiac-miehen elelyä pienen matkan päästä olen ymmärtänyt, että GM:n tuote on laadullisesti parempi kuin Chryslerin. Mutta tämä ei vielä tarkoita, että Montana olisi virheetön tai luotettava.veppe kirjoitti:...onko yhtä p*skoja kuin Chryslerit?
-T
siihen vielä lisätään Fiatti(Scudo ja muut tavara-autot), Suzuki, Mazda, Jagge, Land Rover, Touota(se Ayogo)Jarno.V kirjoitti:Pösön dieseleitä(lähinnä 1.6 ja 2.0) on mm. fordeissa, pikkuvolvossa(s40/v50), citikassa tietty onkohan muita?
Bensapuolella suunnittelee uutta Bemarin kanssa jnejne.
"?"
--
--