CDI:n suutimien kuntotestaus
CDI:n suutimien kuntotestaus
Alan ammattilaiset varmaan tietää millä arvoilla CDI:n suuttimet on vaihtokunnossa?
Jos ajaa sen suutintestin ja se näyttää yhdelle jotain plussaa ja muut miinusta niin missä menee hylkäysraja?
Jos ajaa sen suutintestin ja se näyttää yhdelle jotain plussaa ja muut miinusta niin missä menee hylkäysraja?
Tällä mittauskerralla näytti +1,5 ykköspyttyyn ja muut jotain miinusta mutta vekkulia on että arvot voi vaihdella; joskus näyttää liki tasoissa ja kahdeksankympin vauhdista plussapytyksi muuttuu nelospytty.
Huolestutti vaan siksi kun stetoskoopilla (tottahan kaikilla normi-ihmisillä sellanen on?) tuon +1,5 eron pystyi erottamaan erilaisesta suuttimen äänestä.
Huolestutti vaan siksi kun stetoskoopilla (tottahan kaikilla normi-ihmisillä sellanen on?) tuon +1,5 eron pystyi erottamaan erilaisesta suuttimen äänestä.
Muistaakseni WIS sanoo että tulisi olla korkeintaan +2.
Tuo raja kai on aika häilyvä. Siis toimii suuttimella jossa arvo on jopa +4.
Mutta erilainen "käyntiääni" siinä rikkinäisessä suuttimessa on muihin verrattuna totta se siis.
Et haluaisi ostaa multa 5 kpl sprinterin suuttimia kohtuu hintaan
(kaikki oli hitusen miinuksella ja läpikään ne ei vuotaneet...)
Tuo raja kai on aika häilyvä. Siis toimii suuttimella jossa arvo on jopa +4.
Mutta erilainen "käyntiääni" siinä rikkinäisessä suuttimessa on muihin verrattuna totta se siis.
Et haluaisi ostaa multa 5 kpl sprinterin suuttimia kohtuu hintaan
(kaikki oli hitusen miinuksella ja läpikään ne ei vuotaneet...)
En usko että suuttimissa on vikaa (vielä!), ja odotan että oma maksukyky ja AMG-suutinkärkien markkinahinta saavuttavat balanssin, jossa globaalin talouden edellyttämä transaktio saavuttaa kliimaksin jonka seuraksena olen köyhtynyt mutta onnellisempi.
(Anteeksi 1,5 promillen kulmakerroin tuossa tekstissä...)
(Anteeksi 1,5 promillen kulmakerroin tuossa tekstissä...)
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 29.10.2005 13:13
Kerrotko mistä tuollaiseen hintaan saa?Junnu R kirjoitti:Vai balanssin jaah...
No asia on nyt silleen että maksavat 70 € kappale ne suutin kärjet ja säätö/ paikalleen asetus maksaa 120 €/ 4 kpl.
Eli ei enää niin paha
On sitä rahaa turhempaankin laitettu. Kohta on muuten jollain sprinterin suuttimissa AMG:n käret kun ei tuo kauppa kerran käy...
Asiasta kiinnostuneet ovat saaneet privaa.
Itellä olisi 5 kpl. suuttimia jemmassa (ajettu vähän).
Löytyiskö kiinnostusta jos AMG:n kärittäsin ne?
Mitä mieltä porukka on tästä asiasta. Yritin kaupata niitä kohtuu hintaan, muttei niitä kukaan huolinut.
No jaa, kahtelee nyt.
Tervetuloa Meselle, Tami
Itellä olisi 5 kpl. suuttimia jemmassa (ajettu vähän).
Löytyiskö kiinnostusta jos AMG:n kärittäsin ne?
Mitä mieltä porukka on tästä asiasta. Yritin kaupata niitä kohtuu hintaan, muttei niitä kukaan huolinut.
No jaa, kahtelee nyt.
Tervetuloa Meselle, Tami
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
.
Käsittääkseni ohjelmassa on niille suuttimille varattu +/- 2,5% vara käynnin tasaamiseksi.
Imusarjan puolella blokissa on silmä, joka seuraa vauhtipyörän hammaskehällä sijaitsevaa "ylimääräistä hammastusta".
Siitä saadun, jokaisen työtahdin jälkeen tapahtuvan vauhtipyörän kiihtyvyydessä tapahtuvan muutoksen perusteella syöttö/syl. tasataan mahdollisimman tasaiseksi.
Tämä on se käynnintasausvara.
AMG,n suuttimien kärkiosien vaihdosta on aika paljon huonoja kokemuksia.
Jostain syystä teho ei nousekkaan.
Ilmeisesti suutinrungoissakin on paljon eroja, jotka vaikutavat.
Suositteleln vain varauksella.
Tiedän vaan Paloviidan, jolla ko. operaatio onnistui.
Epäonnistuneita on sitten runsaastikkin.
Kyllä ne kaikki toimii siis, mutta teho ei nouse.
.
Käsittääkseni ohjelmassa on niille suuttimille varattu +/- 2,5% vara käynnin tasaamiseksi.
Imusarjan puolella blokissa on silmä, joka seuraa vauhtipyörän hammaskehällä sijaitsevaa "ylimääräistä hammastusta".
Siitä saadun, jokaisen työtahdin jälkeen tapahtuvan vauhtipyörän kiihtyvyydessä tapahtuvan muutoksen perusteella syöttö/syl. tasataan mahdollisimman tasaiseksi.
Tämä on se käynnintasausvara.
AMG,n suuttimien kärkiosien vaihdosta on aika paljon huonoja kokemuksia.
Jostain syystä teho ei nousekkaan.
Ilmeisesti suutinrungoissakin on paljon eroja, jotka vaikutavat.
Suositteleln vain varauksella.
Tiedän vaan Paloviidan, jolla ko. operaatio onnistui.
Epäonnistuneita on sitten runsaastikkin.
Kyllä ne kaikki toimii siis, mutta teho ei nouse.
.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
pp d kirjoitti:Kyllähän ne pystyy kunnostahmaan, hommaa käynnistelhään pikkuhiljaa ko kerethään....
Ja hintaki taitaa jäähä jonkuverran alle vaihtokampheittein
Tuleeko niitä vaihtosuuttimia ihan myyntiin asti ?
Niitä AMG,n suuttimiksi tehtyjä saattaisi saada valmistajalta jo "vaihtosuutin" statuksellakin.
Silloinhan hintakin olisi ~puolet alkuperäisestä, jonka lähtöhinta veholla on käytännössä kaikille cdi-suuttimille sama, se 540€/kpl.