Missä korjaamo joka korjaa elektronisia syöttöpumppuja?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

Missä korjaamo joka korjaa elektronisia syöttöpumppuja?

Viesti Kirjoittaja juha »

Kaverilla on särki Astra 2.0 DTI syöttöpumppu, todennäköinen vika on sähköissä, ko. pumpun ohjausboxissa. Pumppu on siis mekaanisesti tikissä mutta elektroniikka pätkii. Uusi pumppu 1700€ vain sen vuoksi että pumpun ohjainlaitteessa on kylmäjuotos? Onkohan suomessa näiden päälle ymmärtäviä huoltoliikkeitä vai korkataanko boxi auki itse ja katsotaan mitä on syönyt :)
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kysy Kuopion Dieselhuollosta.
wiimax.fi
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Jos en ihan väärin muista niin tuommonen sähköohjattu jakajapumppu toimii peräti kahden mustan laatikon voimin. Toinen on pumpussa kiinni ja toinen jossain muualla. Kumpihan lie rikki? Jokatapauksessa jos boksit saa irrotettua nätisti niin luultavasti joku elektroniikkavelho osaa katsoa ne läpi.

http://www.ocf.fi/ tuolla voisivat tietää aiheesta enemmän josko olisi yleinenkin vika.
I drive an Opel. What's your excuse?
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ei laita Kuopion Diesel huolto elektroniikka puolta muuten kuin vaihtamalla uuteen :roll: Pörvoossa pitäis olla joku diesel paja joka korjailis sähkö puolet myös. On tosin kuulo puhetta ei varmaa tietoo
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Uusi pumppu 1700€ vain sen vuoksi että pumpun ohjainlaitteessa on kylmäjuotos?" , kyseli juha.

Kuopion dieselhuolto vaihtaa pumppuun rikkinäiset osat > ei tarvita uutta pumppua. :roll:

Hinta-arvio selviää soittamalla.
wiimax.fi
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

Viesti Kirjoittaja juha »

Vika on opel korjaamolla paikallistettu pumppuun, pumpun päällä on pieni ohjainboxi. Vian ollessa päällä auto liikkuu ja kulkee muttei täydellä teholla. Pari kertaa on kärry unohtanut olevansa rikki ja kullku on ollut normaalia kunnes taas seuraavassa startissa vika on päällä....
Taitaa olla tyypillinen vika netistä luettujen kokemusten perusteella, pumpun kanteen liitetty elektroniikka joutuu suurehkojen lämpötilan vaihteluiden kohteeksi eikä komponentit / juotokset tahdo kestää. Kerrotaanpa kaiffarille vinkit eteenpän!
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Joo kyllä nuita on mennyt joitakin, yleensä pumppu menee kerrasta mykäksi ja käynti loppuu kuin seinään.
Nuitten varsinkin vanhempien vika-diagnostiikka on vaan aika tyhmää, ts. koodeja yleensä vain kriittinen vika 1, kriittinen vika 2, hehkutusvika ja sitten antureista oli joitain koodeja, mutta niiden viat on harvinaisia.
En tiedä tuosta sanoa muuta kuin että nuo oireet passaavat minun mielestä paremmin alipainevuotoon/alipainepumppuvikaan tai ilmamassamittariin(joita menee kuin leipää)..
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

Viesti Kirjoittaja juha »

Jarno.V kirjoitti:Joo kyllä nuita on mennyt joitakin, yleensä pumppu menee kerrasta mykäksi ja käynti loppuu kuin seinään.
Nuitten varsinkin vanhempien vika-diagnostiikka on vaan aika tyhmää, ts. koodeja yleensä vain kriittinen vika 1, kriittinen vika 2, hehkutusvika ja sitten antureista oli joitain koodeja, mutta niiden viat on harvinaisia.
En tiedä tuosta sanoa muuta kuin että nuo oireet passaavat minun mielestä paremmin alipainevuotoon/alipainepumppuvikaan tai ilmamassamittariin(joita menee kuin leipää)..
Ilmamassamittari on vaihdettu ja kahdella korjaamolla ovat autoa hämmästelleet, molemmat sitä mieltä että pumppuvika :) Minkälainen alipainejärjestelmä tuossa salamavehkeessä on, olisiko alipainevian rajaamiseksi vähän tarkempaa jelppiä? Itsenäisyyspäivänä tuota voisi kaverin kanssa pähkäillä.
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

No samanlainen hässäkkä kuin muissakin, muutamia venttiilejä, putkia, kalvoja ja letkuja. Semmonen mittarilla varustettu alipainepumppu on pätevä, pystyy joka kalvon/letkun testaan erikseen. Ja sitten näkee että paljon on alipaine auton käydessä ja tippuuko se kun vika päällä.
Mutta luulis että nuilla korjaamoilla tuo on tehty.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”