Lohkolämmitin
Lohkolämmitin
Enenpäsä on vaikea tapaus, hermot meni ja lämmitin jäi asentamatta. Se tässä uudessa väykyssä W 211, tämä vastuksen paikka on imusarjan alla. No minäpä ajattelin tehdä asennuksen itse, kun muka on tullut rassailtua noita vehkeitä pikku ikänsä. Nostin kiesin ilmaan, niin että pääsen alle, sitten muovilärpäkkeet pois, startti pois. kaikki hyvin tähän saakka ja mieli iloinen. Mutta p#¤%&/le, se tulppa ei lähde vaikka itkis ja nu**is. Mallina oli entisen väykyn tulppa, ihme koko kannassa, 21 mm ei sovi ja 22 mm / 15/16" on väljä. Sitten tulppaani sellaisessa asennossa ettei oikein mikään varsi tai vipstaaki passaa. Yritin hommaa luonnollisesti alatietä mutta ei onnistunut, pitänee tehdä jonkunlainen sektio. Nyt sitten tietysti se tulpan kuusio kanta on niin raiskattu ettei sitä saa enää pois Vehon työkaluillakaan. Taidan ostaa isomman akun, ei tästä muuten mitää tuu, tulee vain syysmasennus. Antakkee helppinkiä.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
lohkolämmittimen asennus-> isoja ongelmia
asennutin eilen myös lohkolämmittimen W211:lle. Asentajalla meni tunti tuon propun irroittamiseen,eli ei se helppoa ole.Jotenkin sai kikkailtua irti.. Lisäprobleemana ilmeni se että kun akun kenkä oli irroitettu koska startti piti siirtää tieltä, kokoamisen jälkeen tuli näyttöön virheilmoitus ESP:stä eikä auto edes yritä käynnistyä. Radio & kaikki muu ok.
Arvailuna että ajonesto päällä-> ovet lukkoon ja auki, ei apua. Plus -kaapeli irti vehon ohjeiden mukaan ja odottelua 2 minuuttia-> kiinni ja uusi yritys-> ovet lukkoon ja auki, ei apua. Loppujen lopuksi ovia ei saa enää auki avaimella...vehje aivan sekaisin.
Onko vastaavasta kokemusta?
Arvailuna että ajonesto päällä-> ovet lukkoon ja auki, ei apua. Plus -kaapeli irti vehon ohjeiden mukaan ja odottelua 2 minuuttia-> kiinni ja uusi yritys-> ovet lukkoon ja auki, ei apua. Loppujen lopuksi ovia ei saa enää auki avaimella...vehje aivan sekaisin.
Onko vastaavasta kokemusta?
Re: lohkolämmittimen asennus-> isoja ongelmia
No eipä käynyt onneksi noin, vaikka kiesi oli virrattomana ainakin 6 tuntia, siis jotain hyvääkin.Pete kirjoitti:asennutin eilen myös lohkolämmittimen W211:lle. Asentajalla meni tunti tuon propun irroittamiseen,eli ei se helppoa ole.Jotenkin sai kikkailtua irti.. Lisäprobleemana ilmeni se että kun akun kenkä oli irroitettu koska startti piti siirtää tieltä, kokoamisen jälkeen tuli näyttöön virheilmoitus ESP:stä eikä auto edes yritä käynnistyä. Radio & kaikki muu ok.
Arvailuna että ajonesto päällä-> ovet lukkoon ja auki, ei apua. Plus -kaapeli irti vehon ohjeiden mukaan ja odottelua 2 minuuttia-> kiinni ja uusi yritys-> ovet lukkoon ja auki, ei apua. Loppujen lopuksi ovia ei saa enää auki avaimella...vehje aivan sekaisin.
Onko vastaavasta kokemusta?
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
Ostin viime talvena hylsyn joka on tehty sitä pelti proppua varten. Eilen illalla laitoin 210:n lämppärin ja oikein nauratti kun irtosi proppu helposti. 211:sen takia viime talvena oli pakko ostaa auto nosturilla ja entisillä vehkeillä ei minnekkään . Elämä helpottuu hyvällä hylsyllä. Oli muistaakseen Defan valmistama
Datsun Bluebird
Mb Vito
Mb Vito
Nyt on lohkolämmitin asennettu, paikallinen härski asensi ja maksoi 200 €.
Niin ja samalla tehtiin 7 aktiota, mm vaihdettiin sähköjarruhärdelli, takakelkan tyynyt, akkuaktio ja muutaman muu. Onneksi ei maksanut mitään. Mutta samalla ihmettelin näitä huoltoja, auto on käynyt säännöllisesti merkkihuollossa, huoltokirja ihan ok, mutta pajalla on jäänyt aktiot tekemättä. Yhtään ei oltu tehty. Tämä taas osoittaa taas tämän huollon merkityksen, niillä ei näytä olevan vi...kaan merkitystä.
Niin ja samalla tehtiin 7 aktiota, mm vaihdettiin sähköjarruhärdelli, takakelkan tyynyt, akkuaktio ja muutaman muu. Onneksi ei maksanut mitään. Mutta samalla ihmettelin näitä huoltoja, auto on käynyt säännöllisesti merkkihuollossa, huoltokirja ihan ok, mutta pajalla on jäänyt aktiot tekemättä. Yhtään ei oltu tehty. Tämä taas osoittaa taas tämän huollon merkityksen, niillä ei näytä olevan vi...kaan merkitystä.
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22.6.2006 11:38
Jos ja kun olette asentaneet autoonne tällaisen akkulaturin, niin ennenkuin käynnistätte, irroittakaa autonne roikan nokasta. Aihettaa muuten akkulaturille jonkin virtaimpulssin ja särkee ko. laturin.MB kirjoitti:Terve vaan kaikille!
Lokilämmitintä olen kans suunnittelemassa tuohon W211:een. Ajatus olisi laittaa samaan tuo akun lataus, kun tulee tuota Webastoakin käytettyä. Tuo kytkentä/ asennus vähän mietityttää vai kannattaako jättää suoraan Vehon asennettavaksi? Mitähän tuo lie kustantaisi (lokilämmitin, sisätilanpistoke ja mahdoll. akun varauksen ylläpitäjä)? Tietty tuolla pelkällä Webastollakin pärjäisi. Vetokoukun kytkentä olis myös edessä ja siitäkin olen kuulluut omatoimiasentajilta kauhujuttuja
-MB
W-SUORA
Lainattua:
+ napa on muovikannen alla konehuoneen takaosassa vänkärin puolella ja miinuksen saa oikean pyöränripustuksen päällä olevaan samanlaiseen apukäynnistystolppaan
H
+ napa on muovikannen alla konehuoneen takaosassa vänkärin puolella ja miinuksen saa oikean pyöränripustuksen päällä olevaan samanlaiseen apukäynnistystolppaan
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Startti poisTerjama75 kirjoitti:Mulla C:hen elementin laitto edessä (220CDI, 2002) Täytyykö tässä mallissa poistaa startti vai löytyykö klommi ilman sen kummempia kikkailuja?
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Damn. No sen hoitaa sitten joku osaava autohuolto. Kovaa on köyhän elämähotari kirjoitti:Startti poisTerjama75 kirjoitti:Mulla C:hen elementin laitto edessä (220CDI, 2002) Täytyykö tässä mallissa poistaa startti vai löytyykö klommi ilman sen kummempia kikkailuja?
SLC 450 -75
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
MB 300te 24v stw -91
BMW 320d -08
calix lohkolämmitin??
mites toi calixin vastuksen laitto tuollaiseen clk 230 -98 malliseen onnistuu?
tarviiko siinä irroitella sen kummemmin mitään roinaa ympäriltä?
tarviiko siinä irroitella sen kummemmin mitään roinaa ympäriltä?
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tähän veekutoseen oli tökätty letkulämmitin, hyvin tuntuu lämmittävän sekin.
Aikoinaan olin hieman skeptinen moisen härpäkkeen suhteen, mutta kun yhdessä traktorissa ja Toyota Crownissa oli sellainen, niin uskoa on riittänyt toistaiseksi
Lohkolämmitin lienee tietenkin tehokkaampi vaihtoehto (polttoainekäyttöisestä kamiinasta puhumattakaan), mutta jos riskit/työmäärä/ähellys/sidetarvikekaappikäynti/muu mahdollinen harmi lasketaan urakkaan mukaan, äkkiä letkulämmitin alkaakin kiinnostamaan
Ja kiirehän ei ole kuin köyhillä, antaa siis lämmittää tunnin-pari pidempään jos mahdollista
(...hups....)
Aikoinaan olin hieman skeptinen moisen härpäkkeen suhteen, mutta kun yhdessä traktorissa ja Toyota Crownissa oli sellainen, niin uskoa on riittänyt toistaiseksi
Lohkolämmitin lienee tietenkin tehokkaampi vaihtoehto (polttoainekäyttöisestä kamiinasta puhumattakaan), mutta jos riskit/työmäärä/ähellys/sidetarvikekaappikäynti/muu mahdollinen harmi lasketaan urakkaan mukaan, äkkiä letkulämmitin alkaakin kiinnostamaan
Ja kiirehän ei ole kuin köyhillä, antaa siis lämmittää tunnin-pari pidempään jos mahdollista
(...hups....)
Nykyautojen osalta ei tarvitse miettiä millaisen lämmittimen laittaa, katsoo Defan tai Calixin taulukosta oikean ja laittaa sellaisen.
Mersun diesel-kuutoseen ei saa kuin letkulämmittimen ja sekin tulee peukalon paksuiseen letkuun mutta hyviähän nuo on kunnossa ollessaan lähtemään käyntiin ilman esilämmitystäkin.
Mersun diesel-kuutoseen ei saa kuin letkulämmittimen ja sekin tulee peukalon paksuiseen letkuun mutta hyviähän nuo on kunnossa ollessaan lähtemään käyntiin ilman esilämmitystäkin.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tuoreehkoon Sokotaan tarjosivat em. valmistajat vain pohjamuovin lämmitintä, liekö ollut sihdin jääongelmia. Laitoin asiakkaan kanssa asiaa pähkäiltyämme kuitenkin toiseen pumppusuutinkoneeseen suositellun letkuvastuksen ja hyvin tuo lämmittää, uskaltaisin sanoa että paremmin kuin kosmista säteilyä antava maailmanlämmitin öljyropun juuressa.
Sanokaa viisaammat, mikä meni pieleen jos meni?
Sanokaa viisaammat, mikä meni pieleen jos meni?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei kai. Watteja sieltä letkukeittimestäkin lähtee, joskus enemmänkin. Oleellista on että lämmennyt vesi myöskin kiertää letkussa ja siis myös koneessa. Väärään letkuun asennettu lämmitin voi paitsi palaa, kun ei vesi kierrä, myös joissain tapauksissa aiheuttaa entistä huonomman käynnistymisen jos joku lämpöanturi lämpenee vaan koko kone ei.Ari66 kirjoitti:Tarkoittaako tuo "kuin" samaa, että yhtä tyhjän kanssa?dealer kirjoitti:Mersun diesel-kuutoseen ei saa kuin letkulämmittimen ja sekin tulee peukalon paksuiseen letkuun mutta hyviähän nuo on kunnossa ollessaan lähtemään käyntiin ilman esilämmitystäkin.
Uuden trendin mukaisista koneen pintaan ripustettavista säteilijöistä ei sitten juuri ole positiivista kuulunut. Voitelu voi olla startista parempi jos asennuspaikka on optimaalinen, mutta edes pienen peruslämmön saaminen kysyy enemmän aikaa kun tolpasta kertavedolla saa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi