Galluppi teholastusta, eli miten on paikat kestäny?

Vastaa Viestiin
Avatar
|JR|
Viestit: 80
Liittynyt: 12.1.2007 22:00
Paikkakunta: Tuusula

Galluppi teholastusta, eli miten on paikat kestäny?

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Tervehdys

Tuossa pengoin nettiä ja löysin Eurovanne -nimisen puljun joka kauppaa lastuvirityksiä vähän autoon kun autoon.

Tuollaiseen C 200CDI:hin, missä on vakiona 102hv ja 220Nm, lupasivat loihtia 150hv ja 360Nm hintaan 540eur.

Nyt kiinnostaisi kuulla ihmisten kokemuksia tästä autosta miten se kestää tuollaiset nostot? Automaattivaihteisto ja lukkoperä löytyy. Onko kellää alkaneet paikat napsumaan kun ollaan luovuttu Mersun pomminvarmasta viritysasteesta?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Itse myyn Digituningin "viritys" softaa. Ohjelmia olen asentanut kymmeniä erilaisiin CDI Mersuihin ja muistaakseni Digituningin softa lupaa tuotakin isompia lukuja. No anyway itse asiaan. Minulla on tullut yksi vaihteiston luistaminen vastaan, W210 / 200 CDI 2001. Auto palautettiin perustasetuksiinsa. Kokeilimme myös vaihteiston adaptointia eli uudelleenopettamista ja siinä huomasin vaihteiston luiskahtelevan 3 - 4 vaihdossa ihan pintakaasullakin.

Em. tapauksessakaan tuo Digituningin softa ei rikkonut mitään vaan em. luistaminen tuli vain paremmin esiin suuremilla tehoilla.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
|JR|
Viestit: 80
Liittynyt: 12.1.2007 22:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Niin eihän se tietenkään riko mitään kun nestekytkin (momentinmuunnin) alkaa luistamaan. Tiedä sitten olisiko erilaisella vaihteistoöljyllä saanut jotain aikaan. Vispilän (muuntimen) vaihtamalla isompaan (jos tämä on käytännössä edes mahdollista) olisi varmasti saanut paketin pitämään mutta sitten olisi varmaan alkaneet muut ongelmat.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No siinä tuli taas mutua niin että riitti.... :roll:
Momentinmuunnin luistaa kokoajan, minimissään kai jotain 2% maantievauhissa. (Lukkoturbiinit erikseen)
Kyllä se sevverta hyvin pitää, että menee senkin takaa rautaa rikki.
Tehokkaan koneen takana tomaattilaatikosta kärsimässä ovat lähinnä kytkinpakat.
Niiden liika luistaminen tuhoaa pinnat ja aski on remonttikypsä.
"Vispilän" vaihtamisestä isompaan en ole kuullutkaan... :shock:
Omassa V8-pelissä turbiini vaihdettiin ulkomitoiltaan pienempään, mutta korkeammalla tartuntanopeudella olevaan.
Öljytyypin vaihdolla saadaan laatikon käytöstä muutettua, mutta ei turbiinin.
Mersun aski käyttää samaa öljyä kuin USA GM-lodjut. Vaihtamalla tilalle USA Ford-tyypin öljyt, vaihdot terävöityy ja pitokin paranee.

EDIT: Ei herneitä, vaikka tulikin vähän oiottua. Meinaapa mennä OT:ksi.
Pro HVM
Avatar
|JR|
Viestit: 80
Liittynyt: 12.1.2007 22:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Ei mittää, kiitos oikaisusta
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Mersuissakin on erikokoisia turbiineja, mutta kuten Rässi edellä totesi luistaminen ei tapahdu turbiinista vaan kytkinlevyistä......ja jos mennään "sähköaskiin" niin todennäköisesti vian saisi korjattua vaihtamalla venttiilipöytä kokonaisuudessaan uuteen. Em. lipsumista on juuri tuolla korjattu esim. A mallissa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Rässi66 kirjoitti:Öljytyypin vaihdolla saadaan laatikon käytöstä muutettua, mutta ei turbiinin.
Mersun aski käyttää samaa öljyä kuin USA GM-lodjut. Vaihtamalla tilalle USA Ford-tyypin öljyt, vaihdot terävöityy ja pitokin paranee.
Aattelin vielä vähän hämmentää ettettä mee ihan samantien kauppaan ostamaan Type-F luokan öljyä. Elikkä siis, jos laatikko on ehjä ja varmasti pitävä tai jopa vahvistettu niin Type-F puoltaa paikkaansa erinomaisesti ja sen kitkaominaisuudet luistamattomassa askissa on toooodella hyvät. Jos taas aski luistaa Type-F:llä niin suosittelen pikaisesti ATF:ää laatikkoon ettei levyt kärvähdä. Eli siis luistavassa askissa ATF:n kitkaominaisuudet on taas huomattavasti Type-F:ää paremmat.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Syprus
Viestit: 44
Liittynyt: 24.7.2007 16:41
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Mulla on tuollanen c 200cdi vm2000 ja mittarissa rapiat 560tkm, käytin auton n10tkm sitten lastutuksessa Chiptuningilla oulussa ja autossa pitäisi olla 160hv ja 350nm. ei mitään ongelmia ainakaan vielä. elikkäs lastutukseen vaan 8)
Avatar
|JR|
Viestit: 80
Liittynyt: 12.1.2007 22:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Muuttuiko auton luonto ihan täysin, eli tuntuuko että nuo arvot on saavutettu?
C 200CDi T S202 vm.1999

Porsche 944 2.5 vm.1988 "kemiallisesti ahdettu"
Avatar
Syprus
Viestit: 44
Liittynyt: 24.7.2007 16:41
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Aivan kuin eri auto... lähtee alhaalta jo vetämään ja ohituksetkin sujuu moitteitta... suosittelen kyllä lämpimästi ja on hintansa väärti... onhan siinä todella suuri ero jos 103hv siirrytään 160hv:n, ja tuo automaatti löytyy myös minun autosta, ja automaatti sen kyllä kestää jos vain on säännöllisesti huollettu.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

kyllä tuo sypruksen auto aivan erilainen ku ennen, lepposa ajjaa ku on voiimaa paremmin....

T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

voisko spyrus käydä kokeilemassa kuinka nopeeta kiihtyy 0-100kmh ?
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Syprus kirjoitti:Mulla on tuollanen c 200cdi vm2000 ja mittarissa rapiat 560tkm, käytin auton n10tkm sitten lastutuksessa Chiptuningilla oulussa ja autossa pitäisi olla 160hv ja 350nm. ei mitään ongelmia ainakaan vielä. elikkäs lastutukseen vaan 8)
Samanlainen potkulauta 270 tuhatta nyt ajettuna, noin arvot 150/340. Takana 30 tuhatta ilman onkelmia. Kulutusta en ole seurannut, perstuntumalta ehkä hienoista tippumista. Autosta tuli sellainen mukavasti käytännön voimaa omaava, tosin lisätehokaan ei olis pahitteeksi 8)
Avatar
Syprus
Viestit: 44
Liittynyt: 24.7.2007 16:41
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Nollasta sataan menee noin 10s
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5980
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Rässi66 kirjoitti:No siinä tuli taas mutua niin että riitti.... :roll:
Momentinmuunnin luistaa kokoajan, minimissään kai jotain 2% maantievauhissa. (Lukkoturbiinit erikseen)
Kyllä se sevverta hyvin pitää, että menee senkin takaa rautaa rikki.
Tehokkaan koneen takana tomaattilaatikosta kärsimässä ovat lähinnä kytkinpakat.
Niiden liika luistaminen tuhoaa pinnat ja aski on remonttikypsä.
"Vispilän" vaihtamisestä isompaan en ole kuullutkaan... :shock:
Omassa V8-pelissä turbiini vaihdettiin ulkomitoiltaan pienempään, mutta korkeammalla tartuntanopeudella olevaan.
Öljytyypin vaihdolla saadaan laatikon käytöstä muutettua, mutta ei turbiinin.
Mersun aski käyttää samaa öljyä kuin USA GM-lodjut. Vaihtamalla tilalle USA Ford-tyypin öljyt, vaihdot terävöityy ja pitokin paranee.

EDIT: Ei herneitä, vaikka tulikin vähän oiottua. Meinaapa mennä OT:ksi.
Minkälainen tapaus lieneen c36:n laatikko? Onko mersuissa "lukkoturbiineja" Tuo c36 laatikko (-95, ei sähkölaatikko) tuntuu toimivan hyvinkin samanluonteisesti kuin -88 w201 2.0E ja 722.4.
Uula
Viestit: 276
Liittynyt: 31.10.2005 16:18

Viesti Kirjoittaja Uula »

No problem. S 200 CDI manuaalivaihteistolla. Kulutus pysynyt samana. 150 hv ja 340 nm.
karvine
Teräshermo
Viestit: 784
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

En löytänyt netistä. Onko w204 200 ja 220 cdi-moottoreihin olemassa jollain valmistajalla päivitystä? Minkälaisia tehoja noihin luvataan? :roll:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Kestää ne :idea: Itsellä on tuo CDI Vito (-00) jonka kävin lastuttamassa heti ensihuollon jälkeen.....ja nyt takana 230 000 huoletonta, mutta huomattavasti mukavammin taivallettua kilometriä :pappa: Eikä ole ollut mitään kirkkokyytiä.......


Vakio oli 82hv ja nyt 147hv 8)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

karvine kirjoitti:En löytänyt netistä. Onko w204 200 ja 220 cdi-moottoreihin olemassa jollain valmistajalla päivitystä? Minkälaisia tehoja noihin luvataan? :roll:
Tästä kun kysäsee selviää varmaankin :wink:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Tosin 203 korinen, mutta kumminkin. Lastu oli jo ostaessa ja on kestänyt jo 120tkm.

Vakiona 143hp ja 340nm --> 185hp ja 430nm..sen myös tuntee :P :P
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”