Chevy Van 6,5td vai? Sis. ihmettelyä AUTOKESKUKSEN toimista
Chevy Van 6,5td vai? Sis. ihmettelyä AUTOKESKUKSEN toimista
Seuraavaksi autoksi -jo olemassa olevien lisäksi, on tuollainen hieman nostanut päätänsä.
Tyyppivikoina omassa tiedossa vain se pumpun sähkölaatikko, joka ei paljon maksa ja siirrettäessä muualle toimii kauemmin (tähän auttaa käsittääkseni myös siirtopumpun pysyminen ehjänä, jolloin ei rasita laitetta.)
Auto tulee omaan ajoon, jolloin näillä näkymin suurimmat painolastit on kuljettajan synnit ja ainainen pelko työn puolesta. Lisäksi on läppäri ja kasa paperia..
Tarpeena on siis kuorma-autoksi kilvitetty 2+3(4) kulkine.
Mutta sitten näihin puolesta puhuviin asioihin tai millä perusteltu tarvetta:
Väliseinän siirrolla saa takaosaan mahtumaan crossin/enduron ja hätätapauksessa katupyöränkin. Crossin kaverina kulkee viellä rattaat ja hillittömästi kasseja, jos perheen voimalla liikkeessä. Itsellä liikkumista tulee ja mielellään ottaisi pyörän mukaan, jottei tarvi kärrissä kuljettaa ja vaihdella kamppeita sitten vesisateessa ulkona (kastuminen ajaessa ei haittaa..) Ja vieraille kylille kärrillä mennessä pitäisi aina olla joku säilytyspaikka yöksi pyörällä. Toisaalta kaikenlaista kuljetettavaa aina siunautuu, joten hieman kysyntää olisi..
Van:ssa olisi plussana tilat tehdä pakollisia töitä tienpäälläkin, ilman henkilöauton ahtautta. Mahtuu läppärillä tekemään ja levittelemään paperit, sekä syömään samalla
Van:sta ei ole kokemusta, kuin muutamien reissujen verran ja pitää käydä ajelemassa taas verrokiksi muutama auto, niin tietää sitten lähtökohdat.
Mammalle jäisi ajoon tuo nykyinen Passatti. Verrokkina ollut pari kuukautta Mazda 3:n ja kyllähän Passatti taitaa miellyttävämpi olla.. Mahtuu rattaat kyytiin ja iso turvaistuin takapenkille, ilman kääpiön laittamista istumaan etupenkille ym.. Sillä sinällään hoituu nuo arkiajot.
Toisena vaihtoehtona on tullut mietittyä Sprinteriä, joista on kokemuksia n 20 erilaisen vehkeen kautta ja ei sinällään valittamista. Hieman äänekäs kuitenkin, mutta pirun hyvä ajaa ja ketterä laite. Sprinteri menisi tuohon 313/-6 sektorille. Uudempia nelivetoja ei ole pahemmin näkynytkään myynnissä??
Citikkaa/Pösöä/Fiiua on ollut ajossa myös, mutta eivät nyt ihan läpimurtoa ole tehneet tajuntaan.. Olisi kyllä etuveto, tilava ja ennenkaikkea edullinen hankkia. Jos ollut kevyessä ajossa, niin jopa mahdollisuuksia johonkin luotettavuuteen.
Joskus Ivecoja tullut ajettua, jotka ovat todella vankkoja ja hintakin ihan kohtuullinen. Toisaalta saattaa mennä jo hieman turhan "työkalumaiseksi."
Mutta hieman kokemuksia kuunneltaisiin, etenkin Van:sta. Sinällään tällä hetkellä nuo pakettiautot on pois suljettuja, kun kolmen ihmisen kulkeminen alkaa olla todella tuskaista.
Ja jos jotakuta kiinnostaa ostaa HALPA 91 (jo etumoottori) Transportteri pois pyörimästä, niin pyydäppä faktoja kehiin.. Myydään katsastettuna, joten vuosi rellestysaikaa tiedossa. Konetta laitettu ja reissuja viime vuonnakin heitetty, eli ei mikään pommi ole (myyjän puhetta.)
Tyyppivikoina omassa tiedossa vain se pumpun sähkölaatikko, joka ei paljon maksa ja siirrettäessä muualle toimii kauemmin (tähän auttaa käsittääkseni myös siirtopumpun pysyminen ehjänä, jolloin ei rasita laitetta.)
Auto tulee omaan ajoon, jolloin näillä näkymin suurimmat painolastit on kuljettajan synnit ja ainainen pelko työn puolesta. Lisäksi on läppäri ja kasa paperia..
Tarpeena on siis kuorma-autoksi kilvitetty 2+3(4) kulkine.
Mutta sitten näihin puolesta puhuviin asioihin tai millä perusteltu tarvetta:
Väliseinän siirrolla saa takaosaan mahtumaan crossin/enduron ja hätätapauksessa katupyöränkin. Crossin kaverina kulkee viellä rattaat ja hillittömästi kasseja, jos perheen voimalla liikkeessä. Itsellä liikkumista tulee ja mielellään ottaisi pyörän mukaan, jottei tarvi kärrissä kuljettaa ja vaihdella kamppeita sitten vesisateessa ulkona (kastuminen ajaessa ei haittaa..) Ja vieraille kylille kärrillä mennessä pitäisi aina olla joku säilytyspaikka yöksi pyörällä. Toisaalta kaikenlaista kuljetettavaa aina siunautuu, joten hieman kysyntää olisi..
Van:ssa olisi plussana tilat tehdä pakollisia töitä tienpäälläkin, ilman henkilöauton ahtautta. Mahtuu läppärillä tekemään ja levittelemään paperit, sekä syömään samalla
Van:sta ei ole kokemusta, kuin muutamien reissujen verran ja pitää käydä ajelemassa taas verrokiksi muutama auto, niin tietää sitten lähtökohdat.
Mammalle jäisi ajoon tuo nykyinen Passatti. Verrokkina ollut pari kuukautta Mazda 3:n ja kyllähän Passatti taitaa miellyttävämpi olla.. Mahtuu rattaat kyytiin ja iso turvaistuin takapenkille, ilman kääpiön laittamista istumaan etupenkille ym.. Sillä sinällään hoituu nuo arkiajot.
Toisena vaihtoehtona on tullut mietittyä Sprinteriä, joista on kokemuksia n 20 erilaisen vehkeen kautta ja ei sinällään valittamista. Hieman äänekäs kuitenkin, mutta pirun hyvä ajaa ja ketterä laite. Sprinteri menisi tuohon 313/-6 sektorille. Uudempia nelivetoja ei ole pahemmin näkynytkään myynnissä??
Citikkaa/Pösöä/Fiiua on ollut ajossa myös, mutta eivät nyt ihan läpimurtoa ole tehneet tajuntaan.. Olisi kyllä etuveto, tilava ja ennenkaikkea edullinen hankkia. Jos ollut kevyessä ajossa, niin jopa mahdollisuuksia johonkin luotettavuuteen.
Joskus Ivecoja tullut ajettua, jotka ovat todella vankkoja ja hintakin ihan kohtuullinen. Toisaalta saattaa mennä jo hieman turhan "työkalumaiseksi."
Mutta hieman kokemuksia kuunneltaisiin, etenkin Van:sta. Sinällään tällä hetkellä nuo pakettiautot on pois suljettuja, kun kolmen ihmisen kulkeminen alkaa olla todella tuskaista.
Ja jos jotakuta kiinnostaa ostaa HALPA 91 (jo etumoottori) Transportteri pois pyörimästä, niin pyydäppä faktoja kehiin.. Myydään katsastettuna, joten vuosi rellestysaikaa tiedossa. Konetta laitettu ja reissuja viime vuonnakin heitetty, eli ei mikään pommi ole (myyjän puhetta.)
Viimeksi muokannut pt, 06.3.2007 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.nettiauto.com/simple_dealer/ ... template=3
siinä on kaikki liikkeen autot löytyy kaksi vania ja mielenkiintosia märssyjäkin
siinä on kaikki liikkeen autot löytyy kaksi vania ja mielenkiintosia märssyjäkin
Viimeksi muokannut Harju, 19.1.2007 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Harjun linkki ei toiminu
Minäkin olen riutunu vanikuumeessa pitempään. Tuo S124 vaan alkaa tuntua liian pieneltä ja ahtaalta kotterolta. Monesti matkassa on siis kolme suurempaa koiraa ja nyt tuo esikoinenkin syntyy kohta joten tarttisi turvakaukalot ja rattaat jne mahtua mukaan...
Eniten pelottaa ruoste ja tekniikka. Kun ei tuo GM taida osata tehdä noita kiisseleitä... Sen pitäisi olla mieluiten ruosteeton matala 6,2.
Mieluiten haluaisin tuon Dodge Ramin (pikkiksen) 5.9 Cumminsilla mutta siinäkään ei ole sitä tilaa sisällä tarpeeksi...
Mites nuo Voortin Econolinet? Tuo Natikan 7.3 Powerstroke kiisseli on kai ihan luja kone mutta miten tuo auto muuten (jenkki voorttia kai kehtaa jo sanoa autoksi) ?
Jenkit siitä kivoja että ne on vähän enempi sitä palikka tekniikkaa kuin nämä eurot, eli niitä voi kiitettävästi ite ropata. Toisaalta taas naftaa menee vähän eritahtiin... Euroissahan on myös hiukka harvemmin tuota siirrettyä väliseinää... Kaverilla tosin olisi Maxi Ducato siirretyllä väliseinällä kaupan kun on hommaamassa Ralliin huoltoautoksi Ducatoa isompaa Sprinteriä, mutta jotenkin ei tuo hiivatti houkuta...
Apuva...
Minäkin olen riutunu vanikuumeessa pitempään. Tuo S124 vaan alkaa tuntua liian pieneltä ja ahtaalta kotterolta. Monesti matkassa on siis kolme suurempaa koiraa ja nyt tuo esikoinenkin syntyy kohta joten tarttisi turvakaukalot ja rattaat jne mahtua mukaan...
Eniten pelottaa ruoste ja tekniikka. Kun ei tuo GM taida osata tehdä noita kiisseleitä... Sen pitäisi olla mieluiten ruosteeton matala 6,2.
Mieluiten haluaisin tuon Dodge Ramin (pikkiksen) 5.9 Cumminsilla mutta siinäkään ei ole sitä tilaa sisällä tarpeeksi...
Mites nuo Voortin Econolinet? Tuo Natikan 7.3 Powerstroke kiisseli on kai ihan luja kone mutta miten tuo auto muuten (jenkki voorttia kai kehtaa jo sanoa autoksi) ?
Jenkit siitä kivoja että ne on vähän enempi sitä palikka tekniikkaa kuin nämä eurot, eli niitä voi kiitettävästi ite ropata. Toisaalta taas naftaa menee vähän eritahtiin... Euroissahan on myös hiukka harvemmin tuota siirrettyä väliseinää... Kaverilla tosin olisi Maxi Ducato siirretyllä väliseinällä kaupan kun on hommaamassa Ralliin huoltoautoksi Ducatoa isompaa Sprinteriä, mutta jotenkin ei tuo hiivatti houkuta...
Apuva...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Toimi minulla, kaunis vehje ja juuri kivasti varusteita.Wike kirjoitti:Harjun linkki ei toiminu
Näitä tulu pitkään katseltua, mutta järki syyt käänsivät vanin kannalle.. Plussana pick-up:ssa olisi neliveto ja aika huolettomat virityspotentiaalit.. Ja aika äijäauton näkö. Voisihan pyörä mennä pystyssä lavakopan alla, mutta ei oikein nappaa..Wike kirjoitti:Minäkin olen riutunu vanikuumeessa pitempään. Tuo S124 vaan alkaa tuntua liian pieneltä ja ahtaalta kotterolta. Monesti matkassa on siis kolme suurempaa koiraa ja nyt tuo esikoinenkin syntyy kohta joten tarttisi turvakaukalot ja rattaat jne mahtua mukaan...
Eniten pelottaa ruoste ja tekniikka. Kun ei tuo GM taida osata tehdä noita kiisseleitä... Sen pitäisi olla mieluiten ruosteeton matala 6,2.
Mieluiten haluaisin tuon Dodge Ramin (pikkiksen) 5.9 Cumminsilla mutta siinäkään ei ole sitä tilaa sisällä tarpeeksi...
Näissä taitaa tarjonta loppua aikalailla tuohon 96 paikkeille, mutta ei pois suljettuja ole olleet. Kone on ainakin jenkkimiesten mukaan huomattavasti kestävämpi jo (ei kuitenkaan mikään Cummins), minkä näkee esim todella paljon jyrymmistä kiertokangista ym.Wike kirjoitti:Mites nuo Voortin Econolinet? Tuo Natikan 7.3 Powerstroke kiisseli on kai ihan luja kone mutta miten tuo auto muuten (jenkki voorttia kai kehtaa jo sanoa autoksi) ?
Euro-autoissa on yleensä ilman väliseinän siirtoa mahtavat jalkatilat ja 2,5m tavaratilaa.. Jenkeissä monesti perus tavaratila n 1,6m ja siirtämällä sitten inhimillisesti joku 2,1m. Nämä mitattuja lukuja autokaupoissa.Wike kirjoitti:Jenkit siitä kivoja että ne on vähän enempi sitä palikka tekniikkaa kuin nämä eurot, eli niitä voi kiitettävästi ite ropata. Toisaalta taas naftaa menee vähän eritahtiin... Euroissahan on myös hiukka harvemmin tuota siirrettyä väliseinää... Kaverilla tosin olisi Maxi Ducato siirretyllä väliseinällä kaupan kun on hommaamassa Ralliin huoltoautoksi Ducatoa isompaa Sprinteriä, mutta jotenkin ei tuo hiivatti houkuta...
Apuva... [/quote]
Täälläkin tuommoista jonkin aikaa himoittu..
Mitäs jos tuollaisen hakisi itselleen? Dollarit taitaa olla aika halpoja ja saakos KA:n tuoda verottomana? Vois olla edullista..
http://www.nw-autopage.com/
Tuolla on ainakin jotakin autoja tarjolla, aika vähän tosin. Joskus aiemmin ollut paljon enemmänkin.
Mitäs jos tuollaisen hakisi itselleen? Dollarit taitaa olla aika halpoja ja saakos KA:n tuoda verottomana? Vois olla edullista..
http://www.nw-autopage.com/
Tuolla on ainakin jotakin autoja tarjolla, aika vähän tosin. Joskus aiemmin ollut paljon enemmänkin.
Outo kommentti. Vanit on kivoja, voi vaan katkeroittaa jonkun pakkovaihteisella Transiitilla hiki hatussa suhaavan, kun jenkkipakussa on V8-voimaa ja automaagi hoitaa loput.xr5t kirjoitti:tuollaisesta ei ainakaan voi auto enää huonontua, romuja
ei ainakaan talon ainoaksi kulkineeksi
Vakavissaan puhuen: khyyllähän nuo GM:n peruskoneet kestää, oikealla käytöllä vallankin 6,2 D menee hyvinkin sen 600 000 km. Myös laatikot, kuten automaatit aina, on herkkiä väärälle käytölle.
Uudemmissa, 6.5 l koneissa juuri tuo sähköinen syöttöpumppu voi pettää, tällöin ruiskupumppu joutuu imemään aineen tankista ja kuumenee ja kuumentaa tätä kautta ohjausboksinsa piloille. Auto kyllä kulkee, mutta kun sammahtelu alkaa, on aika vaihtaa siirtopumppu.
Sähkövikoja noissa on kai ihan sen verran kuin muissakin, korit pitää hoitaa kunnolla. Amerikkalainen kokoonpanolaatu on mitä on, ja moni vani alkaa esim. kahnatusta kynnyksestä ruostua. Perusrakenne noissa kestää isältä pojalle.
Uuden korimallin vaneissa voi olla turvallisempia ostoksia, vanhemmissa voi olla mielenkiintoisia kone- ja moottoriswappeja ja muuta räpellystä. Molemmat on pakuiksi jumalattoman leppoisia ajaa, ja "tila-autoilla" ála Opel Zafira ajavat eivät tiedä ennen vaniin vilkaisuaan tilasta mitään.
Itseäni lähinnä hämää se yleinen kauhtuneisuus, joka moneen letukkaan iskee jo kohtuullisessa iässä -- sisustus ei ole yhtä pomminkestäväksi tehty kuin mersussa.
Leppoisa ajo tässä tapauksessa tarkoittaa mukavaa ajettavuutta, ajoasentoa, riittävää voimaa ja kokoisekseen näppärää käsiteltävyyttä.
Vanien ympärille on syntynyt melkoinen alakulttuuri, joka monelta muulta autolta puuttuu. Tätä kautta myäs oman pirssin somistaminen yksilölliseksi on helppoa.
Itsekin ollin kauhean Van-kuumeen kourissa koko kesän, jos niitä sais nelivetoisena (ja jos rouvalla olis C-kortti), olisin oitis uusikoppaisen hankkinut.
Turbodiesel on muuten pirusti kerkeämpi kulkija kuin turboton. Jälkimmäinen menee sitten pienemmällä naftalla, 11-12 l vois olla seka-ajossa lähellä oikeaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Peräahon sivuilta kopsattua
"Meiltä löytyy SUOMEN AINOANA sekä käytettyja/testattuja PMD/FSD moduleita että myös uusia.
Jos -94 -00 GM 6.5 L diesel sammuilee tai lopettaa kokonaan käymästä vika on todennäköisesti syöttöpumpun ohjain yksikön palaminen.Helppo ja kohtuullisen edullinen korjaus.
HUOM!! ÄLÄ UUSI PUMPPUA ENNEN KUIN OLET VARMA ETTÄ ONKO VAIN PMD PALANUT!!!!!
Kun vaihdat modulin niin varmista AINA että myös sähköinen siirtopumppu toimii!!Siirtopumppu vika nopeuttaa/aiheuttaa PMD palamista!!
UUDET PMD modulit heti varastosta OIKEAAN HINTAAN
HARVINAISUUS SUOMESSA!!!!
Meiltä Ameriikassa TESTIPENKISSÄ TARKISTETUT KÄYTETYT TAKUU PMD modulit heti varastosta.
Samalla kannattaa aina asentaa COOLER yksikkö jos moduli joudutaan vaihtamaan.Säästää työtä ja jatkaa uuden modulin ikää.
PMD = Pump Mounted Driver
FSD = Fuel Solenoid Driver
Uudet modulit 440.-e sis alv 22%
testatut/käyteytyt modulit 190.- e sis alv 22%
UUDET COOLERIT MADE IN USA 190.- e sis alv 22%
Uudet sähköiset siirtopumput 89.- sis alv 22% "
Tämä vika on tiedossa julkisesti ja varaosat saapusalla
"Meiltä löytyy SUOMEN AINOANA sekä käytettyja/testattuja PMD/FSD moduleita että myös uusia.
Jos -94 -00 GM 6.5 L diesel sammuilee tai lopettaa kokonaan käymästä vika on todennäköisesti syöttöpumpun ohjain yksikön palaminen.Helppo ja kohtuullisen edullinen korjaus.
HUOM!! ÄLÄ UUSI PUMPPUA ENNEN KUIN OLET VARMA ETTÄ ONKO VAIN PMD PALANUT!!!!!
Kun vaihdat modulin niin varmista AINA että myös sähköinen siirtopumppu toimii!!Siirtopumppu vika nopeuttaa/aiheuttaa PMD palamista!!
UUDET PMD modulit heti varastosta OIKEAAN HINTAAN
HARVINAISUUS SUOMESSA!!!!
Meiltä Ameriikassa TESTIPENKISSÄ TARKISTETUT KÄYTETYT TAKUU PMD modulit heti varastosta.
Samalla kannattaa aina asentaa COOLER yksikkö jos moduli joudutaan vaihtamaan.Säästää työtä ja jatkaa uuden modulin ikää.
PMD = Pump Mounted Driver
FSD = Fuel Solenoid Driver
Uudet modulit 440.-e sis alv 22%
testatut/käyteytyt modulit 190.- e sis alv 22%
UUDET COOLERIT MADE IN USA 190.- e sis alv 22%
Uudet sähköiset siirtopumput 89.- sis alv 22% "
Tämä vika on tiedossa julkisesti ja varaosat saapusalla
Ei ihan ainoaksi autoksi tule.. "Vara" kulkineita riittä pitkäksi aikaa, ihanan halpaa tämä harrastaminen.xr5t kirjoitti:tuollaisesta ei ainakaan voi auto enää huonontua, romuja no
ei ainakaan talon ainoaksi kulkineeksi
Kyllähän huonojakin kokemuksia ihmisillä on noista ollut ja etenkin todella rankassa käytössä antautuneet. Silmiin pistänyt kohtuullisen monessa oleva vaihtomoottori ja edellinen laukonut ennen 200tkm, mutta tähän voi vaikuttaa monikin seikka.
Jos tuo saksasta tarkoitat? Silloin tulisi verotta.. Ja pitää muistaa, että autot saattavat Saksassa olla maakohtaisella poikkeuksella hyväksyttyjä, jotka eivät sitten täällä enää päde..kusti kirjoitti:Täälläkin tuommoista jonkin aikaa himoittu..
Mitäs jos tuollaisen hakisi itselleen? Dollarit taitaa olla aika halpoja ja saakos KA:n tuoda verottomana? Vois olla edullista..
http://www.nw-autopage.com/
Tuolla on ainakin jotakin autoja tarjolla, aika vähän tosin. Joskus aiemmin ollut paljon enemmänkin.
Jenkeistä ei sitten tulekkaan. Eli tullit, alvit ym kaverit päälle, mutta autoverolta sentään säästyisi.
Ainut mikä on, niin Jenkeistä tuodessa menee valot ym vaihtoon ja poikkeuslupa hakuun, eli vaikka Metro Auto on noita uutena myynyt, niin ei auta, koska autot on Jenkeissä heidän hyväksynnöillään ja eivät vastaa meidän pykäliä. Luultavasti homma menisi helpommin, kuin monissa muissa malleissa, löytyyhän täältä suoraan osat hommaan. Tämä etenkin yli 1996 autoissa. (Ja hieman amtööriarvailee-juttua..)
Tuo jenkeistä osto ei sinällään vaikea olisi, sinne kontaktit on olemassa. Rahtikaan ei kovin hirveitä ota, mutta työtä ja tappelua senkin edestä..
Jenkeistä tosin taitaisi mennä suurin osa osia tilaukseen, kun kontteja tulee "usein" tutulle. Täällä suurimmassa osassa osia aika metkat kertoimet Kuten tuossa ruiskunboksissa.. Ei nyt mikään ihan hirvein ääripää, mutta jollain senkin kauppias elelee.
Olen omistanut GMC Vandura -84 :sen . Viimeisen päälle hieno peli oli.
Uusissa vaneissa kulutus on tähtitaivaallinen ; 15-20l/100km dieseliä. Tosin pööllä se ei tunnu pahalle.
OSTAOSTAOSTA! Ei järjellä vaan tunteella!
http://www.autolaorivesi.fi/stillit/che ... 209798.jpg
Uusissa vaneissa kulutus on tähtitaivaallinen ; 15-20l/100km dieseliä. Tosin pööllä se ei tunnu pahalle.
OSTAOSTAOSTA! Ei järjellä vaan tunteella!
http://www.autolaorivesi.fi/stillit/che ... 209798.jpg
ML 270 CDI -00
Jostain syystä tuo vani-kuume on päällä liki koko ajan vaikka kokemukset moisesta pelistä löytyy pari kertaa naulapäässä kyydissä ja kerran autoliikkeen pihassa istuin jopa kuskin paikalla mutten silti käynyt koeajamassa koska oli keskitalvi ja autossa kesärenkaat alla...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Tuli haettua sitten se EXC kotia, eli tarkemmin KTM 525EXC 07 valkoisilla kilvillä.. Hauskaa on ollut ja luut jopa ehjiä, eli pappamaista köröttelyä ollut.
Mutta nyt ei kyllä työnteosta ole tullut mitään, vaan kuljetuskalustoa tarvisi. Kuume on kova, muttei vaaraksi. Lääkkeet on vaan hieman kalliit..
Eri vaneja on tullut kurkittua ja kummasteltua, mutta viellä homma auki. Starcraft maksaa (omasta mielestä) aivan liikaa, kun pyynnit on melkein 25 järjestään ja tässä joutuisi heti tekemään muutoksia siihen väliseinään.
"Pakumallit" on sitten haarukassa 11t€ - 20t€. Osalle tehty enemmän remppaa osalle vähemmän, mutta sillä ei tunnu olevan hintaan vaikutusta.. Jos pakun hakisi, niin siinä olisi oltava valmiiksi kaksi kapteeninpenkkiä, takaosasto tehdään sitten itse.. Pirun vaikeata..
Nyt on sitten puheista huolimatta menty katselemaan myös Citikka ja kumppanit osastoa, josko sieltä tärppäisi. Valmiit jatko-ohjaamot menee kuin kuumille kiville, joten helpoin ostaa ja tehdä itse. Takapiruna yhden korifirman kaveri sanoi muutoksien olevan ilman ruostesuojausta, eli kosteus jää muhimaan kauniin pinnan alle ja niinpäinpois.. Jos itse tekisi, niin saisi tehtyä kunnolla.
Ei ole helppoa.. Varusteista riittäisi ilmastointi ja webato kellolla. Muu on sitten plussaa.
Toisaalta, eräällä tutulla on liikkeessään 2000-luvun Discovery dieselillä ensinmäiseltä omistajalta ja reilu 150tkm ajettuna, josta kauppaa syntyisi 20t€. Maasturihan on jokaisen tosimieheksi haluavan pop-ostos, mutta mutta.. Miinuksena ainakin hillitön dieselvero (toisaalta tällä hetkellä tulee n1500km viikossa ajoa, joten..) ja hirveä pelottelu osien kalleudesta.
Mutta nyt ei kyllä työnteosta ole tullut mitään, vaan kuljetuskalustoa tarvisi. Kuume on kova, muttei vaaraksi. Lääkkeet on vaan hieman kalliit..
Eri vaneja on tullut kurkittua ja kummasteltua, mutta viellä homma auki. Starcraft maksaa (omasta mielestä) aivan liikaa, kun pyynnit on melkein 25 järjestään ja tässä joutuisi heti tekemään muutoksia siihen väliseinään.
"Pakumallit" on sitten haarukassa 11t€ - 20t€. Osalle tehty enemmän remppaa osalle vähemmän, mutta sillä ei tunnu olevan hintaan vaikutusta.. Jos pakun hakisi, niin siinä olisi oltava valmiiksi kaksi kapteeninpenkkiä, takaosasto tehdään sitten itse.. Pirun vaikeata..
Nyt on sitten puheista huolimatta menty katselemaan myös Citikka ja kumppanit osastoa, josko sieltä tärppäisi. Valmiit jatko-ohjaamot menee kuin kuumille kiville, joten helpoin ostaa ja tehdä itse. Takapiruna yhden korifirman kaveri sanoi muutoksien olevan ilman ruostesuojausta, eli kosteus jää muhimaan kauniin pinnan alle ja niinpäinpois.. Jos itse tekisi, niin saisi tehtyä kunnolla.
Ei ole helppoa.. Varusteista riittäisi ilmastointi ja webato kellolla. Muu on sitten plussaa.
Toisaalta, eräällä tutulla on liikkeessään 2000-luvun Discovery dieselillä ensinmäiseltä omistajalta ja reilu 150tkm ajettuna, josta kauppaa syntyisi 20t€. Maasturihan on jokaisen tosimieheksi haluavan pop-ostos, mutta mutta.. Miinuksena ainakin hillitön dieselvero (toisaalta tällä hetkellä tulee n1500km viikossa ajoa, joten..) ja hirveä pelottelu osien kalleudesta.
Vaniin pätee niinkuin Ameriikanvaunuihin yleensä;
Jos et omaa tarpeeksi vapaa-aikaa tai et halua käyttää sitä kaikenlaiseen pieneen autonäpertelyyn, älä osta.
Tämän sanon omalla kokemuksella. Harrasteautoksi ilman muuta, satunnaiseen käyttöön vielä hyvä. Mutta ainoaksi autoksi kehoittaisin vielä kartoittamaan niitä muitakin vaihtoehtoja.
Tilava talli täytyy jenkkimiehellä olla, samoin helevatin hyvä ja tukeva tunkrahvi. Kaverien tallit ja tunkitkin käyvät, jos niiden rajattomaan lainaamiseen on olemassa aukottomat mahdollisuudet. Piironginlaatikkoon on hyvä kerätä irtonaista rahaa, koska ne halvatkin osat maksavat joskus yllättävänkin paljon.
Lisäksi täytyy olla lupsakkaa mieltä ja ongelmanratkaisukykyä. Nehän tosin kehittyvät harrastajalle ajan kanssa, mutta noin niinkuin alkutaipaletta helpottamaan. Ameriikanautot eivät ole niin viimoisen päälle valmiiksi suunniteltuja kuin nämä itäautot. Tämän huomaa ensimmäistä jenkkiään ihaileva ihminen yleensä viimeistään ekan kunnon lumimyräkän jälkeen, ellei aikaisemmin. Kirjava kokoonpanotyön laatu ja paikallisen lainsäädännön päivitysten aiheuttamat vuosimallien väliset erot tuovat mysökin soppaan omat lisämausteensa.
Silti, joskus tulee taas Jenkkiauto meidänkin talouteen. Jahka saan sen tilavan tallin ja muutaman tunnin lisää vuorokauteen.
Jos et omaa tarpeeksi vapaa-aikaa tai et halua käyttää sitä kaikenlaiseen pieneen autonäpertelyyn, älä osta.
Tämän sanon omalla kokemuksella. Harrasteautoksi ilman muuta, satunnaiseen käyttöön vielä hyvä. Mutta ainoaksi autoksi kehoittaisin vielä kartoittamaan niitä muitakin vaihtoehtoja.
Tilava talli täytyy jenkkimiehellä olla, samoin helevatin hyvä ja tukeva tunkrahvi. Kaverien tallit ja tunkitkin käyvät, jos niiden rajattomaan lainaamiseen on olemassa aukottomat mahdollisuudet. Piironginlaatikkoon on hyvä kerätä irtonaista rahaa, koska ne halvatkin osat maksavat joskus yllättävänkin paljon.
Lisäksi täytyy olla lupsakkaa mieltä ja ongelmanratkaisukykyä. Nehän tosin kehittyvät harrastajalle ajan kanssa, mutta noin niinkuin alkutaipaletta helpottamaan. Ameriikanautot eivät ole niin viimoisen päälle valmiiksi suunniteltuja kuin nämä itäautot. Tämän huomaa ensimmäistä jenkkiään ihaileva ihminen yleensä viimeistään ekan kunnon lumimyräkän jälkeen, ellei aikaisemmin. Kirjava kokoonpanotyön laatu ja paikallisen lainsäädännön päivitysten aiheuttamat vuosimallien väliset erot tuovat mysökin soppaan omat lisämausteensa.
Silti, joskus tulee taas Jenkkiauto meidänkin talouteen. Jahka saan sen tilavan tallin ja muutaman tunnin lisää vuorokauteen.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Eipä ihan ainoaksi autoksi tulisi, eli tuossa kesällä pääsee kulkemaan tuolla 500E:llä, mamman kauppakassina on melkein tuore 3:s mazda (ihme vinkura..) ja tuo nykyinen Passatti jää taloon, kun siihen tuli vaihdettua tehdas uusi turbo ja Konin alustasarja (+ muut huolto toimenpiteet..) Vaikka veikkaisin tuon Mazdan talossa olon jäävän aika lyhyeksi, ei oikein ajajaansa nappaa.JuMu S kirjoitti:Vaniin pätee niinkuin Ameriikanvaunuihin yleensä;
Jos et omaa tarpeeksi vapaa-aikaa tai et halua käyttää sitä kaikenlaiseen pieneen autonäpertelyyn, älä osta.
Tämän sanon omalla kokemuksella. Harrasteautoksi ilman muuta, satunnaiseen käyttöön vielä hyvä. Mutta ainoaksi autoksi kehoittaisin vielä kartoittamaan niitä muitakin vaihtoehtoja.
Tallin (hallin) ovet 3,4 korkeat ja sisäkorkeus 5metriä ja lattia-alaa 340neliötä, joten kyllä sinne viellä yksi sekaan mahtuu. Tosin tuo oma kaksipilarinosturi saattaa olla siinä ja siinä. Stenhoj 2,5t kapistus, mutta raaskiiko sitä enää kiusata tuolla..?JuMu S kirjoitti:Tilava talli täytyy jenkkimiehellä olla, samoin helevatin hyvä ja tukeva tunkrahvi. Kaverien tallit ja tunkitkin käyvät, jos niiden rajattomaan lainaamiseen on olemassa aukottomat mahdollisuudet. Piironginlaatikkoon on hyvä kerätä irtonaista rahaa, koska ne halvatkin osat maksavat joskus yllättävänkin paljon.
Tätä kokoonpano hommaa on tullut kummasteltua monet kerrat. Rakojen toleranssit on melko tekijä lähtöisiä.. Jotain 90 luvun ameriikan kulkineita on ollut ja kyllähän nuita saman ikäisiä on kavereitten omistuksessa ja aina niistä huumoria saa irti. Toisaalta pitää muistaa se, että täällä niitä (van taikka ns sportit) pidetään kalliina ja hienoina autoina, kun taas Jenkeissä joku Camaro ei maksa kuin kauppakassin verran ja Van:t on rankkoja työkaluja, joten ei ne pelkällä suomalaisella hinnan korotuksella paremmiksi tule..JuMu S kirjoitti:Lisäksi täytyy olla lupsakkaa mieltä ja ongelmanratkaisukykyä. Nehän tosin kehittyvät harrastajalle ajan kanssa, mutta noin niinkuin alkutaipaletta helpottamaan. Ameriikanautot eivät ole niin viimoisen päälle valmiiksi suunniteltuja kuin nämä itäautot. Tämän huomaa ensimmäistä jenkkiään ihaileva ihminen yleensä viimeistään ekan kunnon lumimyräkän jälkeen, ellei aikaisemmin. Kirjava kokoonpanotyön laatu ja paikallisen lainsäädännön päivitysten aiheuttamat vuosimallien väliset erot tuovat mysökin soppaan omat lisämausteensa.
Mulla on kokemusta tuollaisesta 6.2 diesel vanista ja ajomukavuus niissä on ihan omaa luokkaa(verrattuna noihin patonki-ja saapasjalkamaan kulkineihin)
Ja nuo GM:n dieselit kyllä kestää jos niillä osataan ajaa/huoltaa ja kyllä se soveltuu vaikkapa ykköskaaraksi(itellä oli ykköskaarana ja ajoin sillä yli 40 000km) mutta niissä on kuitenkin sitten niitä ainaisia pikkunäpräyksiä joten pitää olla hermot ja rassaustaidot kunnossa. Ja Vanissa ei ole kyllä kovin paljoa sitä huoltotilaa konepellin alla vaan melkein aina joutuu purkamaan sisällä olevan konekuomun pois edestä jos jotain isompaa joutuu korjailemaan, mutta muuten se on kyllä ihan mahtava peli ja tulen omistamaan ehkäpä jossain vaiheessa vielä toisen sellaisenkin
Ite jouduin siihen laittamaan vaihdelaatikon joka niistä yleensä myös menee selväksi 300tkm korvilla mutta se on pikku juttu vaihtaa(3,5tuntiin vaihtaa ja ilmaa sen mutta maksaa pikkuisen verran hunajaa )
Itellä oli tuossa vanissa keskikulutus 10 000km aikana VAIN 11,2l/100km ja matkassa pääsi jopa 9,8l/100km
Nuo vanien turbodiissel koneet vievät sitten naftaa ihan toiseen malliin 13-20l/100km matka-ajossa
Mutta katsoppa tuommosesta osoitteesta lisää vinkkejä Vanin ostoa silmällä pitäen kuin www.overdrive.fi
Ja nuo GM:n dieselit kyllä kestää jos niillä osataan ajaa/huoltaa ja kyllä se soveltuu vaikkapa ykköskaaraksi(itellä oli ykköskaarana ja ajoin sillä yli 40 000km) mutta niissä on kuitenkin sitten niitä ainaisia pikkunäpräyksiä joten pitää olla hermot ja rassaustaidot kunnossa. Ja Vanissa ei ole kyllä kovin paljoa sitä huoltotilaa konepellin alla vaan melkein aina joutuu purkamaan sisällä olevan konekuomun pois edestä jos jotain isompaa joutuu korjailemaan, mutta muuten se on kyllä ihan mahtava peli ja tulen omistamaan ehkäpä jossain vaiheessa vielä toisen sellaisenkin
Ite jouduin siihen laittamaan vaihdelaatikon joka niistä yleensä myös menee selväksi 300tkm korvilla mutta se on pikku juttu vaihtaa(3,5tuntiin vaihtaa ja ilmaa sen mutta maksaa pikkuisen verran hunajaa )
Itellä oli tuossa vanissa keskikulutus 10 000km aikana VAIN 11,2l/100km ja matkassa pääsi jopa 9,8l/100km
Nuo vanien turbodiissel koneet vievät sitten naftaa ihan toiseen malliin 13-20l/100km matka-ajossa
Mutta katsoppa tuommosesta osoitteesta lisää vinkkejä Vanin ostoa silmällä pitäen kuin www.overdrive.fi
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Itsellänikin kiinnostanut ostaa 6.2D vani matalana tai starcraftina, mutta edellämainitut kuulemma ruostuu vähän sieltä täältä enemmän, kun ei kummemin ole suojailtu, muutoksia tehtäessä, vanin ostoa puoltaisi se, että sillä saisi jonkulaista kärryäkin vettää, mitä näillä mersuilla ei saa ja välillä ois tarvetta, toki harrastepeliksi tulisi sitten joku muu. Pakuvania puoltaisi se, että sinne mahtuu kelekka kyytiin ja sivulle voi tehdä vielä siistit pienet subikotelot=istuimet.
Jos meinaat kelkkaa alkaa kuljettamaan niin silloin sun pitää etsiä sellainen Vani jossa ei ole väliseinää ollenkaan, muuten ei kyllä mahdu kyytiin( vaneissa kun on yleensä tuon väliseinän takana tilaa noin 1,75-1,85m tavaratilaa) ja penkkejähän ei sinne saa enää tehdä ollenkaan jos ostaa 2hengen pakettiautoksi leimatun yksilönjohtaja300 kirjoitti:Itsellänikin kiinnostanut ostaa 6.2D vani matalana tai starcraftina, mutta edellämainitut kuulemma ruostuu vähän sieltä täältä enemmän, kun ei kummemin ole suojailtu, muutoksia tehtäessä, vanin ostoa puoltaisi se, että sillä saisi jonkulaista kärryäkin vettää, mitä näillä mersuilla ei saa ja välillä ois tarvetta, toki harrastepeliksi tulisi sitten joku muu. Pakuvania puoltaisi se, että sinne mahtuu kelekka kyytiin ja sivulle voi tehdä vielä siistit pienet subikotelot=istuimet.
Ja jos lähdet katsomaan Vania niin kannattaa tsekata kaikki ikkunan ympärykset,ovien alareunat ja helmat,niistä ne yleensä menee siihen kuntoon ettei moni edes uskoisi... kannattaa myöskin kokeilla kaikki lisävarusteet että toimii(sähkölasit,cruise,ilmastointi ja ennen kaikkea ehkä tärkein on kokeilla että toimiiko ne tuuletusikkunat siinä etuovissa,jos ei aukea niin yleensä vuotaa sisälle aikas nätisti vettä sateella) Ja jotkut osat on sitten halpoja mutta jotkut maksaa sitten hunajaa
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
van6.2diesel kirjoitti:Jos meinaat kelkkaa alkaa kuljettamaan niin silloin sun pitää etsiä sellainen Vani jossa ei ole väliseinää ollenkaan, muuten ei kyllä mahdu kyytiin( vaneissa kun on yleensä tuon väliseinän takana tilaa noin 1,75-1,85m tavaratilaa) ja penkkejähän ei sinne saa enää tehdä ollenkaan jos ostaa 2hengen pakettiautoksi leimatun yksilönjohtaja300 kirjoitti:Itsellänikin kiinnostanut ostaa 6.2D vani matalana tai starcraftina, mutta edellämainitut kuulemma ruostuu vähän sieltä täältä enemmän, kun ei kummemin ole suojailtu, muutoksia tehtäessä, vanin ostoa puoltaisi se, että sillä saisi jonkulaista kärryäkin vettää, mitä näillä mersuilla ei saa ja välillä ois tarvetta, toki harrastepeliksi tulisi sitten joku muu. Pakuvania puoltaisi se, että sinne mahtuu kelekka kyytiin ja sivulle voi tehdä vielä siistit pienet subikotelot=istuimet.
Ja jos lähdet katsomaan Vania niin kannattaa tsekata kaikki ikkunan ympärykset,ovien alareunat ja helmat,niistä ne yleensä menee siihen kuntoon ettei moni edes uskoisi... kannattaa myöskin kokeilla kaikki lisävarusteet että toimii(sähkölasit,cruise,ilmastointi ja ennen kaikkea ehkä tärkein on kokeilla että toimiiko ne tuuletusikkunat siinä etuovissa,jos ei aukea niin yleensä vuotaa sisälle aikas nätisti vettä sateella) Ja jotkut osat on sitten halpoja mutta jotkut maksaa sitten hunajaa
Tuon väliseinäjutun tosiaan tiesinkin, kun on tullut nähtyä kun se kelkka pyyhkästään sinne sisälle, kannattaa varmasti hyvin sitoa se kiinnikkin sinne . Miten noissa menee nuo diisseli verot, tuossa 2-paikkasessa pakussa ei varmaan iso vero ole, mutta entä jos auto on 2+4 niin paljonko vero sillon on? Mitkä noihin on sitten niitä mahottoman kalliita osia laittaa, eikö noihin kaikkiin ole järestään rempattu lootakin jossain välissä ja osaan vielä moottoriakin. Saako noihin sitten miten korjauspeltejä jos tarvis on. Kyllähän näitten kanssa varmasti pärjää, kun nykyään on internetit ja muut ja tiiänkin kylältä muutaman spesialistin näihin.
Noniin, eli Jaakobin paini päällänsä..
Olisi 2003 vuoden Jumper yksityiskäytöstä ja ajettu 55tkm. Ilmastoinnit ym löytyy ja ihan hieno jatko-ohjaamo. Auto liikkeessä myynnissä ja hieman siintä jo soitellutkin. Sinällään hinta kuosissaan, kun toisena vaihtoehtona olisi itse tehdyllä jatko-ohjaamolla oleva 100tkm enemmän ajettu yksilö, jossa hintaa kylläkin 4t€ vähemmän. Koriste eroja kylläkin jonkun verran ja kyllähän tuo vähemmän ajettu on kuin uusi.
Chevy on nytten käytyjen kokemuksien mukaan leuhka vehe, mutta ei ehkä sitä mitä hakee. Mukava auto vedellä isoa tietä ja pyöritellä kaupungissakin, kun automaatti toimii kuin ajatus ja kasi pitää ääntänsä. Toisaalta ei taas itse tykkää pidemmän päälle siintä tuntumasta (tai sen puutteesta) jota autossa on ajamiseen. Kankeus ym seikat eivät haittaa omassa ajossa, joten kääntösäteitten kanssa tulisi toimeen. Se on kyllä tunnustettava, ettei se mikään liian iso auto ole kuitenkaan.. Joten ehkä tämä nyt jää viellä pikkupojan haave osastolle
Sprintereitä on tullut ajettua muutama vuosi ja kyllähän siinä on laatu ja ajettavuus ihan huippua. Ohjaustuntuma hyvä, ei pahemmin heilu ja vikuroi ja koneet jaksaa kuljettaa. Ainut mihin kaatuu on hinta.. Eli jatko-ohjaamolla hiemankin uudempi (2002-2004) alkaa maksaa melko rapiasti. Hintataso on kyllä auton arvoinen, eli ei nyt puhuta merkin tuomasta hinta lisästä. Kyllähän saksasta saisi hieman edukkaammalla, tosin jatko-ohjaamon joutuisi tekemään melko varmasti itse.
Mutta katsellaan nytten, voipi olla tänään edessä reissu Helsinkiin ja taas on markkinatalous saanut uhrinsa tekemään perselimassa töitä pitääkseen puitteet yhteiskunta kelpoisina
Ja jos joku tarvii hyvää kauppakassia, niin Mazda 3 5D 1,6 Elegance vuodelta 2005 olisi kaupan. Ilmastoinnit ym on ja tosiaan sisältä hieman hienompi. Ajettu 48tkm ja on Mazda huolenpitosopimukselle, eli huollettu varmasti ja kaikkea kuluvaa käyty vaihtelemassa tasaisin väliajoin.
Oishan se yksi Transporter kanssa tallessa, katsastamattomana voisi olla jonkun 1500€. Katsastettuna reippaasti enemmän. Auto siis uudempaa koppaa 1991 ja ajettu 470tkm. Ei mätä, parit renkaat ym. Jarrut varmaan syytä avata katsastukseen (tarvittaessa voin tämän tehdä.)
Ja onhan tuolla ylimääräisiä crossejakin. Miten ihmeessä nämä kertyy kaikki minulle..??
Olisi 2003 vuoden Jumper yksityiskäytöstä ja ajettu 55tkm. Ilmastoinnit ym löytyy ja ihan hieno jatko-ohjaamo. Auto liikkeessä myynnissä ja hieman siintä jo soitellutkin. Sinällään hinta kuosissaan, kun toisena vaihtoehtona olisi itse tehdyllä jatko-ohjaamolla oleva 100tkm enemmän ajettu yksilö, jossa hintaa kylläkin 4t€ vähemmän. Koriste eroja kylläkin jonkun verran ja kyllähän tuo vähemmän ajettu on kuin uusi.
Chevy on nytten käytyjen kokemuksien mukaan leuhka vehe, mutta ei ehkä sitä mitä hakee. Mukava auto vedellä isoa tietä ja pyöritellä kaupungissakin, kun automaatti toimii kuin ajatus ja kasi pitää ääntänsä. Toisaalta ei taas itse tykkää pidemmän päälle siintä tuntumasta (tai sen puutteesta) jota autossa on ajamiseen. Kankeus ym seikat eivät haittaa omassa ajossa, joten kääntösäteitten kanssa tulisi toimeen. Se on kyllä tunnustettava, ettei se mikään liian iso auto ole kuitenkaan.. Joten ehkä tämä nyt jää viellä pikkupojan haave osastolle
Sprintereitä on tullut ajettua muutama vuosi ja kyllähän siinä on laatu ja ajettavuus ihan huippua. Ohjaustuntuma hyvä, ei pahemmin heilu ja vikuroi ja koneet jaksaa kuljettaa. Ainut mihin kaatuu on hinta.. Eli jatko-ohjaamolla hiemankin uudempi (2002-2004) alkaa maksaa melko rapiasti. Hintataso on kyllä auton arvoinen, eli ei nyt puhuta merkin tuomasta hinta lisästä. Kyllähän saksasta saisi hieman edukkaammalla, tosin jatko-ohjaamon joutuisi tekemään melko varmasti itse.
Mutta katsellaan nytten, voipi olla tänään edessä reissu Helsinkiin ja taas on markkinatalous saanut uhrinsa tekemään perselimassa töitä pitääkseen puitteet yhteiskunta kelpoisina
Ja jos joku tarvii hyvää kauppakassia, niin Mazda 3 5D 1,6 Elegance vuodelta 2005 olisi kaupan. Ilmastoinnit ym on ja tosiaan sisältä hieman hienompi. Ajettu 48tkm ja on Mazda huolenpitosopimukselle, eli huollettu varmasti ja kaikkea kuluvaa käyty vaihtelemassa tasaisin väliajoin.
Oishan se yksi Transporter kanssa tallessa, katsastamattomana voisi olla jonkun 1500€. Katsastettuna reippaasti enemmän. Auto siis uudempaa koppaa 1991 ja ajettu 470tkm. Ei mätä, parit renkaat ym. Jarrut varmaan syytä avata katsastukseen (tarvittaessa voin tämän tehdä.)
Ja onhan tuolla ylimääräisiä crossejakin. Miten ihmeessä nämä kertyy kaikki minulle..??
Elä sitä jumpperia ainakaan...
Ei omakohtaista kokemusta mutta tutulla oli tommonen työkaluna(yrittäjä), mutta ei tullu mitään kun autossa oli niin paljon kaikenlaista vaivaa, mitä siinä nyt oli jotain pientä...jos en väärin muista niin moottorin kiinnityksessä oli jotain unohtunut, sitten paukkui laatikko jne.
Mies juoksi puoli vuotta uuden auton kanssa korjaamolla kunnes menetti hermonsa.
Sittemmin osti uuden transiitin, sen kanssa huolia on ollut kuulemma senverran vähemmin että ehtii tehdä töitäkin välillä.
Toki kyseessä voi olla ihan sattumalta maanantaimallikin
Ei omakohtaista kokemusta mutta tutulla oli tommonen työkaluna(yrittäjä), mutta ei tullu mitään kun autossa oli niin paljon kaikenlaista vaivaa, mitä siinä nyt oli jotain pientä...jos en väärin muista niin moottorin kiinnityksessä oli jotain unohtunut, sitten paukkui laatikko jne.
Mies juoksi puoli vuotta uuden auton kanssa korjaamolla kunnes menetti hermonsa.
Sittemmin osti uuden transiitin, sen kanssa huolia on ollut kuulemma senverran vähemmin että ehtii tehdä töitäkin välillä.
Toki kyseessä voi olla ihan sattumalta maanantaimallikin
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
JUMALAUTA ja pari muuta.. Tulipa sitten käytyä melko turhaan Helsingissä. Joo, huvikseen viitsiikin ajella tuon matkan..
Eli auto on AUTOKESKUKSELLA Tikkurilassa. Sinne sitten soittelin autosta ja juteltiin myyjän kanssa, joka kertoili varusteista ym. Puhelimessa kysyin mitenkä huollettu ja pidetty, johon totesi olevan huoltokirjan (eipä tullu kysyttyä oisko sellasta jota on täytetty..) ja hyvin pidetty, sekä huollettu.
Matkalla Helsinkiin sain sitten edellisen omistajan kiinni ja juteltiin autosta. Tässä vaiheessa tosiaan olin luulossa, että autossa on täydellinen huoltokirja, joten en sen tarkemmin asiaa kysellyt. Kyseessä kuitenkin vain reilut 3 vuotta vanha auto. Kysyin sitten onko mitään ylimääräistä tehnyt ja kertoi parin kampanja jutun tehdyksi, mutta ei sitten muistanut mitä silloin vaihdettiin. Auto oli heillä ollut pelkästään pyörän kuljetuksessa, joten kevyttä ajoa. Autossa ei edes koukkua esim ollut.
Pääsin sitten auton luokse AUTOKESKUKSEEN ja aloin katsella autoa läpi. Auto olikin siisti ja muutama kolhu ihan normaalisti, kun isoa autoa johonkin puitten viereen laiteltu, mutta nämä kuuluu asiaan. Ei mitään valittamista sinällään.
Sitten jo tottumuksesta katsoin öljyt, kun noissa tuppaa monesti olemaan hieman huono muistisuutta ihmisillä ja saattaa kone kuivahtaa. Näitä koneen vaihto autoja tullut jonkun verran vastaan ja kuivia koneita sitä enemmän. Tikku näytti ihan ok öljyt, joten sinällään ei hätää.
Koska huoltokirjasta oli ollut puhetta, niin sitten aloin kysellä sitä myyjältä, kun ei ollut autossa. Mentiin myyjän työpisteen luokse ja antoi kirjan sitten. Yksi leima löytyi kohdasta ensihuolto, eli tuossa n 2000km tehtävästä huollosta Mukana oli sitten kopio Vehon paperista, josta selvisi autoon vaihdetun öljyt alku talvesta 2004, joka oli siis 20tkm huolto. Siintäkään huollosta ei leimaa ollut, mutta tehty kuitenkin.
Tästä sitten aloin jo hieman myyjää kyseenalaistamaan ja alettiin soitella edelliselle omistajalle, joka päätyi lopputulokseen ettei ole tehty. Varmuuden vuoksi soitettiin Vehoon, jossa oli käyttänyt autoa huollossa ja sieltäkään ei sitten tietoa tullut mahdolliseen huoltoon.
Eli tässä vaiheessa autolla oli ajettu 35tkm ja melkein 2,5 vuotta samoilla öljyillä..
Myyjältä aloin tosissaan kysymään tuntuvaa hinnan alennusta, mutta eihän se rassukka osannut mitään luvata, joten soitti pomolleen. Juttelivat pitkään ja selvisi, että olivat tehneet sitten jotain huoltoa autoon, kun oli heille tullut viime kuussa. Tästä tietenkin paperia kanteli ja sanoi ainakin öljyjen olleen vaihdetun. Eipä paljon auta siihen, että oli ajettu ilman öljynvaihtoa pitkät tovit..
Lappua aloin sitten katsella ja eipä mainittu esim. öljynsuodatinta missään ja vaihtotyö oli merkkaamatta ym. Tästä sitten aloin kysellä ja myyjä alkoi soitella sitten huollon perään.. Heidän öljynvaihto olikin ollut pelkkää öljyn lisäystä litroissa, eli auto oli ollut hyvin vajailla öljyillä heille tullessa ja ajettu pitkät tovit sellaisenaan.. Eli ihan vitun hyvä juttu.
Myyjä ei luonnollisesti pystynyt hinnasta (pyynnistä tiputti alun alkaen suoraan 1000€) tinkimään yhtään, on kuulemma niin tiukkoja hintoja nykyään, mutta helvettiäkö minä alan maksamaan hyvyyttäni heidän tekemistään virheistä kaupanteossa? Tuolla pyyntihinnalla pitää saada varmasti kunnossa oleva ja hyvin pidetty, eikä kuivalla (useamman litran vajaus alkaa olla melko kuiva, vaikka siellä onkin joku hassu tippa..) koneella tappipohjassa ajettua harmia.
Joten onnea sille, kelle auton saavat kaupattua. Aivan varmasti eivät asiasta mitään kerro ja voisin jonkun verran laittaa pelimerkkejä likoon sen puolesta, että leimojakin saattaa tulla sinne puuttuviin kohtiin..
ELI SINNE JÄI. Hieman taas meni maku koko kaupanteon tavasta.
Eli auto on AUTOKESKUKSELLA Tikkurilassa. Sinne sitten soittelin autosta ja juteltiin myyjän kanssa, joka kertoili varusteista ym. Puhelimessa kysyin mitenkä huollettu ja pidetty, johon totesi olevan huoltokirjan (eipä tullu kysyttyä oisko sellasta jota on täytetty..) ja hyvin pidetty, sekä huollettu.
Matkalla Helsinkiin sain sitten edellisen omistajan kiinni ja juteltiin autosta. Tässä vaiheessa tosiaan olin luulossa, että autossa on täydellinen huoltokirja, joten en sen tarkemmin asiaa kysellyt. Kyseessä kuitenkin vain reilut 3 vuotta vanha auto. Kysyin sitten onko mitään ylimääräistä tehnyt ja kertoi parin kampanja jutun tehdyksi, mutta ei sitten muistanut mitä silloin vaihdettiin. Auto oli heillä ollut pelkästään pyörän kuljetuksessa, joten kevyttä ajoa. Autossa ei edes koukkua esim ollut.
Pääsin sitten auton luokse AUTOKESKUKSEEN ja aloin katsella autoa läpi. Auto olikin siisti ja muutama kolhu ihan normaalisti, kun isoa autoa johonkin puitten viereen laiteltu, mutta nämä kuuluu asiaan. Ei mitään valittamista sinällään.
Sitten jo tottumuksesta katsoin öljyt, kun noissa tuppaa monesti olemaan hieman huono muistisuutta ihmisillä ja saattaa kone kuivahtaa. Näitä koneen vaihto autoja tullut jonkun verran vastaan ja kuivia koneita sitä enemmän. Tikku näytti ihan ok öljyt, joten sinällään ei hätää.
Koska huoltokirjasta oli ollut puhetta, niin sitten aloin kysellä sitä myyjältä, kun ei ollut autossa. Mentiin myyjän työpisteen luokse ja antoi kirjan sitten. Yksi leima löytyi kohdasta ensihuolto, eli tuossa n 2000km tehtävästä huollosta Mukana oli sitten kopio Vehon paperista, josta selvisi autoon vaihdetun öljyt alku talvesta 2004, joka oli siis 20tkm huolto. Siintäkään huollosta ei leimaa ollut, mutta tehty kuitenkin.
Tästä sitten aloin jo hieman myyjää kyseenalaistamaan ja alettiin soitella edelliselle omistajalle, joka päätyi lopputulokseen ettei ole tehty. Varmuuden vuoksi soitettiin Vehoon, jossa oli käyttänyt autoa huollossa ja sieltäkään ei sitten tietoa tullut mahdolliseen huoltoon.
Eli tässä vaiheessa autolla oli ajettu 35tkm ja melkein 2,5 vuotta samoilla öljyillä..
Myyjältä aloin tosissaan kysymään tuntuvaa hinnan alennusta, mutta eihän se rassukka osannut mitään luvata, joten soitti pomolleen. Juttelivat pitkään ja selvisi, että olivat tehneet sitten jotain huoltoa autoon, kun oli heille tullut viime kuussa. Tästä tietenkin paperia kanteli ja sanoi ainakin öljyjen olleen vaihdetun. Eipä paljon auta siihen, että oli ajettu ilman öljynvaihtoa pitkät tovit..
Lappua aloin sitten katsella ja eipä mainittu esim. öljynsuodatinta missään ja vaihtotyö oli merkkaamatta ym. Tästä sitten aloin kysellä ja myyjä alkoi soitella sitten huollon perään.. Heidän öljynvaihto olikin ollut pelkkää öljyn lisäystä litroissa, eli auto oli ollut hyvin vajailla öljyillä heille tullessa ja ajettu pitkät tovit sellaisenaan.. Eli ihan vitun hyvä juttu.
Myyjä ei luonnollisesti pystynyt hinnasta (pyynnistä tiputti alun alkaen suoraan 1000€) tinkimään yhtään, on kuulemma niin tiukkoja hintoja nykyään, mutta helvettiäkö minä alan maksamaan hyvyyttäni heidän tekemistään virheistä kaupanteossa? Tuolla pyyntihinnalla pitää saada varmasti kunnossa oleva ja hyvin pidetty, eikä kuivalla (useamman litran vajaus alkaa olla melko kuiva, vaikka siellä onkin joku hassu tippa..) koneella tappipohjassa ajettua harmia.
Joten onnea sille, kelle auton saavat kaupattua. Aivan varmasti eivät asiasta mitään kerro ja voisin jonkun verran laittaa pelimerkkejä likoon sen puolesta, että leimojakin saattaa tulla sinne puuttuviin kohtiin..
ELI SINNE JÄI. Hieman taas meni maku koko kaupanteon tavasta.
eli palatakseen taas aiheeseen niin noihin vaneihin on nuo "kulutus osat" halpoja, esim.alkuperäinen öljynsuodatin maksaa 5,95e, ilmanputsari 20e,laatikon öljynsuodatin maksaa 24,5e ja hehkutulpat maksaa noin 100e/8kpl
Mutta jos sattuu/ja kun käy niin että vaihdelaatikko alkaa oireilemaan niin se sitten maksaa(itse kyselin ympäri suomen maata niin hinta haitari oli 650e-3250e) mutta ei sekään ole ylitse pääsemätön ongelma kun sen voi myös korjatakin itse kaverin kanssa rempattiin tuo mun entisen vanin aski niin tuli osat maksamaan yhteensä 350e(laatikkoon vaihdettiin kaikki liikkuvat osat öljypumppua myöten) JA yleensä nuo Vanit on niillä TH700R4 askeilla elikkäs ylivaihteellisia ovat... kyllä askit yleensä kestää noissa hemmetin hyvin jos osataan ajaa oikein niillä ja vaihdetaan syksyisin öljyt&suodatin sinne(elikkäs ylivaihdetta ei sais käyttää alle 80km/h vauhdissa eikä sillä saa missään nimessä hinata peräkärryä)
Ja moottorin sisuskalut maksaa kanssa aikas makeesti(itellä oli vaniin vaihdettu täysin uusi vaihtomoottori joka oli maksannut vuos takaperin 5590e)
Ja ainiin noissa uudemmissa 6.5diesel/turbodiesel myllyistä menee yleensä nuo syöttöpumput&siirtopumput(uusi syöttöpumppu maksaa 1500e mutta sillä on 10vuoden takuu)
Mutta jos sattuu/ja kun käy niin että vaihdelaatikko alkaa oireilemaan niin se sitten maksaa(itse kyselin ympäri suomen maata niin hinta haitari oli 650e-3250e) mutta ei sekään ole ylitse pääsemätön ongelma kun sen voi myös korjatakin itse kaverin kanssa rempattiin tuo mun entisen vanin aski niin tuli osat maksamaan yhteensä 350e(laatikkoon vaihdettiin kaikki liikkuvat osat öljypumppua myöten) JA yleensä nuo Vanit on niillä TH700R4 askeilla elikkäs ylivaihteellisia ovat... kyllä askit yleensä kestää noissa hemmetin hyvin jos osataan ajaa oikein niillä ja vaihdetaan syksyisin öljyt&suodatin sinne(elikkäs ylivaihdetta ei sais käyttää alle 80km/h vauhdissa eikä sillä saa missään nimessä hinata peräkärryä)
Ja moottorin sisuskalut maksaa kanssa aikas makeesti(itellä oli vaniin vaihdettu täysin uusi vaihtomoottori joka oli maksannut vuos takaperin 5590e)
Ja ainiin noissa uudemmissa 6.5diesel/turbodiesel myllyistä menee yleensä nuo syöttöpumput&siirtopumput(uusi syöttöpumppu maksaa 1500e mutta sillä on 10vuoden takuu)
Katoppas, minunkin kohdalle on sattunut yksi moinen tapaus ... ajopeli tosin oli piiiiiiitkä neliveto-lavakuorma-auto ja kone kai isompi V8 turbodiesel.Tyyppivikoina omassa tiedossa vain se pumpun sähkölaatikko, joka ei paljon maksa ja siirrettäessä muualle toimii kauemmin
Ongelmana oli vedon nyykähtäminen täyskaasukiihdytyksessä, Bosch testeri ei noita osaa niin veimme merkkilikkeeseen joka testasi että em. boksi on kaputt.
Vaihdoin sen ja siirsin eri paikkaan - ja eihän se vika miksikään muuttunut.
Vika oli sitten lopen vaihdekepissä joka ei mennyt täysin perille "D"-asentoon ilman kohtuutonta runttaamista. Hienoja vehkeitä.
Sinällään ihmetytti tuo koneenhinta, kun yhtä kävin katsomassa, johon oli tehdas uusi kone tilattu Jenkeistä lapulla $6500. Mikä oli hajoittanut? Ei ollut öljyä koneessa Auto oli ollut kuitenkin samalla omistajalla uudesta asti, joten kyllähän noita virheitä käy..mese300 kirjoitti:Mutta jos sattuu/ja kun käy niin että vaihdelaatikko alkaa oireilemaan niin se sitten maksaa(itse kyselin ympäri suomen maata niin hinta haitari oli 650e-3250e) mutta ei sekään ole ylitse pääsemätön ongelma kun sen voi myös korjatakin itse kaverin kanssa rempattiin tuo mun entisen vanin aski niin tuli osat maksamaan yhteensä 350e(laatikkoon vaihdettiin kaikki liikkuvat osat öljypumppua myöten) JA yleensä nuo Vanit on niillä TH700R4 askeilla elikkäs ylivaihteellisia ovat... kyllä askit yleensä kestää noissa hemmetin hyvin jos osataan ajaa oikein niillä ja vaihdetaan syksyisin öljyt&suodatin sinne(elikkäs ylivaihdetta ei sais käyttää alle 80km/h vauhdissa eikä sillä saa missään nimessä hinata peräkärryä)
Ja moottorin sisuskalut maksaa kanssa aikas makeesti(itellä oli vaniin vaihdettu täysin uusi vaihtomoottori joka oli maksannut vuos takaperin 5590e)
Ja ainiin noissa uudemmissa 6.5diesel/turbodiesel myllyistä menee yleensä nuo syöttöpumput&siirtopumput(uusi syöttöpumppu maksaa 1500e mutta sillä on 10vuoden takuu)
Tuo 1500€ syöttöpumpusta kuulostaa äkkiseltään siedettävältä hinnalta, kun muistelen korjauksen maksavan sen verran suomessa? Mutta voi olla että muistelen väärin.
Yhdessä vanissa oli vaihdettu turbo, joka oli kustantanut aivan suolaisesti. Osa oli Metroautolla jotain aivan tähtitieteellistä, mutta ei se ihan ilmainen ollut jenkeistäkään tilattuna.. Vaihdettuna taisi olla 3500€, eli turbo jenkeistä ja pajalla vaihto..
Ei nyt oikein tiedä taas.. Yksi pirun siisti Van ois Jyväskylässä Autobest:ssä, mutta kuinkahan olisi, onko se sellainen (siis Van:t yleisesti) että sillä viitsii ajella vuosikausia.. Pirun vaikeata..
Jumper/Boxer katraasta on käyttökokemuksia työn kautta ja kyllähän ne ei sitä kestä.. Johtunee myös isoista kuormista ja hirveästä kiireestä välillä, mutta josko hellä yksityiskäyttö olisi niille parempi, tiedä sitten..