Voisiko olla koneesta turbo mennyt kun on hieman laiska ja vääntöä puuttuu.
Mistä saa halvimmalla uuden ?
Menen kölniin 2 kk päästä, kannattaako ostaa sieltä kokonaan uusi ?
W124 turbo 300D
Ilmansuodatin ja polttoaine suodatin varmasti puhtaat?
Onko syöttöpumpulle menevä ahtopaine letku kiinni morkoolissa? (pumpun takaosassa osottaa ylöspäin sellainen painekello)
Se letku kannattaa vetää suoraan imusarjaan. eli jättää se magneettiventtiili välistä pois.
Kannattaa mitata ahtopaineet. Voi olla että osa painesta on hukassa.
Onko syöttöpumpulle menevä ahtopaine letku kiinni morkoolissa? (pumpun takaosassa osottaa ylöspäin sellainen painekello)
Se letku kannattaa vetää suoraan imusarjaan. eli jättää se magneettiventtiili välistä pois.
Kannattaa mitata ahtopaineet. Voi olla että osa painesta on hukassa.
W124 turbo
Juu, Ilmansuodatin ja naftasuodatin on vaihdettu, ihan huoltotarkoituksessa.
Painetta ei ole vielä mitattu...
Mikä on Morkooli ?
Onkohan turbon vieressä oleva laite ( johon menee ohut kumiletku) joka näyttäisi yhdistävän imusarja ja pakosarjan se kuuluisa hukkaportti.
Vai onko tässä autossa imusarjan paine johdettu sinne syöttöpumppuun ja paineen noustessa syöttöä pienennetään.
Auton kulutus on muuten rauhallisessa ajossa n. 9l.
Mitään muuta vikaa kuin raa'an väännön puute ei ole.
Painetta ei ole vielä mitattu...
Mikä on Morkooli ?
Onkohan turbon vieressä oleva laite ( johon menee ohut kumiletku) joka näyttäisi yhdistävän imusarja ja pakosarjan se kuuluisa hukkaportti.
Vai onko tässä autossa imusarjan paine johdettu sinne syöttöpumppuun ja paineen noustessa syöttöä pienennetään.
Auton kulutus on muuten rauhallisessa ajossa n. 9l.
Mitään muuta vikaa kuin raa'an väännön puute ei ole.
W124 300 turbo
Vielä siitä, että onko tässä mallissa ollut ongelmana imusarjan tiiviste.
Kone kun kastelee öljyllä yläpäätä, mutta imusarja tiivisteen kohdalla on puhtaita paikkoja, aivan kuin paineilma ne puhdistaisi.
Kone kun kastelee öljyllä yläpäätä, mutta imusarja tiivisteen kohdalla on puhtaita paikkoja, aivan kuin paineilma ne puhdistaisi.
>Mikä on Morkooli ?
Morkooli on (tässä yhteydessä) ahtopainetta seuraava syötön lisäys systeemi.
>Onkohan turbon vieressä oleva laite...
Ei, se on pakokaasun takaisin kierrätysventtiili EGR.
>Vai onko tässä autossa imusarjan paine johdettu sinne syöttöpumppuun...
On johdettu paine juu, ja annetaan lisää keittoa paineen noustessa.
>Auton kulutus on muuten rauhallisessa ajossa n. 9l.
Ei paha.
>Mitään muuta vikaa kuin raa'an väännön puute ei ole.
Alavääntöä (=ennen ahtojen nousua) saat lisää kun käännät siitä pumpun päällä olevasta rasiasta ruuvia auki varttikiekan. Lukkomutteri ensin auki.
Morkooli on (tässä yhteydessä) ahtopainetta seuraava syötön lisäys systeemi.
>Onkohan turbon vieressä oleva laite...
Ei, se on pakokaasun takaisin kierrätysventtiili EGR.
>Vai onko tässä autossa imusarjan paine johdettu sinne syöttöpumppuun...
On johdettu paine juu, ja annetaan lisää keittoa paineen noustessa.
>Auton kulutus on muuten rauhallisessa ajossa n. 9l.
Ei paha.
>Mitään muuta vikaa kuin raa'an väännön puute ei ole.
Alavääntöä (=ennen ahtojen nousua) saat lisää kun käännät siitä pumpun päällä olevasta rasiasta ruuvia auki varttikiekan. Lukkomutteri ensin auki.
Pro HVM