W124 turbo 300D

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Niteworks
Viestit: 3
Liittynyt: 25.1.2007 10:35

W124 turbo 300D

Viesti Kirjoittaja Niteworks »

Voisiko olla koneesta turbo mennyt kun on hieman laiska ja vääntöä puuttuu.

Mistä saa halvimmalla uuden ?

Menen kölniin 2 kk päästä, kannattaako ostaa sieltä kokonaan uusi ?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ilmansuodatin ja polttoaine suodatin varmasti puhtaat?

Onko syöttöpumpulle menevä ahtopaine letku kiinni morkoolissa? (pumpun takaosassa osottaa ylöspäin sellainen painekello)

Se letku kannattaa vetää suoraan imusarjaan. eli jättää se magneettiventtiili välistä pois.

Kannattaa mitata ahtopaineet. Voi olla että osa painesta on hukassa.
Niteworks
Viestit: 3
Liittynyt: 25.1.2007 10:35

W124 turbo

Viesti Kirjoittaja Niteworks »

Juu, Ilmansuodatin ja naftasuodatin on vaihdettu, ihan huoltotarkoituksessa.

Painetta ei ole vielä mitattu...

Mikä on Morkooli ?

Onkohan turbon vieressä oleva laite ( johon menee ohut kumiletku) joka näyttäisi yhdistävän imusarja ja pakosarjan se kuuluisa hukkaportti.

Vai onko tässä autossa imusarjan paine johdettu sinne syöttöpumppuun ja paineen noustessa syöttöä pienennetään.

Auton kulutus on muuten rauhallisessa ajossa n. 9l.

Mitään muuta vikaa kuin raa'an väännön puute ei ole.
Niteworks
Viestit: 3
Liittynyt: 25.1.2007 10:35

W124 300 turbo

Viesti Kirjoittaja Niteworks »

Vielä siitä, että onko tässä mallissa ollut ongelmana imusarjan tiiviste.

Kone kun kastelee öljyllä yläpäätä, mutta imusarja tiivisteen kohdalla on puhtaita paikkoja, aivan kuin paineilma ne puhdistaisi.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

>Mikä on Morkooli ?
Morkooli on (tässä yhteydessä) ahtopainetta seuraava syötön lisäys systeemi.
>Onkohan turbon vieressä oleva laite...
Ei, se on pakokaasun takaisin kierrätysventtiili EGR.
>Vai onko tässä autossa imusarjan paine johdettu sinne syöttöpumppuun...
On johdettu paine juu, ja annetaan lisää keittoa paineen noustessa.
>Auton kulutus on muuten rauhallisessa ajossa n. 9l.
Ei paha.
>Mitään muuta vikaa kuin raa'an väännön puute ei ole.
Alavääntöä (=ennen ahtojen nousua) saat lisää kun käännät siitä pumpun päällä olevasta rasiasta ruuvia auki varttikiekan. Lukkomutteri ensin auki.
Pro HVM
ryhann
Viestit: 41
Liittynyt: 04.10.2007 23:14
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja ryhann »

onko kellään kuvia syöttöpumpusta ja selitettä mitä tuolla rasialla tarkotat? ta ylipiätään kuvvaa mihin kohtaan syöttöpumppua tullee se letku turpolta...
tuntuu jo että 92.vm on jo liian monimutkanen viriteltäväs
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”