lisäilmaluisti
lisäilmaluisti
Olen lukenut että M103 koneessa lisäilmaluistin takeltelu on yksi koneen heikoista kohdista. Minkälaisia ongelmia takeltelu voi aiheuttaa? Itselläni on 260W124 -91, jossa ollut jo jonkun aikaa perin kummalta tuntuva vika käynnistäessä...Riippumatta ulkolämpötilasta, lohkolämmittimen käytöstä tai muusta ulkoisesta tekijästä niin käynnistys muistuttaa lähinnä akun hyytymistä tai startin maihin lyömistä. Mutta jotta asia ei olisi niin yksinkertainen niin tämä tapahtuu silloin tällöin eikä joka kerta. Ja lisäksi ilmiö on vain ensimmäisessä startissa eli jos sammutan auton ja kokeilen uudestaan niin on kuin palmun alta lähdettäisiin.Voisiko lisäilma luisti olla syynä tähän vikaan? Akku on suht tuore ja starttimoottorithan on yleensä näissä vehkeissä aikas vahvoja näissä ikiliikkujissa...Jos joku teistä meseguruista osaisi auttaa niin olisin kovin kiitollinen...
muakuapelit
kaapelit on kaikki katottu ja kunnossa ovat. Vika on tosiaan kiusannut jo pitkään mutta vaikeasti paikannettavaksi se on osoittautunut.
On sekin kaapeli katottu ja putsattu pinnat...Kiitos kuitenkin vinkeistä! Tuo mittaaminen on sekin melko vaikeasti toteutettava kun vika tosiaankin ilmestyy vain ensimmäisessä yrityksessä jos silloinkaan. Tähän asti on aina kuitenki tärähtänyt käyntiin joka kerta, vaikkakin välillä"laiskasti", mutta v..uttaa ja hävettää kaupan pihassa kylmä hiki otsalla jännittää lähteekö vaiko eikö....Ja alla kuitenkin johtotähti...
Ei lisäilmaluisti startin nopeuteen vaikuta. Eikä käynnistymiseenkään,vaan ainoastaan tyhjäkäynnillä käynnissä pysymiseen. Tai no jos tarkkoja ollaan, vaikuttaa se käynnistymiseen jos ei paina kaasua ollenkaan...
Laitapas apuvirtakaapeli akun miinuksen ja auton moottorin väliin. Tällä tavalla tietää onko vika maajohdossa. Jos auttaa niin on.
Samalla tavalla voisi tehdä plussajohdollekin, mutta eipä taida kovin hyvin mahtua startin persiiseen piuhaa kiinnittelemään....
Akun jännite voisi tosiaan olla hyvä mitata silloin kun vika ilmenee...
Jos ei ala vikaa löytymään, niin uus akku ja uus startti. Yksi kerrallaan edellämainitussa järjestyksessä. Ei ole kalliita osia (startti toki käytettynä, toim. huom.).
Laitapas apuvirtakaapeli akun miinuksen ja auton moottorin väliin. Tällä tavalla tietää onko vika maajohdossa. Jos auttaa niin on.
Samalla tavalla voisi tehdä plussajohdollekin, mutta eipä taida kovin hyvin mahtua startin persiiseen piuhaa kiinnittelemään....
Akun jännite voisi tosiaan olla hyvä mitata silloin kun vika ilmenee...
Jos ei ala vikaa löytymään, niin uus akku ja uus startti. Yksi kerrallaan edellämainitussa järjestyksessä. Ei ole kalliita osia (startti toki käytettynä, toim. huom.).
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Ennenkö säntäät uutta starttia ostaan, niin pura ja putsaile vanha. Mulla on kahdessakin autossa ollu starttailu onkelmia jotka on johtunu vaan paskasesta tartista.Sivonen kirjoitti:
Jos ei ala vikaa löytymään, niin uus akku ja uus startti. Yksi kerrallaan edellämainitussa järjestyksessä. Ei ole kalliita osia (startti toki käytettynä, toim. huom.).
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
startti...
Säntäilin jo.... Uusi startti on paikallaan ja kaikki toimii niinkun pitääkin. Eli tapaus loppuunkäsitelty.
Mutta kiitoksia asiallisista vastauksista ja sivujen ylläpitäjälle asiallisista sivuista ylipäätänsä!
Mutta kiitoksia asiallisista vastauksista ja sivujen ylläpitäjälle asiallisista sivuista ylipäätänsä!