Puhallin ulisee kun käynnistää - missä vika?
Puhallin ulisee kun käynnistää - missä vika?
No niin. Auto on tuo vasemmalla seisova väyrynen 220D -96, ei ilmastointia. Aamulla kun starttaa, lämmityslaitteen puhallin ulisee (valitsimen asennosta riippumatta). Ulina ei voimistu vaikka puhaltimen kääntää täysille. Puhaltimen kaikki asennot pelaa normaalisti ja tehossa ei ole mitään vaihteluja tai katkoksia. Vaan kun puhaltimen kääntää nollille ja laittaa uudelleen päälle, ei ulise enää. Toimii normaalisti myös silloin, kun auton starttaa lämpimänä. Mutta aina kylmäkäynnistyksestä alkaa ulina. Onko siellä laakeri loppu - jos niin mikähän laakeri, onkohan kallis korjata? Tai enteileekö ääni kenties puhaltimen työsopimuksen loppumetrejä?
Meneehän tuo talvella mutta ootapa kun suvi tulee alkaa härshkiintyminen. Miullakin ulahtaa vaikka kesällä rasvasin. Onko se niin että synteettinen vaseliini turmelee kaiken mihin sitä laittaa, tuntuu että jokainen peli jonne sitä olen suhuuttanut, on määräajan jälkeen lakannut toimimasta. Onneks en vielä itteeni ehtinyt sillä rasvata.HVM kirjoitti:Ujuta voita helaan.
Tää on ihan kohta valmis.
Minä taas en ole sillä töhnällä onnistunu itteni lisäksi rasvaamaan mitään, no vikisevä flektin laakeri hiljeni joskus eikä edes ottanu lopputiliä.A. Hara kirjoitti:Meneehän tuo talvella mutta ootapa kun suvi tulee alkaa härshkiintyminen. Miullakin ulahtaa vaikka kesällä rasvasin. Onko se niin että synteettinen vaseliini turmelee kaiken mihin sitä laittaa, tuntuu että jokainen peli jonne sitä olen suhuuttanut, on määräajan jälkeen lakannut toimimasta. Onneks en vielä itteeni ehtinyt sillä rasvata.HVM kirjoitti:Ujuta voita helaan.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)