Hyytäviä syytöksiä Tajunkankaalta: Mersun puuosat sekundaa!
Hyytäviä syytöksiä Tajunkankaalta: Mersun puuosat sekundaa!
Näin on. Mersun puuosat on todennäköisesti veistetty namibialaisista ylijäämä banaanilaatikoista. Olen tullut tähän johtopäätökseen, koska kummankaan auton päreet eivät tunnu sietävän Suomen talvea - etenkään niiden lakkaukset. Kummassakaan autossa ei ollut halkeaman halkeamaa kun ne talouteen Saksasta tulivat, ja hoito on ollut takuulla vähintäänkin hyvää. Pari talvea Suomessa, ja lakkauksiin on ilmestynyt railoja.
Muutamassa aiemmassa mersussa on ollut sitäkin ongelmaa, että viilut irtoavat niitä suorina pitävistä alumiinilärpäkkeistä. C:n puut ovat talvellakin hiljaiset, mutta ässän päreet tuntuvat välillä paukkuvan kuin puhelinpylväät pakkasella.
Uudemmissahan tätä ongelmaa ei enää ole, väyrysessä kun nämä "puut" on tehty kierrätetyistä vessapaperirullan sisuksista ja vanhoista murtomaasuksista. Lie joukossa himppu murskattuja television kuoriakin...
Onko muilla samaa ongelmaa? Jos ei ole, niin puhallelkaa niitä puitanne hiustenkuivaajalla kun seuraavan kerran on kunnon pakkaset.
Muutamassa aiemmassa mersussa on ollut sitäkin ongelmaa, että viilut irtoavat niitä suorina pitävistä alumiinilärpäkkeistä. C:n puut ovat talvellakin hiljaiset, mutta ässän päreet tuntuvat välillä paukkuvan kuin puhelinpylväät pakkasella.
Uudemmissahan tätä ongelmaa ei enää ole, väyrysessä kun nämä "puut" on tehty kierrätetyistä vessapaperirullan sisuksista ja vanhoista murtomaasuksista. Lie joukossa himppu murskattuja television kuoriakin...
Onko muilla samaa ongelmaa? Jos ei ole, niin puhallelkaa niitä puitanne hiustenkuivaajalla kun seuraavan kerran on kunnon pakkaset.
Ei sitten minkäänlaista ongelmaa W123:ssa. Maalit on pysyneet hienosti halkeilematta saunapuiden päällä. Kaverin W124:ssä ne taas halkeilee ihan älyttömästi.
Jaa niin onkos W126:ssa jotain viilua ne puut? Kun W123:ssa on (nähdäkseni) umpipuuta. Oiskohan siinä syy?
Jaa niin onkos W126:ssa jotain viilua ne puut? Kun W123:ssa on (nähdäkseni) umpipuuta. Oiskohan siinä syy?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Onhan tuo vaihdetaakin puu omassakin parista kohden halki, tai siis lakka. Perimmäinen syy halkeilulle olisi perimätiedon mukaan pakkasherran l. suuren kutistajan vaikutus eli paksu lakka ja puu eivät elä lämpötilamuutoksissa samaa tahtia kun ollaan pakkasen puolella.
Sen sijaan päiväntasaajalla M'snorgel Bubutin diktaattori-Mesessä ei puiden halkeilua synny, sen koommin kuin Al ben Hemorroidan aavikko-Mersussakaan 50 asteen paahteessa.
Monet ovat siiklanneet lakat pois ja vetäneet jonkin vernissan tai helokkiöljyn puun päälle, mutta eivät nuo lähes matat viilutkaan houkuttele .
Sen sijaan päiväntasaajalla M'snorgel Bubutin diktaattori-Mesessä ei puiden halkeilua synny, sen koommin kuin Al ben Hemorroidan aavikko-Mersussakaan 50 asteen paahteessa.
Monet ovat siiklanneet lakat pois ja vetäneet jonkin vernissan tai helokkiöljyn puun päälle, mutta eivät nuo lähes matat viilutkaan houkuttele .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Vetäse Sivonen yks keskeltä poikki, niin saadaan varmuus...Sivonen kirjoitti:Jaa ei vai?
Keskikonsoli ei ole, mutta ne ohuet listat ainakin näyttää olevan? Tai voihan ne olla jotain pahviakin, mutta pirusti puun näköistä. Pitää käyä irrottamassa, niin tulee varmistus.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Vanhemmat laatuautot, joita myös Mersuiksi kutsutaan, tulisi säilyttää humidorissa. Tällöin voidaan pitää suhteellinen kosteus ja lämpötila optimaalisena, jolloin puuosat eivät mene päreiksi ja eikä ruoste pääse syömään peltiä.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Kaapissahan noita puuosia pidetään Ei ole halki yhtään. Ei kai teillä ole ne autossa paikallaan
No jos totta puhutaan niin ei ole paikallaan koska noissahan on ihan liian vähän reikiä...Pitäisi joskus jaksaa sahailla aukot.Paikallaan keskikonsolissa on ihan päreinä olevat saksapuut Tai no se vaihdekepin ymärys lähinnä halkailee.Nuo kuvassa olevat ovat Belgiasta jossa nähtävästi sopivampi ilmasto.
MITÄjusamb kirjoitti:Vanhemmat laatuautot, joita myös Mersuiksi kutsutaan, tulisi säilyttää humidorissa. Tällöin voidaan pitää suhteellinen kosteus ja lämpötila optimaalisena, jolloin puuosat eivät mene päreiksi ja eikä ruoste pääse syömään peltiä.
Ettekö te säilytä autojanne sikareiden kanssa humidorissa
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
ei kestä ei, ainakaan kokopuiset vaidekepin ympärillä olevat, 20 vuotta, ja takuu on jo ummessa vanerille prässätty viilu, (laminaatti) jota on useimmissa malleissa kestää kyllä sään vaihtelut
Kestävyyden ja halvemman hintansa takia nykyisin jalopuut ovat paljoltikin muovipinnoitteita , parhaimmat laadut näitä kestää , mutta halvemmista irtoaa pinta myös sään vaihteluiden johdosta.
Eli paras on "jalopuujäljitelmä" ja hyvälaatuinen sellainen.
Kestävyyden ja halvemman hintansa takia nykyisin jalopuut ovat paljoltikin muovipinnoitteita , parhaimmat laadut näitä kestää , mutta halvemmista irtoaa pinta myös sään vaihteluiden johdosta.
Eli paras on "jalopuujäljitelmä" ja hyvälaatuinen sellainen.
Tuo kuvassa oleva ei ole varsinaisesti "puuta", vaan vanerille prässättyä viilua, vaneri saadaan taipumaan tietyillä menetelmillä noin, puuta ei oikeen tahdo saada ennen kuin niskat taittaaAM kirjoitti:
Kaapissahan noita puuosia pidetään Ei ole halki yhtään. Ei kai teillä ole ne autossa paikallaan
No jos totta puhutaan niin ei ole paikallaan koska noissahan on ihan liian vähän reikiä...Pitäisi joskus jaksaa sahailla aukot.Paikallaan keskikonsolissa on ihan päreinä olevat saksapuut Tai no se vaihdekepin ymärys lähinnä halkailee.Nuo kuvassa olevat ovat Belgiasta jossa nähtävästi sopivampi ilmasto.
Ei saa nussia pilkkua No puuta se kuitenkin on eikä muovia?Ja saisihan kakkosnelosestakin tuollaisen veistettyä Volvollahan noita puuosia alettin yhdessä vaiheesa kutsumaan "ekopuuksi",selitys löytyi pienellä painetusta tekstistä,ekopuu->muoviaBenzo kirjoitti: Tuo kuvassa oleva ei ole varsinaisesti "puuta", vaan vanerille prässättyä viilua, vaneri saadaan taipumaan tietyillä menetelmillä noin, puuta ei oikeen tahdo saada ennen kuin niskat taittaa
AM kirjoitti:Ei saa nussia pilkkua No puuta se kuitenkin on eikä muovia?Ja saisihan kakkosnelosestakin tuollaisen veistettyä Volvollahan noita puuosia alettin yhdessä vaiheesa kutsumaan "ekopuuksi",selitys löytyi pienellä painetusta tekstistä,ekopuu->muoviaBenzo kirjoitti: Tuo kuvassa oleva ei ole varsinaisesti "puuta", vaan vanerille prässättyä viilua, vaneri saadaan taipumaan tietyillä menetelmillä noin, puuta ei oikeen tahdo saada ennen kuin niskat taittaa
Oli pakko ammattini puolesta nuorempana olin duunissa paikassa jossa valmistettiin julkistentilojenkalusteita, baaritiskejä jne, ja tuollaisia kaarevia muotoja taivuteltiin ohuesta vanerista, jossa oli viilu päällä, tekniikkalaji kyllähän se siis toisaalta "puuta" kuitenkin on, muttei massiivipuuta, niin kuin puusepät sanoo.
Re: Hyytäviä syytöksiä Tajunkankaalta: Mersun puuosat sekund
Olikos se niin että kasikoneisen ässän syttypoksit on tietyissä vuosimalleissa valmistettu eebenpuusta. Kun se lakkaus halkeilee niin sähkönjohto-ominaisuudethan ne muuttuvat. Ongelmasta pääsee kotientisöijän välineillä, hionta ja lankkaus. Voi että kun en aiemmin ehtinyt neuvomaan, mennyt Tajunkankaalla rupla jos toinenkin ihan hukkaan.HVM kirjoitti:auton päreet eivät tunnu sietävän Suomen talvea
Tää on ihan kohta valmis.
Re: Hyytäviä syytöksiä Tajunkankaalta: Mersun puuosat sekund
Oman auton poksi vaikuttaa olevan ihan normaalia kovettunutta lakritsia, ei sille maha millään konstilla mitään.A. Hara kirjoitti:Olikos se niin että kasikoneisen ässän syttypoksit on tietyissä vuosimalleissa valmistettu eebenpuusta. Kun se lakkaus halkeilee niin sähkönjohto-ominaisuudethan ne muuttuvat. Ongelmasta pääsee kotientisöijän välineillä, hionta ja lankkaus. Voi että kun en aiemmin ehtinyt neuvomaan, mennyt Tajunkankaalla rupla jos toinenkin ihan hukkaan.HVM kirjoitti:auton päreet eivät tunnu sietävän Suomen talvea