Kaks pytyllistä kannatti lähettää Matkahuollossa täältä Rautavaaraan, saati ostaa sieltä päästä samaa litkua. Uudempaan (W211) meni tuosta pikkuastiasta, siihen on tihrustettu SAE 10W-40, sopivuudet Mack, Cummins, Daimler-Benz, Volvo, Ford, MAN, Scania, VW. Rautavaaran äijällä nuo on uudessa Hiluxissa pyörimässä.Eki87 kirjoitti:Sillä 18,9 l astiallako?
Tynnyristä meni vanhempaan (W210) ja traktoreihin, (903/1455) siihen on piirreltynä lappuun tekstit: Super-D 3 SAE 10W-30, Catepillar, Cummins, Mack, US.Gov't, Volvo.
"Motor oil for high performance diesel engines in fleet and off-road usage"
Jos noista koodeista joku syvällisemmin ymmärtää vielä niin CI-4,CH-4,CG-4,CF-4,CF/SC koodirivistö oli vielä alapuolella. Tuo 10W-30 vaihtuu uudempaankin seuraavan 15-20tkm päästä, kunhan oli ensikosketuksena jenkkiaineeseen tuo pikkuastia.
Edit: Mercedeksen koneet ei ole niin nirppanenäisiä noista öljyistä, mutta Volkkarilla ilmeisesti se 2.0 TDI ei kuulemma siedä muita kuin niitä huippuhintasia Long Life litkuja, yläkerran voitelu ei toimi kait muilla. Tiedä sitten. Meillä ajettiin raskaan kaluston öljyillä ennen W210 aikaa, mutta sitten vaihdettiin noihin huollon omiin (Mobil) kun piti olla niin hienot laitteet, ettei sinne mitä tahansa sovi laittaa. Nyt mentiin takaisin omiin öljyihin, on turhan hyvä litrahinta sieltä kraanasta verrattuna tuotteen etuihin... Jotka on paremmin mielikuvatasolla.