Koko ajan roikassa...
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Koko ajan roikassa...
Pidän autoa koko aqjan sekä lohkolämmityksessä että samalla myös sisätilanlämmitin hurisee jatkuvasti, pysyy auto aina lähtövalmiina ja sisätilat kuivina ja näin ollen ei ole ikkunoiden huurtumis ongelmia... a sisätiloissa mukava lähteä kun on lämmintä ja lasit sulana... en ole vielä tänä talvena lumiharjaa ja raappaa käyttänyt enkä käytä....
MB250TDvm-95..20venttiiliä
olipa mielenkiintoista kun tästä tuli puhetta. Ihmisillä on monennäkösiä eri käsityksia 24/7 "roikottamisesta"... jotkut väittävät että lohkolämppäri muka "kuivattas" ja polttas öljyn jos koko ajan lämmityksessä pitäs..eikö niissä muka ole mitn termostaattia?? onko liikalämmittämisestä haittaa?
kertokaapa viisaammat
kertokaapa viisaammat
BMW E31 V12
Vastushan siinä kuluu/"kalkkeutuu", ja sähköä palaa, jos jatkuvasti on roikan päässä, 20 asteen pakkasilla 2 tuntia ei enää ihan riitä, paras on olla se 3 tuntia, enempi hehkuttaminen on hyödytöntä lisälämpiämisen toivossa.
Ei siinä mitään jos ei tarvi sähköjä maksella, tai vaitoehtoisesti on varaa maksella, ja noin viiden vuoden välein varautuu vaihtamaan vastuksen niin silloinhan se kestää olla sen vuorokauden putkeen lämpeemässä
Ei siinä mitään jos ei tarvi sähköjä maksella, tai vaitoehtoisesti on varaa maksella, ja noin viiden vuoden välein varautuu vaihtamaan vastuksen niin silloinhan se kestää olla sen vuorokauden putkeen lämpeemässä
OT:
Meilläkin töissä on nuo tolpat näin pakkasilla jatkuvasti päällä. Aamusella töihin tullessa tökkään töpseliin, kun ei viitsi kesken päivin lähteä laittamaan roikkaa tolppaan. Nuo tolpat ovat vielä sen verran pieniä, ettei niihin mahdu edes kello(peli)kytkintä. Joillakin pomoilla tosin on kokeilussa semmoinen netistä päälle laitettava tolppa.
Periaatteessa täällä ei saisi käyttää sisätilanlämmitintä mutta laitoin sen piruuttani kellokytkimellä lämpiämään virka-ajan jälkeen, kun suurimmalla osalla porukasta on hanskat tippuneet. On se jo reilut puoli tuntia siellä pöhissyt. Eihän siellä kabiinissä helle vielä ole mutta ei se ilma ihan niin karski ole kuin ulkona.
t.
Risto
Meilläkin töissä on nuo tolpat näin pakkasilla jatkuvasti päällä. Aamusella töihin tullessa tökkään töpseliin, kun ei viitsi kesken päivin lähteä laittamaan roikkaa tolppaan. Nuo tolpat ovat vielä sen verran pieniä, ettei niihin mahdu edes kello(peli)kytkintä. Joillakin pomoilla tosin on kokeilussa semmoinen netistä päälle laitettava tolppa.
Periaatteessa täällä ei saisi käyttää sisätilanlämmitintä mutta laitoin sen piruuttani kellokytkimellä lämpiämään virka-ajan jälkeen, kun suurimmalla osalla porukasta on hanskat tippuneet. On se jo reilut puoli tuntia siellä pöhissyt. Eihän siellä kabiinissä helle vielä ole mutta ei se ilma ihan niin karski ole kuin ulkona.
t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 06.2.2007 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22.6.2006 11:38
Itse käytän työnantajani tarjoamaa lämmityspaikkaa myös hyväkseni ( siitähän työnantajani veloittaa vuotuisen 30 eken maksun). Työhin mennessä tökkään lämmityksen päälle ja lähtiessä otan pois. Työvuoron pituus 8-18 tuntia. Autossa putkilämmitin ja sisätilan lämmitin päällä (yht 1300 W/H).
Jos lattia matoilla oletettavaa kosteutta, niin jätän sivulasin hieman raolleen. Työvuoron aikana auto on hyvin notkistunut ja kuivunut. Nestettä lisään n. desin kuukaudessa. Auto vm. -86 Nissan ja ihan kopillaan. Ei ole ruostetta havaittavissa ovissa eikä muuallakaan kynnyspelleissä. Auto ollut käytössäni 10 vuotta.
Jos lattia matoilla oletettavaa kosteutta, niin jätän sivulasin hieman raolleen. Työvuoron aikana auto on hyvin notkistunut ja kuivunut. Nestettä lisään n. desin kuukaudessa. Auto vm. -86 Nissan ja ihan kopillaan. Ei ole ruostetta havaittavissa ovissa eikä muuallakaan kynnyspelleissä. Auto ollut käytössäni 10 vuotta.
termostaattia ei ole noissa koneen kylkeenlaitettavissa. letkulämmittimissä on kiehumissuoja kaikissa, joissain jopa termostaatti. mulla on tälläinen säädettävällä termostaatilla oleva tuossa hätäpikakulkineessa ja pyöräkoneessa. pyöräkoneen moottori ei oikein pidä nopeasta jäähtymisestä / kuumenemisesta senpä takia siinä on tuolla säädettävällä hyvä ylläpitää peruslämpö, kone kiinni roikassa ja lämpö 75astetta.
No ottaa ottaa, mutta kun wepasto (jos on) ja muut sähkölaitteet kuluttaa sitä koko ajan ja ajelet lyhyttä matkaa, niin hupsista heijaa akku onkin kohta tyhjäveppe kirjoitti:Ja AGM akku vähän vielä paremmin - ainakin mainoslauseiden mukaanMika.T kirjoitti:Ottaa ottaa.. Mutta hieman normaalia hitaammin.
V12
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
No sehän kai se pointti onkin, että se ottaa edes sen vähän paremmin virtaa kuin tavallinen akku Noo, testi meneillään itsellä..ilipo kirjoitti:No ottaa ottaa, mutta kun wepasto (jos on) ja muut sähkölaitteet kuluttaa sitä koko ajan ja ajelet lyhyttä matkaa, niin hupsista heijaa akku onkin kohta tyhjäveppe kirjoitti:Ja AGM akku vähän vielä paremmin - ainakin mainoslauseiden mukaanMika.T kirjoitti:Ottaa ottaa.. Mutta hieman normaalia hitaammin.
Laskekaapa huvikseen :jos lohkolämmitin on 500w ja siehen sisätilanlämppäri vaikkapa 1000w mikä tekee yht.1500w...ja sähkö hinta karkeesti 8snt/kwh...veikkaampa että se kello kytkin on ihan hyvä...
kuvitellaan vaikka että auto on 4kk vuodesta kellon ympäri roikassa ja kerrallan vaikkapa 12h OMAN mittarin kautta elikkäs 1,5kwh*12h*30päivää/kk*4/kk*0,08€=172€ jokainen voi sitten itse laskea että paljon säästää jos pitäs vaan sen minkä tarvii eli noin.2h päivä.
kuvitellaan vaikka että auto on 4kk vuodesta kellon ympäri roikassa ja kerrallan vaikkapa 12h OMAN mittarin kautta elikkäs 1,5kwh*12h*30päivää/kk*4/kk*0,08€=172€ jokainen voi sitten itse laskea että paljon säästää jos pitäs vaan sen minkä tarvii eli noin.2h päivä.
Tarvinnoonko tuota sisälämppäriä välttämättä ennää jos moottorissa peruslämpö n.50 ast tuolla 12h lämmityksellä.
Rupiaa ainakin moottori välittömästi lämmittämään hyttiä startin jälkeen.
Näin ollen lähtee 2/3 summasta pois ja loppusaldo onkin enää 57 e.
Sitäpaitsi tuo sisätilan lämmitin, mitenkä sinä saat sen ottotehoksi 1000W / h jos se on pyörimässä vaikka sen 12h????
Vai onko kyseessä sellanen ijänikuinen alumiini sydämminen lämmitin ?
Rupiaa ainakin moottori välittömästi lämmittämään hyttiä startin jälkeen.
Näin ollen lähtee 2/3 summasta pois ja loppusaldo onkin enää 57 e.
Sitäpaitsi tuo sisätilan lämmitin, mitenkä sinä saat sen ottotehoksi 1000W / h jos se on pyörimässä vaikka sen 12h????
Vai onko kyseessä sellanen ijänikuinen alumiini sydämminen lämmitin ?
189 021 022 220 228 242 249 260 275 293 345 352 354 404 405 414 543 550 581 600 611 612 673 681 691 774 792 801 813 819 854 873 876 877 954 988 W10
No kyllä se esim, 1700w lämmitin ottaa lämpimässä tilassa vähintään 1000w. Vaikka olisi millainen vastus tahansa.Ryöhkä kirjoitti:tuo sisätilan lämmitin, mitenkä sinä saat sen ottotehoksi 1000W / h jos se on pyörimässä vaikka sen 12h????
Vai onko kyseessä sellanen ijänikuinen alumiini sydämminen lämmitin ?
Ja monella se sisätilan lämmitin hurisee kokoajan vaikka koneen lämmöt olisikin valmiina vaikka 50-60asteessa.
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Eipä oikein -37 pakkasella huvita 32km kävellä, eli pakko se on laittaa käyntiin.seppokotilainen kirjoitti:Autoa ei kannata käynnistää ale 200km ajoa varten... lyhyemmät matkat joko jalan tai pyörällä tai mopolla
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
pitäs se vastus ja piuha teutaroida ceen konepellin alle, ostettuna ovat jo muutaman viikon maanneet tallissa penkin päällä ..tällä hetkellä ceetä ei saa liekkaan..
1.kerran akusta loppu vonku ku oli sisävalo vieny virran = ovi huonosti kiinni, ei riittäny virta -26 asteen pakkasella käynnistämiseen kun hehkurelekkin vittuili vaihteeks 30min laturissa ja jo vain hörähti tulille
1.kerran akusta loppu vonku ku oli sisävalo vieny virran = ovi huonosti kiinni, ei riittäny virta -26 asteen pakkasella käynnistämiseen kun hehkurelekkin vittuili vaihteeks 30min laturissa ja jo vain hörähti tulille
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Meikäläisen ei siis tarvitsisi käynnistää autoa kuin muutama kerta vuodessa No, en kyllä fillarillakaan ala sotkemaan, mersut on tehty liikkumista varten, ei pihakoristeeksiseppokotilainen kirjoitti:Autoa ei kannata käynnistää ale 200km ajoa varten... lyhyemmät matkat joko jalan tai pyörällä tai mopolla