C200 K SC. Viheltää tietyillä kierroksilla...
C200 K SC. Viheltää tietyillä kierroksilla...
Noniin.. Elikkä pellin alla viheltää jokin n.2000kierroksen kohilla.. Ääni on lähes samanlainen kuin kuluneilla jarrupaloilla jarruttaessa.. Noin viikon ajan tää vihellys on kuulunut, ja kuuluu myös paikallaan kaasuttaessa... Onko siellä vaan joku jäässä näillä pakkasilla vai onko oikeesti jotain vikana ?
Olevaa ja mennyttä:
W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
Aika korkea taajuinen ujellus?(ko) Nyt nimittäin kuulostaa tutulta. Itselläni tuo ääni astuu kuvioihin jo vähän vajaalla 2000rpm:llä ja jatkuu aina sinne neljän tonninpäälle. Ujellusta ei kuulu konetta ei kuormiteta, eli vikinä loppuu salmana kun kaasun löysää?
Liekkö sama "ominaisuus".
Itse olen diagnosoinut äänen ahtimeen, tai jonnekkin sinne suunnalle. Lieneekö tuo vaarallista, se ahdinhan pitää muutenkin kaikkea mielenkiintoista metakkaa, vähän ilmoista riippuen.
Liekkö sama "ominaisuus".
Itse olen diagnosoinut äänen ahtimeen, tai jonnekkin sinne suunnalle. Lieneekö tuo vaarallista, se ahdinhan pitää muutenkin kaikkea mielenkiintoista metakkaa, vähän ilmoista riippuen.
BMW 318d -09
Joo! Suhteellisen korkea "vihellys" Ja vihellys jatkuu niin kauan kunnes kierrokset / nopeus nousee tai laskee.. 88km/h nopeudessa taitaa kuulua se kovin ujellus...
Olevaa ja mennyttä:
W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
Eikös kompressori ole yhteydessä moottorin öljykiertoon???Melitos kirjoitti:Voisko se olla joku remminkiristinpyörä tms. Kannattaa myös vilkasta onko kompurassa öljyä. Ei taida kuulua huolto-ohjelmaan. Uudet öljyt asennetaan sitten uuden kompressorin kanssa.
Tiileeeriiiiii!!!!!!!!??????????
BMW 318d -09
Noniin, aioin tuossa äsken silmäillä tuota kompressoria, mutta totesin että se on piilotettu aivan liian hankalasti moottoritilan uumeniin. Päästäkseen näkemään kompressorin tarvitsisi nähtävästi irrottaa paisuntasäiliönletku (joka minun tuurilla sanoo käsittämättömästi "plup-plup") ja putsarikotelo härpäkkeineen täytyisi purkaa pois. Joten päätin jättää rojektin "vehon" tehtäväksi, tai odottelen lisää informaatiota rojektiin.
Tosin huolto tuolla vehkeellä on 26:s päivä, joten tuo ensimmäinen vaihtoehto on todennäköisin. Ikäviä kokemuksia näistä pikku-jutuista, näiden mersujen kanssa.
Mutta joo, tongin tuota kilpailevaa foorumia myös hivenen ja sain selville että kompuran öljytilavuus on juurikin tuo "PK":n ilmoittama kaksi desilitraa. Öljyihin pääsee kuulemma käsiksi kompuran päältä löytyvän "mutterin" kautta. Entiset öljyt voi ilmeisesti imeä pois injektio ruiskulla ja sama laite sopii myös uusien laittoon. Kilpailevan foorumin puolella joltain oli hävinnyt desi öljyä vähän päälle satatuhatta ajetusta autosta.
Tosin huolto tuolla vehkeellä on 26:s päivä, joten tuo ensimmäinen vaihtoehto on todennäköisin. Ikäviä kokemuksia näistä pikku-jutuista, näiden mersujen kanssa.
Mutta joo, tongin tuota kilpailevaa foorumia myös hivenen ja sain selville että kompuran öljytilavuus on juurikin tuo "PK":n ilmoittama kaksi desilitraa. Öljyihin pääsee kuulemma käsiksi kompuran päältä löytyvän "mutterin" kautta. Entiset öljyt voi ilmeisesti imeä pois injektio ruiskulla ja sama laite sopii myös uusien laittoon. Kilpailevan foorumin puolella joltain oli hävinnyt desi öljyä vähän päälle satatuhatta ajetusta autosta.
BMW 318d -09
Jostain hihnapyörän tienoilta pitäisi löytyä täyttö/tarkastusaukko. Vanhat pois ja uutta niin paljon kuin mahtuu, eli täytetään aukon alareunaan asti.hyde kirjoitti:Onko tietoa mitä öljyä sinne kuuluu laittaa ja olisiko ohjeita vaihtotyölle?
Ei kannata kovin paljoa sotkea ympäriinsä, öljy haisee todella pahalta.
En tiedä myykö Veho tuota öljyä erikseen. Ainakin Ford-kaupasta saa Ford Thunderbird SC:n ahdinöljyä. Ahdin on samanmerkkinen joten se käy. Vaihtoehtoisesti voi käyttää synteettistä 10W-40 moottoriöljyä. Mikäli käyttää moottoriöljyä niin se kannattaa vaihdella aina välillä. Erikoisöljyt on tarkoitettu "ikuiseen" käyttöön mutta valitettavasti ne tuppaavat tihkumaan stefojen läpi ajan oloon.
Kannattaa tarkistaa onko hihnapyörän akselin stefa vuotanut. Siinä tapauksessa stefa pitäisi vaihtaa. Stefan vaihto vaatii kompressorin purkamisen ja prässin, melko työläs toimenpide.
I drive an Opel. What's your excuse?
Meikeläisen pirssi käväisi tänään huollossa ja diaknoosi oli samantapainen. Tosin selvisin pelkällä hihnan kiristyksellä. Eikö moniurahihnassa olekkaan automaattista kiristintä.Jonio kirjoitti:Vika selvisi. Laturin hihnat kuivana. Vaihtooooooon->
[OT;] Narinahelojen vaihto muuten vaikuttaa uskomattomasti auton kulkuun. Pirssi tuntuisi suodattavan nyt tien epätasaisuudet paljon pehmeämmin.
BMW 318d -09
Mä en tiedä siitä automatiikasta? niin mulle sanottiin että ois.. Ja että ois myös simppeli vaihtaa.. En oo vielä ehtiny perehtymään sen tarkemmin, nyt taas kitinä hiljeni ku lauhtui..
Olevaa ja mennyttä:
W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
Näin itsekkin kuvittelisin. Puhutaan kuitenkin 2000-luvun autosta.Jonio kirjoitti:Mä en tiedä siitä automatiikasta? niin mulle sanottiin että ois.. Ja että ois myös simppeli vaihtaa.. En oo vielä ehtiny perehtymään sen tarkemmin, nyt taas kitinä hiljeni ku lauhtui..
Meikeläistä sumutetaan taas, niin hyvin naamioitu tuo hihnastokin etten viitsi alkaa kurkkimaan. No pääasia että metakka hiljeni ja en huomannut laskussa mitään mainintaa ko. operaatiosta.
BMW 318d -09
Jeeespoks! On varmaan helpointa viedä sc lucky-doggiestylen pajalle. Pistä LD yyveetä jos/kun luet tämän.. Operaation hinta mua kiinnostaa.. Osineen
Olevaa ja mennyttä:
W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
W201 -88
W202 -97
W114 -73
W168 -97
W107 -81
R170 -01
W203SC -01
W123 -83
C123 -83
W201 -91
W203 -04
W166 -12
X117 -17
C238 -18
W177 -18
X204 - 11
W201 - 91
S212 -11
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Mikäs se Jonion auton valmistenumero on
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi