VETOKOUKKUA 202seen
VETOKOUKKUA 202seen
jaahas.viimeviikon pakkasten jälkeen toi näkkyy alkaa kohta kevvään tekkoon ja tarttes ominvoimin toi venjekkin järveen saada.ni kenestekemä vetokoukku se mahtas olla hyvä tohon meikän merseedekseen.ja irrotetavana tottakai.tämä paikallinen eli kovil niitä vässäilee ja hintaa mersuun n.320e.mutku mutku joutuukohan puskuria leikkelemään sen tieltä.audissa ol kovilin irrotettava ja sen puskurista ol pala nyrhitty.
myös noista sähköistä ollu jo täällä kirjotuksia.niistäkin lisävinkit kelpaa.kovilin sähkösarja 80e.
myös noista sähköistä ollu jo täällä kirjotuksia.niistäkin lisävinkit kelpaa.kovilin sähkösarja 80e.
Vetokoukun sähkö
Sähköjen kytkemisestä 202:n koukkuun täälläkin oltaisiin kiinnostuineita. Koukku on jo mukavasti autossa kiinni, vielä pitäisi ne piuhat yhdistellä.
Koitin söörtsillä löytää, mutta en ainakaan heti onnistunut...
Koitin söörtsillä löytää, mutta en ainakaan heti onnistunut...
Re: VETOKOUKKUA 202seen
W202:n puskuria ei tarvitse leikellä, koukku tulee puskurin alapuolelle. Pitäis olla koukkua varten reijätkin valmiina??melsu kirjoitti:jaahas.viimeviikon pakkasten jälkeen toi näkkyy alkaa kohta kevvään tekkoon ja tarttes ominvoimin toi venjekkin järveen saada.ni kenestekemä vetokoukku se mahtas olla hyvä tohon meikän merseedekseen.ja irrotetavana tottakai.tämä paikallinen eli kovil niitä vässäilee ja hintaa mersuun n.320e.mutku mutku joutuukohan puskuria leikkelemään sen tieltä.audissa ol kovilin irrotettava ja sen puskurista ol pala nyrhitty.
myös noista sähköistä ollu jo täällä kirjotuksia.niistäkin lisävinkit kelpaa.kovilin sähkösarja 80e.
Osassa kaknollakakkosia on myös johtosarja liittimineen takakontissa maton alla. Siis konttiin katsottaessa vasemmalla.
Re: VETOKOUKKUA 202seen
Valitettavasti Kovilin irroitettava vaatii uudemmanmallisen (oliko se vuosimallista 1998 eteenpäin?) puskurin loveamisen. Oli vähän pettymys kun Veho meni sellaisen tekemään kertomatta asiasta etukäteen. Lovi on noin 20 mm korkea ja 100 mm leveä. Se kyllä peittyy peitelevyllä, mutta levyn kiinnipysyminen näyttää epätoivoiselta.Virtama1 kirjoitti:W202:n puskuria ei tarvitse leikellä, koukku tulee puskurin alapuolelle. Pitäis olla koukkua varten reijätkin valmiina??melsu kirjoitti:jaahas.viimeviikon pakkasten jälkeen toi näkkyy alkaa kohta kevvään tekkoon ja tarttes ominvoimin toi venjekkin järveen saada.ni kenestekemä vetokoukku se mahtas olla hyvä tohon meikän merseedekseen.ja irrotetavana tottakai.tämä paikallinen eli kovil niitä vässäilee ja hintaa mersuun n.320e.mutku mutku joutuukohan puskuria leikkelemään sen tieltä.audissa ol kovilin irrotettava ja sen puskurista ol pala nyrhitty.
myös noista sähköistä ollu jo täällä kirjotuksia.niistäkin lisävinkit kelpaa.kovilin sähkösarja 80e.
Osassa kaknollakakkosia on myös johtosarja liittimineen takakontissa maton alla. Siis konttiin katsottaessa vasemmalla.
Johdotuksesta minulla on vain arvaus, mutta epäilen, että uudemmissa autoissa johdot joudutaan vetämään moottoritilaan asti. Mitään valmista takakontissa ei löydy.
Vien auton takaluukun vuoksi takuumaalaukseen Suutarilaan maaliskuun alussa ja pyydön samalla maalaamaan tuon koukun peitelätkän korin väriin. Tulee vähän siistimpi. Auto on C180 farkku automaaatti vm 2000, siinä on poikkeukselllisesti 2 litran kone.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
On perässä valot ja en suosittele omia releytyksiä. W203 :ssa on jo can -väylää, ja esim. korvaavia valosysteemiä lamppurikon sattuessa jne.sipi kirjoitti:
No eikos W203:ssakin ole perässä valot, joista voi relettää ohjausvirrat.
Oma johtosraja W203:seen
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Nettitietojen mukaan myös W202:ssa on canbus 97.05 eteenpäin. Minulle on kerrottu, että näissä uudemmissa malleissa johdot on vedettävä moottoritilaan. Onko siis niin, että W202:n canbus ei vaadi sitä, mutta W203:n vaatii?Lucky-Dog kirjoitti:On perässä valot ja en suosittele omia releytyksiä. W203 :ssa on jo can -väylää, ja esim. korvaavia valosysteemiä lamppurikon sattuessa jne.sipi kirjoitti:
No eikos W203:ssakin ole perässä valot, joista voi relettää ohjausvirrat.
Oma johtosraja W203:seen
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Nettitiedoista en tiedä, mutta ainoaankaan w202:seen ei olla meillä mallikohtaista johtosarjaa asennettu ja kaikki ovat toimineet kuten pitääkin.
Missä tällainen nettitieto majailee ?
Missä tällainen nettitieto majailee ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Netistä löytyy useita varaosamyyjiä, jotka myyvät noihin uudempiin malleihin canbus-liitäntäisiä laitteita. Malliraja vaihtelee hiukan välillä 97.5-97.8 . Taidan soittaa huomenna Veholle ja kysyä asiaa, koska se kiinnostaa.Lucky-Dog kirjoitti:Nettitiedoista en tiedä, mutta ainoaankaan w202:seen ei olla meillä mallikohtaista johtosarjaa asennettu ja kaikki ovat toimineet kuten pitääkin.
Missä tällainen nettitieto majailee ?
Kysymyshän oli alkuaan siitä voiko koukun johdottaa perävaloista, ei siitä onko mahdollista tai ei canbus-autossa. Tuo johtopäätös ja kysymys oli sinun.
Omaani kävin kysymässä eri valmistajien koukkuja ja kaikissa oli merkkikohtainen johdotus auton eteen.
Viimeksi muokannut sipi, 15.2.2007 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Heh, ihan miten vaan.sipi kirjoitti: Kysymyshän oli alkuaan siitä voiko koukun johdottaa perävaloista, ei siitä onko mahdollista tai ei canbus-autossa. Tuo johtopäätös ja kysymys oli sinun.
Toivotavasti asia selviää Veholta voiko ne piuhat releytää vai ei.
Kerrot sitten meillekkin miten asia on
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Sovitaan niin. Asioistahan tapaa kuitenkin aina löytyä monta totuutta. Mutta jos löytäisin yhdenLucky-Dog kirjoitti:Heh, ihan miten vaan.sipi kirjoitti: Kysymyshän oli alkuaan siitä voiko koukun johdottaa perävaloista, ei siitä onko mahdollista tai ei canbus-autossa. Tuo johtopäätös ja kysymys oli sinun.
Toivotavasti asia selviää Veholta voiko ne piuhat releytää vai ei.
Kerrot sitten meillekkin miten asia on
Veho-maahantuonnin tekninen tuki kertoi, että vuoden -97 jälkeen autoissa on can-väylä ja esimerkiksi takavalojen virrankulutukseen perustuva vikaseuranta. Koko auton johdotus on uusittu can-väyläseksi. Ennen vuotta -97 valmistetuissa autoissa ei tällaista valojen vikaseurantaa ole. Vetokoukun takavaloihin kytkentä uudempaan malliin on jokaisen omalla vastuulla, eli se saattaa onnistua, jos perävaunun virrankulutus on pieni. Ei kertonut mikä on vikaliipaisun rajavirta. Toivottavasti tämä tieto on avuksi. Kannattanee huomioida ennen sähkötöitä
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eikös se virta kulje esim. peräkärryyn releytyksessä akulta suoraan.
Alkuperäisiä johotuksia käytetään ainostaan releiden ohjaukseen ei virransyöttöön esim. peräkärrylle.
Valojen valvontalaite löytyy esim. W124 korisisista jo;
- valojen vikavalo syttyy jos virrat otetaan suoraan lampuilta
- ei syty jos johdotus vedetään edestä
- ei syty jos virrat releytetään.
Tosin tuossa ei ole juurikaan mieltä releyttää koska akku on edessä.
Alkuperäisiä johotuksia käytetään ainostaan releiden ohjaukseen ei virransyöttöön esim. peräkärrylle.
Valojen valvontalaite löytyy esim. W124 korisisista jo;
- valojen vikavalo syttyy jos virrat otetaan suoraan lampuilta
- ei syty jos johdotus vedetään edestä
- ei syty jos virrat releytetään.
Tosin tuossa ei ole juurikaan mieltä releyttää koska akku on edessä.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Jos itse asentaisin, niin tekisin juuri noin. Releiden ohjausvirrat takavaloista ja päävirta ristikytkentään suoraan akusta. Mielestäni on varsin epätodennäköistä että lamppuvikojen haistelija huomaa releen ohjausvirran. Sen verran on eroja jo lampun ja lampun välillä. Relepakettt vain sopivaan koteloon ja kunnon liittimet.Lucky-Dog kirjoitti:Eikös se virta kulje esim. peräkärryyn releytyksessä akulta suoraan.
Alkuperäisiä johotuksia käytetään ainostaan releiden ohjaukseen ei virransyöttöön esim. peräkärrylle.
Valojen valvontalaite löytyy esim. W124 korisisista jo;
- valojen vikavalo syttyy jos virrat otetaan suoraan lampuilta
- ei syty jos johdotus vedetään edestä
- ei syty jos virrat releytetään.
Tosin tuossa ei ole juurikaan mieltä releyttää koska akku on edessä.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No niin pääsimme asian ytimeen ...noin kuten kirjoitikin se sähköistys on toimiva eikä aiheuta mitään vikavilkutuksia.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Vikaseuranta on vanhemmissakin.Ennen vuotta -97 valmistetuissa autoissa ei tällaista valojen vikaseurantaa ole.
Satakaksnelkkuunkaan vetokoukun sähköjä ei voi kytkeä rosvoten suoraan takavaloilta, vikaseuranta alkaa herjata kun kärry on perässä.
Perävaunun virrankulutus ei vaikuta yhtään mitään tähän asiaan koska se kuormittaa vain releitä, ei valojen johdotusta.Vetokoukun takavaloihin kytkentä uudempaan malliin on jokaisen omalla vastuulla, eli se saattaa onnistua, jos perävaunun virrankulutus on pieni.
Siis tarkoitin "virallista" kantaa asiaan. Asian osaava osaa tietenkin tehdä mitä vain. Kaikki ihmisen tekemät vehkeet ovat helppoja toisille .dealer kirjoitti:Perävaunun virrankulutus ei vaikuta yhtään mitään tähän asiaan koska se kuormittaa vain releitä, ei valojen johdotusta.Vetokoukun takavaloihin kytkentä uudempaan malliin on jokaisen omalla vastuulla, eli se saattaa onnistua, jos perävaunun virrankulutus on pieni.