Moottorin pesu

Keskustelua autonhoidosta.
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Moottorin pesu

Viesti Kirjoittaja Matti »

Kertokaapa gurut mielipiteenne, miten moottori/moottoritila pitäisi pestä oikeoppisesti? Minkälaisia aineita uskaltaa käyttää, minkälaisella veden paineella saa tiivisteet ym. rikki jne.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Minä pesin viime kesänä moottorin. Suihkutin moottorin kauttaaltaan Kovarilla, sitten vain painepesuria perään.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29262
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moottorinpesuun tarkoitettua liuotinainetta ja pesu kuumalla vedellä maltillisella paineella, sähköosia ja -liittimiä varoen.

Laturi kannattaa suojata muovipussilla ja bensa-autosta pitää avata ja kuivata / rasvata virranjakajan kansi pesun jälkeen.
Myös sytytystulppien kolot pitää puhaltaa huolellisesti puhtaiksi, erityisesti jos ne ovat keskellä kantta pystyasennossa....
wiimax.fi
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Moottorin / moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja Matti »

Kiitos vinkeistä. Jotain tuommoista ajattelinkin. En tiedä miten muilla, mutta itselläni tulee helposti pestyä ja puunattua koko auto muuten, paitsi konehuone. Tai kyllähän sieltäkin tietysti enimpiä hiekkoja tulee huuhdeltua, mutta semmoinen perusteellinen hygienia puuttuu...

Oon miettinyt että miten nuo "ammattifiksaajat" saavat vanhankin auton konehuoneen kiiltämään kuin uudessa autossa konsanaan, ilman että tarvitsee irroittaa moottoria ja ottaa hammasharjaa käyttöön. Varmaan oikeanlaiset liuotinaineet ovat keskeisessä roolissa...?
HVM

Re: Moottorin / moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja HVM »

Matti kirjoitti:Kiitos vinkeistä. Jotain tuommoista ajattelinkin. En tiedä miten muilla, mutta itselläni tulee helposti pestyä ja puunattua koko auto muuten, paitsi konehuone. Tai kyllähän sieltäkin tietysti enimpiä hiekkoja tulee huuhdeltua, mutta semmoinen perusteellinen hygienia puuttuu...

Oon miettinyt että miten nuo "ammattifiksaajat" saavat vanhankin auton konehuoneen kiiltämään kuin uudessa autossa konsanaan, ilman että tarvitsee irroittaa moottoria ja ottaa hammasharjaa käyttöön. Varmaan oikeanlaiset liuotinaineet ovat keskeisessä roolissa...?
Virtavehkeitten suojaus ja kuivaus on erityisen tärkeää katalysaattori-autoissa, se katti on äkkiä entinen jos auto ei käy kaikilla pytyillä. Eli sinne joutunut bensa palaa siellä, ja siinä samalla katin sisukset.

Se moottorin sairas kiilto saadaan aikaan moottorin suojalakalla.

Diesel on kiitollinen pestävä bensaan verrattuna. :x
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

:oops: kyllä mä hammasharjaa käytän konehuoneen puhdistuksessa :oops:
(niin ja hammastahnalla saa metalliosat kiiltämään) :happy:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dry kirjoitti::oops: kyllä mä hammasharjaa käytän konehuoneen puhdistuksessa :oops:
(niin ja hammastahnalla saa metalliosat kiiltämään) :happy:
Joo, mutta tätä tekniikkaahan myö ei kysymättä neuvota. :D Sairauden asteelle tämä kiillottaminen on päässyt... :oops: Pitää houkutella Matti tautiin mukaan pikkuhiljaa, eikä häkellyttää sitä heti hammasharjalla. 8)
Avatar
jösse
Tolokun mies
Viestit: 228
Liittynyt: 30.9.2005 14:06
Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse »

HVM kirjoitti:
dry kirjoitti::oops: kyllä mä hammasharjaa käytän konehuoneen puhdistuksessa :oops:
(niin ja hammastahnalla saa metalliosat kiiltämään) :happy:
Joo, mutta tätä tekniikkaahan myö ei kysymättä neuvota. :D Sairauden asteelle tämä kiillottaminen on päässyt... :oops: Pitää houkutella Matti tautiin mukaan pikkuhiljaa, eikä häkellyttää sitä heti hammasharjalla. 8)
Minkäsmerkkisiä topsi puikkoja ootte muuten käyttäneet kun olette putsanneet suuttimen koloja? Dailyt on pikkuisen liian pehmeitä ja tahtoo sitä nukkaa jäädä sinne koloon. Joutuu aina imurilla tai paineilmalla puhaltelemaan vanut veks. Kakskakskymppisessä ceessä työläintä on aina irrottaa se muovinen suojakansi putsauksen ajaksi, satakaksnelkussa oli helppoa kun tuota toimenpidettä ei tarvinnut tehdä. :happy: :happy: :happy:
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jösse kirjoitti:
HVM kirjoitti:
dry kirjoitti::oops: kyllä mä hammasharjaa käytän konehuoneen puhdistuksessa :oops:
(niin ja hammastahnalla saa metalliosat kiiltämään) :happy:
Joo, mutta tätä tekniikkaahan myö ei kysymättä neuvota. :D Sairauden asteelle tämä kiillottaminen on päässyt... :oops: Pitää houkutella Matti tautiin mukaan pikkuhiljaa, eikä häkellyttää sitä heti hammasharjalla. 8)
Minkäsmerkkisiä topsi puikkoja ootte muuten käyttäneet kun olette putsanneet suuttimen koloja? Dailyt on pikkuisen liian pehmeitä ja tahtoo sitä nukkaa jäädä sinne koloon. Joutuu aina imurilla tai paineilmalla puhaltelemaan vanut veks. Kakskakskymppisessä ceessä työläintä on aina irrottaa se muovinen suojakansi putsauksen ajaksi, satakaksnelkussa oli helppoa kun tuota toimenpidettä ei tarvinnut tehdä. :happy: :happy: :happy:
Topz! Varokaa halpoja kopioita. :idea: Jos per*e ei kestä ostaa Topzeja :twisted: , niin Pirkka-puikkokin menettelee kun sitä kostuttaa varovasti suihkepullolla. Suihkutusetäisyys noin 23,5 cm, ei täydellä paineella. Viuhkan tulee olla leveimmillään. :ope:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ite pesen konehuoneen aina kun autonkin. :D Painepesurilla /vesiletkulla paineella joka koloa myöden.. Enkä ole koskaan suojannut/ varonut sähköosia.. Ei ole koskaan temppuillut. :D Ja konehuonekin pysyy puhtaana. :D

DeSoto on joskus rykinyt kun virranjakaja on kastunut sisältä. :D Muissa bensapeleissä ei ole temppuiluja ollut.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

HVM kirjoitti:
jösse kirjoitti:
HVM kirjoitti: Joo, mutta tätä tekniikkaahan myö ei kysymättä neuvota. :D Sairauden asteelle tämä kiillottaminen on päässyt... :oops: Pitää houkutella Matti tautiin mukaan pikkuhiljaa, eikä häkellyttää sitä heti hammasharjalla. 8)
Minkäsmerkkisiä topsi puikkoja ootte muuten käyttäneet kun olette putsanneet suuttimen koloja? Dailyt on pikkuisen liian pehmeitä ja tahtoo sitä nukkaa jäädä sinne koloon. Joutuu aina imurilla tai paineilmalla puhaltelemaan vanut veks. Kakskakskymppisessä ceessä työläintä on aina irrottaa se muovinen suojakansi putsauksen ajaksi, satakaksnelkussa oli helppoa kun tuota toimenpidettä ei tarvinnut tehdä. :happy: :happy: :happy:
Topz! Varokaa halpoja kopioita. :idea: Jos per*e ei kestä ostaa Topzeja :twisted: , niin Pirkka-puikkokin menettelee kun sitä kostuttaa varovasti suihkepullolla. Suihkutusetäisyys noin 23,5 cm, ei täydellä paineella. Viuhkan tulee olla leveimmillään. :ope:
Ja jos haluaa täysin nukatonta, kannattaa TOPZin päälle laittaa palanen selluloosasta tehtyä kiillotusliinaa - ei jää nukkaa ei 8)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

Jaahas, eli yhteenvetona moottorin puhdistamiseesta: eikun ostamaan moottorinpesuainetta ja Topz:eja! Elektroniikkaa kannattaa siis suojata vedeltä. Ja olisiko tähän käyttötarkoitukseen sopivinta käyttää vaikkapa kondomeja? :) Jos niin, mitähän merkkiä suosittelisitte, että mahtuis esim. virranjakaja kokonaan? Onko kokemuksia? :shock: Heh, heh...
Avatar
jösse
Tolokun mies
Viestit: 228
Liittynyt: 30.9.2005 14:06
Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse »

Matti kirjoitti:Jaahas, eli yhteenvetona moottorin puhdistamiseesta: eikun ostamaan moottorinpesuainetta ja Topz:eja! Elektroniikkaa kannattaa siis suojata vedeltä. Ja olisiko tähän käyttötarkoitukseen sopivinta käyttää vaikkapa kondomeja? :) Jos niin, mitähän merkkiä suosittelisitte, että mahtuis esim. virranjakaja kokonaan? Onko kokemuksia? :shock: Heh, heh...
Älä ainakaan näkkiä osta. Nöösipoikana kun ensimmäisen kerran menin varmuusvälineitä hakemaan elintarvikekioskilta, niin näkkileipäpaketin pisti myyjä punanaamaisen kossin kouraan... :ttu: :happy:
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Tommi P
Viestit: 105
Liittynyt: 07.10.2005 18:44
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

Itse havaitsin huuhteluun näppäräksi semmosen kompuran jatkeeksi laitettavan maaliruiskun, vettä säiliöön ja menoksi. Saa suunnattua paremmin kuin painepesurilla, suihku ole niin hervoton ja painekin pysyyy aisoissa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tommi P kirjoitti:Itse havaitsin huuhteluun näppäräksi semmosen kompuran jatkeeksi laitettavan maaliruiskun, vettä säiliöön ja menoksi. Saa suunnattua paremmin kuin painepesurilla, suihku ole niin hervoton ja painekin pysyyy aisoissa.
Nyt kävi kiinnostamaan. :D Liuotinta olen..köh-köh...levitellyt joskus tuolla systemillä, mutta pessyt en ole. Riittääkö pesuvettä moneksikin sekuntia, vai imetkö veden sankosta letkun avulla? :D

Suatto männä kokkeiltaviks jos annat rohkasevan lausunnon. :idea:
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

HVM kirjoitti:
Tommi P kirjoitti:Itse havaitsin huuhteluun näppäräksi semmosen kompuran jatkeeksi laitettavan maaliruiskun, vettä säiliöön ja menoksi. Saa suunnattua paremmin kuin painepesurilla, suihku ole niin hervoton ja painekin pysyyy aisoissa.
Nyt kävi kiinnostamaan. :D Liuotinta olen..köh-köh...levitellyt joskus tuolla systemillä, mutta pessyt en ole. Riittääkö pesuvettä moneksikin sekuntia, vai imetkö veden sankosta letkun avulla? :D

Suatto männä kokkeiltaviks jos annat rohkasevan lausunnon. :idea:
:idea: Piltema myy muuten semmoista "painepesuria", joka ammentaa paineen kompurasta, mutta ottaa veden letkusta. Painetta/vesimäärää voi myös säätää. Raktoria tullut pestyä semmoisella. Vähän kömpelö tosin, kun tarvihtoo kaksi letkua, mutta ehkä näppärämpi kuin "maaliruisku-patentti", tosin toimiva rakennelma voi olla hyväkin. :roll:
Tommi P
Viestit: 105
Liittynyt: 07.10.2005 18:44
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

HVM kirjoitti:
Tommi P kirjoitti:Itse havaitsin huuhteluun näppäräksi semmosen kompuran jatkeeksi laitettavan maaliruiskun, vettä säiliöön ja menoksi. Saa suunnattua paremmin kuin painepesurilla, suihku ole niin hervoton ja painekin pysyyy aisoissa.
Nyt kävi kiinnostamaan. :D Liuotinta olen..köh-köh...levitellyt joskus tuolla systemillä, mutta pessyt en ole. Riittääkö pesuvettä moneksikin sekuntia, vai imetkö veden sankosta letkun avulla? :D

Suatto männä kokkeiltaviks jos annat rohkasevan lausunnon. :idea:
Tuon Golffin konehuoneen kun pesin männä kesänä, niin vettä taisi mennä 3 säiliöllistä, eli 3 litraa :shock: Käytännössä maaliruiskulla tulee tehtyä suht täsmäpesua, eli vedellä ei holvata koko mualimaa :lol: Itsellä ruisku oli semmonen missä on "jatkopiippu" (mikä lie virallinen nimi...), eli tähtääminen on varsin helppoa ja vettä ei mene hukkaan. Side effectinä myös maailma pelastuu, kun ei tärvätä pohjavesiä :D
quizzkid
Viestit: 198
Liittynyt: 08.11.2005 17:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quizzkid »

Tommi P kirjoitti:Tuon Golffin konehuoneen kun pesin männä kesänä, niin vettä taisi mennä 3 säiliöllistä, eli 3 litraa :shock: Käytännössä maaliruiskulla tulee tehtyä suht täsmäpesua, eli vedellä ei holvata koko mualimaa :lol: Itsellä ruisku oli semmonen missä on "jatkopiippu" (mikä lie virallinen nimi...), eli tähtääminen on varsin helppoa ja vettä ei mene hukkaan. Side effectinä myös maailma pelastuu, kun ei tärvätä pohjavesiä :D
Vastaavanlaisella "jatkopiippu"-mallisella ( :shock: ) maaliruiskulla minäkin viime kesänä pelastin maailmaa. :idea: Vettä ei mennyt juuri nimeksikään, mutta siitäkin huolimatta konehuone puhdistui.

Suosittelen. :ope:
-jukka
W202 C180 automaatti -94
Avatar
Joni Y
Viestit: 7
Liittynyt: 27.3.2006 18:11
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja Joni Y »

Itte nysväsin myös konehuoneen puhtaaks viime kesänä.

Ensin huuhtelin kevyesti hiekan ja muun pölyn pois painepesurilla. Sen jälkeen sekottelin tujua Pineline -mehua. Kantsii käyttää reilusti liuotinta. Mä käytin liuosta, jossa oli 1 osa Würthin Pinelineä ja 1 osa vettä.

Seuraava jobi on roiskia tota äsken sekoteltua pesulitkua joka puolelle konehuonetta. Tämän jälkeen ehtii kutsua vaikka naapurin paikalle todistamaan moottorin puhdistumisen ihmettä. Eli odotellaan, että aine vaikuttaa. Ei kuitenskaa niin kauan, että pesuaine kuivuu.

Jos homma meni oikein, niin tuon jälkeen riittää jälleen koko konetilan kevyt huuhtelu painepesurilla. Painetta ei todellakaan tarvita :ope: Säilyy pesijäukkelikin kuivana.

Jälki tuli tämän näköistä:

Kuva

Harmi, ettei oo kuvaa lähtökohdasta. En olisi ennen pesua uskonut moiseen lopputulokseen. 8)

Homma on muuten hyvä tehdä lämpöisillä keleillä kesällä. Pesuaine liuottaa silloin rasvaa paremmin, kuin näissä Siperian olosuhteissa.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tuo pine line on ihan hyvää ainetta ja edullista käytössä. Sitä käytän itsekin. 4l pönttö riittää pitkälle, koska se on laimennettavaa.

Sitten jos tarvitaan todella puhdasta, niin oikea liuotin piliin (lensitin ja vastaavat). Hinta pompsahtaa, mutta niin tehokin.

Dealerin varoitusket on ihan asiaa. Itse tosin ajattelin, ettei mersu ole mersu, jos sitä pitää pesussakin varoa. Olenkin siis suihkutellut painepesurilla täydellä voimalla ja niin että on virtalaitteetkin tulleet puhtaaksi. :lol: Höyrypesurilla lähtee rasva aika helposti ilman liuotinta, mutta jos käyttää liuotinta ja höyryä, niin saa kiiltävän puhdasta. Eipä ole laatumersut temppuilleet perusteellisenkaan pesun jälkeen. Uudemmissa voi tilanne ollakin toinen.

Kerran pari kertaa vuoteen olen pesun tehnyt. Jos ei ole ollut pakkasta, niin aina ennen remontia. On huomattavasti mukavampi rassata, kun ei hiekka rahise kierteissä ja kädetkin on puhtaat.

Kannattaa muuten muistaa HVM:n varoitus. Jos autossa on katti, on halvempaa kuivata kone kunnolla, kuin käyttää nykivää ja pärskivää konetta. Eron huomaa seuraavassa katsastuksessa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

liuotinaine pitää ruiskuttaa paineella :lol: Lopputulos parempi.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=161
big jopo
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tuo on hyvä. Homma käy joutuisasti, mutta saattaa ruostua vesiohenteisilla pesuaineilla.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=161

Tämä kestää vesiohenteisetkin aineet. Itsellä on vastaava.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=161
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Perttu K kirjoitti:Tuo on hyvä. Homma käy joutuisasti, mutta saattaa ruostua vesiohenteisilla pesuaineilla.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=161

Tämä kestää vesiohenteisetkin aineet. Itsellä on vastaava.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=161
Täöh? Sama pullo , kun ei ollut würthin pullosta kuvaa
big jopo
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Aikanaan piti yhdestä mersusta katsoa mistä öljyä tippuu :arrow: biilteemaan ja purkki moottoripesuainetta hakemaan. (Taisi olla vielä oikein paukkupullossa).

Oli melko ytyä ainetta, öljyvuoto selvisi ja pesupaikallekin jäi vielä selvät merkit, että pannua oli pesty :x.
Kein siknatuur
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Re: Moottorin / moottoritilan pesu

Viesti Kirjoittaja 500sel »

HVM kirjoitti:
Matti kirjoitti:Kiitos vinkeistä. Jotain tuommoista ajattelinkin. En tiedä miten muilla, mutta itselläni tulee helposti pestyä ja puunattua koko auto muuten, paitsi konehuone. Tai kyllähän sieltäkin tietysti enimpiä hiekkoja tulee huuhdeltua, mutta semmoinen perusteellinen hygienia puuttuu...

Oon miettinyt että miten nuo "ammattifiksaajat" saavat vanhankin auton konehuoneen kiiltämään kuin uudessa autossa konsanaan, ilman että tarvitsee irroittaa moottoria ja ottaa hammasharjaa käyttöön. Varmaan oikeanlaiset liuotinaineet ovat keskeisessä roolissa...?
Virtavehkeitten suojaus ja kuivaus on erityisen tärkeää katalysaattori-autoissa, se katti on äkkiä entinen jos auto ei käy kaikilla pytyillä. Eli sinne joutunut bensa palaa siellä, ja siinä samalla katin sisukset.

joo voi olla, mutta ainaki useemmissa fixaamoissa ja likipitäen kaikissa autoliikkeissä ei suoriteta minkäänlaisia suojatoimenpiteitä, vaan tyydytään vaan kuivaamaan jakajan kansi pesun jälkeen jos nyt sitäkään.. Käsittääkseni suojaamattomasta painepesusta johtuvat negatiiviset seuraukset ovat verrattain harvinaisia.. Ei tosin mukavia jos omalle kohdalle sattuu..
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Vanhempiin autoihin Binlaadenin tehopesua 10% seoksella ja minuutin, parin jälkeen painepesurilla kuumaa vettä perään. Alhaalta ylöspäin ja joka suunnasta joka sopukkaan. Toimenpiteen jälkeen olet todennäköisesti yhtä märkä kuin moottoritilakin.

Uudempiin on riittänyt liuotin ja letkulla huiluttelu.
Avatar
Tömö
premium-pinnoittaja
Viestit: 328
Liittynyt: 16.12.2006 0:25
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Tömö »

Armeijassa suihkuteltiin joskus konehuoneeseen ihan wurthin ikkunanpesu-spraytä -->hetki vaikuttaa... ja sitte lämpimällä vesijohtovedelle huuhdeltiin...ja yllättävää kyllä puhdasta tuli...koekaniinina tais olla vanhakunnon Kontio Sisu!!
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Mä oon käyttäny konepesuun Autokemin Winterwash pesuainetta, kyllä on paskat lähteny hyvin ja mikä tärkeintä: se ei jätä kauheen näköistä kalvoa joka paikkaan mitä monet pesuaineet tekee.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Camargue
Viestit: 95
Liittynyt: 20.6.2006 23:10
Paikkakunta: S -poo

Viesti Kirjoittaja Camargue »

Putsasin itse W 126:n moottoritilaa liuottimilla viime kesänä ja lopputulos oli korkeintaan tyydyttävä vaikka aikaa meni tuntitolkulla.

Kone, piuhat ja mustat laatikot ovat taas pölyn ja lian peitossa - öljyä ei sentään ole moottoritilassa koska mylly on tiivis.

Tänä kesänä ajattelin ulkoistaa moottorinpesun jollekin asiansa osaavalle firmalle. Täällä joku antoi kerran vinkin hyvästä huoltamosta Helsingissä, joka tekee moottoripesuja siedettävään hintaan. Olen vain hukannut tämän konalalaisen tai pitäjänmäkeläisen huoltamon yhteystiedot.

Osaako joku suositella hyvää moottorinpesupaikkaa pääkaupunkiseudulla ?
SELlisti
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Joo, ei oo tän auton pannuhuoneen pesu pesu mitään nopeeta hommaa jos kunnolla ja tietyllä varovaisuudella tekee.. On niin paljon värkkejä sielä..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”