Ostamassa W210 tai Volvo V70, kokemuksia ?
Kiitos neuvoista, väyryskuume ei anna periksi ja näyttää siltä että pian semmoisen vaihdan. Vaihtoehtoina V70 diiseli volvo tai diiseli väyrynen. Kertokaapa että kuinka paljon vähistä kilometreistä kannattaa väyrysessä maksaa, kuinka iso ero oikeasti on 250tkm ja 400tkm ajetulla? Manuaali vai automaatti? Kannattaako ehdottomasti odottaa että on CDI, onko sillä niin paljon merkitystä? Ehdottomasti 290 vai 220? Hintaluokka on pyöreästi 12-14tuhatta. Volovoa saa haukkua/kehua kanssa jos on omakohtaisia kokemuksia 1998-2001 vuosien V70 2.5 litraisista diiseleistä.
Väyrynen
1998 mallin tdi ei paljoa eroa tuosta minun kulkineesta. Tietty muotoilu on modernimpi tuossa V70:ssä kuin 850:ssa.
Moottori on taloudellinen ja voimaakin on omiksi tarpeiksi. Mitä tulee luotettavuuteen niin huollot kun tekee ajallaan eikä nuukaile niin tuollaisella ajelee mutkasta tietä näkymättömiin...
Öljyvuodoille tuo TDI on aika ranttu... Niitä se ei oikein kestä? Kokemusta on yhdestä levenneestä jakopäästä oman huolimattomuuden ja nuukuuden vuoksi.
Jos kysymyksiä herää, tyrkkee YV:tä. Maaliskuussa kirjoittelen tuosta omasta Volvosta kokemukset, kulut yms tänne foorumille.
Moottori on taloudellinen ja voimaakin on omiksi tarpeiksi. Mitä tulee luotettavuuteen niin huollot kun tekee ajallaan eikä nuukaile niin tuollaisella ajelee mutkasta tietä näkymättömiin...
Öljyvuodoille tuo TDI on aika ranttu... Niitä se ei oikein kestä? Kokemusta on yhdestä levenneestä jakopäästä oman huolimattomuuden ja nuukuuden vuoksi.
Jos kysymyksiä herää, tyrkkee YV:tä. Maaliskuussa kirjoittelen tuosta omasta Volvosta kokemukset, kulut yms tänne foorumille.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Karhu tuossa kyseli kokemuksia TDI koneesta ja annoin oman kommenttini asiaan. Jotta tämä topicci ei menisi nyt sille skoda tasolle, niin pyysin kysymään lisää yv:llä.Ari66 kirjoitti:hämmästelen suuresti volvo -keskustelua tässä topikissa :shock:Miten tässä nyt joku Vol...vo vaiko ..ga... haluaa edetä?
Sähköpostiini tulikin ilmoitus, että olen saanut yv:n mutta taisipa mennä sekin viesti bittitaivaaseen, koska viesti ei ole vieläkään saapunut.
Voihan näitä topicciin kuulumattomia vastauksia myös pistää bittitaivaaseen
Minulla on siihen teoria.
Vaparimotti vaikuttaa tarkoitetun käytettäväksi audi -tyyppisen lämppärin kanssa, jossa neste kiertää kennon läpi jatkuvasti. Silloin sylinterikannen takapäästä on jatkuva nestevirtaus vesipumpulle ja viitosylinteri, josta se kansi viimeisen kerran raksahtaa käy kylmempänä. Volvon viisaat pistivät samansarjan motin ja vielä kuusisylinterisenä Volvoon, eivätkä tehneet mitään muutoksia. Volvossa kun käännetään lämppäri kylmälle, lakkaa nestekierto lämmityslaitteessa ja kannen takapäässä. Lopun voi arvatakin.
Turbomallissa on lisätty nestekierto kannen takapäästä öljynlämmönvaihtimelle ja niissä kansi tuntuukin vähän kestävämmälle. Tosin ahtimen takia se kansi turbomallissa menee ihan yhtä äkkiä kuin mersullakin. Vasta intercooler-mallit kestävät kannen osalta. Itse asiassa jopa varsin hyvin.
Muutenhan se moottori kestää jopa normaalisti. Lohkon valussa oli ongelmia ja osassa moottoreita alkoi öljy virrata kannen pääöljykanvasta jäähdytysnesteeseen. Tämä ei kuitenkaan ole kovin yleistä.
Perimmäinen syy on siis huono nesteen kierto moottorin takapäässä ja välijäähdyttimen puute.
Vaparimotti vaikuttaa tarkoitetun käytettäväksi audi -tyyppisen lämppärin kanssa, jossa neste kiertää kennon läpi jatkuvasti. Silloin sylinterikannen takapäästä on jatkuva nestevirtaus vesipumpulle ja viitosylinteri, josta se kansi viimeisen kerran raksahtaa käy kylmempänä. Volvon viisaat pistivät samansarjan motin ja vielä kuusisylinterisenä Volvoon, eivätkä tehneet mitään muutoksia. Volvossa kun käännetään lämppäri kylmälle, lakkaa nestekierto lämmityslaitteessa ja kannen takapäässä. Lopun voi arvatakin.
Turbomallissa on lisätty nestekierto kannen takapäästä öljynlämmönvaihtimelle ja niissä kansi tuntuukin vähän kestävämmälle. Tosin ahtimen takia se kansi turbomallissa menee ihan yhtä äkkiä kuin mersullakin. Vasta intercooler-mallit kestävät kannen osalta. Itse asiassa jopa varsin hyvin.
Muutenhan se moottori kestää jopa normaalisti. Lohkon valussa oli ongelmia ja osassa moottoreita alkoi öljy virrata kannen pääöljykanvasta jäähdytysnesteeseen. Tämä ei kuitenkaan ole kovin yleistä.
Perimmäinen syy on siis huono nesteen kierto moottorin takapäässä ja välijäähdyttimen puute.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 22.6.2006 11:38
Pakollisia remonttejahan on molemmissamerkeissä, mutta vertaa myös tulevia huoltokustannuksia. Oletko valmis maksamaan satoja euroja esim. Volvon jakopään remmi huollosta.
Väyrys farmari otti aikanaan valinnassani pitemmän korren Volvon V70:stä juuri huoltokustannuksien ja tilan suhteen. Samoin automaatti oli ehdoton. Hyvin huollettu mesen automaatti oli mielestäni luotettavampi kuin volvon vastaava. (kerran kun omistat matikin, niin et manuaaliin enään kajoa).
Tulevat ympäristö/käyttöverot/liikennevakuutukset huomioiden, valinnassani päädyin 220cdi moottoriin. Kulutuskin autossani on kaverin vastaavaan 290 mottiin litran luokkaa oman autoni eduksi.
Tosin odotan, jotta milloin joudun tekemään autooni imusarja remontin. Suunnitelmissa on kyllä ensi kesänä ottaa selko imusarjani kunnosta ja tehdä sarjaan ennekoiva puhdistusremontti. Kilometrejä tuolloin n. 280 t.
Päivääkään en ole valintaani katunut!
Väyrys farmari otti aikanaan valinnassani pitemmän korren Volvon V70:stä juuri huoltokustannuksien ja tilan suhteen. Samoin automaatti oli ehdoton. Hyvin huollettu mesen automaatti oli mielestäni luotettavampi kuin volvon vastaava. (kerran kun omistat matikin, niin et manuaaliin enään kajoa).
Tulevat ympäristö/käyttöverot/liikennevakuutukset huomioiden, valinnassani päädyin 220cdi moottoriin. Kulutuskin autossani on kaverin vastaavaan 290 mottiin litran luokkaa oman autoni eduksi.
Tosin odotan, jotta milloin joudun tekemään autooni imusarja remontin. Suunnitelmissa on kyllä ensi kesänä ottaa selko imusarjani kunnosta ja tehdä sarjaan ennekoiva puhdistusremontti. Kilometrejä tuolloin n. 280 t.
Päivääkään en ole valintaani katunut!
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Juu näinhän se on jakoremmi omasta lompuukista ja ruostevauriot Vehon piikkiin...Harju kirjoitti:Ei se jakoremmi aivan mahoton oo kustannuksiltaan 100tkm matkalla vrt. auton ruostevaurio korjaukset
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Juu niin ainakin täällä päin, tiedän 3 väykkyä 96-99 mallisia paikallinen liike lupasi maksaa puolet Koko homma 4-5000 euroa omasta pussista 2-2500 euroa, kyllä tuolla jonkusen remminkin vaihtaaLucky-Dog kirjoitti:Juu näinhän se on jakoremmi omasta lompuukista ja ruostevauriot Vehon piikkiin...Harju kirjoitti:Ei se jakoremmi aivan mahoton oo kustannuksiltaan 100tkm matkalla vrt. auton ruostevaurio korjaukset
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kannattaisi ohjata nekin väykyn omistajat Mesen sivuille, niin tietäisvät ettei tuollainen korvaus / korjaaminen ole ihan kuluttajalakien mukaista. ....ihan niinkuin vinkkinä ...wink...wink...
Vai onkos esim. kodinkoneissa sellaisia vuoden takuita, että siten kun tulee se korjauksen aika asiakas maksaa puolet
Vai onkos esim. kodinkoneissa sellaisia vuoden takuita, että siten kun tulee se korjauksen aika asiakas maksaa puolet
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Mites se nyt meni tämä kuuspyttynen tiisseli? Meillä oli LT28, jossa oli 2.4 kutoskone. Eikös tämä sama mylly ollut aikanaan 740:sen keulalla? Kuka sen kuudennen sylinterin sinne lisäsi? Ainakin LT oli kertaalleen pajalla kannentiivisteen vuoksi.
Mittari, Ari66 kyseli tuon kutosen huonon kestävyyden perään, en minä
Mitä tulee jakopääremonttiin niin sehän on auton huoltokohde, joka pitää laittaa. Mikäpä auto se olisi ilmainen pitää ylös. Edullisia ja varmoja käyttöautoja on vaikka kuinka. Tottakait huoltokustannukset ratkaisevat, millä autolla sitä haluaa ajaa jos on mahdollista suorittaa valinta.
Mitä tulee noihin ruostekorjauksiin niin korvauskäytäntö näyttää vaihtelevan liikekohtaisesti. Minun tuurilla ei viitsi tuota arpapeliä aloittaa...
Mittari, Ari66 kyseli tuon kutosen huonon kestävyyden perään, en minä
Mitä tulee jakopääremonttiin niin sehän on auton huoltokohde, joka pitää laittaa. Mikäpä auto se olisi ilmainen pitää ylös. Edullisia ja varmoja käyttöautoja on vaikka kuinka. Tottakait huoltokustannukset ratkaisevat, millä autolla sitä haluaa ajaa jos on mahdollista suorittaa valinta.
Mitä tulee noihin ruostekorjauksiin niin korvauskäytäntö näyttää vaihtelevan liikekohtaisesti. Minun tuurilla ei viitsi tuota arpapeliä aloittaa...
Kyllä kait se vollekin on ihan jees peli ajella. Itselläkin käynyt joskus mielessä laittaa semmonen
Tehoa on ja taloudellisuutta mutta:
Etuveto> ei mitenkään loogisesti hallittavissa, peräkärryn kans jo varsin vaarallinen
Jakopää hihnalla ja mikä pahinta: vesipumppu vatkaa samalla remmillä>> sylettää jo ajatuskin
300tkm kohdalla alustan tuntuma "hieman" erilainen kuin mersussa samoilla metreillä, tosin kumpaakin on jo silloin rempattu.... toivottavasti.
Perus moottorin kestävyys huollettuna ihan yhtä hyvä kuin mikä tahansa muu nykylaite.
D5 moottori jo varsin hyvä jopa jakopään osalta
Väykyissä myös omat puolensa:
Omassa -00 cdi:ssä oikeen v.tutti kahtoa kun pesin helmoja ja puskurin alusia painepesurilla ruostesuojauksen takia kun maali pölisi laattoina seinille ja alla ihan puhdas ruoste Oven tiivisteen alta alkaa jo ruostevesi valua >>>> Veholle
Om 606 turbokonella varsin asiallisia autoja, mutta aika syöläitä ja toisekseen ylihinnoiteltuja Vanhoksi/ vanhan aikaisella tekniikalla oleviksi autoiksi
Cdi:llä taloudellisuus pysyy kohdallaan, tosin se säästynyt polttoaine raha menee joillakin sitten muihin murheisiin
Suuttimen tiivisteet vuotaa (siksi en koskaan pidä moottorin suojaa paikoillaan huomatakseni vian aikaisessa vaiheessa) , Hehkut katkeilee jos ei heti vaihdeta palanutta uuteen.
Imusarjan menee>> noh vollesta menee remmit poikki.
Ja kaikkea muuta pientä ja kivaa sähköpuuhastelua niinkuin kaikissa 2000- luvun autoissa.
Ajettavuus on vakaata ja hiljaista kuten volvossakin, mutta hallittavuus on loogista kun toiset pyörät ohjaa ja toiset vetää.
Ja muutenkin kokonaisuus on semmonen huolitellumpi kuin vanha koppasessa v70:ssä. uudemmissa sitten omat juttunsa.
Tehoa on ja taloudellisuutta mutta:
Etuveto> ei mitenkään loogisesti hallittavissa, peräkärryn kans jo varsin vaarallinen
Jakopää hihnalla ja mikä pahinta: vesipumppu vatkaa samalla remmillä>> sylettää jo ajatuskin
300tkm kohdalla alustan tuntuma "hieman" erilainen kuin mersussa samoilla metreillä, tosin kumpaakin on jo silloin rempattu.... toivottavasti.
Perus moottorin kestävyys huollettuna ihan yhtä hyvä kuin mikä tahansa muu nykylaite.
D5 moottori jo varsin hyvä jopa jakopään osalta
Väykyissä myös omat puolensa:
Omassa -00 cdi:ssä oikeen v.tutti kahtoa kun pesin helmoja ja puskurin alusia painepesurilla ruostesuojauksen takia kun maali pölisi laattoina seinille ja alla ihan puhdas ruoste Oven tiivisteen alta alkaa jo ruostevesi valua >>>> Veholle
Om 606 turbokonella varsin asiallisia autoja, mutta aika syöläitä ja toisekseen ylihinnoiteltuja Vanhoksi/ vanhan aikaisella tekniikalla oleviksi autoiksi
Cdi:llä taloudellisuus pysyy kohdallaan, tosin se säästynyt polttoaine raha menee joillakin sitten muihin murheisiin
Suuttimen tiivisteet vuotaa (siksi en koskaan pidä moottorin suojaa paikoillaan huomatakseni vian aikaisessa vaiheessa) , Hehkut katkeilee jos ei heti vaihdeta palanutta uuteen.
Imusarjan menee>> noh vollesta menee remmit poikki.
Ja kaikkea muuta pientä ja kivaa sähköpuuhastelua niinkuin kaikissa 2000- luvun autoissa.
Ajettavuus on vakaata ja hiljaista kuten volvossakin, mutta hallittavuus on loogista kun toiset pyörät ohjaa ja toiset vetää.
Ja muutenkin kokonaisuus on semmonen huolitellumpi kuin vanha koppasessa v70:ssä. uudemmissa sitten omat juttunsa.
No niin, nyt on koeajossa tuommoinen 220 cdi vm 2000 väyrynen. Farmari, kilometrejä 300tkm. Auto pitäisi huomenna aamulla joko ostaa tai palauttaa. Sain varsin hyvän tarjouksen tuosta autosta, nyt vaan pikaisia kysymyksiä pari joihin toivoisin pikaisia vastauksia Autossa ei toimi mittaristossa olevat ulkolämpömittari sekä kello. Ajotietokone toimii kyllä. Ko. näytöt ovat siis pimeänä, voiko niistä olla mennyt vaan polttimo taustasta tms? Auto on vanha taksi, keskikonsolissa on vielä taksin laitteiden paikalla vain "sovituspala" sekä stereot eivät ole alkuperäiset eivätkä siis toimi ratista. Olisiko kallista vaihtaa alkup. cd-soitin tuohon ja saako sen vaihdettuna toimimaan ajotietokoneen kautta myös? Ajotietokone näyttää radio-asennossa vain ---- Katsoin tuon diilerin väyrysen osto-ohjeen ja en noita vikoja löytänyt, ostanko pois?
Väyrynen
Luultavasti lamppu palanut mittaristosta jos täysin pimeä.
Monesti niistä on muutama pikseli palanut siitä näytöstä jolloin numerot vähän sekavia.
Moottorin suojus päältä pois ja kurkkaa vielä suuttimen ympärykset ettei ole mustaa pikeä.
300tkm ajetussa kannattaa myös varautua alustan osien joukko uusintaan sekä jarrut usein vaativat uutta osaa. Nämä todennäköisesti olikin tiedossa...
Jos muuten tuntuu hyvältä niin osta pois!
Monesti niistä on muutama pikseli palanut siitä näytöstä jolloin numerot vähän sekavia.
Moottorin suojus päältä pois ja kurkkaa vielä suuttimen ympärykset ettei ole mustaa pikeä.
300tkm ajetussa kannattaa myös varautua alustan osien joukko uusintaan sekä jarrut usein vaativat uutta osaa. Nämä todennäköisesti olikin tiedossa...
Jos muuten tuntuu hyvältä niin osta pois!
Mittaristossa siis taustavalot palavat sekä ajotietokoneessa. Nuo kaksi pienempää näyttöä ovat pimeänä. Onko iso homma avata se suojamuovi? Voisin kohta käydä vilkaisemassa.. Auto on leimattu 11/06 jolloin siihen on vaihdettu alustaan jotain(selviää huomenna tarkemmin). Lisäksi automaattiloota on liikkeessä tarkastettu ja sinne on öljyt vaihdettu ja jos ostan auton niin siihen vielä vaihdetaan yljyt myös moottoriin. Ajotietokone näyttää että huolto on ylitetty vaatimattomat 17700km sitten mutta autoa on kyllä kuulemma huollettu ja siitä on dokumetitkin. Saakohan tuota itse nollattua tuota huoltolaskuria? Koeajoin oululaisessa liikkeessä viime syksynä samanlaisen väyrysen paitsi sedanin ja tämä mikä nyt on ajossa kulkee kyllä huomattavan paljon paremmin vaikka on farmari, voisikohan olla lastutettu ja mistä sen nään jos on? Jarrut lienevät kuluvia osia joten niiden laittoon olen jo henkisesti varautunutAki P kirjoitti:Luultavasti lamppu palanut mittaristosta jos täysin pimeä.
Monesti niistä on muutama pikseli palanut siitä näytöstä jolloin numerot vähän sekavia.
Moottorin suojus päältä pois ja kurkkaa vielä suuttimen ympärykset ettei ole mustaa pikeä.
300tkm ajetussa kannattaa myös varautua alustan osien joukko uusintaan sekä jarrut usein vaativat uutta osaa. Nämä todennäköisesti olikin tiedossa...
Jos muuten tuntuu hyvältä niin osta pois!
Väyrynen
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Farmarikorisen auton ilmanvastus on pääsääntöisesti pienempi, kuin samanlaisen sedanin.Karhu kirjoitti:Koeajoin oululaisessa liikkeessä viime syksynä samanlaisen väyrysen paitsi sedanin ja tämä mikä nyt on ajossa kulkee kyllä huomattavan paljon paremmin vaikka on farmari, voisikohan olla lastutettu ja mistä sen nään jos on?
Se onkin sitten kokonaan toinen juttu, huomaako sitä ajaessa
.
Muistaakseni jostain valikosta pystyi valitsemaan, näytetäänkö kelloa ja/tai ukolämpöjä.
Mlla on tosin vähän eri malli.
Käsikirjastakin voisi vinkkä löytyä.
Jos ne suojamuovit käytät poikkeen, niin katele sinne rail- putken päihin, onko ylimääräistä boxia laiteltu, jos tuntuu likaa kulkevan.
Boxi siinä on huono juttu.
Lastu, (vaikka peruna sellainen, ähäkutti), on parempi.
Pilkka on tarkoitettu eräälle ulvovalle koiralle.
Muistaakseni jostain valikosta pystyi valitsemaan, näytetäänkö kelloa ja/tai ukolämpöjä.
Mlla on tosin vähän eri malli.
Käsikirjastakin voisi vinkkä löytyä.
Jos ne suojamuovit käytät poikkeen, niin katele sinne rail- putken päihin, onko ylimääräistä boxia laiteltu, jos tuntuu likaa kulkevan.
Boxi siinä on huono juttu.
Lastu, (vaikka peruna sellainen, ähäkutti), on parempi.
Pilkka on tarkoitettu eräälle ulvovalle koiralle.
Kilometrimäärä on ihmeen pieni? Ihan liian pieni. Luulisi, että lahdessakin tulee 3:ssa vuodessa jo tuo 300 tkm. No eihän tuosta autosta voi mitään sanoa tekniikan puolesta, kun noinkin vanha auto kyseessä. Voi tulla ongelmia tai ei-kukaan ei tiedä. Sen tietää, että hienoa kyytiä se antaa isoissakin nopeuksissa ja on hiljainen. Taloudellisuuttakin varmasti löytyy.
Kilometrit jos pitää kutinsa niin vähän on kyllä ajettu.
Kilometrit jos pitää kutinsa niin vähän on kyllä ajettu.
www.sauk.fi
Sinne hakua katsastuksessa merkityistä kilometreistä... Maksaa vähäsen, mutta eipähän tule yllätyksiä...
Sinne hakua katsastuksessa merkityistä kilometreistä... Maksaa vähäsen, mutta eipähän tule yllätyksiä...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
No voi elläimen käsiMikko K kirjoitti:Nyt ne oli niistä volkkarin vitos tiisseleistä hyvän tehneet, on jakopää ketjulla Ja vesipumppu pyörii samalla jakoketjulla Alta 10000km ajettuja särkynyt jo monta kun vesipumput vuotaa vettä öljyn sekaan
Useita korjanneet ja vaihtaneet uuteen Joensuun korkeudella
Millonhan ne huomaa että kehitys vie pahasti huonoille jäljille
Jos se nyt ei mersullakaan ole paranemaan päin mutta nuo on syöksykierteessä.
Sama homma ku 1,4 koneen jakohihnat: Muovirullat pärähtää 10tkm hihnaan pystyyn ja loppu onkin selvää......
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Ei ole, juuri koskaan: http://www.ajovalo.net/Ilmanvastus5.htmAri66 kirjoitti: Farmarikorisen auton ilmanvastus on pääsääntöisesti pienempi, kuin samanlaisen sedanin.
:
No ainakaan väyrysessä.
Jakopää se on tuon vw dieselin huono puoli, työteliäs vaihtaa, ajoittaa jne.
Paras "hieman" mittaria ruuvattu kasipätkä tdi oli mennyt 1050000km, mittarissa 143tkm, saksasta..
Kyllä siitä jo huomas että jonninmoista kulumaa on pannussa ja jokapaikassa. Käyntiääni oli kohtalaisen "raaka", muutenhan se neuloo niin sievään että...
Uuskorinen d5 on melkoosesti parempi kaikinpuolin.
Jos ei kulje niin kromaa se.