Ostamassa W210 tai Volvo V70, kokemuksia ?
Nyt on väyrynen ostettu! Kahden päivän koeajelun, armottoman tinkaamisen ja jahkaamisen jälkeen tein ostopäätöksen. Auto tosin piti viedä takaisin liikkeeseen. Laittavat paperit kuntoon, odottavat luonnollisesti että rahoituslaitokseni maksaa auton sekä tekevät sovitut huollot siihen. Näillä näkymin voin autoni hakea ensi viikon alulla jyväskylästä kotiin ihmeteltäväksi. Vaimokin oli tyytyväinen kun tulee sohvalle tilaa kun istun taas uudessa autossa tuossa pihassa illat Kysymyksiä riittää tietenkin näin autoa odotellessa ja varmasti niitä vikojakin löytyy jossain kohtaa ja niistä pitää taas täällä kysellä mutta seuravanlaisia juttuja on jo mielellä..
1. Auto on alunperin ruotsista tuotu vanha taksi(paperit on). Keskikonsolissa ei siis juurikaan ilmastoinnin ohjauksen lisäksi ole mitään kun siinä on taksiremelit ollut aikanaan. Mankkana joku jiiveeseen mp3, siitä alaspäin lähinnä asennuskoteloita vaikka mille. Mistähän tuohon saisi alkuperäisiä peitepaloja kun ei nyt ole mielessä mitä siihen asentaisinkaan peitoksi?
2. Haluaisin laittaa siihen alkuperäisen cd-soittimen kun sitä olisi niin kovin mukava siitä ratista ohjailla ja ajotietokoneen näytöltä katsella mitä kanavaa kuuntelee.. Onko kallis? Jos maksaa hunajaa niin tuo jiiveeseekin käy kyllä..
3. Mistä saisi käyttöohjekirjan? Semmoista ei ainakaan suomen eikä lontoon kielellä ole autossa ja näyttäisi tämän ikäluokan sähköautossa olevan suht tarpeellinen.. Auto siis w210 220cdi farmari -00/-01. Mitä huutavat merkkiliikkeessä, kehtaako edes käydä kysymässä?
Tässä nyt ensi hätään mielessä olevat..
1. Auto on alunperin ruotsista tuotu vanha taksi(paperit on). Keskikonsolissa ei siis juurikaan ilmastoinnin ohjauksen lisäksi ole mitään kun siinä on taksiremelit ollut aikanaan. Mankkana joku jiiveeseen mp3, siitä alaspäin lähinnä asennuskoteloita vaikka mille. Mistähän tuohon saisi alkuperäisiä peitepaloja kun ei nyt ole mielessä mitä siihen asentaisinkaan peitoksi?
2. Haluaisin laittaa siihen alkuperäisen cd-soittimen kun sitä olisi niin kovin mukava siitä ratista ohjailla ja ajotietokoneen näytöltä katsella mitä kanavaa kuuntelee.. Onko kallis? Jos maksaa hunajaa niin tuo jiiveeseekin käy kyllä..
3. Mistä saisi käyttöohjekirjan? Semmoista ei ainakaan suomen eikä lontoon kielellä ole autossa ja näyttäisi tämän ikäluokan sähköautossa olevan suht tarpeellinen.. Auto siis w210 220cdi farmari -00/-01. Mitä huutavat merkkiliikkeessä, kehtaako edes käydä kysymässä?
Tässä nyt ensi hätään mielessä olevat..
Väyrynen
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Kävit siis autosuorassa? Hyvä peli itsekkin istunut ko.autossa. xenonit ja muut varusteet..Karhu kirjoitti:Nyt on väyrynen ostettu! Kahden päivän koeajelun, armottoman tinkaamisen ja jahkaamisen jälkeen tein ostopäätöksen. Auto tosin piti viedä takaisin liikkeeseen. Laittavat paperit kuntoon, odottavat luonnollisesti että rahoituslaitokseni maksaa auton sekä tekevät sovitut huollot siihen. Näillä näkymin voin autoni hakea ensi viikon alulla jyväskylästä kotiin ihmeteltäväksi. Vaimokin oli tyytyväinen kun tulee sohvalle tilaa kun istun taas uudessa autossa tuossa pihassa illat Kysymyksiä riittää tietenkin näin autoa odotellessa ja varmasti niitä vikojakin löytyy jossain kohtaa ja niistä pitää taas täällä kysellä mutta seuravanlaisia juttuja on jo mielellä..
Onnea uudelle autolle! Liikkeen omistaja lähin naapurini.
http://www.seppalanautosuora.fi/index.p ... aihtoautot
big jopo
mittarikerho
Onneksi olkoon väykkykerhoon liittymisestä,ja sen alaosastoon "mikä on kun mittarit on pimeenä". Taitaa olla tyyppivika ,itsella 00:ssa samoin vasen ja oikea pikkunäyttö pimeenä/ riimukirjoituksella.
Vika lienee niissä näytöissä tai niiden kosketuksissa, oulussa on jokin paja joka niitä korjaa ( koko mittaristo siis sinne, ks haulla täältä juttuja).
Todella pieni mutta ärsyttävä vika, kun muuten bueno pelissä ei pelaa tollaset pikkujutut, ja korjauksen hinta (uusi mittaristo) on luokkaa 800€.
Vika lienee niissä näytöissä tai niiden kosketuksissa, oulussa on jokin paja joka niitä korjaa ( koko mittaristo siis sinne, ks haulla täältä juttuja).
Todella pieni mutta ärsyttävä vika, kun muuten bueno pelissä ei pelaa tollaset pikkujutut, ja korjauksen hinta (uusi mittaristo) on luokkaa 800€.
MB W124 85- 0,29-0,30 2,06 0,5974Jarno.V kirjoitti:Ei ole, juuri koskaan: http://www.ajovalo.net/Ilmanvastus5.htmAri66 kirjoitti: Farmarikorisen auton ilmanvastus on pääsääntöisesti pienempi, kuin samanlaisen sedanin.
:
No ainakaan väyrysessä.
Mc Laren F1 0,31
Ja minä kun olen kuvitellut, että nuo formulat ovat kovinkin virtaviivaisia.. Toki otsapinta-alaa varmaan on sitten vähemmän, joka tekee kokonaisilmanvastuksesta pienemmän..
Vertailun vuoksi:
Mazda 6 02- 0,31 2,17 0,6727
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
No tuommosessa on jo niin paljon siipeä, että kerroin on tuommonen.veppe kirjoitti:
MB W124 85- 0,29-0,30 2,06 0,5974
Mc Laren F1 0,31
Downforcekin on sitten jotain muuta kuin kakkosnelosessa..
ps. pakko:
Opel Calibra Turbo 91- 0,26 1,9 0,494
Opel Omega 86- 0,28
Volvo 740 84- 0,39
Jos ei kulje niin kromaa se.
Re: mittarikerho
Tervetuloa väyryläseiksi . Tovottavasti vältät myös seuraavat alaosastot:soikka kirjoitti:Onneksi olkoon väykkykerhoon liittymisestä,ja sen alaosastoon "mikä on kun mittarit on pimeenä". Taitaa olla tyyppivika ,itsella 00:ssa samoin vasen ja oikea pikkunäyttö pimeenä/ riimukirjoituksella.
-Imusarjan läpät ja niiden ohjuri
-Laturin vapaakytkin
-Hehkut rikki ja jumissa
-Ruostetta luukussa ja ovissa
-Tervaa suuttimen juuresta
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
veppe kirjoitti:Mc Laren F1 0,31
Ja minä kun olen kuvitellut, että nuo formulat ovat kovinkin virtaviivaisia.. Toki otsapinta-alaa varmaan on sitten vähemmän, joka tekee kokonaisilmanvastuksesta pienemmän..
Täh, mitä työ oikein höpötätte?Jarno.V kirjoitti:No tuommosessa on jo niin paljon siipeä, että kerroin on tuommonen.
Downforcekin on sitten jotain muuta kuin kakkosnelosessa..
http://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Niin kyl mä tiedän mikä tuo vehjes on, silti siinä on ajateltu vähän downforceakin, josta johtuu tuo ei-niin-pieni kerroin.PK kirjoitti:veppe kirjoitti:Mc Laren F1 0,31
Ja minä kun olen kuvitellut, että nuo formulat ovat kovinkin virtaviivaisia.. Toki otsapinta-alaa varmaan on sitten vähemmän, joka tekee kokonaisilmanvastuksesta pienemmän..Täh, mitä työ oikein höpötätte?Jarno.V kirjoitti:No tuommosessa on jo niin paljon siipeä, että kerroin on tuommonen.
Downforcekin on sitten jotain muuta kuin kakkosnelosessa..
http://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1
Tuo "siipeä" hieman huono sana.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Millaisia numeroita siellä on ollut kun mittari on pysähtynyt. Meillä on mittarit kestänyt kyllä. Tutulta kyllä pysähtyi trippimittari aina olikose nyt kun sadat metrit oli 9:ssä. Rämpyttämällä sai liikkumaan uudelleen. Varsinaiset matkamittarit ovat toimineet oikein hyvin. lukemat 390, 410, 577tkm. Ehkä sitten myöhemmin pysähtyy, mutta en sanoisi olevan ongelma W123:stren kyseessäollessa.