ABS ongelmia
ABS ongelmia
On alkanu taas kerran nuo absit v*ttuileen ja valo syttyilee miten milloinkin.
Jos anturit on puhtaat (viimeksi putsattu n. kuukausi sitten) niin mikä on seuraava vika kohde? Voiko perässä olevan anturin ottaa vain irti ja putsata,
vai tuleeko peräöljyt mäelle? Mistä pääsee mittamaan vastusarvot ja paljonko niiden pitäisi olla?
-Ville
Jos anturit on puhtaat (viimeksi putsattu n. kuukausi sitten) niin mikä on seuraava vika kohde? Voiko perässä olevan anturin ottaa vain irti ja putsata,
vai tuleeko peräöljyt mäelle? Mistä pääsee mittamaan vastusarvot ja paljonko niiden pitäisi olla?
-Ville
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Perän anturi voi olla tiukassa kiinni.
Voi sen irrottaa, ei peräöljyt karkaa siitä reiästä.
Etuanturien pistokkeet löytyvät konepellin alta iskarin yläpäitten läheltä, taka-anturin pistoke takapenkin alta.
Mitähän ne vastusarvot oli, 700 ohmista reiluun kilo-ohmiin...
Katso että mittaat oikealta puolelta, etuanturien pistokkeet ovat vähän hämäävästi - helposti erehtyy mittaamaan ohjainlaitteen puolelta.
Voi olla että vika on anturin johdossa, jolloin mitatessa näyttää olevan kunnossa mutta joustoliikkeessä yhteys katkeaa.
Voi sen irrottaa, ei peräöljyt karkaa siitä reiästä.
Etuanturien pistokkeet löytyvät konepellin alta iskarin yläpäitten läheltä, taka-anturin pistoke takapenkin alta.
Mitähän ne vastusarvot oli, 700 ohmista reiluun kilo-ohmiin...
Katso että mittaat oikealta puolelta, etuanturien pistokkeet ovat vähän hämäävästi - helposti erehtyy mittaamaan ohjainlaitteen puolelta.
Voi olla että vika on anturin johdossa, jolloin mitatessa näyttää olevan kunnossa mutta joustoliikkeessä yhteys katkeaa.
wiimax.fi
Jos mittaamalla näyttää olevan kunnossa, mutta ajossa valo syttyilee yleensä pienen ajon jälkeen, niin kuinka vian voi paikallistaa? Ihme juttu, eilen toimi
absit koko päivän, tänään lakkaa toimimasta noin kilometrin sisällä liikkeelle lähdöstä...prkl
absit koko päivän, tänään lakkaa toimimasta noin kilometrin sisällä liikkeelle lähdöstä...prkl
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Ei pitäis laakereissa olla väljää. Talvirenkaat kun vaihdoin niin viimeksi putsasin anturit ja hammaskehistä sen mitä siitä reiästä sain putsattua.
Sen jälkeen toimi moitteetta jonkin aikaa...Mitenkä ne kehät olisi paras putsata? Voihan olla että ne niissä on kovemmanpuoleista gägää joka häiritsee, vaikka anturit on puhtaat.
Sen jälkeen toimi moitteetta jonkin aikaa...Mitenkä ne kehät olisi paras putsata? Voihan olla että ne niissä on kovemmanpuoleista gägää joka häiritsee, vaikka anturit on puhtaat.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Sen verran olen tässä tuota vikaa ehtinyt tutkailla, että absit menee häiriöön kun rattia kääntää jyrkästi. Eli olisikohan toiselta puolelta anturinjohto paskana?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Kyllä juurikin näin
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Voihan puo. Uusi anturi maksaa 115 ekua, mutta molemmille puolille on omansa. Enkä tiedä kumpi noista on rikki. Ei viittis ostaa kahta anturia kun kerran toinen on ehjä. millä tuon voisi testailla. Onko kellään antaa lainaksi ehjiä antureita johtoineen
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
meneekö vikatilaan noin, vai pitääkö renkaan vielä pyöriä?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Nyt on anturit mittailtu, ja vikakin löytyi. Elikkäs repsikanpuolelta on johto poikki sen kiinnikkeen kohdalta, joka on etutolpassa kiinni. Siitä kun taivutteli niin vastus pomppi 950 ohmin ja äärettömän välillä. Miten korjaan?
pätkä johtoa pois, uusi pätkä tilalle ja tinaamalla ja kutistesukalla kuntoon vai? Uutta anturia ei kaiketi kannata vaihtaa, eikä se liittimen molkki mahtuiskaan ehjänä läpiviennistä.
Hauskaa tässä on se, että tuon mittailun jälkeen vika ei ole mennyt päälle kertaakaan kahden päivän aikana. Jäi kai johto semmoseen hyvään asentoon. No korjattavahan tuo on kuitenkin.
pätkä johtoa pois, uusi pätkä tilalle ja tinaamalla ja kutistesukalla kuntoon vai? Uutta anturia ei kaiketi kannata vaihtaa, eikä se liittimen molkki mahtuiskaan ehjänä läpiviennistä.
Hauskaa tässä on se, että tuon mittailun jälkeen vika ei ole mennyt päälle kertaakaan kahden päivän aikana. Jäi kai johto semmoseen hyvään asentoon. No korjattavahan tuo on kuitenkin.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
En toistaseks tarvii anturia. Toimii taas pikku herkuttelun jälkeen moitteettomasti.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tavallinen kaksioparinen se on..onhan ....on se
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
ABS
mahtavat kun toimii ja mieltä sumentavat kun ei toimi.. itse olen vaaan todennut että ei toimi, olen odotellut tuota kevättä ja tallin tyhjentymistä.
mitenkäs tuo abs valo vaikuttaa niiden toimivuuteen mulla ei valo pala edes käynnistettäessä autoa, joko sieltä on lamppu palanut tai sitä ei siellä ole paikoillaan
tuosta valosta täytyy vissiin aloittaa eli mittaristo irti
mahtavat kun toimii ja mieltä sumentavat kun ei toimi.. itse olen vaaan todennut että ei toimi, olen odotellut tuota kevättä ja tallin tyhjentymistä.
mitenkäs tuo abs valo vaikuttaa niiden toimivuuteen mulla ei valo pala edes käynnistettäessä autoa, joko sieltä on lamppu palanut tai sitä ei siellä ole paikoillaan
tuosta valosta täytyy vissiin aloittaa eli mittaristo irti
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Ettei vaan joku olis ottanu absin sulaketta irti, kun on vittuuntunut vikoihin.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
jos kyse on siitä akun takana olevasta releestä jonka päässä on 10A sulake, se oli ehjä kun katsoin
hyvä lähtee vikaa hakemaan kun ei ole aavistustakaan mitä sille on jo yritetty tehdä.. jos on yritetty abs jarruja korjata..
hyvä lähtee vikaa hakemaan kun ei ole aavistustakaan mitä sille on jo yritetty tehdä.. jos on yritetty abs jarruja korjata..
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Akun takana oleva sulake on ylijännitesuojareleen sulake, sekin kyllä voi vaikuttaa absien toimintaan. Eikös abseilla ole sulake ihan siinä sulakerasiassa. Jos jarrut on renannu edellisellä omistajalla, niin se on voinu ottaa sulakkeen irti, tai sitten vain polttimon mittaristosta.dollarihymy kirjoitti:jos kyse on siitä akun takana olevasta releestä jonka päässä on 10A sulake, se oli ehjä kun katsoin
hyvä lähtee vikaa hakemaan kun ei ole aavistustakaan mitä sille on jo yritetty tehdä.. jos on yritetty abs jarruja korjata..
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tsekkaa se merkkivalo nyt ensin
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
okei otan viikonloppuna mittariston irti ja katson polttimon.. jos sää salliiLucky-Dog kirjoitti:Tsekkaa se merkkivalo nyt ensin
ahaaa toinenkin sulake ja sulake rasiassa.. täytyy kurkata sitäkin ..pääsee homma alkuun..
ja opin uuttakin YLIJÄNNITESUOJARELE... mikäs se hopeinen laatikko siinä vieressä on.. onkos siinä ABS aivot
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
moro taas .. olen vähän etuajassa tai jos perjantai katsotaan jo viikonlopuksi niin OK..
mutta mittari on irti ja lamppu puuttui abs valosta.. laitoin lampun ja koklasin avaimella.. syttyi valo ja sammui kun laitoin käyntiin..HÄH heitin lenkin ja musta ne jarrut ovat samanlaiset.. ei ainaskaan mitenkään polkimessa huomaa tärinää
PITÄSKÖ HUOMATA.. OIKEEN KUNNOLLA VAI MITEN
ainoa valo jota en saanut palamaan on valojen vikavalo.. tämä kuuluu sinälläänsä tähän ettei se vaan ole abs valo.. mitenkä ne värit oikeen menee niissä johdoissa..
SIIS hakusessa ABS valon johtojen VÄRIT..
ja musta sulakekkin on konehuoneessa ehjä.. oli ainaskin päällisin pitää vielä ottaa irti ja katsoa oikeen kädessä onko ehjä..
mutta mittari on irti ja lamppu puuttui abs valosta.. laitoin lampun ja koklasin avaimella.. syttyi valo ja sammui kun laitoin käyntiin..HÄH heitin lenkin ja musta ne jarrut ovat samanlaiset.. ei ainaskaan mitenkään polkimessa huomaa tärinää
PITÄSKÖ HUOMATA.. OIKEEN KUNNOLLA VAI MITEN
ainoa valo jota en saanut palamaan on valojen vikavalo.. tämä kuuluu sinälläänsä tähän ettei se vaan ole abs valo.. mitenkä ne värit oikeen menee niissä johdoissa..
SIIS hakusessa ABS valon johtojen VÄRIT..
ja musta sulakekkin on konehuoneessa ehjä.. oli ainaskin päällisin pitää vielä ottaa irti ja katsoa oikeen kädessä onko ehjä..
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
vai pikkulaput..HEH joku on ne vienyt
mutta oletetaan että laitoin lampun siihen ABS merkkivaloon kun siitä sellanen puuttui..
YLIJÄNNITESUOJARELE katsoin sen sulakkeen juuri uudestaan ja se on poks rikki ja poikki..mikäs sen aiheuttaa..
voiko tuon releen rikkoa jos autoa hitsataan vai rikkoutuuko se harmaa iso boksi sen vierestä..
vai oletammeko vain että ylijänniterele on rikki.. vai mistä lähden vikaa nyt hakemaan???
mutta oletetaan että laitoin lampun siihen ABS merkkivaloon kun siitä sellanen puuttui..
YLIJÄNNITESUOJARELE katsoin sen sulakkeen juuri uudestaan ja se on poks rikki ja poikki..mikäs sen aiheuttaa..
voiko tuon releen rikkoa jos autoa hitsataan vai rikkoutuuko se harmaa iso boksi sen vierestä..
vai oletammeko vain että ylijänniterele on rikki.. vai mistä lähden vikaa nyt hakemaan???
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city