Skoda Octavia Combi Rs diesel
- katjalaine
- Viestit: 31
- Liittynyt: 06.11.2006 21:48
Skoda Octavia Combi Rs diesel
Kertokaahan kommentteja ko. autosta - sellainen on nyt melko vakavasti harkinnan alla...
Täyttää mun vaatimuksista kaksi tärkeintä; sen mustan värin ja dieselin menoliemenä. Koeajossa kone vaikutti melko hyvä puhtiselta ja vaihteistosta myös tykkäsin. Eihän tuo nyt MB ole, mutta mutta...
Eikös se nykysin taida olla VW:hen verrattavissa tai lähes sama auto - vai vieläkö sillä on itäauton leima? No, itäautothan on tällä foorumilla todistettu vertaansa vailla oleviksi, joten kaikki kunnia niille.
Täyttää mun vaatimuksista kaksi tärkeintä; sen mustan värin ja dieselin menoliemenä. Koeajossa kone vaikutti melko hyvä puhtiselta ja vaihteistosta myös tykkäsin. Eihän tuo nyt MB ole, mutta mutta...
Eikös se nykysin taida olla VW:hen verrattavissa tai lähes sama auto - vai vieläkö sillä on itäauton leima? No, itäautothan on tällä foorumilla todistettu vertaansa vailla oleviksi, joten kaikki kunnia niille.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Skoda Octavia Combi Rs diesel
Siinähän se jutun juoni jo taisi tullakin...kamala kirjoitti:Eihän tuo nyt MB ole, mutta mutta...
Tuosta esittely:
http://www.skoda-auto.com/fin/model/oct ... sentation/
Bensamallin koeajo ja arvostelu:
http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=79891
"What Car (1/2006), Iso-Britannia
"Tosiasia on, että tarvitaan poikkeuksellisilla ominaisuuksilla
varustettu auto syrjäyttämään Golf GTI suosikkilistamme ykköspaikalta.
Octavia RS on kyseinen auto."
Vertailussa keskikokoluokan sport-autot:
1. Škoda Octavia RS
2. Volkswagen Golf GTI
3. Ford Focus ST"
Todellinen peto, lammasten vaatteissa...
http://www.skoda-auto.com/fin/model/oct ... sentation/
Bensamallin koeajo ja arvostelu:
http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=79891
"What Car (1/2006), Iso-Britannia
"Tosiasia on, että tarvitaan poikkeuksellisilla ominaisuuksilla
varustettu auto syrjäyttämään Golf GTI suosikkilistamme ykköspaikalta.
Octavia RS on kyseinen auto."
Vertailussa keskikokoluokan sport-autot:
1. Škoda Octavia RS
2. Volkswagen Golf GTI
3. Ford Focus ST"
Todellinen peto, lammasten vaatteissa...
No jos ei ole minkään merkin intohimoinen harrastaja tai puolestapuhuja, niin ilman hampaita voin suositella RS Octavian ostamista. Siinä on tilaa riittävästi vaativammallekin seurakunnalle, ajo-ominaisuuksissa ei ole moittimista ja kulkupuolikin on kunnossa (kulkeekin lähes hajulla ). Siis Skodakauppaan mars , mikäli tunneseikat eivät estä järkiauton ostamistakamala kirjoitti:Kertokaahan kommentteja ko. autosta - sellainen on nyt melko vakavasti harkinnan alla...
- katjalaine
- Viestit: 31
- Liittynyt: 06.11.2006 21:48
- katjalaine
- Viestit: 31
- Liittynyt: 06.11.2006 21:48
Kuvia tulee jahka auton saamme. Punkamiittiin tullaan - siitä en tiedä, että pitäiskös sitten kuitenkin junalla tulla niin saa syödä juustoa ilman huolia Noh, todennäköisesti omalla pelillä kuitenkin tullaan, Pendoliinoihin kun ei ole luottaminen, miitti saattaa olla ohi ennen kuin perille päästäisiin.Pappi kirjoitti:Kuvia me sitten haluamme ja punkamiittiin tuot itsesi ja autosi näytille... Tuossa on voima ja taloudellisuus varmasti käsikädessä.
Minkä värisenä otit? Kerro edes se
Tosiaan, väri on musta ja maksullisista lisävarusteista otettiin tummennukset laseihin, vetokoukkua ja lohkoa sekä alut myös talvipyöriin. Lisälämmitin on harkinnassa, pitää katsoa, että josko se sen sitten myös vaatii. Isäntä on jo tutkiskellut jotain *kelen tuunaussivuja ja siellä on kuulemma kaikkea "kivaa" - siis karvanoppien ja wunderbaumin lisäksi. (Onko ne tuunausta? )
Lisähuomautuksena mainittakoon, että vaikka mustasta tykkäänkin, se rajoittuu pääasiassa auton ja vaatteiden väriin...
Nyky TDI, suosittelen lämpimästi, muuten munat huurtuu. Eli uudet koneet käyttää aikalailla kaiken lämpöenergian eteenpäin viemiseen (taloudellisuus) jolloin lämmittimelle ei jää hukkalämpöä kabiiniin jaettavaksi. Ja ettei jälkikäteen harmita niin ottakaa kauko-ohjattavaa mallia.kamala kirjoitti: Lisälämmitin on harkinnassa, pitää katsoa, että josko se sen sitten myös vaatii.
- katjalaine
- Viestit: 31
- Liittynyt: 06.11.2006 21:48
Tämähän ei minua tietystikään koske...SamuliS kirjoitti:Nyky TDI, suosittelen lämpimästi, muuten munat huurtuu.
Näyttää itseasiassa mallissa jonkinlainen polttoainekäyttöinen lisälämmitin olevan vakiona - jää nähtäväksi, että riittääkö se pitämään persaukset lämpimänä vai vaaditaanko lisälämpöä. Jos niin, niin ehdottomasti kauko-ohjauksella ja kaikilla muillakin herkuilla, mitä siihen saaEli uudet koneet käyttää aikalailla kaiken lämpöenergian eteenpäin viemiseen (taloudellisuus) jolloin lämmittimelle ei jää hukkalämpöä kabiiniin jaettavaksi. Ja ettei jälkikäteen harmita niin ottakaa kauko-ohjattavaa mallia.
Tämmöstä se on tämä akkain autokauppa, perään saa olla katsomassa alati, ettei katastrofi iske.kamala kirjoitti:Tämähän ei minua tietystikään koske...SamuliS kirjoitti:Nyky TDI, suosittelen lämpimästi, muuten munat huurtuu.
Täysin, ihan totaalisen väärä näkemys asiaan. Tottakai tuo Samulin näkemys koskee sinuakin. Miksikö? No siinä ne huurtuu t*komu*at kuin oikeatkin.
Eli jos et osta webastoa, kulettele niitä termoskassissa.
Kannattanee varmaan tilata siihen samalla sellainen systeemi (siis lisälämmittimen ohjaus) jonka saa päälle ennenkuin auton käynnistää. Monesti noissa volkkareissa taitaapi olla niin että se lämmitin kytkeytyy päälle vasta kun autokin on käynnissä eikä siinä ole erillistä käyttökytkintä. Tuollainen kellolla oleva tai jopa kaukosäätimellä oleva maksaa varmasti jonkun satasen enemmän mutta se on sen arvoista.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
- katjalaine
- Viestit: 31
- Liittynyt: 06.11.2006 21:48
Ilmeisesti tuo Eber on ainoa käypä malli RS:ään kun kuulemma Webasto vie enemmän tilaa. Sitä ei saanut hankittua tehdasasennettuna, mutta siihen tarvittava lisänäyttö autoon kuitenkin otettiin eli valmius on. Toinen kuulemma on parempi, varsinkin siinä tilanteessa, jos jotain vikaa tulee (edullisemmat huollot) - sitä nyt en muista, että kumpi... Noh, siitä löytynee jokunen ketju jostain.Arto N kirjoitti:Eipäs kun "kerran Webasto kellolla niin seuraava on jo Eberi"
Kai niiden munien on sitten lämpiminä pysyttävä autossa - oli ne omia tai muiden. Jos ei penkinlämmittimet riitä, hönkäillään lämmintä ilmaa sitten tavalla tai toisella
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
jkvi kirjoitti:Pari linkkiä Skodaan hairahtuneille;
Ensimmäinen
Ymmärsinkö oikein ?
Ko. topikin lukukeroja oli 914 187 ja juttuja oli 268 sivua - SKOODASTA
. . .
Ei siinä oo mittään huokailemista, Webasto ei syty yli 30 asteen pakkasella, liian pienet polttoaineröörit. Tässä pakkasten kestäessä on saanut loikkia pihalla testerin kans vähän väliä noita "vapauttamassa". Laite on niin viisas, että menee lukkoon jos ei saa tulta aikaiseksi. Auki saa vain testerillä.Daimler kirjoitti:Hohhoijaa.Arto N kirjoitti:Eipäs kun "kerran Webasto kellolla niin seuraava on jo Eberi"
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Tuo on tosi hyvä ominaisuus webastossa Saadaan korjaamolle helppoa rahaa ilman kovin suurta vaivannäköä .Onneksi meillä ei oo korjaamolla Bemarin "käsitesteriä" niin ei tarvi lähteä pihalle palelemaan .Ville S. kirjoitti:
Ei siinä oo mittään huokailemista, Webasto ei syty yli 30 asteen pakkasella, liian pienet polttoaineröörit. Tässä pakkasten kestäessä on saanut loikkia pihalla testerin kans vähän väliä noita "vapauttamassa". Laite on niin viisas, että menee lukkoon jos ei saa tulta aikaiseksi. Auki saa vain testerillä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Henkilömesessä maahantuojalla asennettu Webasto, ajettu 450 thkm ----> Toimii kuin ajatus, jopa yli 35 pakkasilla, Sprintterissä tehdasasennettu Eberi, ajettu 200 thkm, värkkäsi jo viimetalvena, ei toimi kellolla yli kympin pakkasissa ollenkaan. EX volkkarissa eberi vaihdettiin uuten ennen kuin 200 thkm oli täynnä. Jotenkin omalla kohdalla luottamus mennyt eberiin täysin.