rattilukkoon kesken ajon?
rattilukkoon kesken ajon?
nuin kävi työkaverille kun oli pihasta lähtemässä mistä aloitamme vian etsimisen? ja mitä osia tilataan? onko muille käynyt näin?
kiiruski pikkasen olis.. taas
kiiruski pikkasen olis.. taas
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 105&SGN=05
tuossapa ohjeita että huomenissa saan työmaalla hieman päteä
tuossapa ohjeita että huomenissa saan työmaalla hieman päteä
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
eli tuossa näette osan joka oli rikkoutunut eli tuosta reijästä lukkopatruuna ohjaa rattilukkoa painaen tuota valkoista muoviklipua päälle ja pois ja tuosta muoviklivun vierestä ja osan vasemmasta ylälaidasta on katkennut juuri se osa joka klapsauttaa ratin lukkoon jousikuorma on tehty niinpäin kyseisessä lukossa että kun tuo paikka katkeaa niin rattilukko klapsahtaa päälle eikä kirveelläkään pois.
tuo hajosi tosiaan kesken ajon pihasta lähdettäessä onneksi eikä esim ohitustliantees yms
rattiputkihan sieltä lopulta irrotettiin jotta saithin purettua ko lukko (ei olisi tarvinnu jos olis ollu enempi kokemusta mersun virtalukkojen saralta)uusittavat osat olivat lopuuksi vain virtalukon runko. syytä hajoamiseen ei olla keksitty vieläkään toivottavasti koskaan ei tule kellään samaa vikaa eteen.. ja jos tulee niin toivottavasti kaikki lähellä olevat säilyys vahinkoottumina
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Siis mikä auto tarkasti ottaen oli kyseessä ? Melko omituinen tapaus, onkohan tosiaan mahdollista sattua muillekkin
Mahtaako muissa malleissa olla samanlailla tuo lukko tehty ??
Liekö autoa kolaroitu tms jotain mikä oisi tehnyt ?
Mahtaako muissa malleissa olla samanlailla tuo lukko tehty ??
Liekö autoa kolaroitu tms jotain mikä oisi tehnyt ?
Viimeksi muokannut kossuppi, 22.2.2007 0:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Eikö tuo jo olis hyvä ilmaista missä tyypissä vai täytöökö päätellä tämän palstan ylä ja alareunasta missä( W XXX). Tuo on jo vakava juttu. Voi säästää ihmishenkiä. Eihän nyt oikeestaa mistää pätemisestä pitäis olla kyse . Toki hattua nostan sille joka turvallisuusriskeistä asianmukaisesti tiedottaa.
Sen voi tosiaan päätellä tuosta W202 -merkinnästä. Ne, joille tuo ei sano mitään voi vaikka tuolta tarkistaa mallin : http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W202.htm
Paremmin mulle aukes Mersun malli filosofia tuoltaPK kirjoitti:Sen voi tosiaan päätellä tuosta W202 -merkinnästä. Ne, joille tuo ei sano mitään voi vaikka tuolta tarkistaa mallin : http://www.ajovalo.net/Mallit/MB_W202.htm
juu elikkä se oli vm 92-93 c-sarjalainen automaatti askilla oleva. autoa ei käsittääkseni ole kolaroitu (omistaja on autopelliseppä ja itse olen maalari eli se olisi paljastunut jos kolaroitu) murtauduttukaan autoon ei ainakaan lähiaikoina ole (lue: viimeisen vuoden aikana). ja niin karulta tuntuu sanoa että kyllä näin voi käydä kelle tahansa en ole varma infosiko asian omainen jo vehoa tästä tapauksesta, aikoi ainakin infota
lukkohan muuttuu jossain kohtaa sähköiseksi mutta tuossa ei vielä sähköä liiemmin ollut. kovaa ainetta se oli mistä kohti oli hajonnut mutta syytä hajoamiseen ei olla keksitty muutakuin valmistusvika/valuvika juurikin heikoimmassa kohdassa. tuo kyseinen osa ei ole juurikaan rasitusksella missään vaiheessa
lukkohan muuttuu jossain kohtaa sähköiseksi mutta tuossa ei vielä sähköä liiemmin ollut. kovaa ainetta se oli mistä kohti oli hajonnut mutta syytä hajoamiseen ei olla keksitty muutakuin valmistusvika/valuvika juurikin heikoimmassa kohdassa. tuo kyseinen osa ei ole juurikaan rasitusksella missään vaiheessa
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Kyllä on Terho P hyvää pioneerityötä tehnyt kaikkine päätelmineen. Näin se menee että on valppaita miehiä kentällä.Tämänkin kaltaisista käyttöturvallisuus tekijöistä kannattaa aina raottaa sanaista arkkua. Jos mikä niin tälläinen on hyvää toimintaa näilllä sivustoilla. Olkoonkin että jutut menee joskus aika hurjissa sfääreissä mutta asia tietoakin ja tosi osaamista on sitäkin enemmän. Tästä on hyvä jatkaa. Harjun kommentti pelkkää on asiaa. Tietoa kannattais laittaa eteenpäin.Terho P kirjoitti:juu elikkä se oli vm 92-93 c-sarjalainen automaatti askilla oleva. autoa ei käsittääkseni ole kolaroitu (omistaja on autopelliseppä ja itse olen maalari eli se olisi paljastunut jos kolaroitu) murtauduttukaan autoon ei ainakaan lähiaikoina ole (lue: viimeisen vuoden aikana). ja niin karulta tuntuu sanoa että kyllä näin voi käydä kelle tahansa en ole varma infosiko asian omainen jo vehoa tästä tapauksesta, aikoi ainakin infota
lukkohan muuttuu jossain kohtaa sähköiseksi mutta tuossa ei vielä sähköä liiemmin ollut. kovaa ainetta se oli mistä kohti oli hajonnut mutta syytä hajoamiseen ei olla keksitty muutakuin valmistusvika/valuvika juurikin heikoimmassa kohdassa. tuo kyseinen osa ei ole juurikaan rasitusksella missään vaiheessa
Samaamieltä että tarviis kyllä pistää tietoa sinne valmistajan suuntaan . Esimerkkinä ittelläni on Toyota Hilux neliveto, 90 lukuinen. 89-96 autot ko sarjassa kutsutaan parhaillaan , ja on jo reilu vuosi kutsuttu ohjauksen korjaukseen, jossa välitanko kokonaisuudessaan auton alle, vaihdetaan, ja auraukset säädellään valmistajan piikkiin. Aikapitkän ajan takaa vielä siis otetaan autot kiinni . Rekisteritietojen perusteella omistajia kattelevat ja kutsuja tulee.
Jossain etelänmaissa kuulemma on sattunut osan katkeaminen, kerran tai pari - ja sen vuoksi. Mistäpä sen tietää mitä kaikkea sitten loppujen lopuksi on sattunutkaan, kun vielä reagoidaan.
Ainut kummallisuus on, kun Volkkarin Taro on käytännössä sama-auto , muta ilmeisesti siellä ei olla asiaan paneuduttu tai huolissaan , tasantarkkaan samoista osista koottuja ne volsut on
Eli jos noin on lukko tuommoinen, niin luulisi Mersun reagoivan, vai pitäsköhän sittenkin jonkun menettää henki ennenkuin ...
Niin onkos tästä lukkohommasta sitten muualla jossain jotain jutuntynkää ?
Jossain etelänmaissa kuulemma on sattunut osan katkeaminen, kerran tai pari - ja sen vuoksi. Mistäpä sen tietää mitä kaikkea sitten loppujen lopuksi on sattunutkaan, kun vielä reagoidaan.
Ainut kummallisuus on, kun Volkkarin Taro on käytännössä sama-auto , muta ilmeisesti siellä ei olla asiaan paneuduttu tai huolissaan , tasantarkkaan samoista osista koottuja ne volsut on
Eli jos noin on lukko tuommoinen, niin luulisi Mersun reagoivan, vai pitäsköhän sittenkin jonkun menettää henki ennenkuin ...
Niin onkos tästä lukkohommasta sitten muualla jossain jotain jutuntynkää ?
eipä tästä muualla ole juttua.. ellei joku muu ole ehtinyt.kossuppi kirjoitti: Niin onkos tästä lukkohommasta sitten muualla jossain jotain jutuntynkää ?
JOO kyllä se infoaa etiäppäin viasta jollei tänään jo ehtinyt
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Kyllä Tarotkin luonnollisesti kuuluvat takuukampanjaan ja niihinkin sama keskimmäinen raidetanko vaihdettu, kuten myös Toyotan 4Runnerit.kossuppi kirjoitti:Ainut kummallisuus on, kun Volkkarin Taro on käytännössä sama-auto , muta ilmeisesti siellä ei olla asiaan paneuduttu tai huolissaan , tasantarkkaan samoista osista koottuja ne volsut on