Automaattivaihteiston säätö
Automaattivaihteiston säätö
Ikikysymys, muisti pätkii.
Ässä tuntuu vaihatavn vähän laiskasti näin kelien viilennyttyä. Nostettiinko vaihteiston painetta kääntämällä paineensäätöruuvia aukipäin? Tai mikä sen hanikan nimi nyt onkaan...
Ässässä ei ole sitä vaijeria jota kiristää vaihtojen terävöittämiseksi ja vaihtokierrosten laskemiseksi, tangon säätäminen kuulostaa liian työläälle näin laiskan miehen näkökulmasta katsottuna.
--------------------
Homma tapahtuu näin: http://www.digitalblue.fi/%7Etahtiklu/t ... saato.html
Sama periaate myös 123, 124, 115, jne laatikoiden säädössä
t. Sivonen
Laitoin ilmoitukseksi
Ässä tuntuu vaihatavn vähän laiskasti näin kelien viilennyttyä. Nostettiinko vaihteiston painetta kääntämällä paineensäätöruuvia aukipäin? Tai mikä sen hanikan nimi nyt onkaan...
Ässässä ei ole sitä vaijeria jota kiristää vaihtojen terävöittämiseksi ja vaihtokierrosten laskemiseksi, tangon säätäminen kuulostaa liian työläälle näin laiskan miehen näkökulmasta katsottuna.
--------------------
Homma tapahtuu näin: http://www.digitalblue.fi/%7Etahtiklu/t ... saato.html
Sama periaate myös 123, 124, 115, jne laatikoiden säädössä
t. Sivonen
Laitoin ilmoitukseksi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Niskatukia saa mm. terveyskeskusten apuvälinelainaamosta, siitä vasemmanpuoleisesta hyllystä kainalosauvojen yläpuolelta . Laita sellainen "60 km/h Landwindillä betoniseinään" - jälkiseurausmalli, niin jo katsovat ihmiset ihmeissään. Lisäksi voit pukea ylle myös suspensorit sivuttaisten G-voimien kesyttämiseksi. Vain vitjapalleilleHVM kirjoitti:Saapa nähdä miten napakkaan karvareuhka lentää takapenkille kun pakkasta on -20 alt+732885? C
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
No olipas hyvä että tästäkin oli täälä juttua.. Mullakin vähän laiskaa.. tuskin pääsee täl säädöl tohon 7,5s/100km/h.. Niin ja KYSYMYS!
Entine omistaja sano ettei oo oikeen varma ton s/e kytkimen toiminnasta tossa lootassa, ja itsekkään en eroa juuri huomaa.. Pitäskö se huomata helposti..?!! Ja missä yleensä vika jos se ei toimi..!!?
Entine omistaja sano ettei oo oikeen varma ton s/e kytkimen toiminnasta tossa lootassa, ja itsekkään en eroa juuri huomaa.. Pitäskö se huomata helposti..?!! Ja missä yleensä vika jos se ei toimi..!!?
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... aihto-ohje500sel kirjoitti:Joo, mut eikai se vaan vaadi keski konsolin purkua se liittimen tarkastus..?
Heleppoo kun heinänteko.
Teikeläisen autohan on näköjään 500 sel. Siinä se säätö löytyy ilmanputsarin takaa. Siellä liikkuu vaihteiston tanko kaasuvivuston liikkeen tahdissa. Sieltä vain persetuntumalla säätämään niin että tuntuu olevan joka tilanteessa oikea pykälä silmässä. Vaihtojen terävyyteen tämä säätö ei vaikuta, vaan ainoastaan siihen missä vaiheessa vaihtaa isommalle ja pienemmälle.
Jos kone ottaa rajoittajaan, vika voi olla myös sähköissä. Laatikko vaihtaa kick downilla isommalle sähköreleen ohajaamana. Jos sähköjä on sorkittu, niin silloin se takoo rajoittajaan.
Jos kone ottaa rajoittajaan, vika voi olla myös sähköissä. Laatikko vaihtaa kick downilla isommalle sähköreleen ohajaamana. Jos sähköjä on sorkittu, niin silloin se takoo rajoittajaan.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Ai niin unohtu mainita tuo malli, eli 500 SEC -82 on mulla..onkohan siinä samanlaiset rensselit ku sellissä? Ja tuo rajottimeen asti vedättäminen tosiaan tapahtuu ainoastaan kickdownin kans kiihytettäessä, eli säätäminen ei välttämättä sitten auta mitään? Muilla vaihteilla kyllä vaihtaa aivan normaalisti.Perttu K kirjoitti:Teikeläisen autohan on näköjään 500 sel. Siinä se säätö löytyy ilmanputsarin takaa. Siellä liikkuu vaihteiston tanko kaasuvivuston liikkeen tahdissa. Sieltä vain persetuntumalla säätämään niin että tuntuu olevan joka tilanteessa oikea pykälä silmässä. Vaihtojen terävyyteen tämä säätö ei vaikuta, vaan ainoastaan siihen missä vaiheessa vaihtaa isommalle ja pienemmälle.
Jos kone ottaa rajoittajaan, vika voi olla myös sähköissä. Laatikko vaihtaa kick downilla isommalle sähköreleen ohajaamana. Jos sähköjä on sorkittu, niin silloin se takoo rajoittajaan.
Ok. mutta olikos se niin että kick downilla poljettaessa (mähän lähen sillä joka mutkasta ja liikennevaloista.. ) tolla asenolla ei ollu merkitystä..??jps kirjoitti:Kyllä eron huomaa. Tarkista että kytkin (S/E) ja johdot sille ovat ehjät ja liitin kunnolla kiinni
Ohjekirjasta olin lukevinani sellasta..
Oma auto toimii näin:500sel kirjoitti:Ok. mutta olikos se niin että kick downilla poljettaessa (mähän lähen sillä joka mutkasta ja liikennevaloista.. ) tolla asenolla ei ollu merkitystä..??jps kirjoitti:Kyllä eron huomaa. Tarkista että kytkin (S/E) ja johdot sille ovat ehjät ja liitin kunnolla kiinni
Ohjekirjasta olin lukevinani sellasta..
-Asennossa "S" kickdown toimii kun lyön ohittaessa lusun lattiaan.
-Asennossa "E" se ei toimi.
Tässä puhutaan tilanteesta 100Km/h ja siitä ja sekopäinen ohitus.
Toimiikohan sinulla kickdown ollenkaan? Kyllä se pitää E-asennollakin alaspäin pykältää, jos kaasun runttaa äkäisesti pohjaan 100km/h nopeudesta..HVM kirjoitti: Oma auto toimii näin:
-Asennossa "S" kickdown toimii kun lyön ohittaessa lusun lattiaan.
-Asennossa "E" se ei toimi.
Tässä puhutaan tilanteesta 100Km/h ja siitä ja sekopäinen ohitus.
124.023
Toimii se, mutte hitaasti verrattuna asentoon "S". (Eli ei kerkii ohi apinan raivolla ja sekunnissa)Hemingway kirjoitti:Toimiikohan sinulla kickdown ollenkaan? Kyllä se pitää E-asennollakin alaspäin pykältää, jos kaasun runttaa äkäisesti pohjaan 100km/h nopeudesta..HVM kirjoitti: Oma auto toimii näin:
-Asennossa "S" kickdown toimii kun lyön ohittaessa lusun lattiaan.
-Asennossa "E" se ei toimi.
Tässä puhutaan tilanteesta 100Km/h ja siitä ja sekopäinen ohitus.
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Tarkoitatko että sul on 190 säätöruuvia laatikossa etkä tiiä mitä niistä vääntää, vai että 190 km/h vauhdissa vaihtaminen tapahtuu liian napakasti..?Petri Rintala kirjoitti:missäs se säätöruuvi laatikossa on 190 vaihtaa turhan napakasti.
Niin eli tuohon mun neljän viestin takaiseen kysymykseen ei ole vielä varmaa vastausta vai kuinka.. ohjekirjan mukaan asennolla ei muka olisi merkitystä..
kikdaunista puheen ollen, mistähän päin lähtisi vikaa ettimää ku ei toi tunnu pelaavan olleskaa sen verran oon asiaa tutkinu et kaasupolkimen takana oleva katkasin on kunnossa. muuten loota tuntuu pelaavan ihan ok, paitsi että s/e asennolla ei oo mitää eroo liekkö mitää yhteyttä ton kikdaunin toimintaa/toimimattomuuteen -89 300sel
Rele rikki?mettim-3 kirjoitti:kikdaunista puheen ollen, mistähän päin lähtisi vikaa ettimää ku ei toi tunnu pelaavan olleskaa sen verran oon asiaa tutkinu et kaasupolkimen takana oleva katkasin on kunnossa. muuten loota tuntuu pelaavan ihan ok, paitsi että s/e asennolla ei oo mitää eroo liekkö mitää yhteyttä ton kikdaunin toimintaa/toimimattomuuteen -89 300sel
Re: Automaattivaihteiston säätö
HVM kirjoitti:Ikikysymys, muisti pätkii.
--------------------
Homma tapahtuu näin: http://www.digitalblue.fi/%7Etahtiklu/t ... saato.html
Ei muuten tapahdu koska linkki ei toimi
Ei sulla kuvaa oo pistää tuosta tangon sijainnista..?Perttu K kirjoitti:Teikeläisen autohan on näköjään 500 sel. Siinä se säätö löytyy ilmanputsarin takaa. Siellä liikkuu vaihteiston tanko kaasuvivuston liikkeen tahdissa. Sieltä vain persetuntumalla säätämään niin että tuntuu olevan joka tilanteessa oikea pykälä silmässä. Vaihtojen terävyyteen tämä säätö ei vaikuta, vaan ainoastaan siihen missä vaiheessa vaihtaa isommalle ja pienemmälle.
Myöskin tuo paineen säätöruuvi ois mukava löytää..?
Ai että persetuntumalla saa säädellä..
mettim-3 kirjoitti:EI LÖYDY EI MISSÄ KD:n RELE
Koittakaapa löytää autonne tuolta ja naxutella oikeat kuvat auki.500sel kirjoitti:Ei sulla kuvaa oo pistää tuosta tangon sijainnista..?
Myöskin tuo paineen säätöruuvi ois mukava löytää..?
Pro HVM
Iha hyvä sivu..Rässi66 kirjoitti:mettim-3 kirjoitti:EI LÖYDY EI MISSÄ KD:n RELEKoittakaapa löytää autonne tuolta ja naxutella oikeat kuvat auki.500sel kirjoitti:Ei sulla kuvaa oo pistää tuosta tangon sijainnista..?
Myöskin tuo paineen säätöruuvi ois mukava löytää..?
Paha vaa ku ei oo hirveesti tekstiä, (muutaku jotai tyyliin £@{[\@.. )
Mutta liittyykös nuo tangot tuossa kuvassa tähän..:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 133&SGN=03
Tai nuo tuossa.. säätyykö näistä mitään..?
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 190&SGN=04
Avaa konepelti ja kävele kuskin puolelle lokasuojan viereen. Kumarru konehyoneeseen päin, elä lyö piätäs, eli hitaasti. Jos kumarruit tarpeeksi, näet tällaisen näkymän:
Tuliseinän läpi menee tanko kaasulle (ei niissä joissa on sähköinen kaasupoljin) ja toinen tanko lähtee takapuolelta linkkua alas vaihdelaatikolle. Se tanko on se kick-downin tanko. Niätkö sie tuon, tuosta akselin takaa vasemmalta puolelta alas?
Tuliseinän läpi menee tanko kaasulle (ei niissä joissa on sähköinen kaasupoljin) ja toinen tanko lähtee takapuolelta linkkua alas vaihdelaatikolle. Se tanko on se kick-downin tanko. Niätkö sie tuon, tuosta akselin takaa vasemmalta puolelta alas?