lämppärin moottori????????
lämppärin moottori????????
entinen alkoi kitisemään(teki jo viime talvena silloin tälläin)
ostin uuden boschin moottorin, yritin viime yönä töissä tsiikailla että on varmasti samanlainen, näytti siltä että paikallaan olevassa olis joku etuvastus.
Kymysys kuuluu: laitetaanko etuvastus entisestä vai sainko väärän moottorin
ostin uuden boschin moottorin, yritin viime yönä töissä tsiikailla että on varmasti samanlainen, näytti siltä että paikallaan olevassa olis joku etuvastus.
Kymysys kuuluu: laitetaanko etuvastus entisestä vai sainko väärän moottorin
tuossa boschin numero 0130 063 004, jos se jotain avittaa.
kumma kyllä boschin nettikataloogi ei tunnistanut numeroa, eikä sieltä löytynyt w201/w124 lämppärin moottoria ollenkaan
maksoi muuten 39€
http://www.bosch-automotive.com/ecat-online/
kumma kyllä boschin nettikataloogi ei tunnistanut numeroa, eikä sieltä löytynyt w201/w124 lämppärin moottoria ollenkaan
maksoi muuten 39€
http://www.bosch-automotive.com/ecat-online/
V8
nyt löyty tietoa, moottori on yleismallin sähkömoottori
Bosch part no. 130063004
Nominal voltage (V) 12
Nominal current (A) 12
Nominal o/p power (W) 75
Nominal speed (r.p.m.) 4800
Continuous torque (Ncm) 15
Protection rating IP10
Overall length 145
Body length 108·3
Body diameter 59
Shaft length 36·7
Shaft diameter 8
ei vaan viittis ajaa tallille 50km päähän turhantakia, jos ei satu käymään
Bosch part no. 130063004
Nominal voltage (V) 12
Nominal current (A) 12
Nominal o/p power (W) 75
Nominal speed (r.p.m.) 4800
Continuous torque (Ncm) 15
Protection rating IP10
Overall length 145
Body length 108·3
Body diameter 59
Shaft length 36·7
Shaft diameter 8
ei vaan viittis ajaa tallille 50km päähän turhantakia, jos ei satu käymään
V8
kuka lie
Nyt tuli läppärin moottori vaihdettua ja alkuperäisessä oli jotain häiriönpoisto keloja ja konkka, näitä en viittinyt alkaa sorvaamaan uuteen vaan toimii ilman niitäkin(eikä radiosta kuulu ujellusta)
häiriön poistajilla varustettu moottori olis maksanut n.80€, kooällässä reilun 100€ (kallis on vaikka tulis kuinka siivet mukana)
Nyt tuli läppärin moottori vaihdettua ja alkuperäisessä oli jotain häiriönpoisto keloja ja konkka, näitä en viittinyt alkaa sorvaamaan uuteen vaan toimii ilman niitäkin(eikä radiosta kuulu ujellusta)
häiriön poistajilla varustettu moottori olis maksanut n.80€, kooällässä reilun 100€ (kallis on vaikka tulis kuinka siivet mukana)
V8
Niin ne näyttää, mutta ulkonäkö hämää. Neuvokaas joku minua viisaampi (kuka vaan ) miten homma tapahtuu? Oliko näin:JuhaE kirjoitti:jotenkin näytti vähän liian vaikeelta nuo sivut, kirjotelkaa te jotka osaatte cheeeersHVM kirjoitti: Tekaseppa näppäränä miehenä työseloste tuonne meidän wikipediaan, tässä on hyvä säästövinkki, ja vaihto-ohjeetkin lienevät tuoreessa muistissa.
Ensin valitset korimallin, sitten klikkaat "muokkaa sivua". Kirjoitat tarinasi otsikon näin: [[W201 Lämppärin moottorin vaihto]] ja klikkaat taas muokkaa sivua. Nyt näet linkin jota klikkaamalla aukeaa tyhjä sivu. Kirjoita tarina ja klikkaa taas "muokkaa sivua".
Suunnilleen noin.
Hei juu tosiaan! Omassa w201:ssä moottori kuulostaa samaran venttiilivialta, eli pitäis itekkin väsäillä vaihtoon tuo. Olisin kiitollinen noista vaihto-ohjeista, ei huvita (taas) purkaa puolta autoo ennen kun osuu oikeaan. Kattelin pellin alle ja eikös se siellä jossain pyyhkiän alla ole? Valottakaa tiedotonta..?
Niin tosiaan tuossa kerran viksuna miehenä rupesin vectran lämppärin moottoria roplaamaan ja purin hanskalokerot ja kojelaudat ennen kun tajusin että se moottori on tosiaan siellä pellin alla!
Niin tosiaan tuossa kerran viksuna miehenä rupesin vectran lämppärin moottoria roplaamaan ja purin hanskalokerot ja kojelaudat ennen kun tajusin että se moottori on tosiaan siellä pellin alla!