Mitä bensaväyrynen kuluttaa?
Mitä bensaväyrynen kuluttaa?
No joo. pensaa . Nyt olis tollanen väykkykppanen e-mersu ostoslistalla vaikken mersua oo ite ennen omistanukkaa ni toi on ruvennu kauheesti silmää miellyttää. Oikeastaan enää suurin eipäsjuupas aihe itellä on että kummalla voimanlähteellä se pitäis olla. Noitten koksivasaroitten kulutuksista onki enempiollu juttua,220d 6-7l isommat ehkä hiukan enempi ,cdi.t taas vähempi varsin kohtuullisia kuitenki. Mutta entä bensaversiot 2.0 ,2.3, entä kuutoset. Tarttis kuitenki hiukan laskeskella noita ylläpitokuluja kun ei se menovesi nyt niin halpaakaan ole vaikka sitä vielä rahalla saaki . 220d olis tietty tosi taloudellinen mut varmaan melko rauhallinen menijä ja ostaapa sillä nokihaittaverolla(kait n.600e) aika monta litraa ysivitostaki.
Pikkusellekin bensakoneelle väykässä täytyy laskea ~10 kulutus. Noin 600 € vuotuisella dieselverolla saa siis bensaa noin viidelle tuhannelle kilometrille. Pienikulutuksisin väykky vie ~ 8 l satkulle dieseliä (290 sedan) sekalaisessa ajossa ympärivuoden (M.O.T).
Siitä sitten laskemaan omia ajotottumuksia ottaen huomioon muuttuvina tekijöinä auton ostohinta, mahdolliset huoltokustannukset, arvonalennukset eri mallien välillä.....
IMHO: jos ajat 5-15 thkm/v, osta bensaväykky, jos enemmän niin ehdottomasti diesel.
Tämä vain jos kustannuksia lasketaan. Kaikki muu on mieltymiskysymyksiä.
Siitä sitten laskemaan omia ajotottumuksia ottaen huomioon muuttuvina tekijöinä auton ostohinta, mahdolliset huoltokustannukset, arvonalennukset eri mallien välillä.....
IMHO: jos ajat 5-15 thkm/v, osta bensaväykky, jos enemmän niin ehdottomasti diesel.
Tämä vain jos kustannuksia lasketaan. Kaikki muu on mieltymiskysymyksiä.
Eräs W210 320V6 omistaja kertoi että kulutus on ollut positiivinen yllätys, kuulemma keskikulutus yhdeksän litran kieppeillä 10000 km matkalla.
Olen ollut kyydissä, em. autoilija on todella rauhallinen ajaja.
Lukemaan kannattaa toki suhtautua kriittisesti, mutta luulisin eron 230-320 välillä olevan yllättävän pieni ?
Olen ollut kyydissä, em. autoilija on todella rauhallinen ajaja.
Lukemaan kannattaa toki suhtautua kriittisesti, mutta luulisin eron 230-320 välillä olevan yllättävän pieni ?
Rauhallinen ajaja pärjää varmaan laiskemmallakin moottorilla, joissa hankintahintakin on paljon edullisempidealer kirjoitti: todella rauhallinen ajaja.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
No ainakin M111 (2L bensa) on ollut huoleton pidettävä. 70000 Km ajoa pelkillä huolloilla, rikki ei ole mennyt mitään. Joku varmaan osaa laskea hankintahinta vs. ylläpitokulut vs. polttoainekulut, onko diesel vaiko bensa järkevämpi ostos? Moottorin luonteethan ovat täysin erilaiset - bensassa on ne omat pomppimisensa, dieselissä ei. Makuasioita, mutta oma valintani kallistuu jatkossakin bensaan.daerok kirjoitti:Noin mahdollista tulevaisuutta ajatellen,johtopäätös:Väyrynen on bensa koneella parempi ja luotettavampi vaihtoehto kuin Dieselmoottorilla ?