M111 - Ahtimen öljynvaihto
M111 - Ahtimen öljynvaihto
Ajattelinpa, että ei välttämättä tekisi M111 230 Kompressor-koneelle pahaa, jos vaihtaisin ahtimen öljyt.
Siispä muutama tyhmä kysymys:
-Miten tyhjennän ahtimen öljyt? Pumppaanko ne pois vai onko jossain proppu, jota kannattaisi käyttää?
-Missäpäin M111:n Eatonia on öljyntäyttöaukko? Onko se samanlainen kuin Pontiacissa? (Ks. alla)
-Onko ahtimessa jotain magneettia ja/ tai filtteriä, joka pitäisi vaihtaa/ putsata öljynvaihdon yhteydessä?
-Paljonko ahtimessa pitäisi olla öljyä?
-Mitä öljyä ahtimeen tulee laittaa? Onko se jotain spesiaaliöljyä? Sattuuko se olemaan samaa kuin ohjaustehostimessa? Saako ahtimen öljyä muualta kuin Vehosta?
Löysin Internetistä tällaisen kuvauksen, kuinka joku oli vaihtanut Pontiaciin asennetun Eatonin öljyt. Mutta mielelläni kuulisin ensikäden ohjeet Mersu-ympäristöön, ennenkuin markan seppänä teen tonnin vahinkoa (tai sählään jotain niin, että puolen tunnin operaatioon lopulta tuhrautuukin koko talviloma).
Siispä muutama tyhmä kysymys:
-Miten tyhjennän ahtimen öljyt? Pumppaanko ne pois vai onko jossain proppu, jota kannattaisi käyttää?
-Missäpäin M111:n Eatonia on öljyntäyttöaukko? Onko se samanlainen kuin Pontiacissa? (Ks. alla)
-Onko ahtimessa jotain magneettia ja/ tai filtteriä, joka pitäisi vaihtaa/ putsata öljynvaihdon yhteydessä?
-Paljonko ahtimessa pitäisi olla öljyä?
-Mitä öljyä ahtimeen tulee laittaa? Onko se jotain spesiaaliöljyä? Sattuuko se olemaan samaa kuin ohjaustehostimessa? Saako ahtimen öljyä muualta kuin Vehosta?
Löysin Internetistä tällaisen kuvauksen, kuinka joku oli vaihtanut Pontiaciin asennetun Eatonin öljyt. Mutta mielelläni kuulisin ensikäden ohjeet Mersu-ympäristöön, ennenkuin markan seppänä teen tonnin vahinkoa (tai sählään jotain niin, että puolen tunnin operaatioon lopulta tuhrautuukin koko talviloma).
-T
Tyhjennysproppua ei ole näkynyt. Mutta se, että eerola ei ole sellaista nähnyt, ei vielä automaattisesti tarkoita, että ahtimessa ei sellaista olisiRässi66 kirjoitti:...Oliko niin, että löytyy tyhjennys & täyttöproput?...
Onko tietämystä, mitä öljyä tuonne pitäisi laittaa. Mitä muita mahdollisuuksia minulla on kuin käydä Vehon tiskillä?
-T
Ei noissa taida tyhjennysproppua olla eli vanhat öljyt pitää poistaa jotenkin muuten. Tarkistappa huviksesi paljonko ahtimesta tulee vanhaa öljyä pois ja vertaa sitä sisään menevän uuden öljyn määrään. Näin voi arvioida paljonko on stefojen välistä vuotanut pois.
Katsoppas: viewtopic.php?p=146610#146610
Katsoppas: viewtopic.php?p=146610#146610
I drive an Opel. What's your excuse?
Kävin äsken Vehossa kysymässä, mitä öljyä ahtimeen pitäisi laittaa. Tietoa ei ollut, sillä heidän näkemyksensä mukaan öljy on ikuista. Melko varaosamyyntiä tukeva näkemys mekaanisen laitteen voiteista, sanoisin.
Kävin myös paikallisella GM-kauppiaalla, mutta varaosa- ja huoltotiskit olivat kiinni lauantaipäivänä.
Täytynee siis käydä jossain välissä Ford-kaupassa kysymässä, josko heiltä löytyisi jäsen Melitos:in mainitsemaa Thunderbird SC:n ahdinöljyä.
Kävin myös paikallisella GM-kauppiaalla, mutta varaosa- ja huoltotiskit olivat kiinni lauantaipäivänä.
Täytynee siis käydä jossain välissä Ford-kaupassa kysymässä, josko heiltä löytyisi jäsen Melitos:in mainitsemaa Thunderbird SC:n ahdinöljyä.
-T
Jaguar -myyjien kautta 125ml maksaa noin 55€ (ovh) Tuotenumero on JLM12290. Näkyy olevan juuri Eatonin oma öljy: KLIK
Myös GM:llä on Supercharger Oil jota jotkut tilailleet Ebaystä. En tiedä kannattaako ja mitä lie Suomessa maksaa? Myös Toyotalta löytyy (varaosanumero 08885-80108), mutta 50ml taitaa maksaa n. 50 dollaria.
Myös GM:llä on Supercharger Oil jota jotkut tilailleet Ebaystä. En tiedä kannattaako ja mitä lie Suomessa maksaa? Myös Toyotalta löytyy (varaosanumero 08885-80108), mutta 50ml taitaa maksaa n. 50 dollaria.
http://www.pulleyboys.com/ myy 8$ pullo. Rahdit päälle tottakai.
Kehottavat nuo jenkkisivut vaihtamaan 30k miles välein.
Elikkäs.... hööö, siis 50 000km.
eBayssä oli yksi kauppias, mutta ei luvannu toimittaa outside USA.
Kehottavat nuo jenkkisivut vaihtamaan 30k miles välein.
Elikkäs.... hööö, siis 50 000km.
eBayssä oli yksi kauppias, mutta ei luvannu toimittaa outside USA.
Pro HVM
Niin, se tuo huoltovapaa -sana tarkottaa kertakäyttöistä. Vaihdetaan uusi ahdin ja sillätavoin uudet öljyt. Tai uusi vaihdelaatikko jne...Mika.T kirjoitti:Niinhän ne hölmöt väittää että automaattilaatikkoonkaan ei tarvi vaihtaa öljyjä.eerola kirjoitti:Kävin äsken Vehossa kysymässä, mitä öljyä ahtimeen pitäisi laittaa. Tietoa ei ollut, sillä heidän näkemyksensä mukaan öljy on ikuista.
Chevyssä ja Pontiacissa on myös käytetty noita eatonin remmiahtimia, kaippas niidenkin öljy pelaa ihan hyvin.
Jostain sain semmosta tietoa että tuo olisi jotain turbiiniöljyä, mutta saattoi olla huhupuhettakin.
I drive an Opel. What's your excuse?