setrikki ei jää käyntiin, vaikka hörähtää lupaavasti(diesel)
setrikki ei jää käyntiin, vaikka hörähtää lupaavasti(diesel)
Kaverin kanssa nutattiin päivällä sen datsunin kans ja haaveena olis ollu saada se jäämään käyntiin. Moottori on suora 6, 2.8litraa ja diisel. Moottorissa on alkuperäinen jakajapumppu kiinni, mihin on laitettu suurempi syöttöpää. Alkuperäinen kuulemma 10milliä ja tämä uus sitten 12milliä.
Aluksi motti siis ei luvannu edes ilman naftan kaatoa imusarjaan. Tämä vika eliminoitiin synkroamalla syöttöpumppu ja nokkaakseli siten että syöttötapahtuma sijoittuisi puristus/työtahdin aijjalle. Nyt moottoriin ei tarvi enää antaa lisäravinnetta lähteäkseen käyntiin. Käynnistyessään kierrokset nousevat äkisti, jonka jälkeen moottori sammuu vääjäämättömästi. Diisel moottori ikään kuin säikähtää käynnistymistänsä ja katkaisee ruuan saannin heti kättelyssä. Rännistä pukkaa savua aika paljon ja käynnistyspyristyksen ajan kuulostaisi jopa siltä että kaikki sytyttäisi.
bensa jos olis ollu nii auto olis jo ajos, mutta nyt kävi näin.
Aluksi motti siis ei luvannu edes ilman naftan kaatoa imusarjaan. Tämä vika eliminoitiin synkroamalla syöttöpumppu ja nokkaakseli siten että syöttötapahtuma sijoittuisi puristus/työtahdin aijjalle. Nyt moottoriin ei tarvi enää antaa lisäravinnetta lähteäkseen käyntiin. Käynnistyessään kierrokset nousevat äkisti, jonka jälkeen moottori sammuu vääjäämättömästi. Diisel moottori ikään kuin säikähtää käynnistymistänsä ja katkaisee ruuan saannin heti kättelyssä. Rännistä pukkaa savua aika paljon ja käynnistyspyristyksen ajan kuulostaisi jopa siltä että kaikki sytyttäisi.
bensa jos olis ollu nii auto olis jo ajos, mutta nyt kävi näin.
Ajoituksen säätäminenkään 2 hammasta eres/taakse ei muuttanut tilannetta miksikään. Motti ei vaan halua jäädä käyntiin. samoin ruuan saanti ruuvi koklattu irti/pohojas-> hörähtää, mutta sammuu välittömästi. Olisko sielä pumpun sisällä pienikokoinen n%"#¤/i, joka vääntää palloraanan kiinni sitten kun moottori lähtee käymään?
Pensan kans pärjää aina, kun vaan perehtyy. Diiseli toimii, jos toimii.
Pensan kans pärjää aina, kun vaan perehtyy. Diiseli toimii, jos toimii.
Joo kyllä se motti pelas ihan kunnolla. Ilmeisesti pumppuun on laitettu jostain muusta pumpusta kansi, jossa on semmoonen painekello. Pumpun tekopaikkaa en osaa sanoa, auto on japanilainen eli pumppukin varmaan sieläpäin tehty? se vaihdettu syöttöpää on ilmeisesti kiinalainen ja siinä luki gummings.
Oletuksena pirettiin että pumpun merkit kohdalla olis ykköselle menos safkaa. aluuksi pumppu oli siten että merkit oli kohdin silloin kun pakotahti oli vaihtumas imutahdiksi. nyt pitääs olla oikein, muttei toimi.
Uskon vahvasti että perus pumppu ei ole yhteensopiva uuden syöttöpään kanssa. Pumpun sisukalujen sielun elämä varmasti vaatii asiaan perehtymistä, jotta hylkimis reaktiota saataisiin livennettyä.
Oletuksena pirettiin että pumpun merkit kohdalla olis ykköselle menos safkaa. aluuksi pumppu oli siten että merkit oli kohdin silloin kun pakotahti oli vaihtumas imutahdiksi. nyt pitääs olla oikein, muttei toimi.
Uskon vahvasti että perus pumppu ei ole yhteensopiva uuden syöttöpään kanssa. Pumpun sisukalujen sielun elämä varmasti vaatii asiaan perehtymistä, jotta hylkimis reaktiota saataisiin livennettyä.
Sitä tarkoitinkin että missä on pumpun muutokset tehty. Pumppupajalla vaiko omassa tallissa.Heikki H. kirjoitti: Uskon vahvasti että perus pumppu ei ole yhteensopiva uuden syöttöpään kanssa. Pumpun sisukalujen sielun elämä varmasti vaatii asiaan perehtymistä, jotta hylkimis reaktiota saataisiin livennettyä.
Teillä on tallissa ihan vääränmerkkinen diesel jakajapumppuineen päivineen .Mulla kävi muuten aikoinaan yhen asiakkaan pajeron kans siten että mulla meni virtalukonpohjassa startin herätevirta ja pumpulle menevä plussa ristiin siten että auto kävi kun startilla pyöritti mutta sammui heti kun avaimesta päästi irti
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Tai meet vaan ottamaan hihasta kiinni. "Mulla ois setri
Soita mustalaisille... . Niillä on varmaan kokemusta . Nettiautosta vaan katot jonku mannen numeron ja kysyt rohkeasti apua pulmaasi.
Terve,
Isämiehen Transportterissa oli kerran pumppu pari hammasta pielessä ja oireet olivat samanmoiset. Startin jälkeen kävi vähän aikaa hirveästi savuten ja sitten sammui. Hehkujen voimin jaksoi käydä mutta kun niiltä katkesi virta niin motti sammui.
Volskukin tarvitsee jatkuvan virran pumpulle käydäkseen.
t.
Risto
Isämiehen Transportterissa oli kerran pumppu pari hammasta pielessä ja oireet olivat samanmoiset. Startin jälkeen kävi vähän aikaa hirveästi savuten ja sitten sammui. Hehkujen voimin jaksoi käydä mutta kun niiltä katkesi virta niin motti sammui.
Volskukin tarvitsee jatkuvan virran pumpulle käydäkseen.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
No siihen sammuttimellehan tietenki pittää tulla n 12 V , muuten ei kyllä yritäkhään käynthiin.
Olisko menhee tulo- ja menopuolen banjopultit väähriin reikhiin
Yks mahollisuus on että pumppua kasatessa on siirtopumpun lamellit ottahneet jostaki itheensä, eiväkkä suostu pumppaahmaan riittävästi.
Mie nuista mithään tiä, kuhan pähkäilen
Olisko menhee tulo- ja menopuolen banjopultit väähriin reikhiin
Yks mahollisuus on että pumppua kasatessa on siirtopumpun lamellit ottahneet jostaki itheensä, eiväkkä suostu pumppaahmaan riittävästi.
Mie nuista mithään tiä, kuhan pähkäilen
No Merc at the moment