600ce-48 moottorin vaihto
Kannattas melkein tässä tapauksessa turbottaa tuo oma 300e kone. Saa samat tehot, ehkäpä jopa oikeasti mahdollista, sekä pystyy leimaamaankin. Netissä nää jutut on helppoja, mutta oikeassa elämässä...Opiskelijan budjetilla noita ei välttämättä toteuteta.
En sen kummemmin halua tyrmätä tätä projektia ja olisihan se erittäin mukavaa jos joku tosiaan tuommoisen muutoksen tekisi. Ei kai se mahdotonta olisi, mutta erittäin vaikeaa ja kallista.
En sen kummemmin halua tyrmätä tätä projektia ja olisihan se erittäin mukavaa jos joku tosiaan tuommoisen muutoksen tekisi. Ei kai se mahdotonta olisi, mutta erittäin vaikeaa ja kallista.
mikäs oli se 600 sen heikko kohta kun joku kertoi että siinä on kestävyys ongelma ja se voi olla että jos ei v12 niin tuskin rivi6 turboakaan eli vakio vehkeellä ajellaan ja sit kun rahaa riittää hankitaan marsu pilamiin lisäystä
no ehkä turbo no ehkä v12
no ehkä turbo no ehkä v12
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Tuollaisenaan jos istuttaa kaikkine hilppeineen niin mikä ettei, varmaan sittenkin tarvii erikoisluvat coupeen.
Mutta ahtaa se vielä? siinä sitä on säätämistä, että tuon saa esim. euro 1 testistäkään läpi, sekin kuitenkin on sen >1k€ laaki, onnistu eli ei.
Itse kyllä ahtaisin sitä 3 litrasta.
Mutta ahtaa se vielä? siinä sitä on säätämistä, että tuon saa esim. euro 1 testistäkään läpi, sekin kuitenkin on sen >1k€ laaki, onnistu eli ei.
Itse kyllä ahtaisin sitä 3 litrasta.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Joo. Osta tuolta myyntipalstalta rehtijiiltä 350SDL:n kampiakseli ja läväytä se tuohon M104:n alakertaan. Jos vielä poraat lohkon vähän ylikokoon niin sulla on C36AMG:tä vastaava voimapaketti. Alkaa olemaan alavääntöjä eri lailla ja jaksaa irrota viivalta. Ja jos vieläkään ei ehdi niin koneen kylkeen turpo tai pari niin yläväännötkin on kohdillaan.JP74 kirjoitti:Kannattas melkein tässä tapauksessa turbottaa tuo oma 300e kone. Saa samat tehot, ehkäpä jopa oikeasti mahdollista, sekä pystyy leimaamaankin. Netissä nää jutut on helppoja, mutta oikeassa elämässä...Opiskelijan budjetilla noita ei välttämättä toteuteta.
I drive an Opel. What's your excuse?
asiahan on nyt näin että autooni ei tule mitään muuta ¨viritys¨ osaa kun K&N vapari (jos rosvo(auto) racing pystyy toimittaa) ja sekin pelkästään säästö mielessä (voi pestä) koska kaikkihan sen tietävät mitä m104 koneeseen maksaa filtteri...liikaa...ja sitten kun pakoputki on paikattu n.10 kertaa niin ajatuksena on tehdä rosteri putkisto mutta se ei ole vielä vuosiin ajankohtaista koska putki on vielä hyvä...
peltipakosarjaa suunnitellaan kun vielä saisi tietoonsa pakonokan asteluvun niin sen mitoitus olisi helpompaa... ja jos käy niin huono tuuri että kansipaffi alkaa falskaamaan niin kanavat koneistetaan siinä samalla kun kansi on pöydällä... ja ajatuksia suihkutus laitteisto muutoksista piirtyy viikoittain verkkokalvolle mutta ei siitä sen enempää...että näin ei muuta viritystä
peltipakosarjaa suunnitellaan kun vielä saisi tietoonsa pakonokan asteluvun niin sen mitoitus olisi helpompaa... ja jos käy niin huono tuuri että kansipaffi alkaa falskaamaan niin kanavat koneistetaan siinä samalla kun kansi on pöydällä... ja ajatuksia suihkutus laitteisto muutoksista piirtyy viikoittain verkkokalvolle mutta ei siitä sen enempää...että näin ei muuta viritystä
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
kiitos asiantuntia lausunnosta!
kyseessä ei ole leikki eikä perse ole auki vaan kyseessä on ihan järki ratkaisu koska orkkis filtteri maksaa yli40€ ja K&N maksaa noin 60-100€ ja K&N kestää pestä ainakin 5 kertaa ja pitää silti suodatus ominaisuudet
ja v12 on hankinnassa valmiina pellin alla ja ce jää kakkosautoksi
kyseessä ei ole leikki eikä perse ole auki vaan kyseessä on ihan järki ratkaisu koska orkkis filtteri maksaa yli40€ ja K&N maksaa noin 60-100€ ja K&N kestää pestä ainakin 5 kertaa ja pitää silti suodatus ominaisuudet
ja v12 on hankinnassa valmiina pellin alla ja ce jää kakkosautoksi
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Nythän voitas alottaa se suodatinvääntö taas.
Okei, K&N pitää viisi pesua suodatusominaisuutensa - omat ominaisuutensa.
Se minkä tason ominaisuudet on kyseessä on jo hieman eri juttu...
Tästä on peistä taitettu ympäri nettiä aikalailla.
Tuossa yksi tulos: http://www.roadkill.com/~davet/moto/air.filters.html
Tiivistelmä: As you can see, K&Ns are great for airflow, which is what they were designed for.
Their original application was on racing engines, where airflow is important and ultimate engine life was of little consern.
They are not as good at filtering as paper or oiled foam types.
Kannattaa olla tarkkana ettei tule säästettyä väärässä paikassa...
En mitenkään halua hyökätä eeron suunnitelmia vastaan,
tuompahan tuon viriputsareiden kolikon kääntöpuolen esille.
Okei, K&N pitää viisi pesua suodatusominaisuutensa - omat ominaisuutensa.
Se minkä tason ominaisuudet on kyseessä on jo hieman eri juttu...
Tästä on peistä taitettu ympäri nettiä aikalailla.
Tuossa yksi tulos: http://www.roadkill.com/~davet/moto/air.filters.html
Tiivistelmä: As you can see, K&Ns are great for airflow, which is what they were designed for.
Their original application was on racing engines, where airflow is important and ultimate engine life was of little consern.
They are not as good at filtering as paper or oiled foam types.
Kannattaa olla tarkkana ettei tule säästettyä väärässä paikassa...
En mitenkään halua hyökätä eeron suunnitelmia vastaan,
tuompahan tuon viriputsareiden kolikon kääntöpuolen esille.
Pro HVM
Edelleenkin sitä mieltä, että jos jatkuvassa ajossa olevan auton suodattimen joutuu vaihtamaan kerran vuoteen, projektista puhumattakaan ja jos tämä on jo olevinaan kallista ja siinä pitää alkaa säästää ottaen huomioon projektin kokonaisuutena niin hieman ollaan hakoteillä. Mitä ajattelit ostaa sillä suodattimen pesun säästöllä? Vajaan tankillisen bensaa per vuosi?
Laitetaampa tasapuolisuuden nimessä nyt yksi "K&N on jees" -arviokin.
http://cars.about.com/od/productreviews ... filter.htm
Olikos meillä putsaritopikkia jo vai jäikö se sinne toisaalle?
http://cars.about.com/od/productreviews ... filter.htm
Olikos meillä putsaritopikkia jo vai jäikö se sinne toisaalle?
Pro HVM
Täytyypä kommentoida, ettei välttämättä ole järkevää vaihtaa alkuperäistä suodatinta pestävään ja öljyttävään, varsinkin kun se vakiofiltteri ei vakiokoneessa varmasti merkittävästi virtauksia ahdista. Eikä se ole edes mielestäni kallis, tai todellakaan ensimmäisiä säästämisen paikkoja.
On nimittäin sellaisia juttuja kuulunut jo tovin aikaa, että ilmansuodattimesta irtoava öljy pilaa ilmamassamittarin. Ja silloin on kartiofiltteristä saatava säästö (ja tehohyöty ) äkkiä ulosmitattu...
On nimittäin sellaisia juttuja kuulunut jo tovin aikaa, että ilmansuodattimesta irtoava öljy pilaa ilmamassamittarin. Ja silloin on kartiofiltteristä saatava säästö (ja tehohyöty ) äkkiä ulosmitattu...
noniin olette kaikki oikeassa (tasapuolisuutta) autoracing ei näköjään pysty toimittamaan filtteriä joten hankin siihen sellaisen kun kuuluukin että minkäs merkkinen kannattaa hankkia vai otanko suoraa sen minkä ne kl:llästä antaa
kun olen huomannut että ihan laatu tavaraa kauppaavat...
eli kauhulla odotan niitä aikoja jolloin en enää jaksa paikata putkea ja rupean hankkimaan rosteri putkea pätkissä ja tigittää niitä yhtee...
ja kansi paffi ei toivottavasti ihan heti ala falskaa..
niin säästyy hermot, aikaa jää ajamiseen ja rahakkin säästyy siihen v12mersuun
kun olen huomannut että ihan laatu tavaraa kauppaavat...
eli kauhulla odotan niitä aikoja jolloin en enää jaksa paikata putkea ja rupean hankkimaan rosteri putkea pätkissä ja tigittää niitä yhtee...
ja kansi paffi ei toivottavasti ihan heti ala falskaa..
niin säästyy hermot, aikaa jää ajamiseen ja rahakkin säästyy siihen v12mersuun
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Eikös se mahda olla vakionokalle ja kanaville aika hyvin mitoillaan se vakiopakosarjakin? Taitaa mennä peltipakosarjan "ominaisuudet" tuossa tapauksessa eduista edelle?eero1989 kirjoitti: peltipakosarjaa suunnitellaan kun vielä saisi tietoonsa pakonokan asteluvun niin sen mitoitus olisi helpompaa...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
6.0 kone w201:sessä ja ei näy ABS yksikköä autossa... Ei voi pysähtyä tuo ikinä, kysykää vaikka patsastuskonttorilta.audimies kirjoitti:
Tuossapa on laitettu v8 w201:sen nokalle!
Koko tarina alla linkissa.
http://www.geocities.com/shvoldum/conversions/amg.html
Ilmeisesti ei voi käyttää vertailuna , koska amg ei "virallinen" valmistaja, vaan viripaja?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Pysähtyy kai se iliman ABS:ia paremminkin jos on kilipa-autoilijan jarrujalaka. (Tosin harvalla meistä on, varsinkin hätäkäteen-tilanteessa.) Eihän se Abs ole mikään jarrutehostin. Ja mitä katsureihin tulee, varmaankin monen syyniukon mielestä tuon ei pitäsi edes liikkua.AK47 kirjoitti:6.0 kone w201:sessä ja ei näy ABS yksikköä autossa... Ei voi pysähtyä tuo ikinä, kysykää vaikka patsastuskonttorilta.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.