Ongelmia pakokaasutestissä C200 cdi
Ongelmia pakokaasutestissä C200 cdi
Isän autosta pitäisi saada pakokaasulappu mutta eipä vaan onnistu.Eräällä korjaamolla oli yritetty testiä mutta arvot olivat aluksi 8 mutta tippui arvoon 3,14 joka on juuri sallitun yli.Tänään yritin ottaa itse pakokaasu testiä mutta ei onnistunut koska moottori ei kierrä kuin noin 3800r\min samalla röpöttäen.Puhdistus lenkin jälkeen kiertää ekalla polkaisulla melkein 5000 mutta toisella kerralla ei kierrä kuin sen saman 3800.Mikäs tuon nyt sitten aiheuttaa onko imusarja tukossa vai läpät jumissa.Paiskaanko pellin alle om617 koneen vai mitä?Testeriinhän tuo pitäisi saada mutta jos on jotain tuttua tuossa ongelmassa niin ottaisin mielelläni tietoa vastaan.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Eihän nuo cdi koneiset käsittääkseni edes paljoa yli 4000 kierräkkään.
Automaatti vai manuska? Tomaattia ei kai saisi paikallaan kierrättää.
Noissahan on ollut ongelmia niiden läppien kanssa ja käsittääkseni myös imusarja voipi olla tukossa, cdi miehet tietää tarkemmin.
Automaatti vai manuska? Tomaattia ei kai saisi paikallaan kierrättää.
Noissahan on ollut ongelmia niiden läppien kanssa ja käsittääkseni myös imusarja voipi olla tukossa, cdi miehet tietää tarkemmin.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Kyllä läppiä käyttävä tanko näytti olevan paikoillaan ainakin pikaisella vilkaisulla.Näyttäis olevan vähän isompi operaatio tuo imusarjan irroitus kun p-a suodattimet ja kaikki on ympätty juuri imusarjan yhteyteen.Jollain peilillä vois nähä paremmin tai sitten alakautta?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Re: Ongelmia pakokaasutestissä C200 cdi
Ei ole vinkkejä itse ongelmaanjari_w123 kirjoitti:moottori ei kierrä kuin noin 3800r\min samalla röpöttäen.

Mistäs eri syistä johtuen cdi-diesel voi ruveta röpöttelemään?

C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Jos esim.imusarjan läpät jumittavat moottori ei saa tarpeeksi ilmaa yläkierroksilla jolloin syntyy epätäydellistä palamista josta johtuu että moottori savuttaa,ei kierrä,voi myös röpöttää.Tässä minun teoria tästä asiasta.Täytyy joulun jälkeen tempasta imusarja irti ja putsata röörit ja samalla perehtyä niitten läppien omituisuuksiin.Mites muuten voiko EGR:n poistaa jotenkin toiminnasta ilman että vikamuisti täyttyy liian pienestä ilmamäärästä johtuvista vikakoodeista?Auto on siis 99 vuosimallia ja varustettu alumiini imusarjalla.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Mulla tuossa 200 cdi ssä on ollut jo kauan tukossa egr venttiili. Laitoin laakerin kuulan sinne kumiputkeen ihan siinä egr lähellä, semmonen haarakappale , eli kuula tukkii sen egr. n osuuden siitä- vaikka jonekkin muualle se putki menee myös.
Autossa on paikallaan kanssa semmonen viriviri palikka, eli siihen commonrail johdon väliin kytkettävä laite. Tuo värkki ei mielestäni hyvin toiminut, otin sen pois, ja silloin tosiaan alkoi temppuilla vähän, mitään valoja ei sytytellyt, huomasin vaan joskus kiihdytyksessä ettei kierrä oli 3000 kierroksen, maantieajossa ei mitään huomannut silloinkaan.
Pistin sen laitteen takaisin, ja siinähän on semmonen säätö , josta sit käänsin sen melkeimpä kiinni/pienelle asentoon. Sen jälkeen on pelannut ihan ok
Auto kulultaan on kuin vakio, ainut että ei temppuile sen kierroksien rajoittumisen kanssa ja ei edelleenkään polttele mitään valoja taulussa.
Saattasi olla että vähän kärsisi säätää isommalle siitä säädöstä, jos enempi kulkua haluaisi, mutta empä viitsi, riittää ihan vakionakin ittelleni , pääasia että toimii ja egr saa olla tulpattuna. Ollut jo n 10 tkm noin.
Varmaan se viriboksi huijaa jotain siellä, mut ei pitäs olla hajottamassa mitään, kun niitä paineita ei sillä nosteta nyt järjestelmään.
Vai tietääkö joku tuosta enempi ja oisi jotain muutamieltä ?
Autossa on paikallaan kanssa semmonen viriviri palikka, eli siihen commonrail johdon väliin kytkettävä laite. Tuo värkki ei mielestäni hyvin toiminut, otin sen pois, ja silloin tosiaan alkoi temppuilla vähän, mitään valoja ei sytytellyt, huomasin vaan joskus kiihdytyksessä ettei kierrä oli 3000 kierroksen, maantieajossa ei mitään huomannut silloinkaan.
Pistin sen laitteen takaisin, ja siinähän on semmonen säätö , josta sit käänsin sen melkeimpä kiinni/pienelle asentoon. Sen jälkeen on pelannut ihan ok

Saattasi olla että vähän kärsisi säätää isommalle siitä säädöstä, jos enempi kulkua haluaisi, mutta empä viitsi, riittää ihan vakionakin ittelleni , pääasia että toimii ja egr saa olla tulpattuna. Ollut jo n 10 tkm noin.
Varmaan se viriboksi huijaa jotain siellä, mut ei pitäs olla hajottamassa mitään, kun niitä paineita ei sillä nosteta nyt järjestelmään.
Vai tietääkö joku tuosta enempi ja oisi jotain muutamieltä ?
Cdi:ssä on samanlainen ilmasensori kuin c220D.ssä Intake air temperature(IAT) sensor
Sensorin arvot pitää olla:
Ilman lämpötila 20C 6000 ohmia
40C 2600 ohmia
60C 1200 ohmia
Sensori on ilmanputsarin jälkeen ilmaputkessa ja lähtee nostamalla irti.
Tutki onko langat ehjät, onko nokinen, jos ei oo niin uusi maksaa 25€.
Mulla oli sama vika eli päästöarvo 3,14. sensorin vaihdon jälkeen putos 0,38. En tiedä kuinka todellinen lukema oli, en mitannu enää uudelleen, vaan vein lapun katsastuskonttooriin.
Sensorin arvot pitää olla:
Ilman lämpötila 20C 6000 ohmia
40C 2600 ohmia
60C 1200 ohmia
Sensori on ilmanputsarin jälkeen ilmaputkessa ja lähtee nostamalla irti.
Tutki onko langat ehjät, onko nokinen, jos ei oo niin uusi maksaa 25€.
Mulla oli sama vika eli päästöarvo 3,14. sensorin vaihdon jälkeen putos 0,38. En tiedä kuinka todellinen lukema oli, en mitannu enää uudelleen, vaan vein lapun katsastuskonttooriin.