Öljyt ulos moottorista
Öljyt ulos moottorista
Nolo juttu. On nimittäin tullut jo useamman kerran 112-moottorista öljyt ulos öljynsuodattimen O-renkaan tultua ulos.
Onko muilla samoja kokemuksia? Samaa suodatinkoteloa on nimittäin muissakin 2000-luvun vaihteen molemmin puolin olevissa mersuissa.
Viimekssi öljyä vaihtaessani huomasin nimittäin, missä vika piilee. Öljynsuodattimen tiiviste on nimittäin taatusti vääränlainen. Sen ei pitäisi ollakaan O-rengas, vaan 'kanttiprofiilinen' samalla tavalla, kuin täysvaihtoisessa suodattimessakin usein on.
Eivät oikein ottaneet tosissaan Motonetissa, kun kävin asiasta kertomassa. Pitääpä kysellä vielä Vehostakin.
Onko muilla samoja kokemuksia? Samaa suodatinkoteloa on nimittäin muissakin 2000-luvun vaihteen molemmin puolin olevissa mersuissa.
Viimekssi öljyä vaihtaessani huomasin nimittäin, missä vika piilee. Öljynsuodattimen tiiviste on nimittäin taatusti vääränlainen. Sen ei pitäisi ollakaan O-rengas, vaan 'kanttiprofiilinen' samalla tavalla, kuin täysvaihtoisessa suodattimessakin usein on.
Eivät oikein ottaneet tosissaan Motonetissa, kun kävin asiasta kertomassa. Pitääpä kysellä vielä Vehostakin.
> Ei ikinä ole tullut moista eteen, ja tiiviste on O-rengas.
Itselläni kävi nyt viimeksi niin, että ropposella oli ajettu öljynvaihdon jälkeen tuhansia kilometrejä, mutta sitten yhtenä yönä oli pakkasta yli 30 astetta ja illalla auton käynnistyksen sekä n. 10 kilometrin ajon jälkeen oli öljyt ulkona.
Eikä siihen tarvita kyllä koneinsinööriä, että näkee, ettei suodatinkotelossa ole O-renkaalle sopivaa uraa ja kansi taas on aivan tasainen. Siihen sopii kanttiprofiilinen tiiviste, kuin nakutettu.
Itselläni kävi nyt viimeksi niin, että ropposella oli ajettu öljynvaihdon jälkeen tuhansia kilometrejä, mutta sitten yhtenä yönä oli pakkasta yli 30 astetta ja illalla auton käynnistyksen sekä n. 10 kilometrin ajon jälkeen oli öljyt ulkona.
Eikä siihen tarvita kyllä koneinsinööriä, että näkee, ettei suodatinkotelossa ole O-renkaalle sopivaa uraa ja kansi taas on aivan tasainen. Siihen sopii kanttiprofiilinen tiiviste, kuin nakutettu.
>Ethän väännä koppaa liian tiukalle
Voi siinä toki muutakin vikaa olla, mutta nyt on kyse siitä, että minun ropposeni suodattimen kanteen ei O-rengas kuulu.
Voi se siellä pysyä sopivasti kiristämällä, mutta se ei tarkoita sitä, että se olisi O-renkaalle tarkoitettu.
ihmetteln kovasti, ellei muille ole tätä kertaakaan tapahtunut. Öljyjä on tullut täälläkin vaihdeltua mersuihin yli 15 vuotta ja muihin laitteisiin vuosia sitä ennenkin.
Voi siinä toki muutakin vikaa olla, mutta nyt on kyse siitä, että minun ropposeni suodattimen kanteen ei O-rengas kuulu.
Voi se siellä pysyä sopivasti kiristämällä, mutta se ei tarkoita sitä, että se olisi O-renkaalle tarkoitettu.
ihmetteln kovasti, ellei muille ole tätä kertaakaan tapahtunut. Öljyjä on tullut täälläkin vaihdeltua mersuihin yli 15 vuotta ja muihin laitteisiin vuosia sitä ennenkin.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Ja minulla taas tio Rementia jo näköjää tullu, kiire ei ainakaa syy. Muutama viiko sitte ko vaihdoin öljyä nii melkkei syränlaakin sain . Oli jääny oljynsuodattimen kansi sormitiukkuuteen. Ja O-Rengas piti 7,5 tuhatta oikein hyvin. Uskomatonta mutta totta. Niinkin hento kiristys riittää O-Renkaalle kun vain on tasossa.
VALMET 5oo -69
>Omituista, kansiosassa pitäisi olla kantikas ura johon O-rengas laitetaan.
Siinä ei ole kyllä sitten niin minkäänmoista uraa. Pelkkä suora muovipinta, johon mainitsemani kanttiprofiilinen tiiviste sopii 'täydellisesti' ja suodattimen runko edelleen tähän tiivisteeseen, kuten vaan olettaa saattaa.
Pitää varmaan ottaa kuvia seuraavalla kerralla, kun öljyjä vaihdan
Siinä ei ole kyllä sitten niin minkäänmoista uraa. Pelkkä suora muovipinta, johon mainitsemani kanttiprofiilinen tiiviste sopii 'täydellisesti' ja suodattimen runko edelleen tähän tiivisteeseen, kuten vaan olettaa saattaa.
Pitää varmaan ottaa kuvia seuraavalla kerralla, kun öljyjä vaihdan

-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tilatorille tällainen pieni vinkki tähän tekstin käsittelyyn tässä välissä. Jos haluaa lainata toisen tekstiä, se onnistuu helpoiten painamalla lainattavan viestin vasemmassa yläkulmassa olevaa "lainaa" nappia. Tämän jälkeen avautuu ikkuna, joka esim. tässä tapauksessa näyttää seuraavalta:
[ quote="tilator"]Kotelon OVH on Veholla 65 euroa ja minä romuihini lähes joka päivä jotakin sieltä hakevana kanta-asiakkaana sain tarjouksen 45 euroa.
Lupasin mennä huomenna tiirailemaan.
Sitä tosin en tiedä, onko 112-moottorissa sama kotelo, kuin dieseleissä.[/quote ]
Otin vielä noihin quate merkkeihin hakasulkujen (][) väliin välilyönnin, että näkisit mitä tarkoitan. Tuosta hakasulkujen välistä voi kumittaa pois kaiken turhan ja jättää oleellisen. Pääasia, ettei koske niihin hakasulkujen välissä oleviin quate-sanaan ja niihin liittyviin lainausmerkkeihin, kenoviivoihin ja hakasulkeisiin
Tekstin voi vielä tarkistaa painamalla "esikatselu" nappia "lähetä" napin vieressä, jolloin näkee viestin siten kuin muut sen näkevät.

[ quote="tilator"]Kotelon OVH on Veholla 65 euroa ja minä romuihini lähes joka päivä jotakin sieltä hakevana kanta-asiakkaana sain tarjouksen 45 euroa.
Lupasin mennä huomenna tiirailemaan.
Sitä tosin en tiedä, onko 112-moottorissa sama kotelo, kuin dieseleissä.[/quote ]
Otin vielä noihin quate merkkeihin hakasulkujen (][) väliin välilyönnin, että näkisit mitä tarkoitan. Tuosta hakasulkujen välistä voi kumittaa pois kaiken turhan ja jättää oleellisen. Pääasia, ettei koske niihin hakasulkujen välissä oleviin quate-sanaan ja niihin liittyviin lainausmerkkeihin, kenoviivoihin ja hakasulkeisiin
Tekstin voi vielä tarkistaa painamalla "esikatselu" nappia "lähetä" napin vieressä, jolloin näkee viestin siten kuin muut sen näkevät.

Kein siknatuur
Öljyt ulos moottorista
Onkohan kellään pyrkimässä venttiilikopan öljyntäyttökorkin kautta. Mulla tuntuu koko ajan puhaltavan venttiilikopalle.