Hondan Cobra-hälyttimen ongelmat
Hondan Cobra-hälyttimen ongelmat
Kokeillaanpas nyt tätä kautta saada ratkaisu pulmaan. Emäntä soitti yhtenä päivänä, että nyt kulkuneuvo vilkuttaa vilkkujaan kaiken aikaa, kun hän aukaisi ovet ja oli lähdössä työmaalta kotosalle. Mitäpä siinä muuta, kun annoin ohjeet hälyttimen poiskytkemiseen ja sittenhän tuo asian tila korjaantui.
No nyt on sitten semmoinen tilanne, että kaarasta lähti ovenlukkojen kaukosäätö samalla pois toiminnasta, kun tuo hälytinkin. Ei kai ne nyt pakollisia ole, mutta kun ne siinä mukana on, niin olishan se ihan kiva, jos nekin toimisivat. Onko täällä ketään, joka olis asiantuntija noiden vempaimien kanssa ja osaisi mahdollisesti antaa joitakin vinkkejä vian paikallistamiseen ja korjaamiseen?
Kyseessä on vanha Jaappanilainen kulkine, Honda Civic, -96, jossa papereiden mukaan maahantuojalla aikoinaan asennettu Cobra hälytinjärjestelmä, joka siis mahdollistaa keskuslukituksen kauko-ohjaamisen. Eli mikähän mokomaa riivaa, kun lakkasi vastaamasta kauko-ohjaimen naputteluun. Patteri on luonnollisesti vaihdettu avaimenperään, mutta iman vaikutusta. Avaimenperässä oleva lähetin toiminee siis. Ainakin ledi vilkkuu, kun nappeja painelee, mutta siihen se toiminnallisuus sitten jääkin.
Ei taida kannattaa korjauttaa, vaan pitänee hankkia uusi, jos ei ala pelaamaan. Mikäli kumminkin olisi hyviä neuvoja tarjolla, niin nyt ne vois olla tarpeen.
No nyt on sitten semmoinen tilanne, että kaarasta lähti ovenlukkojen kaukosäätö samalla pois toiminnasta, kun tuo hälytinkin. Ei kai ne nyt pakollisia ole, mutta kun ne siinä mukana on, niin olishan se ihan kiva, jos nekin toimisivat. Onko täällä ketään, joka olis asiantuntija noiden vempaimien kanssa ja osaisi mahdollisesti antaa joitakin vinkkejä vian paikallistamiseen ja korjaamiseen?
Kyseessä on vanha Jaappanilainen kulkine, Honda Civic, -96, jossa papereiden mukaan maahantuojalla aikoinaan asennettu Cobra hälytinjärjestelmä, joka siis mahdollistaa keskuslukituksen kauko-ohjaamisen. Eli mikähän mokomaa riivaa, kun lakkasi vastaamasta kauko-ohjaimen naputteluun. Patteri on luonnollisesti vaihdettu avaimenperään, mutta iman vaikutusta. Avaimenperässä oleva lähetin toiminee siis. Ainakin ledi vilkkuu, kun nappeja painelee, mutta siihen se toiminnallisuus sitten jääkin.
Ei taida kannattaa korjauttaa, vaan pitänee hankkia uusi, jos ei ala pelaamaan. Mikäli kumminkin olisi hyviä neuvoja tarjolla, niin nyt ne vois olla tarpeen.
Alkaa koppuralla olla jo sen verran ikää jotta oiskohan tuosta jotain kyrvähtänyt. Samanlainen ongelma kun systerin hontassa viimetalvena, lopulta toimimaton häläri purkasi vaan aina akun tyhjäksi kunnes revin koko romun irti. Viat voi olla hyvinkin pieniä, joskus itsellä paloi vilkkurele hälyttimen sisältä ja se alkoi aiheuttaa sitten kaikenlaista pikkuvaivaa. Kaveri joka harrastelee RC-rakentelua ja muuta pientä elektroniikkaa vaihteli releen ja maksoi muistaakseni osa peräti 3€, ja kaverille pistin muutaman kympin 5 minuutin työstä. Oli tosin sattumaa että tyypillä oli juurikin sopiva rele omassa aarrearkussaan.
Joo, selkokielellä tämä tarkoittaa kaukosäätimen rekisteröimistä hälyttimeen. Hälärin on oltava "opetustilassa" kun tämä operaatio suoritetaan. Ei onnistu ihan joka pulikan kanssa auton vieressä seisoen.RS900 kirjoitti:Mulla oli samanlainen onkelma ja hälytinsetä korjasi seuraavasti: ota kaukosäädin käteen, mene auton viereen, paina molempia nappaimia yhtäaikaa muutama sekunti (näkee ledistä kun on tarpeeksi) ja avot rupes pelaamaan!!! Selitti jotain taajuuden synkrooniin laittamisesta...
Katoppa niitä ohjeita Jussi.
Katokuulehaistahei HVM Se on eri assia se uuden kaken ohjelmointi, mutta asiaa Cobra 6412 käyttöohjeista suoralainaus:"Radioavaimen ohjelmointi uudelleen järjestelmään. Turvallisuussyistä järjestelmä ei tunnista radioavainta, jos sitä on painettu yli 64 kertaa tai yli 10 sekunnin ajan kantomatkan ulkopuolella ==> tällöin radioavain on ohjelmoitava uudelleen järjestelmään..." ja aika oli noin 10 sek kun pitää painaa yhtäaikaisesti näppylöitä (kunnes valo sammuu) Ei siinä ainakaan yrittänyttä panna jos ei satu tällä konstilla saamaan Ja en mää asiasta mitään tiedä...siis
Juu, ei panikoida.RS900 kirjoitti:Katokuulehaistahei HVM Se on eri assia se uuden kaken ohjelmointi, mutta asiaa Cobra 6412 käyttöohjeista suoralainaus:"Radioavaimen ohjelmointi uudelleen järjestelmään. Turvallisuussyistä järjestelmä ei tunnista radioavainta, jos sitä on painettu yli 64 kertaa tai yli 10 sekunnin ajan kantomatkan ulkopuolella ==> tällöin radioavain on ohjelmoitava uudelleen järjestelmään..." ja aika oli noin 10 sek kun pitää painaa yhtäaikaisesti näppylöitä (kunnes valo sammuu) Ei siinä ainakaan yrittänyttä panna jos ei satu tällä konstilla saamaan Ja en mää asiasta mitään tiedä...siis
Hyvä, kun alkoi noita vinkkejä tulla.
Arvelinkin, että ei liene ainoa Koppura maailmassa, joka tuolla tavalla vikuroi. Eli kuulostaa ihan "normaalilta".
Kunhan taas pääsen Hontaan "käsiksi", niin testaan tuon molempien nappien painamisella tapahtuvan korjauksenkin. Se olis jopa niin helppo remontti, että luulisin itsekin onnistuvani. Ja ainahan sitä voi pyytää naapureita, kaveria, palokuntaa, tms. apuun, jos ei itseltä luonnistu.
HVM:ltä saamani ohjeet olivatkin todella kattavat, sisältäen tuommoisen vehkeen asennuksen paikalleen, ym. vaikkakaan ei just täsmälleen samanlaiseen hälyyn olleetkaan, mutta toimintaperiaate lienee silti sama. Pitää tarkastella härpäkettä vielä ohjeet kourassa, jos ei noilla nollausohjeilla homma etene. Ja onhan siinä sitten sekin mahdollisuus, jota Boss käytti, eli revin koko käkättimen mäkeen.
Mutta tutkitaan juttua...
Arvelinkin, että ei liene ainoa Koppura maailmassa, joka tuolla tavalla vikuroi. Eli kuulostaa ihan "normaalilta".
Kunhan taas pääsen Hontaan "käsiksi", niin testaan tuon molempien nappien painamisella tapahtuvan korjauksenkin. Se olis jopa niin helppo remontti, että luulisin itsekin onnistuvani. Ja ainahan sitä voi pyytää naapureita, kaveria, palokuntaa, tms. apuun, jos ei itseltä luonnistu.
HVM:ltä saamani ohjeet olivatkin todella kattavat, sisältäen tuommoisen vehkeen asennuksen paikalleen, ym. vaikkakaan ei just täsmälleen samanlaiseen hälyyn olleetkaan, mutta toimintaperiaate lienee silti sama. Pitää tarkastella härpäkettä vielä ohjeet kourassa, jos ei noilla nollausohjeilla homma etene. Ja onhan siinä sitten sekin mahdollisuus, jota Boss käytti, eli revin koko käkättimen mäkeen.
Mutta tutkitaan juttua...
Meikäläisellä tuli merssun enforceriin semmonen vika että, viime viikolla olin nousemassa autosta ja ilmeisesti vahingossa painoin I nappia, eli ovet meni lukkoon ja häly päälle, näin on käynyt joskus ennenkin, eli toimin samalla tavalla kuin silloin eli avasin ovet painamalla uudestaan. No painoin nappia uudestaan ja ovet aukesi, mutta ledi jäi vilkkumaan. Ajattelin että alkaako hälytin huutaa jo avaan oven, no varovasti aukaisin oven ja ei mitään tapahtunut. eli ledi vilkkui edelleen. Otin vielä sulakkeet hälystä irti ja laitoin takaisin, ei mitään vaikutusta. Sitten otin kaikki liittimet perseestä (hälyttimen) irti ja takaisin eikä mitään vaikutusta. Hälytin toimii nyt niin että
napista painamalla ovet aukeaa sekä menee lukkoon normaalisti, mutta ei kuulu äänimerkkiä, eikä vilkut vilkahda. Hälyttimen ollessa päällä (siis ovien ollessa lukossa) jos avaan oven esim. sisäpuolelta ei hälytin reagoi mitenkään. Ja ledi vilkkuu aina paitsi kun auton käynnistää se sammuu.
onkohan tullu kilometrit täyteen tuolle vehkeelle? kysyin tutulta turvallisuusalan yrittäjältä ja uuden hälyttimen saisin n. 120 ekulla.
napista painamalla ovet aukeaa sekä menee lukkoon normaalisti, mutta ei kuulu äänimerkkiä, eikä vilkut vilkahda. Hälyttimen ollessa päällä (siis ovien ollessa lukossa) jos avaan oven esim. sisäpuolelta ei hälytin reagoi mitenkään. Ja ledi vilkkuu aina paitsi kun auton käynnistää se sammuu.
onkohan tullu kilometrit täyteen tuolle vehkeelle? kysyin tutulta turvallisuusalan yrittäjältä ja uuden hälyttimen saisin n. 120 ekulla.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Minkä merkkisen hälyn saa tuohon hintaan? Pitäisi joku laittaa omaan autoon, mutta halvimmat pyörii siinä 200e paikkeilla.ahonen v kirjoitti:kysyin tutulta turvallisuusalan yrittäjältä ja uuden hälyttimen saisin n. 120 ekulla.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Merkki on enforcer, mallia en muista. Tuo nykyinen hälytin on samalta tyypiltä peräsin. se on ilmeisesti karvalakki malli eli ilman sisätutkaa, mutta sen saa erikseen ostettua jos haluaa. Muuten siitä löytyy esim. kaukokäynnistys mahdollisuus ym. herkkuja
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Yhdessä Hondassa mulla oli joskus enforcerin häly, mutta laatu jäi tuossa vähän arvelluttamaan. Kyllähän se toimi, mutta jotenkin tuntui vähän rimpulalta.ahonen v kirjoitti:Merkki on enforcer, mallia en muista. Tuo nykyinen hälytin on samalta tyypiltä peräsin. se on ilmeisesti karvalakki malli eli ilman sisätutkaa, mutta sen saa erikseen ostettua jos haluaa. Muuten siitä löytyy esim. kaukokäynnistys mahdollisuus ym. herkkuja
Muttakun opiskelija ostaa tuolla 120eurolla kahden kuukauden ruuat (tai juo yhden viikonlopun).HVM kirjoitti:Kun ostelette niitä leluja niin muistakaa että kahden markan hälytin on 2 x parempi kuin markan.
Oisko hvm:llä jotain vinkkiä hyvästä ja halvasta hälyttimestä, jos hintaluokka on tuossa 200e hujakoilla.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Tuossa houkutteleekin asentamisen helppous, kun johtosarjat on jo valmiina.HVM kirjoitti:Kun ostelette niitä leluja niin muistakaa että kahden markan hälytin on 2 x parempi kuin markan.
Tänään kyselin asiasta, ja olisi mahdollista saada pelkkä "keskusyksikkö".
Ja tietysti vieläkin edullisemmin. Ja nuo hinnat on sisäänosto hintoja
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89