Sisustan purku!!
Sisustan purku!!
Elikkäs tarvitsisin neuvoja sisustan purkuun tosta omasta farkustani..
Mielessä vetää virtajohto ja parit rca:t takakonttiin ja varmaankin vielä uudet kaiutinpiuhat.
Kysymyksiä olisi vaikka kuinka paljon, mutta jos nyt pari laitetaan näin aluksi
- Etupenkitkän irtoaa, kun ottaa edestä ne kaksi pulttia pois ja takaata myös.
Mutta missä noi takapultit sijaitse... siinä "kardaanitunnelin" sivussa on se yksi pultti, otanko sen pois? ja sitte toinen missä? siellä missä penkki on pohjaan kosketuksissa?
- Sitten miten se takalattiamatto kokonaisuus pitää irrottaa?
- Miten saa takapenkit kaatumaan siellä istuinosan alla oli punanen "vipu" "kahva" siitäkö.... mites sitten selkänoja
Ja koitin kyllä kattoa, mutta jos täältä sais nopeemmin vastauksen, kun että pyörin tuolla autossa pari tuntia ettimässä
Mielessä vetää virtajohto ja parit rca:t takakonttiin ja varmaankin vielä uudet kaiutinpiuhat.
Kysymyksiä olisi vaikka kuinka paljon, mutta jos nyt pari laitetaan näin aluksi
- Etupenkitkän irtoaa, kun ottaa edestä ne kaksi pulttia pois ja takaata myös.
Mutta missä noi takapultit sijaitse... siinä "kardaanitunnelin" sivussa on se yksi pultti, otanko sen pois? ja sitte toinen missä? siellä missä penkki on pohjaan kosketuksissa?
- Sitten miten se takalattiamatto kokonaisuus pitää irrottaa?
- Miten saa takapenkit kaatumaan siellä istuinosan alla oli punanen "vipu" "kahva" siitäkö.... mites sitten selkänoja
Ja koitin kyllä kattoa, mutta jos täältä sais nopeemmin vastauksen, kun että pyörin tuolla autossa pari tuntia ettimässä
Penkit taakse, etupultit irti.
Penkit eteen, takapultit kiskojen päistä irti. Voipi olla muovikorkit päällä kiskoissa.
Kynnyslistat ylös kynsimällä/rukarilla vääntämällä.
Lämpökanavat irti lattiasta ruuvilla.
Jopa alakaa matto nousemaan.
Siellä on valamiit johtokanavat, survo piuhat sinne sekaan.
Juben C124 -topiksissa oli kuvia johtojen vedosta, lunttaa sieltä.
Penkit eteen, takapultit kiskojen päistä irti. Voipi olla muovikorkit päällä kiskoissa.
Kynnyslistat ylös kynsimällä/rukarilla vääntämällä.
Lämpökanavat irti lattiasta ruuvilla.
Jopa alakaa matto nousemaan.
Siellä on valamiit johtokanavat, survo piuhat sinne sekaan.
Juben C124 -topiksissa oli kuvia johtojen vedosta, lunttaa sieltä.
Pro HVM
Re: Sisustan purku!!
Siellä ne pitäisi olla lattiaan kiinnitettynä. Pitäisi löytyä, kun kiskoo penkin tarpeeksi eteen. Tarkoitatko sillä kardaanitunnelin pultilla sitä, jolla se turvavyön kisko kiinnitetään? Vänkärin penkissä voipi olla sen lisäksi vielä yksi pultti kardaanitunneliin.Bousta kirjoitti: Mutta missä noi takapultit sijaitse... siinä "kardaanitunnelin" sivussa on se yksi pultti, otanko sen pois? ja sitte toinen missä? siellä missä penkki on pohjaan kosketuksissa?
Lattiamaton purkua auttaa, kun ottaa irti oven kynnysmuovit. Myös ne B-pilarin suojukset (tai ainakin se muovinen alaosa) kannattaa irrottaa johtoja vedellessä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Sitte kysymys niille jotka on noita ovipahveja irrotellut edestä.
Ohjeet niitten irrotukseen mulla on, mekasta löysin
Mutta kun on nähnyt, kun jotkut tekee niihin "taskuihin" paikan 6,5" kajarille, niin onko ne kiinni ihan vaan joillain klipsuilla, vai millä? ja pitääkö ovipahvi ottaa irti, että ne kotelot saa irti?
Ohjeet niitten irrotukseen mulla on, mekasta löysin
Mutta kun on nähnyt, kun jotkut tekee niihin "taskuihin" paikan 6,5" kajarille, niin onko ne kiinni ihan vaan joillain klipsuilla, vai millä? ja pitääkö ovipahvi ottaa irti, että ne kotelot saa irti?
Juu siis lasikuidusta ne tekisinki, mutta tarkotin lähinnä sitä, että millä ne taskut/kotelot lähtee irti...Juho R kirjoitti:Kyllähän ne ovitasku kajaripaikat ovat lasikuidusta pääasiassa tehty, ja kiinnitys yleensä ruuveilla ovipahvissa, sekä ovipahvin läpi ovipeltiin.
Eli pitää irrottaa, mutta mersun ovipahveja ei pienen opettelu jälkeen purkaa / kasaa montaa minuuttia.
Mutta eiköhän ne siitä lähe kun ottaa ovipahvin irti ja rupee tarkastelemaan, jos nyt edes niitä koteloita "pilaan" pitää vielä miettiä...
Mekassa ei ollut mainintaa,mutta mites muistelen että se peilikolmion verhoilukin piti irrottaa että saa oviverhoilun pois..Ja usein juuri tuon peilikolmion verhoilupalasen kiinnikkeet on rikottu kun irroitettu väärin. Verhoiluhan lähtee irti niin että ensin nykäistään siitä yläosasta itseenpäin ja kun yläosa on saatu irralleen niin nostetaan ylöspäin jolloin palanen irtoaa..
Kiitos vinkeistä
Varmaan voi tulla paljonkin lisää kysymyksiä, kunhan kerkeen ensiksi purkamaan vähäsen
Ainoa "ongelma" on vaan se, että auto on joka päivä ajossa ja ainoa paikka missä purkaa on kerrostalon parkkipaikka
Mutta on tossa parkkiksella tehty pösöön kytkinremppakin, en sitten kerro sitä oliko se miellyttävää, vai ei
Varmaan voi tulla paljonkin lisää kysymyksiä, kunhan kerkeen ensiksi purkamaan vähäsen
Ainoa "ongelma" on vaan se, että auto on joka päivä ajossa ja ainoa paikka missä purkaa on kerrostalon parkkipaikka
Mutta on tossa parkkiksella tehty pösöön kytkinremppakin, en sitten kerro sitä oliko se miellyttävää, vai ei