hehkuttaa, tai ei sittenkään?
hehkuttaa, tai ei sittenkään?
no nii hyvät foorumilaiset mikähän mahtaa vaivata tuota mun 200D:tä kun käyntiin laitettaessa hehkuttaa normaalisti kaikilla, olen testannu siitä relen töpselistä sillä hyppyjohto systeemillä.
sitten kun on ajettu jonkin matkaa niin kappas! hehkuvalo syttyy kesken ajon. ei tee tätä kuitenkaan joka kerta mutta tihentyvässä määrin kyllä.
mahtaako tässä olla muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa tuo peijakkaan kallis hehkurele, ja onko muille sattunut tällaista auton vm on 95
sitten kun on ajettu jonkin matkaa niin kappas! hehkuvalo syttyy kesken ajon. ei tee tätä kuitenkaan joka kerta mutta tihentyvässä määrin kyllä.
mahtaako tässä olla muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa tuo peijakkaan kallis hehkurele, ja onko muille sattunut tällaista auton vm on 95
EX 190E -90 nyt 200D -95
Juu meikäläisellä on tällä hetkellä ainakin yksi hehku taas pimeänä. Hehkuvalo ei syty ollenkaan, ennen kuin starttaa. Ja sittenkin palaa sen varoituksenomaiset 30 sekuntia ja valo sammuu siihen. Käyntiin lähtee kuitenkin hyvin, kun antaa hehkutella sen 10-15 sekuntia.
Pari päivää pitää vielä kiusata vanhusta näin, sitten saa uudet tulpat sisäänsä. Kuukausi sitten vaihtui ykkös- ja kakkospytyille hehkut, nyt varmaankin joko kolmos- tai nelospytyssä viallinen tulppa.
Pari päivää pitää vielä kiusata vanhusta näin, sitten saa uudet tulpat sisäänsä. Kuukausi sitten vaihtui ykkös- ja kakkospytyille hehkut, nyt varmaankin joko kolmos- tai nelospytyssä viallinen tulppa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Eikös se tämä Antti sanonut jotta hehkut ovat ehjät, vai mitenköstä sitä...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Hehkuvalon toiminta
Nostetaas vähän vanhaa talvista aihetta...
Tänä aamuna kun käänsin 124:n virta-avaimen rutiininomaisesti hehkutusasentoon, havaitsin että yksi on joukosta poissa...
Hehkun valo ei syttynytkään muiden lailla, mutta vanhoihin autoihin tottuneelle ei tuo mitään ylimääräistä sydämentykytystä aiheuttanut. Odottelin sen muutaman sekunnin jonka tuo hehkutus normaalistikin ottaa ja käänsin auton avaimella käymään. Starttaus ei normaalia kauempaa aikaa vienyt, ja heti kävi kaikilla ilman savua tai sivuääniä. Hehkut siis lienevät kaikki kunnossa?
Mutta kuinka yleistä tuon hehkuvalon temppuilu oikein on? Työpaikan pihalla auton sammutettuani koetin vielä kerran kääntää virrat päälle, ja kas. Hehkuvalo syttyi pariksi sekunniksi. Onko siis yksi hehkutulppa pimenemässä? Vai onko syy jossain mittariston puolella?
Tänä aamuna kun käänsin 124:n virta-avaimen rutiininomaisesti hehkutusasentoon, havaitsin että yksi on joukosta poissa...
Hehkun valo ei syttynytkään muiden lailla, mutta vanhoihin autoihin tottuneelle ei tuo mitään ylimääräistä sydämentykytystä aiheuttanut. Odottelin sen muutaman sekunnin jonka tuo hehkutus normaalistikin ottaa ja käänsin auton avaimella käymään. Starttaus ei normaalia kauempaa aikaa vienyt, ja heti kävi kaikilla ilman savua tai sivuääniä. Hehkut siis lienevät kaikki kunnossa?
Mutta kuinka yleistä tuon hehkuvalon temppuilu oikein on? Työpaikan pihalla auton sammutettuani koetin vielä kerran kääntää virrat päälle, ja kas. Hehkuvalo syttyi pariksi sekunniksi. Onko siis yksi hehkutulppa pimenemässä? Vai onko syy jossain mittariston puolella?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Re: Hehkuvalon toiminta
oot tartuttanut ford-viruksen mersuusJuMu S kirjoitti:Nostetaas vähän vanhaa talvista aihetta...
Tänä aamuna kun käänsin 124:n virta-avaimen rutiininomaisesti hehkutusasentoon, havaitsin että yksi on joukosta poissa...
Hehkun valo ei syttynytkään muiden lailla, mutta vanhoihin autoihin tottuneelle ei tuo mitään ylimääräistä sydämentykytystä aiheuttanut. Odottelin sen muutaman sekunnin jonka tuo hehkutus normaalistikin ottaa ja käänsin auton avaimella käymään. Starttaus ei normaalia kauempaa aikaa vienyt, ja heti kävi kaikilla ilman savua tai sivuääniä. Hehkut siis lienevät kaikki kunnossa?
Mutta kuinka yleistä tuon hehkuvalon temppuilu oikein on? Työpaikan pihalla auton sammutettuani koetin vielä kerran kääntää virrat päälle, ja kas. Hehkuvalo syttyi pariksi sekunniksi. Onko siis yksi hehkutulppa pimenemässä? Vai onko syy jossain mittariston puolella?
Nimimerkki Talliton haluaisi vielä jatkokysymyksellä vaivata...
Eli onko toi uusien Berujen laitto vallankin kauhia homma? Onko onnistuakseen kotopihalla, vai tarviiko viedä pajalle? Aika ahtaastihan noi plugit ovat tuolla 601:n imusarjan syövereissä, mutta onnistunee vaihto sopivilla kaluilla ihan pihahomminakin?
Lähinnä pelottaa se mahdollinen katkeaminen...
Eli onko toi uusien Berujen laitto vallankin kauhia homma? Onko onnistuakseen kotopihalla, vai tarviiko viedä pajalle? Aika ahtaastihan noi plugit ovat tuolla 601:n imusarjan syövereissä, mutta onnistunee vaihto sopivilla kaluilla ihan pihahomminakin?
Lähinnä pelottaa se mahdollinen katkeaminen...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Ei ne 601:stä katkea jos et ole ihan mahdoton rähmäkäpälä.
Tarvitset pikkuräikän, jatkoja, nivelen, 10 mm hylsyn, 12 mm pitkänhylsyn.
Tulppa voi olla lujassa, silloin 3/8" on sopiva hylsysarja.
Teippaa jatkot ja nivel / hylsy kiinni toisiinsa, säästyt paljolta.
Joskus mutteri irtoaa johdosta, se voi olla hankala saada takaisin paikalleen.
Hukkaankin se voi mennä, sillon tarvitset uuden mutterin.
Sopiva on se jossa on 8mm avainkanta, onkos se nyt M4 ?
Tarvitset pikkuräikän, jatkoja, nivelen, 10 mm hylsyn, 12 mm pitkänhylsyn.
Tulppa voi olla lujassa, silloin 3/8" on sopiva hylsysarja.
Teippaa jatkot ja nivel / hylsy kiinni toisiinsa, säästyt paljolta.
Joskus mutteri irtoaa johdosta, se voi olla hankala saada takaisin paikalleen.
Hukkaankin se voi mennä, sillon tarvitset uuden mutterin.
Sopiva on se jossa on 8mm avainkanta, onkos se nyt M4 ?
No mihinkäs vastaukseni on täältä topicin lopusta kaikonnut?
Niin, tuli tuolloin käytettyä vaunua hyväksi tietämälleni alan korjaamolle ohjeistuksella "Vaihtakaa hehkut ja rele". Soittivat tuolta pajalta sitten kesken päivää jotta "voidaanhan nuo vaihtaa, mutta ei niissä testerin mukaan mitään vikaa ole. Eli kaikki vastus- ja virta-arvot olivat toleranssien sisällä." No nuukuuksissani vastasin siihen että älkää vaihtako sitten. Mittailivat siinä sitten vielä lataukset ja akun kunnot ym perustavan luontoiset asiat joilla saattaa vaikutusta hehkuvalon toimintaan olla. Mutta kunnossa oli auto niiltä osin. Piste.
Mutta nyt tekee hehkuvalo sen, ettei lämmintä konetta laukkaan herätellessä syty enää ollenkaan. Aamun eka startti sitävastoin sujuu rutiinilla, valo syttyy ja sammuu kuten elokuvissa. Kaikilla tulpilla tuntuu kantta lämmittävän koska voimanpesä lähtee samointein jokaisella pytyllä roklottamaan.
Nyt kun Harakin on oman hehkuvikansa korjannut, ei kait tässä enää kehtaa itsekään piilovikaisella lavetilla ajella... Ovatkos noi Durathermit erikoisreleineen (?) suositeltava investointi? Sellaiset tarjoutuivat silloin pajalla vaihtamaan, mutta vielä toistaiseksi käynnistyy tämä OM601 koeteltujen OEM-hehkujen voimin.
Niin, tuli tuolloin käytettyä vaunua hyväksi tietämälleni alan korjaamolle ohjeistuksella "Vaihtakaa hehkut ja rele". Soittivat tuolta pajalta sitten kesken päivää jotta "voidaanhan nuo vaihtaa, mutta ei niissä testerin mukaan mitään vikaa ole. Eli kaikki vastus- ja virta-arvot olivat toleranssien sisällä." No nuukuuksissani vastasin siihen että älkää vaihtako sitten. Mittailivat siinä sitten vielä lataukset ja akun kunnot ym perustavan luontoiset asiat joilla saattaa vaikutusta hehkuvalon toimintaan olla. Mutta kunnossa oli auto niiltä osin. Piste.
Mutta nyt tekee hehkuvalo sen, ettei lämmintä konetta laukkaan herätellessä syty enää ollenkaan. Aamun eka startti sitävastoin sujuu rutiinilla, valo syttyy ja sammuu kuten elokuvissa. Kaikilla tulpilla tuntuu kantta lämmittävän koska voimanpesä lähtee samointein jokaisella pytyllä roklottamaan.
Nyt kun Harakin on oman hehkuvikansa korjannut, ei kait tässä enää kehtaa itsekään piilovikaisella lavetilla ajella... Ovatkos noi Durathermit erikoisreleineen (?) suositeltava investointi? Sellaiset tarjoutuivat silloin pajalla vaihtamaan, mutta vielä toistaiseksi käynnistyy tämä OM601 koeteltujen OEM-hehkujen voimin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Kiinnostuinkin tämän topikin uudelleenavauksesta heti kärpän lailla.JuMu S kirjoitti:Mutta nyt tekee hehkuvalo sen, ettei lämmintä konetta laukkaan herätellessä syty enää ollenkaan.
Nyt kun Harakin on oman hehkuvikansa korjannut...
601:stähän en tiedä mittään, mutta jos siinä hässäkässä on minkäänlainen lämpöanturi niin kropsuta ja suhnuuta nyt sen liitos vaikka ensin? Ei muuten mutta sitten tiijetään sekin voiko hehkut korjata pelkästään sillä. Ja sitten se releen liitin. Ja vaihda releen sulake.
Hintoja jos kahtelee niin ainakin mulla Duratherm-pikahehkusarja releineen oli(si ollut) edullisempi kuin pelkkä vanhan mallin hehkurele. Mikäpäs siinä jos haluavat sen kerran laittaa? Edit: Duratherm niissä ostamissani tulpissa lukee mutta ihan vanhalla releellä laitoin. Yhtä pikaisesti hehkuttaa kuin ennenkin.
Kiire vaan meinaa tulla kun pakkaset laantuu, tuloo pian hiki töitä tehdessä!
Tää on ihan kohta valmis.
Eli seuraavaksi alle tarkkailun anturi,lämpö.
Siinä kannessahan seisoo parikin noita mainioita anturoita. Toiseen noista menee kliinisvisuaalisen tutkiskelun perusteella pelkkiä alipaineletkuja, eli siitä lienee innokkaan teräsharjaajan syytä pysytellä kaukana.
Eli onko mahdollisesti näin että syypää kaikkiin satunnaisiin mielenterveydellisiin oireisiini on tuo etummainen anturi?
Siinä kannessahan seisoo parikin noita mainioita anturoita. Toiseen noista menee kliinisvisuaalisen tutkiskelun perusteella pelkkiä alipaineletkuja, eli siitä lienee innokkaan teräsharjaajan syytä pysytellä kaukana.
Eli onko mahdollisesti näin että syypää kaikkiin satunnaisiin mielenterveydellisiin oireisiini on tuo etummainen anturi?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Ehkä ihan niin hyvin ei ole asian laita mutta jos itse jälkiviisaampana alkaisin hehkuja ihmetellä niin krapsuttaisin sen varmasti ensin.JuMu S kirjoitti:Eli onko mahdollisesti näin että syypää kaikkiin satunnaisiin mielenterveydellisiin oireisiini on tuo etummainen anturi?
Tää on ihan kohta valmis.
Viikonlopun aikana on vakaa aikomus repäistä lankusta nokkapelti ylös, sanoivat naapurin mummot mitä tahansa.
Vesisateista vastaava Esteri tietysti ratkaisee tarkemman ajankohdan tuolle operaatiolle, mutta mutta mutta...
Päästääkseni naapuriston elämäntapakueuelaet äkkiä takaisin salkkareidensa pariin ajattelin kysäistä vielä muutaman neuvon foorumin asiantuntijatahoilta...
Onkos tuolla hehkureleen sisällä jotain mahdollisia tahi suorastaan todennäköisiä vikapaikkoja? Nimittäin hehkutulpat näyttivät pari päivää sitten prikulleen samaa resistanssiarvoa koneen ollessa käyntilämmin. Mittasin Flukella suoraan tulpan päistä, eli satunnainen hehkuvalon palamattomuus tuskin niistä johtuu? Lämpöanturista ja sen liitoksistakaan en ihmeemmin mitään sähköntuoksuista tai -näköistä skägää paikallistanut.
Vesisateista vastaava Esteri tietysti ratkaisee tarkemman ajankohdan tuolle operaatiolle, mutta mutta mutta...
Päästääkseni naapuriston elämäntapakueuelaet äkkiä takaisin salkkareidensa pariin ajattelin kysäistä vielä muutaman neuvon foorumin asiantuntijatahoilta...
Onkos tuolla hehkureleen sisällä jotain mahdollisia tahi suorastaan todennäköisiä vikapaikkoja? Nimittäin hehkutulpat näyttivät pari päivää sitten prikulleen samaa resistanssiarvoa koneen ollessa käyntilämmin. Mittasin Flukella suoraan tulpan päistä, eli satunnainen hehkuvalon palamattomuus tuskin niistä johtuu? Lämpöanturista ja sen liitoksistakaan en ihmeemmin mitään sähköntuoksuista tai -näköistä skägää paikallistanut.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
JuMun konepellin aukaisua saattaa sää suosia. Sunnuntaille +7°C ja aurinkoista.JuMu S kirjoitti:Päästääkseni naapuriston elämäntapakueuelaet äkkiä takaisin salkkareidensa pariin ajattelin kysäistä vielä muutaman neuvon foorumin asiantuntijatahoilta...
JuMu sen sijaan ei ole sisäistänyt vielä täysin autoremonttia elämäntapaukulien silmäin alla. Nautinto revitään siitä että ukulelet eivät vielä kolmen tunninkaan päästä ole joutaneet verhonraosta pissalle ja rakko alkaa jo kokolailla painaa vatsapussia, aiheuttaen refluksintynkää ruokatorveen. Nythän tähän on erinomaiset mahdollisuudet jos säitä noin pitelee, ensimmäiset puolitoista tuntia siinä voi huvikseen paistatella, laittaa asennusöljyt sen verran varjoon että säilyvät viileinä, pullo kerrallaan nostella ilmanputsarin päälle tarjolle.
Pelkän liittimen irrotuksen takanahan on varmaan JuMun releessäkin 80A sulake joka ei maksa mitään ja on helppo vaihtaa. Ja liittimet helppo krapsuttaa ja suhutella jotain sähköspreitä. Jos itse releen ottaa irtipoikki ja saa auki niin voinee Kodin sähköopin avulla päätellä onko sille jotain tehtävissä. Mie en tiijä millainen rele JuMun kilpurissa on. Otikko sää muuten tulppien päistäkin piuhat irti ja putsasit liittimet.JuMu S kirjoitti:Onkos tuolla hehkureleen sisällä jotain mahdollisia tahi suorastaan todennäköisiä vikapaikkoja?
Foorumin asiantuntijatahot sitten jatkavat tästä.
Tää on ihan kohta valmis.
No ei se mitään. Kauheen vähä määkään mistään tiän. Silti täällä on aina tosi kivaa ottaa asiantuntevasti kantaa muiden ihmisten ongelmiin.A. Hara kirjoitti:Mie en tiijä millainen rele JuMun kilpurissa on. Otikko sää muuten tulppien päistäkin piuhat irti ja putsasit liittimet.
Foorumin asiantuntijatahot sitten jatkavat tästä.
Piuhojakin on muuten tullut kropsuteltua sen verran, ettei niissäkään mitään vikaa lie, kaikista diy-huolloista ja korjuista huolimatta. Rele on sellainen vinoon asennettu bigpack-norttiaskin kokoinen musta muovilaatikko. Jo laitteen ulkonäkö on omiaan pitämään kaltaiseni sähkötekniikan ihmelapset loitolla.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Oliko se kakslankku? Kun releen päältä nyppää ensin suojamuovin ja sitten liittimen pois niin kaivarmaan sieltä paljastuu likimain tuommoista nippulaa:JuMu S kirjoitti:Rele on sellainen vinoon asennettu bigpack-norttiaskin kokoinen musta muovilaatikko. Jo laitteen ulkonäkö on omiaan pitämään kaltaiseni sähkötekniikan ihmelapset loitolla.
Taas tuli relekuvalle käyttöä. Alkupään lankuissa kai sama?
Vasemmalla oleva lattarauta on se sulake. Vaihda huvikses, vaikkei se mitään autakaan. Muuta kai tuossa ei ole tehtävissä kuin ropsutusta jos ei halua purkamaan ruveta.
Enpä tiijä. Omista hehkuista en mitannut vastustusta muuta kuin kipinätekniikalla, ja kaikki näyttivät käyttäytyvän samalla tavalla. Hehkujen vaihto ja ropsuttelu silti ajoi ongelman pois. Mitä tästä päätellä, ei mitään. Tietämätön mies on onnellinen mies.
Tää on ihan kohta valmis.
Ja saaga jatkukoon...
Nyt alkaa olla aika käydä ostamassa uudet hehkut. Hehkuvalo ei enää syty ollenkaan, satoi tai paistoi. Eli hehkuttaa kyllä, koska ilman roikkaa lähtee käymään pikkupakkasestakin.
Mutta mitä tekee nuukaakin nuukempi JuMu? Ostaa läväytänkö koko Duratherm-sarjan releinensä kaikkinensa, vaiko pelkät uudet alkuperäistä vastaavat hehkutulpat? Bosch/Beru-lienee ainoa varteenotettava merkkivaihtoehto tässä(kin) tapauksessa.
Tuo Durathermien myyntiargumentti no1 eli hehkun "pikaisuus" ei sinänsä saa meikäman*ea ostopäätöstä tekemään. Jos niin kiire on, ettei muutamaa sekuntia pidempään jaksa hehkutella, lienee syytä luopua koko 200D:stä.
Vastaavasti jos ei pelkkien hehkujen vaihdolla tuo paha henki sieltä pellin alta poistukaan, niin eteen tullee seuraavaksi uuden hehkureleen osto. Silloin alkaa jo kylmäkäynnistyspaketilla olla sen verran hintaa, että harmistus alkaa pyrkiä mieleen, koko Duratherm-paketin hinta jää puoleen tuon conventional conversion packagen hinnasta.
Nyt alkaa olla aika käydä ostamassa uudet hehkut. Hehkuvalo ei enää syty ollenkaan, satoi tai paistoi. Eli hehkuttaa kyllä, koska ilman roikkaa lähtee käymään pikkupakkasestakin.
Mutta mitä tekee nuukaakin nuukempi JuMu? Ostaa läväytänkö koko Duratherm-sarjan releinensä kaikkinensa, vaiko pelkät uudet alkuperäistä vastaavat hehkutulpat? Bosch/Beru-lienee ainoa varteenotettava merkkivaihtoehto tässä(kin) tapauksessa.
Tuo Durathermien myyntiargumentti no1 eli hehkun "pikaisuus" ei sinänsä saa meikäman*ea ostopäätöstä tekemään. Jos niin kiire on, ettei muutamaa sekuntia pidempään jaksa hehkutella, lienee syytä luopua koko 200D:stä.
Vastaavasti jos ei pelkkien hehkujen vaihdolla tuo paha henki sieltä pellin alta poistukaan, niin eteen tullee seuraavaksi uuden hehkureleen osto. Silloin alkaa jo kylmäkäynnistyspaketilla olla sen verran hintaa, että harmistus alkaa pyrkiä mieleen, koko Duratherm-paketin hinta jää puoleen tuon conventional conversion packagen hinnasta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Se on tuo Hara sitten hieno mies, kerta kaikkiaan.A. Hara kirjoitti:No tätähän se arpoi myös hölläkätinen mutta köyhä Hara. Se on JuMu arpapeliä, sitä joko voittaa tai häviää. Minä arvoin pelkät hehkut, ja voitin. Monesti on tullut tappio.JuMu S kirjoitti:Mutta mitä tekee nuukaakin nuukempi JuMu?
Kiitoksia rohkaisevista sanoista! Tässä illuusionomaisessa hurmostilassa uskallan itsevarmasti marssia suurieleisesti autotarvikeliikkeen tiskille, rykäistä kuuluvasti, ja ostaa (isännän elkein) koko hehkusarja pois.
Ja maksu pankille, se on taivaan tosi.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Pitkällisen koko kevättalven ja kevään kestäneen tutkimustyön tuloksena olen saavuttanut mitä suurimman varmuuden siitä, että vika todellakin on hehkutulpissa.Vilenin Herttua kirjoitti:No, Jumus Bond, ratkesiko vika? Korjautuiko hehkujen vaihdolla?
Asia varmistui lopullisesti kun olin sydän pamppaillen ostanut sarjan Boschin hehkutulppia. Samasta hetkestä lähtien on hehkuvalo toiminut kuten käyttäjän käsikirjassa selvällä Saksalla seisoo. Ja hyvä ystäväni vuosien takaa, herra Fluke, varmisti osaltaan lievän poikkeaman ykkössylinterin resistanssissa niin kylmänä kuin käyntilämpöisenäkin.
Uudet korkea-aktiiviset hehkutulpat ovat tällä hetkellä väliaikaissijoitettuina lukittuna pitämääni käsinelokeroon talvikauden ajosormikkaiden sisälle. Siirto konepellin alaiseen loppusijoitusluolaan suoritetaan toistaiseksi salaisena ajankohtana, kunhan auto seuraavan kerran ajetaan pirkanmaalaiseen maanalaiseen asennustilaan.
Moinen aikaa- ja keskiolutta kuluttava asennusoperaatio ei omien kokemusteni mukaan sovellu herkille katsojille, joten naapuruston vanhempien naisihmisten verenpainearvoja ja ikkunanvieri-istumisesta herkistyvien pakaralihasten puutumista ajatellen olen pyrkinyt lykkäämään asennusoperaatiota soveliaampaan hetkeen.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Hyvin suunniteltu on 60 % tehty
Mutta ei mitään keskiolutta, asennusjuoma vasemmalla:
Ja löysin sulle korjausoppaankin, saa kiittää.
Mutta ei mitään keskiolutta, asennusjuoma vasemmalla:
Ja löysin sulle korjausoppaankin, saa kiittää.