VW taro/toyota hilux hehkuongelma
VW taro/toyota hilux hehkuongelma
oisko kellään tietoa mikä tuommosta kyseistä pirssiä alkoi vaivaamaan eilen kun yhtäkkiä kesken ajon sammui ja eikä lähtenyt sen jälkeen hehkuttamaan kuin ainoastaan sillä lailla että nytkäytti autoa startilla eteenpäin ja tänään ei sitten hehkuttanut enää ollenkaan eikä auttanut edes hehkutulppien vaihtokaan
Ps. Onneksi ei ole mun auto vaan kaverin
Ps. Onneksi ei ole mun auto vaan kaverin
siitä ulkopuolisesta säätimestä sen verran vielä, sitä ei voi poistaa vaikka vaihtais toisen merkkisen laturin jossa on ittessään säädin, siitä täytyy kytkeä siihen alkuperäseen sen latauksen merkkivalo. tai tehdä kaikki sähköt sitten uudestaan.
yhteenkään hiaceen/hiluxiin ei kannata ihan ensimmäisenä vaihtaa hehkurelettä.. siellä on välissä lankasulakkeet jotka suojaa releen jos hehkut tai niiden johtot on oikarissa. makso markka aikaan tuo hehkurele jotain 980mk ja suomessa ei ollut yhtään myytynä, ainakaan merkkiliikkeen varastotietojen mukaan.
joissain toyota malleissa on tuon releen takana ollut puhallin moottori, penkinlämmittimet, jotakin muuta oli vielä... lisään kun muistan...
yhteenkään hiaceen/hiluxiin ei kannata ihan ensimmäisenä vaihtaa hehkurelettä.. siellä on välissä lankasulakkeet jotka suojaa releen jos hehkut tai niiden johtot on oikarissa. makso markka aikaan tuo hehkurele jotain 980mk ja suomessa ei ollut yhtään myytynä, ainakaan merkkiliikkeen varastotietojen mukaan.
joissain toyota malleissa on tuon releen takana ollut puhallin moottori, penkinlämmittimet, jotakin muuta oli vielä... lisään kun muistan...
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
Elikkäs sen verran tutkin tänään tuota kaverin Taroa ja vika vaikuttaisi olevan siinä ulkopuolisessa säätimessä, kaikki viittais siihen että olis palannut kun oli aikamoinen käry siinä kun irrotin sen,tutkimuksia jatketaan ja näillä näkymin täytyy lähteä metsästämään tuota säädintä tuohon kulkupeliinmiksi kirjoitti:siitä ulkopuolisesta säätimestä sen verran vielä, sitä ei voi poistaa vaikka vaihtais toisen merkkisen laturin jossa on ittessään säädin, siitä täytyy kytkeä siihen alkuperäseen sen latauksen merkkivalo. tai tehdä kaikki sähköt sitten uudestaan.
yhteenkään hiaceen/hiluxiin ei kannata ihan ensimmäisenä vaihtaa hehkurelettä.. siellä on välissä lankasulakkeet jotka suojaa releen jos hehkut tai niiden johtot on oikarissa. makso markka aikaan tuo hehkurele jotain 980mk ja suomessa ei ollut yhtään myytynä, ainakaan merkkiliikkeen varastotietojen mukaan.
joissain toyota malleissa on tuon releen takana ollut puhallin moottori, penkinlämmittimet, jotakin muuta oli vielä... lisään kun muistan...
Mitsu-vainaan kadonneita hehkuja kun aikanaan tuli useampaankin otteeseen ihmeteltyä, niin aina jäljet johtivat laturiin.
Autossa yhden tasasuuntausdiodin vika ilmeni ensimmäisenä jälkihehkun toimimattomuutena, seuraavaksi lakkasivat pitkät valot toimimasta. Ympäri autoa alkoi ilmestyä mystisiä sähkövikoja, jotka kaikki korjaantuivat kuin taikaiskusta laturin uusinnan yhteydessä.
Vasta kun latausvalo alkoi lopulta käyttäytymään oudosti, pääsin tämän monioireisen syy-seuraus-rykelmän jäljille.
Japanilaisten 80-90 lukujen taitteessa harrastama sähkösuunnitteluarkkitehtuuri hakee edelleen vertaistaan...
Btw, autolla tuli sen reilun kahden vuoden aikana, minkä minulla oli, ajettua yli 70tkm. Muuten ei rotteloa olisi korjata tarvinnut, mitä nyt latureita tuli vaihdettua pariin otteeseen...
Eli kehottaisin ekana uusimaan säätimen ja diodit, tahi koko alternaattorin ellei kauheita maksa.
Autossa yhden tasasuuntausdiodin vika ilmeni ensimmäisenä jälkihehkun toimimattomuutena, seuraavaksi lakkasivat pitkät valot toimimasta. Ympäri autoa alkoi ilmestyä mystisiä sähkövikoja, jotka kaikki korjaantuivat kuin taikaiskusta laturin uusinnan yhteydessä.
Vasta kun latausvalo alkoi lopulta käyttäytymään oudosti, pääsin tämän monioireisen syy-seuraus-rykelmän jäljille.
Japanilaisten 80-90 lukujen taitteessa harrastama sähkösuunnitteluarkkitehtuuri hakee edelleen vertaistaan...
Btw, autolla tuli sen reilun kahden vuoden aikana, minkä minulla oli, ajettua yli 70tkm. Muuten ei rotteloa olisi korjata tarvinnut, mitä nyt latureita tuli vaihdettua pariin otteeseen...
Eli kehottaisin ekana uusimaan säätimen ja diodit, tahi koko alternaattorin ellei kauheita maksa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Näytääpä profiillissa lukea jyväskylä? Ajappa tarvikehaussiin. Sijaitsee siellä kaupungin jäykkispuiston vieressä.mese300 kirjoitti:jos ois oma auto niin olisin jo käynyt hakemassa uuden laturin mutta kun kyseessä on kaverin auto joka on äärinmmäisen pihi raha-asioistaan niin ei käynyt hänelle millään tuo uus laturi ideologi Alkaa tuntumaan siltä että saa alkaa itse kohta tutkiskelemaan autonsa vikaa
Siellä löytyy varmasti , myös korjattuja jne...
big jopo
Re: VW taro/toyota hilux hehkuongelma
Polttoaine loppu?mese300 kirjoitti:yhtäkkiä kesken ajon sammui ja eikä lähtenyt sen jälkeen hehkuttamaan kuin ainoastaan sillä lailla että nytkäytti autoa startilla eteenpäin
Jotensakaan en tuota kyllä osaa yhdistää hehkuihin... Ei ne hehkut autoa sammumaan saa.
Laturiin voisi yhdistää siten, että siellä loikkaa sammutinsolenoidi päälle... Eikös sitä voi ohittaa, vaikka kytkemällä suoraan akulle? Ei tarviisi uutta laturia ihan kylmiltään ostaa... Tai käydä autosähköliikkeessä testauttamassa tuo laturi...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
itellekin tuli tuo polttoaineen loppuminen ensimmäiseksi mieleen mutta tankki on puolillaan naftaa ja en uskonnut kun kaveri väitti että auto sammu kesken ajon ja ettei hehkut enää toimi ennenkuin itse näki tapauksen Ja eilen hehkut tuli vielä ajoittain päälle kun startilla härnäs mutta tänään kaikki hehkut pimeenä ja alkaa vaikuttaa tuo jännitteensäädin vialta kun haisee ihan sikamaisesti palaneelta ja myöskin näytti siltä kun purin sen kotelon siitä päältä
Re: VW taro/toyota hilux hehkuongelma
Sen verran itekkin noista hehkusysteemeistä tiedän ettei hehkut autoa voi millään mahdollisella tavalla sammuttaa, itellekin tuli heti mieleen että tuo sähköinen sammutin nappaa ittensä päälle ja sitä kautta sammuttaa koko koslan, ja vika alkaa selvitä tuolta lataussäätimen puolelta, säädin ei pelitä ja sitä kautta vetää sammutinta koko ajan päälleeki kirjoitti:Jotensakaan en tuota kyllä osaa yhdistää hehkuihin... Ei ne hehkut autoa sammumaan saa.
Laturiin voisi yhdistää siten, että siellä loikkaa sammutinsolenoidi päälle... Eikös sitä voi ohittaa, vaikka kytkemällä suoraan akulle? Ei tarviisi uutta laturia ihan kylmiltään ostaa... Tai käydä autosähköliikkeessä testauttamassa tuo laturi...
No huomenna alkaa osien metsästys kun äsken saatiin pihiltä kaverilta lupa että osta mitä vaan siihen kunhan se lauantaina pelittää niin kyllä hän sitten maksaa mitä niihin osiin menee aika järkyttävää kuultavaa niin pihiltä mieheltä,en kertaakaan ole vielä kuullut tuollaisia sanoja häne suustaanaudimies kirjoitti:Jos tarvikehausissa eioo laturiin apua , niin ajappa aitolan purkaamolle.
Siellä ainakin purettuja hiaseja pilvin pimein..
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Armeijassa tehdään miehiä!mese300 kirjoitti:
No huomenna alkaa osien metsästys kun äsken saatiin pihiltä kaverilta lupa että osta mitä vaan siihen kunhan se lauantaina pelittää niin kyllä hän sitten maksaa mitä niihin osiin menee aika järkyttävää kuultavaa niin pihiltä mieheltä,en kertaakaan ole vielä kuullut tuollaisia sanoja häne suustaan
big jopo
Elikkäs jatketaanpa taas tätä juttua, nyt on käyty lataussäädin tilaamasta Jyväskylän autosähköstä,maksoi ihan uus säädin 45e ja sieltä kyselin kanssa ensin että mikähän sitä vaivaa niin ensimmäinen lause oli että lataussäädin selvä,niitä menee kuulemma jokunen kappale kuukauden aikana kaupaksi ja kaikkein paras juttu tulee vasta nyt, myyjä sanoi että jos olis 24voltinen järjestelmä niin ei olis tämmöisiä vikoja (kuulemma Toyotan dieselissä kun on 12volttinen järjestelmä niin menee jännitteensäätimiä kaupaksi)
Ja ainiin samalla reissulla selvis että tuossa Tarossa kulkee hehkujen ja sammuttimen virrat tuon säätimen kautta joten nyt tällä hetkellä on sammutin kokoajan päällä, ei se ole ihme kun ei lähde tulille
Ja ainiin samalla reissulla selvis että tuossa Tarossa kulkee hehkujen ja sammuttimen virrat tuon säätimen kautta joten nyt tällä hetkellä on sammutin kokoajan päällä, ei se ole ihme kun ei lähde tulille
Jep, joku haukkuu ranskalaisten sähköjä. Mutta taitaa niissä johtua tuo "huonous" tiettyjen sähköisten toimilaitteiden valmistustoleransseista ja punkkupäissään Seinen rannalla piirretyistä sähkökaavioista.
Japseilla sitävastoin näkyy kaikessa tuo niukkuus ja materiaalin kulutuksen minimointi. Autojen sähköjohdotuksissa on niin käsittämättömän ihmeellisiä johtimensäästöratkaisuja, että huhhuh.
Mitäs sitten kun nämä nykykikottimet joskus ovat 15-vuotiaita?
Japseilla sitävastoin näkyy kaikessa tuo niukkuus ja materiaalin kulutuksen minimointi. Autojen sähköjohdotuksissa on niin käsittämättömän ihmeellisiä johtimensäästöratkaisuja, että huhhuh.
Mitäs sitten kun nämä nykykikottimet joskus ovat 15-vuotiaita?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
ei taida kannattaa pelkkä autosähkön lukeminen. vaikka ite tekee ja osaa vähän kaikkea tehä niin ei päässyt jatko koulutukseen. jos mielenkiintoa ja osamista löytyy kannatta ettiä paikka jossa on tuo autosähkö ja can väylä mekaanikon koulutus niin sitten ei ole töistä pulaa. itellä tuo päävamma (kallo halki 3 suuntaan) vaivaa että ei taho muistaa kaikkea.
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
Re: taro
Paljonko pidät hintaa hehkureleellä, vika on kylläkin tuossa jännitteensäätimessä ja huomenna tulee uus säädin mutta jos tuo kaveri varuiksi ostaisi sen hehkujen releenkinjamppa kirjoitti:Terve Mulla saattas löytyä hehkurele Taroon.
Jamppa
Selitä se mulle että kun mulla on kinkäpissä kaksi akkua vakiona ja ne on johdolla yhdessä + navoista mutta kun otat jommankumman pois niin auto on virratta Ja se johto on yhtä pötköä molemmille akuille vaikka yleismittarilla mittaatJuMu S kirjoitti:
Japseilla sitävastoin näkyy kaikessa tuo niukkuus ja materiaalin kulutuksen minimointi. Autojen sähköjohdotuksissa on niin käsittämättömän ihmeellisiä johtimensäästöratkaisuja, että huhhuh.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
jatketaan taas tätä alkuperäistä vikaepisodia, eli tänään on vaihdettu se latausjännitteen säädin,mutta mutta mitään ei tapahdu
Elikkäs missäs vois olla vielä vikaa,Laturiko seuraavaksi
Ja ainiin nyt kävi itellä mäihä,ei tarttee enää alkaa rassamaan sitä kun kuulemma joku paikallinen "huippu" kyläseppä tulee ja alkaa laittamaan sitä kaverin Taroa
Elikkäs missäs vois olla vielä vikaa,Laturiko seuraavaksi
Ja ainiin nyt kävi itellä mäihä,ei tarttee enää alkaa rassamaan sitä kun kuulemma joku paikallinen "huippu" kyläseppä tulee ja alkaa laittamaan sitä kaverin Taroa