mitä eroa 300 turbo- ja vapaastihengittävässä?
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 30.10.2006 13:28
- Paikkakunta: turku
mitä eroa 300 turbo- ja vapaastihengittävässä?
kuulemma ihan eri moottori? ei se ulospäin ainakaan erilaiselta näytä sen tiedän ainakin että syöttöpumpussa on jotain eroavaisuuksia.
Saattaa olla helpompi luetella yhteiset osat noissa moottoreissa. Ne on todellakin eri moottorit. Mikan listalle tiedän lisätä ainakin nokka-akselin ja esikammiot.
Turbokonetta ei aikanaan saanut kuin harvoihin malleihin. Turbodieseleitä ei tainnut olla kuin 300TDT, 300SD, 300DDL ja 300CD. Kalliita, malliston huippumalleja kaikki. Perusteluna menettelylle oli mahdollisuus tuottaa vain rajallinen määrä turbokoneita. Olisikohan pullonkaula ollut nimenomaan lohkojen tuotannossa.
Turbokonetta ei aikanaan saanut kuin harvoihin malleihin. Turbodieseleitä ei tainnut olla kuin 300TDT, 300SD, 300DDL ja 300CD. Kalliita, malliston huippumalleja kaikki. Perusteluna menettelylle oli mahdollisuus tuottaa vain rajallinen määrä turbokoneita. Olisikohan pullonkaula ollut nimenomaan lohkojen tuotannossa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 30.10.2006 13:28
- Paikkakunta: turku
Tässä vielä muutama ulkoinen eroavuus. Venakopan pokkaus sivussa on erilainen turbokoneessa. Sitten syöttöpumppu on erilainen. Sitten koneen oikealla puolella edestä katsottuna ei ole sitä pultinpäätä näkyvissä joka vaparissa on, koska turbokoneessa on ketju välitteinen öljypumppu. Öljypohja on myös erilainen. Niin ja laturissa on tuplahihnat. Turbokoneen numeroita ovat ainakin 950 ja 952.nokivasara kirjoitti:tunnistaako tuota turbon lohkoa ulkoisesti muuten kuin numerolla. osaako joku tulkita numeroa? voin sen antaa jahka löydän.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Eikös siinä pitäis olla turbon öljyn lähtö/paluu ihan silleen helposti havaittava ero,vai onko noissa vanhemmissa eritavalla?nokivasara kirjoitti:tunnistaako tuota turbon lohkoa ulkoisesti muuten kuin numerolla. osaako joku tulkita numeroa? voin sen antaa jahka löydän.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
turbo kone
niin ja osien hinta erot on huimat, tein turbo koneeseen remontin oisko ollu vuosi -99 silloin männät maksoi 2000mk/kpl. ps.löytyis yksi uusi turbo koneen täydellinen mäntä tais olla ekaa ylikokoa.
Tuossa koneessa lähtö on siellä putsarinjalassa takapuolella. Paluu on sitten öljypohjaan. Mutta sen lohkon tosiaan tunnistaa siitä, että onko siinä sitä öljympun akselin juttua näkyvissa lohkon etupäässä syöttöpumpun puolella. Vaparissa näkyy sellaisessa kolossa pultin pää ja turbokoneessa se kohta on sileä.kilander kirjoitti:Eikös siinä pitäis olla turbon öljyn lähtö/paluu ihan silleen helposti havaittava ero,vai onko noissa vanhemmissa eritavalla?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Sekä 617.951Heavy kirjoitti:Turbokoneen numeroita ovat ainakin 950 ja 952.nokivasara kirjoitti:tunnistaako tuota turbon lohkoa ulkoisesti muuten kuin numerolla. osaako joku tulkita numeroa? voin sen antaa jahka löydän.
Mitämitä ? eikö Turpon veiveistä puutu ööliröörit ja näin ollen laakerissakin reikä puuttuujari_w123 kirjoitti: Turbon ja vaparin veivinlaakerit ovat samanlaisia .Ainakin päällisinpuolin jos ei ole materiaali eroja.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... OM617A.jpg
Nimim. aattelimpa soittaa yhelle tutulle josko löytyis turpokone
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Joudutiko pakoventtiileitä uusimaan? Tuli vain mieleen, että oliko niillä minkä verran hintaa? Oliko pahastikin kulunut tämä kone johon teit remontin, paljonko oli kilometrejä takana?mese63 kirjoitti:niin ja osien hinta erot on huimat, tein turbo koneeseen remontin oisko ollu vuosi -99 silloin männät maksoi 2000mk/kpl. ps.löytyis yksi uusi turbo koneen täydellinen mäntä tais olla ekaa ylikokoa.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
muistaakseni venttiileitä ei tarvnnu laittaa,autolla oliajettu sillon 460000km,siitä hajos ykköspytyn mäntä ja naarmutti sylinterin aika pahasti,porautin sylinterin ja ylikoko mäntä ykköpyttyyn ,muihin entiset männät,uudet laakerit ym. pientä. joku epäili että kestääkö,itse ajoin vuoden hyvin pelasi.olen kuullut pari muutakin tapausta turbosta että ykköspytyn mäntä on mennyt.
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 30.10.2006 13:28
- Paikkakunta: turku
Kyllä minä siihen ihan normaali tiivisteen olen laittanut. En ainakaan muista, että olisi jotain eroa ollut. Sitä pokkausta meinasin sillä, että pakosarjan puolella siinä kopan sivussa on vähän eri tyylinen se pokkaus kuin vaparissa. Eli ei mahda vaikuttaa siihen tasopintaan millään lailla.nokivasara kirjoitti:tuossa joku sanoi venakopassa olevan joku eri pokkaus. mutta kai siihen ihan tavallinen tiiviste sopii? oloen vaan jo 2 kertaa laittanut motonentin tiivisteen ja vieläkin vuotaa
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!